• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak powstaje przedłużenie ul. Myśliwskiej

Maciej Naskręt
10 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Tak powstaje dłuższa o 400 metrów ul. Myśliwska.



Sprawdziliśmy postęp prac przy budowie przedłużenia ul. Myśliwskiej w Gdańsku. Niebawem wjadą tam rozściełacze nawierzchni bitumicznych. Prawie gotowa jest nowa tymczasowa pętla autobusowa.



Budowa tymczasowej pętli autobusowej. Budowa tymczasowej pętli autobusowej.
Trwa budowa 400-metrowego przedłużenia ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, w pobliżu zbiornika retencyjnego Wróbla Staw. Inwestycja ruszyła na początku tego roku. Do dziś drogowcy usunęli starą nawierzchnię jezdni i wykonali podbudowę przyszłej drogi. Ponadto wyregulowano krawężniki i zbudowano zatoki autobusowe. W przyszłym tygodniu ma ruszyć układanie warstw bitumicznych.

W sumie zaplanowano ułożenie nawierzchni asfaltowej na ok. 3,7 tys m kw., powstanie też 1,3 tys. m. kw. chodników po obu stronach jezdni z kostki betonowej, a także 1,1 tys. m kw. ścieżki rowerowej. Nowa jezdnia będzie nieco szersza niż poprzedni odcinek drogi. Na przejściach dla pieszych między jezdniami pojawią się azyle, a na jezdniach lewoskręty do budynków mieszkalnych.

Czy deweloperzy powinni finansować budowy dróg publicznych?

Przedsięwzięcie drogowe na Morenie to także budowa tymczasowej pętli autobusowej. W obrębie dawnego poligonu wojskowego ułożono w formie koła nowe płyty betonowe. Po zakończeniu robót będą one pełnić funkcję pętli autobusowej. Teraz pozostaje jedynie wykonanie wypełnienia między betonowymi płytami.

Wspomniane oba zadania wykonuje gdański oddział firmy Strabag, za co otrzyma 2,4 mln zł. Pieniądze będą w części pochodzić będą z kasy Zarządu Dróg i Zieleni. Do przedsięwzięcia drogowego dorzuciło się też dwóch deweloperów, którzy realizują przedsięwzięcia mieszkalno-usługowe w pobliżu.

- Pierwotnie termin zakończenia robót na ul. Myśliwskiej został wyznaczony przez ZDiZ na 30 maja. Jednak na drodze naszych prac stanęła sieć ciepłownicza GPEC. Nie można było od niej odłączyć mieszkańców - było po prostu zbyt chłodno. Z tego powodu umowny termin zakończenia robót został przesunięty o miesiąc - mówi Maciej Konopka, dyrektor gdyńskiego oddziału Strabag

- Chcemy jednak z pracami zdążyć do 15 czerwca i oddać drogę do użytku - dodaje dyrektor.

Upoluj Pesę! Oddaj swój głos w plebiscycie internautów na najciekawsze zdjęcie w konkursie ZKM! Zobacz szczegóły!

Miejsca

Opinie (127) 3 zablokowane

  • a kiedyś było tam tak pięknie.... cicho ..spokojnie.... można było odpocząć od miastowego szumu :)

    pamiętam stojace wozy bojowe przy stawku, pomost, tor przeszkód, do poligonu prowadziła droga piszaczysto gliniasta w małym wąwozie, pola, gospodarze, sady... a teraz beton

    • 24 0

  • " rozściełacze nawierzchni bitumicznych "

    hehe :D

    • 4 1

  • BEZEDURA

    A Rakoczego dziurawa jak sito!

    • 8 0

  • Tylko równo budować!!!! (2)

    a nie jakieś fale i załomy

    • 18 7

    • Bo inaczej ci się rura poczwórna oberwie

      w Twoim golfie II po tuningu z czipem i na alufelgach z niskim profilem?
      To zacznij jeździć jak człowiek normalnymi ulicami.

      • 3 3

    • Coż, muszę Cię zmartwić - Strabag buduje, czyli będą fale Dunaju...

      :(

      • 4 1

  • Panie Maćku (1)

    płyty to już mają dylatacje między sobą, może chcą je raczej zabetonować?

    • 7 4

    • Nie czepiaj się Maciusia

      On naprawdę nie ma o tym zielonego pojęcia, choć udaje, że jest inaczej. Na forach internetowych jest swojego rodzaju pośmiewiskiem.

      • 4 6

  • HALLLO!!!

    jak tam Spółdzielnia Błekitna Fala ..nowy zarząd jest ile to juz lat wpłacacie kaske członkowie tej spółdzielni? Kolejni beda was "doic"?

    • 1 1

  • tego nie zatrzymacie

    katastrofa urbanistyczna Gdańska - pomijając lata "tamtej Polski"
    zaczęła się od ob. Mękala jako szefa komisji planowania przestrzennego RMG
    w początku lat 90-tych i trwa dalej
    a jak głosi znane powiedzenie trwa i trwa mać,
    także żadnych parków, tylko bloki
    wskaźnik parkingowy 1,2 na mieszkanie, podczas gdy każdy spacer po nowych
    osiedlach wskazuje na 1,5 pojazdów na mieszkanie,
    intensywność zabudowy większa niż na polderach w Amsterdamie,
    a wiadomo, że architektura kształtuje zachowania społeczne,
    czym gęściej tym więcej agresji w ludziach i kierowcach pędzących
    po osiedlowych dróżkach w pogoni za wolnym miejscem
    do parkowania na trawniku - w końcu parkowanie to w parku - no nie ?.
    co to dalej pisać,
    nie trzeba, bo wszystko jest w podręcznikach, tylko urzędnicy nie muszą
    umieć czytać, wystarczy że "piastują stanowiska".

    • 33 0

  • Pętla.

    Jestem ciekaw czy będzie można wysiadać na tej pętli czy jak kiedyś będzie trzeba iść spory kawał żeby wsiąść lub jak już się wysiadło...

    • 6 0

  • Ciekawe czasy

    lud cieszy się z rzeczy oczywistych.

    • 8 2

  • za 20 lat cdn

    to mi sie w Gdańsku podoba nie można zrobić jednorazowej inwestycji do ul sympatycznej tylko przez 20 lat będziemy budować po 400 m pełen sukces byle tak dalej jeszcze 4 autostrady do lotniska trzeba wybudować i najlepiej je w połowie zaślepić i na 100m oscinek puścić autobus żeby nie było że miasto przyjazne komunikacji...

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane