• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak powstaje Droga Zielona do Ergo Areny

Maciej Naskręt
22 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz czego udało się dokonać drogowcom na budowie Drogi Zielonej.


Sprawdziliśmy postęp prac przy budowie Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Robota wre, aż miło popatrzeć. Trasa ma być gotowa pod koniec przyszłego roku.



Sześciometrowy rów, w którym do końca 2012 roku pobiegnie Droga Zielona. Sześciometrowy rów, w którym do końca 2012 roku pobiegnie Droga Zielona.
Wizualizacja skrzyżowania ul. Czyżewskiego z al. Grunwaldzka i al. Niepodległości. W oddali widać tunel pod linią kolejową. Wizualizacja skrzyżowania ul. Czyżewskiego z al. Grunwaldzka i al. Niepodległości. W oddali widać tunel pod linią kolejową.
Przyjrzeliśmy się pracom na terenie budowy Drogi Zielonej, którą mamy pojechać pod koniec 2012 r. od al. Niepodległości zobacz na mapie Gdańska do ronda w ciągu ul. Gospody zobacz na mapie Gdańska - nieopodal Ergo Areny.

Mamy dobre informacje. - Już za dwa tygodnie kierowcy będą mogli jechać po nowym układzie skrzyżowania na granicy Sopotu i Gdańska. Pozostanie nam do ułożenia ostania warstwa nawierzchni - mówi Sławomir Burczyk, kierownik kontraktu na budowie Drogi Zielonej z firmy Mostostal Warszawa.

Od pracowników budowy dowiedzieliśmy się, że przebudowa skrzyżowania al. Grunwaldzkiej, al Niepodległości i ul. Czyżewskiego, która jest jednym z elementów trwającej budowy Drogi Zielonej, mogłaby być już zakończona, gdyby nie to, że władze Sopotu w sierpniu tego roku wymusiły na wykonawcy i inwestorze zmianę organizacji ruchu. Samorządowcom z Sopotu zależało na odkorkowaniu al. Niepodległości. Po części się to udało, ale z powodu zmian wykonawca zamiast dwóch, ma obecnie sześć etapów prac w Oliwie, co znacznie wydłużyło realizację inwestycji.

Na nieco ponad kilometrowym odcinku drogi robotnicy wbili ok. 1,5 tys. betonowych pali. Wzmacniają one wykonany wykop, w którym będzie droga. Ponadto rozpoczęto betonowanie podłoża pod przyszłą stalową kładkę dla pieszych.

Z budowy wywieziono ponad 33 tys. m szesc. piachu. Aby tego dokonać, grunt należało załadować na 2750 pojazdów o ładowności 25 ton. Pojazdy te mogłyby utworzyć kolejkę o długości ponad 38 km.

Niebawem ruszy budowa trzech tuneli pod linią kolejową z Gdańska do Gdyni - dwóch drogowych i jednego pieszo-rowerowego. Jak będą one budowane? Hydrauliczne popychacze wsuną pod torowisko ogromną betonową rynnę. Na jej przedzie będą zainstalowane ostrza przecinające grunt. Po jej wprowadzeniu, pozostanie drogowcom wybrać ziemię spod rynny.

Na terenie budowy przepływa Potok Graniczny, który jeszcze kilka lat temu wyznaczał dokładnie granicę między Gdańskiem i Sopotem. Projekt budowy Drogi Zielonej zakłada jego skanalizowanie. Będzie się on znajdował dokładnie pod nową droga.

Co ciekawe, sen z powiek drogowców spędza nie budowa drogi, a... spacerujący po placu budowy mieszkańcy z psami. - Uganiają się za zwierzakami wokół kursujących tu wywrotek - mówi z dezaprobatą jeden z pracowników.

Budowa Drogi Zielonej na terenie Oliwy i Żabianki pochłonie 61,6 mln zł. Za tę cenę kierowcy zyskają dwujezdniową drogę o długości 800-metrów. Trasa pobiegnie tunelem pod torami kolejowymi i połączy się z al. Grunwaldzką. Wykonawcą drogi jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras. Inwestorem jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zobacz, jak ma wyglądać Droga Zielona do Ergo Areny.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (96) 7 zablokowanych

  • droga rowerowa

    a na tym zdjęciu to widac kawałek drogi rowerowej... te lika metrów to prowadzi gdzieś ? bo zaczyna sie między pasem w strone sopotu i gdańska a co dalej z nią? znów będzie że "jakie plany taka robota" czy moze że drogowcy źle odczytali?

    • 3 4

  • dobrze że droga będzie biegła 6metrowym rowem bo inaczej znowu biedni kombinatorzy chcieliby parkować na osiedlowych trawnikach, a tak to z rowu nie będzie można wyjechać na trawniczek

    • 11 2

  • Robota wre aż strach (1)

    Skala zniszczeń już jest ogromna. Jeszcze żeby puścili tę drogę pod ziemią, żeby kierowcy kisili się we własnym smrodzie. Nie, smród i hałas na powierzchni, za to potok będzie pod ziemią.

    • 4 19

    • potok pod ziemią,drzewa wycięte ,dzika łąka przekopana.teren między Sopotem a Gdańskiem był zielony,tam było trochę jeży w okolicy .jeśli nie zginęły w trakcie prac ziemnych to i tak zostaną rozjechane.życie w miastach pod porządkowane jest SAMOCHODOM .jest naprawdę wspaniale cała kasa idzie na drogi,stadiony i inne pierdoły.

      • 0 0

  • Polska w budowie

    Gdańsk w budowie

    • 12 2

  • Rozkuwanie świeżego betonu (w słupach) na fimie (2)

    świetny widok :-)

    • 4 5

    • A właśnie,

      co to za słupy, wyglądaja na stare

      • 0 0

    • nie kumam o co kaman?

      • 0 0

  • Wcale nie do ARENY tylko do NOWYCH APARTAMENTOW (1)

    ktore juz wkrotce ujzycie........ . Poniewaz pan A. juz dzialki opchnał. pod wysokosciowce -teraz chwile poczeka i ustanowi PZG na dowolna wysokosc......

    • 4 11

    • czemu klikacie negatywy

      czyzbyscie nie lubili swojego PREZYDENTA ? przeciez kazdy wie ze on tak robi tak samo zrobil na LETNICY ! i plan wysokosciowcow juz zatwierdził

      • 1 0

  • przyłapani na robocie

    cód, 100% pracuje

    • 2 2

  • Jest OK (2)

    Najnowocześniejsza hala sportowa w Europie, nowe drogi rowerowe, odcinek Drogi Zielonej a już niedługo, nowiutki przystanek SKM Żabianka AWFiS ... ;-) Z roku na rok rośnie prestiż naszej pięknej Żabianki ... ;-) Aż miło popatrzeć ... ;-)

    • 11 4

    • ;-)

      • 0 0

    • ;-)

      ;-)

      • 0 0

  • trzeba byc debilem zeby caly czas narzekac, ta droga zla, slowackiego zla, a1 zla, poludniowa obwodnica zla, co za debilny narod

    • 10 0

  • 61,6 mln?

    rozumiem, że zamiana ścianek szczelnych (takie same zostały wykonane na Łostowickiej w Gdańsku) na pale (widoczne na filmiku i zdjęciach) zmniejszy koszt projektu o pare baniek (oczywiście po połowie dla inwestora i wykonawcy, a nie 100% dla wykonawcy).

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane