- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (255 opinii)
- 2 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (75 opinii)
- 3 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (71 opinii)
- 4 W Gdyni odłowią 80 dzików (354 opinie)
- 5 Oni będą teraz rządzić województwem (71 opinii)
- 6 Z zakazem i narkotykami jeździł po Gdyni (46 opinii)
Terminal kontenerowy po angielsku
- Kiedy kupuje się nieruchomość liczą się trzy rzeczy - lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja - mówił obecny na uroczystości podpisania umowy Brian Wilson, doradca premiera Wielkiej Brytanii ds. gospodarczych. - Gdańsk posiada taką lokalizację. To właśnie tu przed wiekami miały miejsce pierwsze kontakty Wielkiej Brytanii z Polską. Podpisywana dzisiaj umowa to kontynuacja tego procesu. Mam nadzieję, że inwestycja naszych przedsiębiorców będzie katalizatorem rozwoju nie tylko Gdańska czy Polski, ale całej Europy.
Właścicielem DCT Gdańsk jest brytyjska grupa menedżerska. Jak podkreśla James Sutcliffe, każdy z członków grupy na duże doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć i od lat funkcjonują one w sektorze morskim. Właściciele spółki obsługują cztery podobne terminale w Wielkiej Brytanii, na Malcie i Bliskim Wschodzie.
- Po przystąpieniu Polski do UE nastąpi eksplozja ruchu kontenerowego. Ważne, żeby być do tego przygotowanym - wyjaśniał zainteresowanie Brytyjczyków gdańskim portem prezes DCT Gdańsk, po czym zwrócił się do doradcy Tony'ego Blaira. - Proszę przekazać premierowi, że brytyjski przemysł portowy czuje się dobrze, ale obecnie ciężko pracuje w Gdańsku.
W pierwszym etapie inwestycji w Porcie Północnym powstaną dwa stanowiska postojowe dla statków o długości do 330 m, w tym jedno stanowisko ro-ro. Zakładana zdolność przeładunkowa na tym etapie to 500 tys. TEU. Według założeń czas budowy wyniesie 46 miesięcy, a koszt sięgnie 175 mln USD. Z brytyjskich funduszy inwestycyjnych pochodzić będzie 40 mln USD, a pozostałą część potrzebnej kwoty - jak twierdzi James Sutcliffe - pokryją kredyty konsorcjum inwestycyjnego banków brytyjskich i amerykańskich.
W kolejnych etapach, w ciągu 10 do 12 lat DCT Gdańsk zamierza zainwestować w Porcie Gdańskim około 500 mln USD, a zdolność przeładunkowa ma wzrosnąć do 1 mln TEU. Dzięki tym inwestycjom ma powstać najpierw 400, a później 5 tys. nowych miejsc pracy.
Opinie (65)
-
2004-01-29 09:09
Bardzo dobry pomysł. Nie ma jak konkurencja w ramach własnego kraju. Po cholerę konkurować z Kłajpedą jak można z Gdynią. To może teraz Gdynia wybuduje sobie port lotniczy w Babich Dołach ?
- 0 0
-
2004-01-29 09:07
super wiadomość
"Gdańsk posiada taką lokalizację. To właśnie tu przed wiekami miały miejsce pierwsze kontakty Wielkiej Brytanii z Polską." - zawsze uważałem że największym motorem rozwoju i nowoczesności jest tradycja :-)))
- 0 0
-
2004-01-29 08:48
Bardzo dobra wiadomość
To dopiero początek,na obszarze Portu Północnego wreszcie powinny ruszyc kolejne duże projekty jak Rudoport,Europort,centrum logistyczne,nowa baza promowo-pasażerska,terminal Oiltanking i inne,kwota łącznych inwestycji w porcie gdańskim może w dystansie sięgnąć kilku mld euro,to wielka szansa dla miasta i regionu,nie można tego zmarnować,teraz już rząd się nie wymiga od budowy A-1,jej brak to sabotaż gospodarczych interesów nie tylko Pomorza,ale i Polski.
- 0 0
-
2004-01-29 08:28
Swietna wiadomosc
Oby to sie wszystko ziscilo... Jeszcze A1, południowa obwodnica Gdańska i będzie miodzio...
- 0 0
-
2004-01-29 08:13
Mam jedno pytanie:
W jaki sposób odwiozą i dowiozą te tysiące kontenerów do terminalu. Most wantowy, co prawda, jest.
A czy A-1 wytrzyma ten potok tirów.- 0 0
-
2004-01-29 08:09
"Kiedy kupuje się nieruchomość liczą się trzy rzeczy - lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja - mówił obecny na uroczystości podpisania umowy Brian Wilson"
a kiedy już sie ja ma to zaczynaja liczyć się też inne
na przykład takie czy jest tam jak dojechać ...- 0 0
-
2004-01-29 07:49
"Proszę przekazać premierowi, że brytyjski przemysł portowy czuje się dobrze, ale obecnie ciężko pracuje w Gdańsku"
proszę też nie zapomnieć dodać, że gallux również czuje się dobrze ale obecnie nie może pomóc polskiemu przemysłowi portowemu..- 0 0
-
2004-01-29 05:56
who wants to live forever
clkowicie popieram twoja wypowiedz
"do roboty politycy!"- 0 0
-
2004-01-29 04:52
fju fju ale ambitne plany
- 0 0
-
2004-01-29 03:38
watpie...
..w dalsze inwestycje. Powinno byc odwrotnie - wpierw drogi. Przeciez do tego portu trzeba dojechac po/z towarem. Chcialbym nie miec racji, ale jak Anglicy zorientuja sie, ze nie mozna przeladowac nawet tych 500 tys. to beda probowac wycofac sie z interesu z jak najmniejszymi stratami.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.