• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj na Łostowice i Nowa Łódzka - od czwartku budowa

rb
2 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zobacz, jak będzie wyglądać linia tramwajowa łącząca Chełm z Łostowicami oraz ul. Nowa Łódzka.



We wtorek podpisano umowę z wykonawcą ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej na Łostowice. Czy inwestycja rozwiąże gigantyczne problemy komunikacyjne południowych dzielnic Gdańska?



Przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów. Przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów.
Wykonawcą jest firma MTM, która za 110,9 mln zł zbuduje 1,7 km dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej i 3 km linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice wraz z pętlą przy ul. Świętokrzyskiej. Tramwaj będzie jechał wzdłuż ul. Witosa, jego trasa będzie przedłużeniem dojazdu na Chełm.

- 4 listopada rozpoczynamy budowę, bo mamy 18 miesięcy na jej zakończenie. To krótki termin i duże wyzwanie, choćby dlatego, że w tym czasie mamy dwa pełne okresy zimowe. Ale do Euro 2012 mieszkańcy Łostowic będą mieli zdecydowanie lepszy dojazd do domów - zapewnia Marek Ignatowski, prezes MTM.

- Inwestycja została nieco zmodyfikowana. Np. podkłady pod tory tramwajowe zostały zamienione. Betonowe zostaną zastąpiąne przez drewniane, dzięki temu będzie ciszej. Powstanie też siedem nowych przystanków - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która nadzoruje Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IIIA, w ramach której powstaje linia tramwajowa. Za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

W ramach inwestycji na pętli przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla 190 samochodów oraz 200 rowerów.
rb

Opinie (229) ponad 20 zablokowanych

  • tak, a w Gdyni Kacze Buki to dalej po błocie do 2012 roku będzie sie chodzić?

    gdzie jesteście Gdynianie?

    • 3 2

  • Proponuję sfilmowanie przez TV Gdańsk sytuacji pasażerów w godz. 7.00-7.30 na przystanku Chełm "Odrzańska" (5)

    To trzeci przystanek od pętli (pętla to 1 przystanek), nie można się wbić do tramwaju, 90% oczekujących ludzi musi czekać na 2-gi, 3-ci tramwaj. lTramwaj przyjeżdża zatłoczony tak bardzo , że wciskają się tylko jednostki- zgroza ! Zapraszam pana Adamowicza na taką jazdę, niech zobaczy na własne oczy jak żyje się w Gdańsku. Ścisk jak w transportach do obozów z okresu II Wojny Światowej.... ZTM mogłoby w godz. 6.50 - 7.40 puścić tramwaj "11" co 5 minut aby rozładować sytuację. Czy ktoś z ZTM pracuje nad rozwiązaniem tego problemu ?

    • 23 0

    • z Odrzańskiej to już można na piechotkę zejść do GDA, toć to kawałeczek już;-) (1)

      • 2 1

      • oj oj jaka mądrość

        a do Wrzeszcza tez taki kawaleczuniek?

        • 0 0

    • co za problem podczep sie na winogrono, złap za jakiś wystajoncy element na

      zewnontsz , rurke, wycieraczke, uchwyt metalowy i te 2-3 pszystanki jakos dojedziesz.Tylko na nas narzekacie zamiast być kreatywnym.

      • 0 2

    • Już na Chałubińskiego ciężko się wbić, ale to czasem też przez to, że ludzie nie mają za grosz pomyślunku i tłoczą się przy drzwiach "bo przecież, ja tylko jeden przystaneczek podjeżdżam" i stoją i korkują te przejścia, a po środku tramwaj pusty.

      • 2 0

    • zrób filmik komórką i wyślij im albo tutaj

      • 0 0

  • oczywiście

    zaraz się pojawi uśmiechnięty Budyń, który otworzy budowę..precz z Budyniem!!!!

    • 9 3

  • wOLĘ KISIEL OD BUDYNIU!!!!!!!!!

    MAM WSTRĘT DO BUDYNIU OD CZASÓW PRL-u!

    • 1 2

  • Jaka jest obecna sytuacja w kwestii budowy linii tramwajowej do Migowa?

    • 0 1

  • Jaka pytasz- czarna doopa

    • 0 0

  • o co chodzi z tymi podkładami? (4)

    drewniane podkłady będą? to gratuluje! ten tekst, że będzie ciszej jak będą drewniane to można między bajki włożyć, proponuje poczytać trochę fachowej literatury zanim się artykuł napisze
    trochę informacji na ten temat: hałas w nawierzchni szynowej powstaje na styku koła z szyną, podkłady odpowiedzialne są za przenoszenie obciążeń z szyny na podsypkę i dalej na podtorze, podkłady drewniane zmniejszają jedynie dynamikę drgań od przejeżdżającego taboru, gdyż drewno jest bardziej elastyczne i praktycznie wcale nie zmniejszą hałasu (jedynie drgania), poza tym pod każdym innym względem (stabilność toru, wytrzymałość, trwałość) są gorsze od podkładów betonowych, po kilku, kilkunastu latach jak się te podkłady zużyją to dopiero będzie hałas od luźnych przytwierdzeń
    pozdrowienia dla ekspertów

    • 10 0

    • konkluzja (1)

      koszt podkładów drewnianych jest dwukrotnie mniejszy niż betonowych

      • 3 0

      • ecs

        zaoszczędzone pieniądze na ecs , przecież trzeba dokładać 17 mln rocznie

        • 0 0

    • proponuje system zielonych torowisk

      redukuje hałas ok. 5-6 dB, redukuje ilość CO2 (1 m2 trawy zmienia tyle CO2 w tlen co 1 m2 lasu) i wygląda estetycznie

      • 0 0

    • Nie prawda co piszesz, drgania są wprost proporcjonalne do wytwarzanego hałasu. Poczytaj sobie jeszcze trochę.

      • 0 0

  • A co z wiaduktem na Armii Krajowej nad Łostowicką?

    Jego brak to też chyba jedna z głównych przyczyn korków w tym rejonie.

    • 7 0

  • a co będzie jeździło po tych zaplanowanych torach?

    Miasto niedawno pękało z dumy, ze kupiło kilkanaście ślicznych "pes" a zezłomuje czy "odsprzeda" kilkadziesiąt starych tramwajów.

    Dzisiaj oczywiście śliczna nowa pesa "11" stała (awaria), a z torów ją spychał "stary złom" - "5". Dalej starym złomem ludzie skutecznie dojechali do pracy.

    • 2 0

  • Poważnie... (1)

    Poważnie Bydgoskie cudo techniki już zalicza awarię?
    A ma jeszcze przybyć coś koło 30 tych tramwajowych te-że-we ;P, także słabiutko to widzę.
    105 przerobić na niskie podłogi i dawaj następnych 40 lat służby w GDA....aż sama korozja będzie wozić pasażerów

    • 1 1

    • nie wiem, spod jakiego imienia pesa się zepsuła:)

      Wielki festyn i nadawanie imion pesom, po Gdańsku już jeżdżą aż dwie, a do końca roku ma być aż pięć, czyli awaria dotknęła 50%

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane