- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (83 opinie)
- 2 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (111 opinii)
- 3 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (248 opinii)
- 4 Remont przed budową Drogi Zielonej (158 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (296 opinii)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (361 opinii)
Tramwaj na Bulońskiej znowu za drogi
Ponownie, wbrew oczekiwaniom urzędników, przekroczony został budżet na realizację odnogi trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej. Tym razem najtańsza oferta, złożona przez konsorcjum WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson wyniosła 22,9 mln zł, czyli o ok. 4,6 mln zł więcej, niż zaplanowano na ten cel.
Tym razem również nie udało się zmieścić w przewidzianym budżecie, choć po aktualizacji wyceny projektu przez urzędników zwiększono budżet na inwestycję z 15,9 mln zł do 18,3 mln zł. W przetargu wystartowały cztery firmy, przy czym najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 22 989 618,74 zł brutto.
We wcześniejszym przetargu najniższą ofertę złożyło konsorcjum MTM i Rajbud - 23 369 346,92 zł brutto. Czy zatem miasto wycofa się z inwestycji?
- Zdecydowanie za wcześnie mówić o decyzjach, jakie zostaną podjęte. Obecnie skupimy się na sprawdzeniu wszystkich ofert pod względem formalnym. Następnie przedstawimy informacje finansowe na tzw. komitecie sterującym projektami w Urzędzie Miejskim, gdzie zostanie podjęta decyzja co do dalszych losów tej inwestycji. Musi ona zapaść najpóźniej w listopadzie, aby wykonawca zmieścił się w terminie dziesięciu miesięcy na wykonanie projektu [tramwaj wzdłuż ul. Bulońskiej ma być gotowy razem z "główną" trasą na Piecki-Migowo do przystanku PKM Brętowo - dop. red.] - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które odpowiadają za ten projekt.
Realizacja tramwaju w ciągu ul. Bulońskiej jest ważna przede wszystkim ze względu na planowany dalszy rozwój sieci tramwajowej w Gdańsku.
To właśnie od skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską ma być realizowana kolejna trasa przez tzw. ul. Nową Bulońską Północną do pętli w rejonie ul. Jabłoniowej i Warszawskiej (pętla zwana jest roboczo Nowa Warszawska). Na ul. Nowej Bulońskiej Północnej przewidziano też możliwość wjazdu w ul. Nową Politechniczną, a stamtąd przejazd do Wrzeszcza i na Zaspę.
Czytaj też: Plany rozbudowy układu komunikacyjnego. Dokąd mogą pojechać tramwaje?
Z tego powodu w dokumentacji przetargowej na końcu ul. Bulońskiej nie zaprojektowano tradycyjnej pętli czy trójkąta torowego, a rozjazdy międzytorowe, które pozwolą "zawracać" tramwajom dwukierunkowym. W ramach inwestycji przewidziano dwa przystanki o roboczych nazwach: Budapeszteńska oraz Myśliwska.
Oprócz torów, zaplanowano też przebudowę infrastruktury kolidującej i sąsiadującej z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej. Wraz z budową trasy dla tramwajów przewidziano też realizację drogi rowerowej i ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Bulońskiej.
Dodatkowo wykonawca jest zobligowany do uzupełnienia infrastruktury powstającego już przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Brętowo . Tam będzie musiał zrealizować toaletę publiczną, budynek socjalny oraz zadaszenie przejścia między przystankiem PKM a autobusowym przy ul. Rakoczego.
1. Budimex SA - 25 307 456,43 zł brutto,
2. MTM Gdynia i Rajbud Tczew - 23 318 823,40 zł brutto,
3. WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 22 989 618,74 zł brutto,
4. Strabag - 23 701 672,08 zł brutto.
Budżet zarezerwowany na inwestycję wynosi 18 347 020,94 zł brutto
Miejsca
Opinie (70) 2 zablokowane
-
2014-09-10 17:58
Zlikwidować biurokratyczną, niepotrzebną...
straż miejską a kasa się znajdzie.
- 7 3
-
2014-09-10 18:05
ZABRAC KIEROWCA I MOTORNICZYM PREMIE to bedzie na tramwaj na chodnik i na koksowniki jak zima przywali tak z -10 stopni.ciekawe w ktorym miejscu postawia toj toja dla motorniczego bo jak sie mu zachce zrobic grubsza sprawe to do proboszcza na mysliwskiej bedzie pukał
- 3 2
-
2014-09-10 18:15
Może po prostu taniej się nie da ? Wyliczenia w UM były błędne ?
- 5 1
-
2014-09-10 18:17
A może by tak 1 przystanek mniej? (1)
- 2 3
-
2014-09-10 20:58
albo zamiast dwóch można zrobić pół-tora ;-)
- 3 0
-
2014-09-10 21:00
Nadchodzą dobre czasy! :-)
Wykonawcy zaczynają się szanować: nie spuszczają już gaci na hasło przetarg. Mam nadzieję, że za tym niedługo pójdzie szacunek dla swoich pracowników wyrażany godziwą zapłątą :-)
- 9 0
-
2014-09-10 21:15
Może czas przyjąć do bani że trzeba po prostu zarezerwować na ten cel 23mln zł?
- 5 0
-
2014-09-10 21:20
Połowa firm z regionu buduje obecnie tramwaj w Bydgoszczy do dzielnicy Fordon - wartość inwestycji 100 mln... euro.
Skończą tam to będzie więcej chętnych do realizacji tej inwestycji.
- 1 1
-
2014-09-10 21:22
Zrezygnować z Tristara
160 mln = podobno 6 % lepsza przepustowość. Tristar też współfinansowany z UE. To jedna kamera mniej i tramwaj będzie jeżdzić.
- 6 0
-
2014-09-10 21:50
mniej do "kieszonek" i bardziej oszczędniej gospodarować materiałami !!
- i starczy na kilka linii !! :)
Jak widze jak sie marnuje materiały na tej i innych budowach..... to sie "scyzoryk " otwiera w kieszeni !! siema.- 2 1
-
2014-09-10 22:23
tramwaj spalinowy
bo przeciez elektryfikacja i tak jest zbedna fanaberia
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.