- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (69 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (60 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (152 opinie)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (101 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (150 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (65 opinii)
Tak zmieniała się Gdynia w 2016 r.
Kierunek Gdynia - film promocyjny podkreślający atuty miasta.
Początek zabudowy nadmorskiej części miasta, nowa fontanna, połączenie trolejbusowe do Fikakowa i zmiany w centrum - to najważniejsze zmiany w Gdyni w 2016 roku.
Kolejne budynki po Dalmorze znikały przez kilka tygodni, a lada miesiąc ma zacząć się zabudowa, która całkowicie zmieni wizerunek nadmorskiej części Gdyni.
Początek wyburzania budynków Dalmoru.
Zabudowa centrum ożywia miasto
W 2016 roku nie brakowało jednak też inwestycji zakończonych. Jedną z największych była Baltiq Plaza, która wypełniła lukę w zabudowie ul. Świętojańskiej 43-45 . Dzięki temu miejsce w tej części Śródmieścia wróciło trochę życia, pojawiło się więcej sklepów i punktów usługowych na parterze i w podziemiach, a wraz z nimi więcej ludzi.
Nowa fontanna w Śródmieściu
Zmiany w Śródmieściu to także fontanna na placu Kaszubskim , który wzbogacił się o nową fontannę wraz z zieleńcem i ławeczkami. Fontanna wyposażona w 30 dysz zmieściła się na przestrzeni 27 na 2 metry. Wystrzeliwana "z chodnika" woda tworzy dwumetrowe słupy, sterowane elektronicznie i podświetlane na dowolny kolor.
Oficjalne uruchomienie fontanny. Na dobre wodotrysk ruszy wiosną.
Trolejbusy i nowe zasady ruchu
Zmiany zaszły także w zakresie komunikacji. Na Fikakowo pod koniec grudnia wyruszyły trolejbusy, co znacznie poprawi skomunikowanie tej dzielnicy z centrum miasta. Nowa pętla autobusowo-trolejbusowa zapewni obsługę mieszkańców przez pojazdy trzech linii.
Do nowych rozwiązań musieli się też przyzwyczaić kierowcy, zwłaszcza w centrum, gdzie na wielu skrzyżowaniach na bocznych ulicach wprowadzone zostały inne zasady ruchu, przede wszystkim skrzyżowania równorzędne. Wbrew obawom niektórych, nie spowodowało to większej liczby kolizji. Wręcz przeciwnie, kierowcy zwolnili, także dlatego, że poczuli się mniej pewnie. Jest więc bezpieczniej także dla pieszych, którym pomagają też nowinki technologiczne.
Jedną z nich jest zaprogramowanie skrzyżowania ul. Derdowskiego i Żeromskiego w Gdyni. Gdy nie przejeżdżają przez nie żadne samochody, piesi mają zielone światło na każdym z czterech przejść. Czerwone świeci się natomiast dla wszystkich kierunków dla kierowców.
Opinie (277) 10 zablokowanych
-
2017-01-01 17:31
widać gołym okiem (2)
Wystarczy pokonać obwodnicę od Gdyni Chyloni w stronę autostrady. Na odcinku w granicach Gdańska mnóstwo nowo powstałych obiektów jak i w budowie , co skutkuje nowymi miejscami pracy i świadczy o rozwoju miasta. Na odcinku Gdyńskim jak przed laty , nic się nie dzieje. Podobnie rozwój portów.
- 4 1
-
2017-01-01 19:22
(1)
Porównaj sobie ukształtowanie geograficzne i długości obu odcinków.
- 1 2
-
2017-01-01 19:23
Ukształtowanie terenu
- 0 2
-
2017-01-01 17:41
Czym się chwalicie?
Zaśmieciliście drożny chodnik jakich mało w Gdyni, głupawymi fontannami, za środki którymi można było wyremontować wiele dróg z chodnikiem np. miedzy Sądem a mostem kolejowym na Wiśniewskiego. Takich zrujnowanych odcinków jest cały czas dużo.
- 6 1
-
2017-01-01 18:16
Ulica Radosna
Bloto, dziury tragedia. Od lat monitujemy i nic. Ewidentnie jest potrzebna zmiana wladzy w Gdyni bo porobily sie kliki i obrosli w piorka
- 2 1
-
2017-01-01 19:18
(1)
G.... Się zmieniła. Brud smród i ubóstwo.
- 4 4
-
2017-01-02 08:52
o bolkowie piszesz
zazdrośniku
- 2 2
-
2017-01-01 21:08
A skm? dramat (1)
miasta mają w skm udziały zeby remontowac przystanki skm. W Gdansku tylko pustawa stocznia wymaga remontu, w Sopocie wyremontowane, nawet w Pruszczu,a w Gdyni... Orłowo powinno byc wizytówką a..jak jest wiemy, Grabowek to jakis inny wymiar, Stocznia, itd.
Gdynia lezy pod kazdym wzgledem. Wszystkie miasta ida do przodu, czy to rządzone przez PO czy PIS, w róznym tempie, ale jednak,a Gdynia, wielki zal, taki potencjał, tyle kasy mozna bylo wziac z unii, to wyrzucono pieniadze w lotnisko i sylwestry z polsatem. Żal.....- 3 1
-
2017-01-02 12:10
przystanki owszem
Ale reszta to bujda i pisowska retoryka o ruinie
- 0 2
-
2017-01-01 22:01
Baltiq Plaza - pretensjonalna nazwa i kiepska architektura.
Wcisnęli to obłożone platikiem coś, między tynkowane kamienice. Gryzło to w oczy tak bardzo swoją syntetyczną bielą, że pomalowali przylegający budynek na śnieżną biel. Ceny w budynku koszmarne, ale widać na obłożenie naturalnymi płytami już nie styknęło, więc musi odstawać od całej ulicy. Prawie luksus...
- 4 1
-
2017-01-01 22:08
bxdury straszne w tym artykule
po zmianach organizacji ruchu wcale nie jest bezpieczniej, tylko 1 stycznia byly z tego powodu dwie kolizje. szczurza ekipa prowadzi Gdynie na manowce
- 4 1
-
2017-01-02 11:50
Niedobrze
Widać, słychać i czuć, że Gdynia odstaje od otoczenia - retoryka pisowska ma się coraz lepiej w tym mieście.
Czas dokonać istotnych zmian - za dwa lata powinna nas czekać pełna mobilizacja. Inaczej będzie jeszcze gorzej.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.