• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian

Krzysztof Koprowski
27 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro. Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro.

Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.



Czy złożył(a)byś reklamację, gdyby zamiast Pendolino przyjechał pociąg niższej kategorii?

Tłuczeń, czyli drobne kruszywo stosowane standardowo w nawierzchni kolejowej wokół szyn, w ostatnich dniach uziemiło sześć z 20 pociągów produkcji francuskiego Alstomu. Dodatkowo dwa pociągi czekają na naprawę powypadkową.

Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.

- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:

  1. EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
  2. EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
  3. EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
  4. EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
  5. EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
  6. EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna

Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino. Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino.
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.

- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Pendolino na torach od ponad trzech lat

Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.

Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).

Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.

Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • Podziękuję Tuskowi (5)

    za rozwalenie polskich stoczni, górnictwa, kolei, linie lotniczych. Wszystkiego aby Niemcom żyło się lepiej.

    • 32 16

    • (1)

      hmm Jaworski jest z PO?

      • 9 4

      • Nie ale PiS powtarza kłamstwa tak długo aż motłoch co nie ma pojęcia jak było przyjmie to za prawdę

        • 5 2

    • po to powstala UE

      po nieudanym projekcie III Rzeszy to bylo drugie podejscie korporacji, ktore braly udzial w II wojnie swiatowej.

      • 5 4

    • Podziękuję Tuskowi

      podziekuje lekarzowi,ktory naprawi twoj stronniczy umysl.

      • 2 2

    • Jeszcze studni, wiader i motopomp

      • 0 0

  • Tłuczeń (1)

    Kuźwa, a który pociąg wytrzyma ostrzał kamiennymi nabojami, tylko pociąg pancerny Antoniego

    • 12 15

    • ciebie chyba juz uderzyl ten tluczen tluku

      • 5 1

  • Jak to brzmi 12 sprawnych ! (1)

    Jak to fajnie brzmi aż 12 składów sprawnych z 20 eksploatowanych...Oby nie była to "Parszywa 12-tka"....

    • 13 1

    • Ostrzał trwa i niedługo wszystkie będą stać na bocznicy i tylko graficiarze będą zadowoleni.

      • 1 1

  • Ciekawe co by bylo jakby jednak TUSK zdolal rozpoczac budowe Elektrowni Atomowej w Choczewie. (1)

    i wlasnie dlatego uwazam, ze nie powinno sie takowej budowac w PL i sprowadzac technologii z Francji. Zwslaszcza gdy mamy takich specjalistow jakimi lubil otoczyc sie karierowicz tusk.

    • 24 6

    • Nie boje się kto to wybuduje

      Boje się, że kiedyś trafi w ręce Antoniego i jego misiaków.

      • 2 4

  • http://www.polskatimes.pl/artykul/3694062,kto-bral-lapowki-od-producenta-pendolino-do-korupcji-mialo-dochodzic-takze-w-polsce,id,t.html
    Dziękuję za uwagę

    • 18 1

  • niech teraz pan Nowak sprzeda je Ukraincom ;P

    • 19 3

  • Skaczące kamienie?! (1)

    Ze niby jak? O co tu chodzi?

    • 6 3

    • Był remont 1 odcinka ostatnio. Wysypali za dużo i tak to sobie zostawili

      • 6 1

  • Przestańcie hejtować (3)

    Jechałem tym zmienionym składem w piątek, nikt nie narzekał. Przedziały czyściutkie, fotele nie wysiedziane, obsługa się dwoiła aby pasażerowie byli zadowoleni. Śmietnik w przedziale na trasie Gdynia Warszawa opróżniali 3 razy. Co do rodzaju pociągów ma obsługa? Ja nie rozumiem.

    • 23 2

    • Przestańcie hejtować (2)

      zawsze beda!!! siedza w zapierdzianych fotelach i p......la(chociaz nigdy tego nie doswiadczyli)dostep do publicznej informacji sprawil,ze moga wylewac swoje prywatne flustracje kierujac je na KAZDEGO!!! i WSZYSTKO!!!!!

      • 6 0

      • Kazdy ponad każdym

        • 2 0

      • Jechałem pendolino i jechałem IC latem do Szczecina.

        W IC juz w Gdyni popsuła się lokomotywa. 20 minut stania w upale bez klimy. Pociąg pamięta PRL tylko nowe obicia. Kible jak za starych czasów. Pendolino za to inny świat. Cicho, czysto, klima.

        • 3 1

  • kasa

    ciekawe ile łapówek wpindolin?

    • 13 1

  • Jesli kraj nie rozwija sie w rownym tempie to zawsze wyjda takie kfiatki (3)

    Pociagi nalezy budowac w kraju, w ktorym buduje sie infrastrukture czyli tez torowiska.

    • 18 5

    • A teraz poslucham ciebie jak chcesz to zrobic..

      • 2 0

    • Jako inżynier praktyk napiszę tak, nalepiej kupić coś gotowego, poznać i podrobić. (1)

      Kupujesz pendolino, uczysz się jak jest zbudowane, gdzie są problemy i jak je rozwiązano a potem sam budujesz pociąg/wagony i rozwijasz.

      Jak zaczniesz od zera to koszty i porażki załatwią każdy projekt.

      • 5 0

      • to chinskie podejscie

        mozliwe tam gdzie kradziez patentow jest tolerowana.

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane