- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (34 opinie)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (47 opinii)
- 3 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (136 opinii)
- 4 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (122 opinie)
- 5 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (65 opinii)
- 6 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (17 opinii)
Tramwaj na Bulońskiej znowu za drogi
Ponownie, wbrew oczekiwaniom urzędników, przekroczony został budżet na realizację odnogi trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej. Tym razem najtańsza oferta, złożona przez konsorcjum WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson wyniosła 22,9 mln zł, czyli o ok. 4,6 mln zł więcej, niż zaplanowano na ten cel.
Tym razem również nie udało się zmieścić w przewidzianym budżecie, choć po aktualizacji wyceny projektu przez urzędników zwiększono budżet na inwestycję z 15,9 mln zł do 18,3 mln zł. W przetargu wystartowały cztery firmy, przy czym najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 22 989 618,74 zł brutto.
We wcześniejszym przetargu najniższą ofertę złożyło konsorcjum MTM i Rajbud - 23 369 346,92 zł brutto. Czy zatem miasto wycofa się z inwestycji?
- Zdecydowanie za wcześnie mówić o decyzjach, jakie zostaną podjęte. Obecnie skupimy się na sprawdzeniu wszystkich ofert pod względem formalnym. Następnie przedstawimy informacje finansowe na tzw. komitecie sterującym projektami w Urzędzie Miejskim, gdzie zostanie podjęta decyzja co do dalszych losów tej inwestycji. Musi ona zapaść najpóźniej w listopadzie, aby wykonawca zmieścił się w terminie dziesięciu miesięcy na wykonanie projektu [tramwaj wzdłuż ul. Bulońskiej ma być gotowy razem z "główną" trasą na Piecki-Migowo do przystanku PKM Brętowo - dop. red.] - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które odpowiadają za ten projekt.
Realizacja tramwaju w ciągu ul. Bulońskiej jest ważna przede wszystkim ze względu na planowany dalszy rozwój sieci tramwajowej w Gdańsku.
To właśnie od skrzyżowania ul. Bulońskiej z Myśliwską ma być realizowana kolejna trasa przez tzw. ul. Nową Bulońską Północną do pętli w rejonie ul. Jabłoniowej i Warszawskiej (pętla zwana jest roboczo Nowa Warszawska). Na ul. Nowej Bulońskiej Północnej przewidziano też możliwość wjazdu w ul. Nową Politechniczną, a stamtąd przejazd do Wrzeszcza i na Zaspę.
Czytaj też: Plany rozbudowy układu komunikacyjnego. Dokąd mogą pojechać tramwaje?
Z tego powodu w dokumentacji przetargowej na końcu ul. Bulońskiej nie zaprojektowano tradycyjnej pętli czy trójkąta torowego, a rozjazdy międzytorowe, które pozwolą "zawracać" tramwajom dwukierunkowym. W ramach inwestycji przewidziano dwa przystanki o roboczych nazwach: Budapeszteńska oraz Myśliwska.
Oprócz torów, zaplanowano też przebudowę infrastruktury kolidującej i sąsiadującej z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej. Wraz z budową trasy dla tramwajów przewidziano też realizację drogi rowerowej i ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Bulońskiej.
Dodatkowo wykonawca jest zobligowany do uzupełnienia infrastruktury powstającego już przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Brętowo . Tam będzie musiał zrealizować toaletę publiczną, budynek socjalny oraz zadaszenie przejścia między przystankiem PKM a autobusowym przy ul. Rakoczego.
1. Budimex SA - 25 307 456,43 zł brutto,
2. MTM Gdynia i Rajbud Tczew - 23 318 823,40 zł brutto,
3. WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 22 989 618,74 zł brutto,
4. Strabag - 23 701 672,08 zł brutto.
Budżet zarezerwowany na inwestycję wynosi 18 347 020,94 zł brutto
Miejsca
Opinie (70) 2 zablokowane
-
2014-09-10 17:04
Widocznie taniej się nie da !! Celem firmy jest zysk, a celem pracy jest zarobek.
Jeśli ktoś uparcie chce znaleźć firmę, która DOPŁACI do roboty oznacza to jedno: JEST IDIOTĄ !!
- 11 1
-
2014-09-10 13:44
naiwni urządnicy (1)
mieli już raz przetarg ponad ich budżet, a oni z uporem maniaka dalej swoje.
niech dodadzą kasę i tyle. a urzędnik pracuje kila razy nad tym samym i kasę bierze....z naszych podatków!- 29 5
-
2014-09-10 17:04
Naiwny to Ty jesteś.
Ten przetarg świadczy tylko o tym, że miasto jest źle zarządzane, bo nie ma kasy na realizację ważnego zadania, a UM/GIK nadal próbuje palić głupa, zamiast uczciwie powiedzieć "Sorry, nie mamy kasy. Tramwaju nie będzie".
- 3 3
-
2014-09-10 16:47
33 miliony oszczędności
Jak to?!! Przecież jeszcze rok temu chwalono się wszem i wobec, że na budowie głównej trasy zaoszczędzili 33 miliony złotych:
trojmiasto.pl/wiadomosci/Tramwaj-na-Morene-za-nieco-ponad-116-mln-zl-n71852.html
Teraz powinni znaleźć te 4 mln. i przeprosić. Ogłaszanie kolejnych przetargów nic nie da, bo ceny za każdym razem są podobne.- 5 2
-
2014-09-10 16:13
Podwóch nierozstrzygniętych przetargach można wprowadzić tryb bezprzetargowy.
W związku z czym spodziewałbym się teraz rozpoczęcia negocjacji z wybranymi firmami.
- 5 2
-
2014-09-10 15:28
Re trawaj
Moim zdaniem, urzędnicy z GIK, którzy przygotowali inwestycję powinni wykonać robotę za cenę 15,9, lub 18,3mln. Najwyższy czas Panowie urzędnicy wziąć się do pracy, ale niestety trzeba mieć głowę na karku i trochę spędzonego czasu na budowach.
- 5 5
-
2014-09-10 15:13
nie ma odpowiedzi:
1. Napuścić CBA na ściganie zmowy cenowej
2. Rozpisać nowy przetarg ujawniając budżet,
cenę max. Wybrać ofertę, która za stałą cenę
da najwięcej, a nie odwrotnie.
jak za dawnych czasów, gdy się szło do sklepu z forsą
a jak coś było za drogie, to się nie brało lichwiarskiego kredytu,
jak dziś, tylko albo nie kupowało wcale, albo szukało w tańszym sklepie.- 5 3
-
2014-09-10 14:44
Najlepiej żeby za darmo wybudowali a kasę dla siebie przytulili. Co za kraj
- 5 4
-
2014-09-10 13:29
Ważne że za prawie 4 mln w ECS powstanie teraz wydział zabaw dla dzieci. (3)
Po co nam tramwaj na Migowie - ważne że powstanie za prawie 4 mln. zł wydział zabaw w ECS. Niech dzieci bawią się zamiast na świeżym powietrzu w "bunkrze" ze sztucznym światłem
- 122 15
-
2014-09-10 13:31
Mi tam nie jest potrzebny tramwaj na Migowie. (1)
A na plac zabaw chętnie się wybiorę.
- 11 40
-
2014-09-10 14:26
a masz
bo tylko dla dzieci
- 4 2
-
2014-09-10 14:16
Mam dziwne przeczucie...
...że ten plac zabaw w ECS to będzie coś, co będzie bardziej interesujące od wystaw w ECSie. Mój wniosek jest taki, że trzeba było od razu zrobić plac zabaw + zaadaptować jakiś budynek w stoczni na ten plac zabaw i za dużo mniejszą kasę byłaby o wiele lepsza atrakcja utrzymana w klimacie stoczniowym.
- 18 2
-
2014-09-10 14:21
GIK dodaje robót i dziwi się, że cena nie spada. Czemu uzupełnienia infrastruktury przy przystanku Brętowo oddalonej o jakieś 1000m od przedmiotowej trasy tramwaju ma wykonywać nowy Wykonawca? Zapomniało się w przetargu obecnie realizowanym? Wykonywanie takich rzeczy przez dwóch rożnych wykonawców niesie ze sobą same problemy oraz rozmycie odpowiedzialności za ewentualne usterki.
- 12 3
-
2014-09-10 14:04
Stogi! (1)
Proponuję nadwyżkę przerzucić na remont torowiska lub jego częsci na Stogach. Jak się patrzy na dojazd na plażę to za chwilę nie dojedziemy tam ani tramwajem, ani samochodem.....
- 5 4
-
2014-09-10 14:10
Spoko, tramwaj tam obecnie nie jeździ, a dzisiaj dzielna Zieleń kosiła twardo trawę na torach. To dopiero wyrzucanie pieniędzy w błoto.
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.