• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak powstaje Droga Zielona do Ergo Areny

Maciej Naskręt
22 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz czego udało się dokonać drogowcom na budowie Drogi Zielonej.


Sprawdziliśmy postęp prac przy budowie Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Robota wre, aż miło popatrzeć. Trasa ma być gotowa pod koniec przyszłego roku.



Sześciometrowy rów, w którym do końca 2012 roku pobiegnie Droga Zielona. Sześciometrowy rów, w którym do końca 2012 roku pobiegnie Droga Zielona.
Wizualizacja skrzyżowania ul. Czyżewskiego z al. Grunwaldzka i al. Niepodległości. W oddali widać tunel pod linią kolejową. Wizualizacja skrzyżowania ul. Czyżewskiego z al. Grunwaldzka i al. Niepodległości. W oddali widać tunel pod linią kolejową.
Przyjrzeliśmy się pracom na terenie budowy Drogi Zielonej, którą mamy pojechać pod koniec 2012 r. od al. Niepodległości zobacz na mapie Gdańska do ronda w ciągu ul. Gospody zobacz na mapie Gdańska - nieopodal Ergo Areny.

Mamy dobre informacje. - Już za dwa tygodnie kierowcy będą mogli jechać po nowym układzie skrzyżowania na granicy Sopotu i Gdańska. Pozostanie nam do ułożenia ostania warstwa nawierzchni - mówi Sławomir Burczyk, kierownik kontraktu na budowie Drogi Zielonej z firmy Mostostal Warszawa.

Od pracowników budowy dowiedzieliśmy się, że przebudowa skrzyżowania al. Grunwaldzkiej, al Niepodległości i ul. Czyżewskiego, która jest jednym z elementów trwającej budowy Drogi Zielonej, mogłaby być już zakończona, gdyby nie to, że władze Sopotu w sierpniu tego roku wymusiły na wykonawcy i inwestorze zmianę organizacji ruchu. Samorządowcom z Sopotu zależało na odkorkowaniu al. Niepodległości. Po części się to udało, ale z powodu zmian wykonawca zamiast dwóch, ma obecnie sześć etapów prac w Oliwie, co znacznie wydłużyło realizację inwestycji.

Na nieco ponad kilometrowym odcinku drogi robotnicy wbili ok. 1,5 tys. betonowych pali. Wzmacniają one wykonany wykop, w którym będzie droga. Ponadto rozpoczęto betonowanie podłoża pod przyszłą stalową kładkę dla pieszych.

Z budowy wywieziono ponad 33 tys. m szesc. piachu. Aby tego dokonać, grunt należało załadować na 2750 pojazdów o ładowności 25 ton. Pojazdy te mogłyby utworzyć kolejkę o długości ponad 38 km.

Niebawem ruszy budowa trzech tuneli pod linią kolejową z Gdańska do Gdyni - dwóch drogowych i jednego pieszo-rowerowego. Jak będą one budowane? Hydrauliczne popychacze wsuną pod torowisko ogromną betonową rynnę. Na jej przedzie będą zainstalowane ostrza przecinające grunt. Po jej wprowadzeniu, pozostanie drogowcom wybrać ziemię spod rynny.

Na terenie budowy przepływa Potok Graniczny, który jeszcze kilka lat temu wyznaczał dokładnie granicę między Gdańskiem i Sopotem. Projekt budowy Drogi Zielonej zakłada jego skanalizowanie. Będzie się on znajdował dokładnie pod nową droga.

Co ciekawe, sen z powiek drogowców spędza nie budowa drogi, a... spacerujący po placu budowy mieszkańcy z psami. - Uganiają się za zwierzakami wokół kursujących tu wywrotek - mówi z dezaprobatą jeden z pracowników.

Budowa Drogi Zielonej na terenie Oliwy i Żabianki pochłonie 61,6 mln zł. Za tę cenę kierowcy zyskają dwujezdniową drogę o długości 800-metrów. Trasa pobiegnie tunelem pod torami kolejowymi i połączy się z al. Grunwaldzką. Wykonawcą drogi jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras. Inwestorem jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zobacz, jak ma wyglądać Droga Zielona do Ergo Areny.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (96) 7 zablokowanych

  • CO DO CHOLERY?

    łoł, nie wiedziałem nawet, że taka inwestycja ma miejsce. fakt, cos tam było rozkopane na skrzyzowaniu z czyzewskiego ale myslalem, ze wymiana asfaltu i reorgnizacja rozjzdow. A TU TAKI KLOPS. jestem kontent.

    • 5 0

  • hahaha!! (1)

    hahaha!! u zbiegu ulicy Rybackiej i Gospody jeszcze w czerwcu stała duża tablica z opisem budowy drogi zielonej.na końcu była informacja:termin zakończenia prac 30 czerwca 2011 /sic!/ na początku lipca zniknęła.Pozostawiam to bez komentarza niech każdy wystawi swój.

    • 4 7

    • TO JA, powiedzial uczeń z oślej ławki .. a wystarczyloby czytać ze zrozumieniem...

      (droga) mogłaby być już zakończona, gdyby nie to, że władze Sopotu w sierpniu tego roku wymusiły na wykonawcy i inwestorze zmianę organizacji ruchu. Samorządowcom z Sopotu zależało na odkorkowaniu al. Niepodległości. Po części się to udało, ale z powodu zmian wykonawca zamiast dwóch, ma obecnie sześć etapów prac w Oliwie, co znacznie wydłużyło realizację inwestycji.

      • 3 0

  • pięknie:) (1)

    rozumiem, że niebawem powstanie tunel pod pachołkiem i problem spacerowej zostanie rozwiazany;)

    • 4 0

    • ..... GENIALNE !!!

      - oczywiście , aż do obwodnicy i tam"ślimaczek" we wszystkie strony - a potem jeszcze dalej .... w Kaszuby ! PO-pieram !

      • 0 0

  • tak wielka przebudowa ?

    piątek - np. na 10-12 pracowników z czego 4 pracuje a ośmiu łapy w kieszeniach albo coś jedzą , smsuje POLSKIE PLACE BUDOWY - to totalna komuna tempo prac ZEROWE

    • 1 5

  • Czyli mamy oszustwo na granicy Gdańska i Sopotu...

    bo gdzie, kurde, te drzewa? Przecież wycięto je w pierwszym etapie budowy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Płakać się chciało, jak kilkudziesięcioletni drzewostan padł w kilka dni!!!!!!!!!!! A o ile ładniej to skrzyżowanie wygląda właśnie z nimi... Takie zdjecia zobaczyła UE, żeby dała kasę, a jak dała - drzewa pod piłę. Świństwo!

    • 3 4

  • haha patrzcie w 0:25

    dopiero co położyli nowy asfalt a już przywieźli frezarkę i będą go skrobać :D typowe polskie pokraki

    • 3 1

  • dlaczego nie może być tunelu pieszo-rowerowego pod Martwą Wisła

    • 2 0

  • Fajnie, że coś sie zmienia w naszym mieście tylko czemu za taką cenę ?800 m za blisko 62 miliony? to trochę przesada-wychodzi blisko 80 tyś za 1 metr!!!Mam tylko nadzieję,że za takie pieniądze będzie to konkretne 800 metrów drogi a nie kolejne 800 metrów remontu za 4 lata

    • 1 0

  • Droga gniot...

    Widzimy ładny tunel pod torami kolejowymi i ładną drogę dwu jezdniową w kierunku Areny i koniec drogi zielonej bo dalej spotykamy rondo tak ciasne że nadaje się tylko dla rowerów.Myślałem, że droga zielona będzie w tunelu pod ulicą Łokietka, ma to być taka droga szybkiego ruchu, a tu taki knot. Zabrakło wyobraźni projektantowi i zatwierdzającym ten projekt.

    • 0 0

  • zabrali

    ostatnią s****nię dla mojego psa, teraz będzie robił na chodniku

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane