- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (306 opinii)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (771 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (433 opinie)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian
Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.
Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.
- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:
- EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
- EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
- EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
- EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
- EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
- EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.
- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.
Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).
Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.
Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.
Opinie (453) ponad 20 zablokowanych
-
2018-01-28 09:39
A podwozie?
A podwozie...? A podwozie też było złe.
- 3 1
-
2018-01-28 09:31
Przekręt
Zakup pendolino to jeden wielki przekręt , od samego początku były z nimi problemy i wcale nie są lepsze od pociągów naszej produkcji .
- 13 2
-
2018-01-28 08:27
Brak słów... (1)
A jak jest z numeracją miejsc w tych zastępczych wagonach? Mam nadzieję, że nie skończy się staniem na korytarzu!
- 3 2
-
2018-01-28 09:20
To Som tepaki jak pan minister nowak . Tak i cala ta unia .
- 2 0
-
2018-01-28 09:18
niech PIS kupi stare wagony od kolei węgierskich albo białoruskich ?
:) sojuszników :) , byłem i będe dumny że mamy zachodnie Pendolino bo nie chcę tutaj wschodu , jakoś w CZECHACH jeżdża od 10 lat i tam o dziwo nie ma " ostrzelanych " podwozi , więc pisowsy hejterzy nie macie żadnych argumentów , od 2 lat pis zarządza koleją i tego efekt :) i to jest efekt BRAK PROFESJONALIZMU wyrzucanie ludzi ze stołków z doświadczeniem to mamy syf.
- 3 10
-
2018-01-28 09:14
do HEJTERÓW I TROLLI z PISu czas do kościoła
idżcie trzeba wrzucic trochę kasy pod czarne sukienki
- 0 13
-
2018-01-27 18:04
Masakra (4)
Tyle kasy w du..e
- 210 9
-
2018-01-27 19:31
(1)
To nie wina pendolino tylko ekipy debilu co na jednym odcinku wysyłamy ostatnio za dużo tłocznia
- 7 4
-
2018-01-28 09:12
Ze znajomymi tez takich epitetów używasz ?
- 2 0
-
2018-01-27 18:31
(1)
A mogli zainwestować w polskie Darty. One dałyby radę z polskim tłuczniem.
- 13 15
-
2018-01-27 18:37
Polskie Darty nie radzą sobie same ze sobą.
Poczytaj z jak olbrzymimi problemami borykało się IC po ich zakupie i czemu nie dokupiono dodatkowych składów, choć była taka opcja w umowie.
- 23 4
-
2018-01-28 00:16
Miało być tak pięknie . (2)
Kraj miodem płynący.Wszystko sprzedane ,Ładnie w mediach przedstawiane . A tu obraz ponury.Wystarczyło 8 lat / PO-PSL /.
- 15 2
-
2018-01-28 09:12
ale od 2 lat PENDOLINO i panstwową spółką INTERCITY
ZARZĄDZA pis
- 0 0
-
2018-01-28 09:10
Przecie mówili otwarcie ze hd ... i kamieni kupa. Wiedzieli co mówią.
- 0 0
-
2018-01-27 22:58
widać że PISowskie hejterstwo opanowało forum / jad , obrażanie .... (1)
niestety za użytkowanie tych pociągów odpowiada od 2 LAT już ekipa pis , bo to państwowa spółka tak jak lot - wymienili ludzi i są nowi w Intercity jaka zmiana taki stan pociągów
- 3 15
-
2018-01-28 09:09
Sorry
Taki mamy klimat
- 0 0
-
2018-01-28 09:06
Kupili wloskie
Niech wezmą towarowe z 1941 od deutche bahn
- 5 2
-
2018-01-28 08:25
Czy tego naprawdę nie mozna bylo przewidzieć? (1)
- 6 1
-
2018-01-28 09:04
Jest take przysłowie śpiewały jaskółki my niekczemy spółki.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.