• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian

Krzysztof Koprowski
27 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro. Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro.

Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.



Czy złożył(a)byś reklamację, gdyby zamiast Pendolino przyjechał pociąg niższej kategorii?

Tłuczeń, czyli drobne kruszywo stosowane standardowo w nawierzchni kolejowej wokół szyn, w ostatnich dniach uziemiło sześć z 20 pociągów produkcji francuskiego Alstomu. Dodatkowo dwa pociągi czekają na naprawę powypadkową.

Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.

- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:

  1. EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
  2. EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
  3. EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
  4. EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
  5. EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
  6. EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna

Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino. Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino.
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.

- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Pendolino na torach od ponad trzech lat

Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.

Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).

Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.

Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • Sprzedać to g*wno

    i kupić DARTY z Bydgoszczy.

    • 5 3

  • Taaa...

    Dobre, jak lemingom można wmówić, że Pendolino to jakiś wyższy komfort. Ale przynajmniej dzięki temu jest zauważalny boom na podróże koleją.

    • 6 3

  • Podróżni "mają prawo do reklamacji" - łaskawcy :D

    Ale "każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie" ???? Co takiego???
    A co tu rozpatrywać? Sytuacja jest jasna jak słońce. Powinien być automatyczny zwrot kasy, nawet niech konduktor w czasie jazdy wypłaca, żebym nie marnował czasu na reklamacje.
    Ale nie w/g PKP.
    Zamawiałem kawior, dostałem kaszę - i wszystko ok? Bo jedno i drugie można zjeść?

    "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi" :D

    Bo przecież:
    "za rzeczy pozostawione w szatni szatniarz nie odpowiada"

    I tak samo PKP traktuje klientów.

    • 8 1

  • Lepsze są dradycyjne wagony

    • 6 1

  • Reklamacja w pkp? - żart (3)

    Zdarzyło mi się już jechać pociągiem Express InterCity podstawianym zamiast "Pendlino". Informacja o zamianie była ogłoszona w momencie wjazdu pociągu na peron. W trakcie jazdy wielokrotnie puszczane były komunikaty o prawie pasażerów do składania reklamacji. Na odpowiedz czekałam 28 dni, oczywiście była negatywna, wg pani z punktu obsługi klienta, pkp wywiązał się w pełni z usługi, dotarłam do celu, wiec nie należny mi się żadne odszkodowanie czy częściowy zwrot za bilety. Więc wypowiedź rzecznika pkp na temat prawa pasażera do reklamacji jest niestety mało śmiesznym żartem.

    • 77 5

    • Zlodzieje

      Polecam oddac sprawe do adwokata..,tez mialam nieprzyjemna sytuacje z pkp i dopiero interwencja adwokata pomogla....

      • 1 0

    • Tak samo załatwiona została moja reklamacja (1)

      Można się ubiegać.. nic nie mówią że zostanie uznana..

      • 14 1

      • Reklamacja

        Po pierwsze Express InterCity "Premium" sama nazwa Premium do czegoś nawiązuje i płacisz wyższą stawkę inż za Express Intercity. Jeżeli wykonawca podstawia ci np. taksówkę "szrot" zamiast limuzynę którą zamówiłeś to ci się należy. Odrzucanie reklamacji to podstawa państwowych molochów. Myśli takich molochów to podstawa w odrzucaniu wiekszości reklamacji ... a nóz widelec tacy jak wy zniechęcą się w dalszym postępowaniu - nie pisze o sądzie bo możecie się nie zgodzic z reklamacją i przysługuje wam ponowne złożenie reklamacji od tej drugiej

        • 2 0

  • Francuski Alstom i wszystko jasne...

    Tak jak Caracale i ich auta to złom.

    • 6 5

  • Polskie tory nie dla Pendolino? (2)

    Bede w lutym jechac do Warszawy Pendolino. Mam nadzieje ze za taka cene biletu bede jechala prawdziwym Pendolino a nie podróbą. Bede walczyła o zwrot za bilet. Juz wczesniej to zrobilam kiedy w Warszawie samobójca spowodował opóżnienie pociągu o 2 godziny.Kto winien czy material z którego zbudowano pociag czy budowni czy torow gdzie nasypano gruz miedzy torami.

    • 5 2

    • Życzę szczęścia podczas jazdy tym złomem

      • 1 3

    • Prawdopodobnie remont torów był niezgodnie ze sztuka zrobiony.

      • 2 1

  • Pendolino

    Te Pendolino to jeden wielki niewypał polskie pociągi Impuls z Newagu wcale nie są gorsze myślę że zarówno PESA jak i Newag są wstanie zrobić coś lepszego niż to całe Pendolino jechałem tym złomem i komfort wcale nie jest taki rewelacyjny jak to się podaje wolę tradycyjne pociągi z przedziałami w szybkich pociągach też dało by się to zrobić

    • 7 3

  • Komentarze zostały zalane PiS'wskim płatnym trollingiem

    Nie dyskutuj z Trollem, on tu pisze za pieniądze.

    • 3 7

  • Inter siti

    Centrum Badań Delfinów ogłasza konkurs na nową maskotkę Pendolino...!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane