- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (119 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (74 opinie)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (172 opinie)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (116 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (164 opinie)
- 6 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (215 opinii)
Tramwaj na Łostowice i Nowa Łódzka - od czwartku budowa
Zobacz, jak będzie wyglądać linia tramwajowa łącząca Chełm z Łostowicami oraz ul. Nowa Łódzka.
We wtorek podpisano umowę z wykonawcą ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej na Łostowice. Czy inwestycja rozwiąże gigantyczne problemy komunikacyjne południowych dzielnic Gdańska?
Wykonawcą jest firma MTM, która za 110,9 mln zł zbuduje 1,7 km dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej i 3 km linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice wraz z pętlą przy ul. Świętokrzyskiej. Tramwaj będzie jechał wzdłuż ul. Witosa, jego trasa będzie przedłużeniem dojazdu na Chełm.
- 4 listopada rozpoczynamy budowę, bo mamy 18 miesięcy na jej zakończenie. To krótki termin i duże wyzwanie, choćby dlatego, że w tym czasie mamy dwa pełne okresy zimowe. Ale do Euro 2012 mieszkańcy Łostowic będą mieli zdecydowanie lepszy dojazd do domów - zapewnia Marek Ignatowski, prezes MTM.
- Inwestycja została nieco zmodyfikowana. Np. podkłady pod tory tramwajowe zostały zamienione. Betonowe zostaną zastąpiąne przez drewniane, dzięki temu będzie ciszej. Powstanie też siedem nowych przystanków - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która nadzoruje Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IIIA, w ramach której powstaje linia tramwajowa. Za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
W ramach inwestycji na pętli przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla 190 samochodów oraz 200 rowerów.
Opinie (229) ponad 20 zablokowanych
-
2010-11-03 09:08
wybory powinny być co roku, (2)
wtedy Polska byłaby krajem mlekiem i miodem płynącym
- 8 2
-
2010-11-03 09:13
naprawdę pamięć ci sięga tylko jednego roku? (1)
- 0 1
-
2010-11-03 13:52
naprawdę nie masz poczucia humoru?
współczuje, ale ...
- 1 0
-
2010-11-03 09:54
czas na zmiane wladzy w tym miescie ,, na kogo glosujecie ????
- 0 1
-
2010-11-03 10:28
Parking (1)
Uważam, że w ramach tej inwestycji powinien powstać wielopoziomowy parking, na kilka tysięcy samochodów, aby przyjezdni z Kolbud, Kościerzyny Bytowa i kto wie skąd jeszcze mogli swobodnie zaparkować i pojechać dalej komunikacją miejską. Te 190 miejsc to jakaś kpina. Połowę i tak zajmą mieszkańcy pobliskich osiedli.
- 4 1
-
2010-11-06 19:20
jakies jaja
kilka tysie........ CZŁOWIEKU MYSL!!!!!!!!!!!!!! my na naszym osiedlu mamy połowe miejsc pustych, nie potrzebujemy wiecej. a z parkingu i tak nikt nie skorzysta. jak juz ktos bedzie chciał tak zrobic to zobaczy tłok w tramwaju i pojedzie dalej AUTEM
- 0 0
-
2010-11-03 11:03
A co z lisami
Ciekawe jak zakończył się spór z wieczystym uzytkownikiem gruntów, czyli wlaścicielem fermy lisów???
- 1 0
-
2010-11-03 11:52
Czas na zmiany
www.czasnazmiany.info
- 0 2
-
2010-11-03 15:44
Pętelki
Jeszcze jedna niepotrzebna wybetonowana pętla, chyba tylko po to żeby tramwaje mogły kręcić się w kółko- a miały po to kabiny z przodu i tyłu aby unikac zawrotu głowy !!!!
- 0 1
-
2010-11-03 16:46
PODKŁADY (1)
Każdy kolejarz wie, że podkłady betonowe są lepsze niż drewniane, a mitem jest, że są aż tak głośniejsze. Różnica w poziomie hałasu to zaledwie 1dB!! Stosuje się do tego specjalne podkładki. Faktem jest za to, że drewniane są tańsze i mniej trwałe.
Nasuwa mi się przy tym taka sprawa, skoro w projekcie wpierw były betonowe, teraz mają być drewniane, to ile na tym miasto zyska? Moim zdaniem to tylko oszczędność wykonawcy i pachnie łapówką jeśli ktoś się na to zgodził z miasta, bez profitów dla inwestora (bo o tym przecież nie ma wzmianki).
No i kolejna myśl, gdzieś podpatrzona, ale cenna, dlaczego w takim razie przy modernizacji linii na Zaspie i Przymorzu stosuje się podkłady betonowe? Tam ma być głośniej a tu ciszej?
Pan Trykasko niech takich kitów ludziom nie wciska.- 3 0
-
2010-11-06 19:16
haha
wez czlowieku poczytaj.... "Dwukrotny wzrost natężenia dźwięku odpowiada trzem decybelom"
- 0 0
-
2010-11-03 17:05
Czy inwestycja rozwiąże gigantyczne problemy komunikacyjne południowych dzielnic Gdańska?
Nie, nie rozwiąże. W szczególności nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Orunii Górnej. Ale wystarczyło by puścić jedną nitkę torów (tanio, z przetargu zostało trochę pieniędzy, podkłady mogą być drewniane) z pętli za Orunią Górną na Orunię Górną. Nie potrzeba pętli na osiedlu, linię mogłyby obsługiwać dwukierunkowe Dortmundy, co byłoby dla nich wzorcowym zastosowaniem. Wtedy osiedle nie miałoby już problemów komunikacyjnych. A tak autobus z osiedla będzie stał w korku już od Platynowej (czyli jak zwykle). Dodatkowo trzeba będzie czekać na połączenie na pętli.
- 3 1
-
2010-11-03 18:38
a bilety
znów skoczą do góry...
- 0 0
-
2010-11-03 19:29
szkoda, że nikt nie napisał, czy od jutra mamy się spodziewać jeszcze większych utrudnień komunikacyjnych...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.