• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj na Łostowice i Nowa Łódzka - od czwartku budowa

rb
2 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zobacz, jak będzie wyglądać linia tramwajowa łącząca Chełm z Łostowicami oraz ul. Nowa Łódzka.



We wtorek podpisano umowę z wykonawcą ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej na Łostowice. Czy inwestycja rozwiąże gigantyczne problemy komunikacyjne południowych dzielnic Gdańska?



Przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów. Przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla aut oraz rowerów.
Wykonawcą jest firma MTM, która za 110,9 mln zł zbuduje 1,7 km dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej i 3 km linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice wraz z pętlą przy ul. Świętokrzyskiej. Tramwaj będzie jechał wzdłuż ul. Witosa, jego trasa będzie przedłużeniem dojazdu na Chełm.

- 4 listopada rozpoczynamy budowę, bo mamy 18 miesięcy na jej zakończenie. To krótki termin i duże wyzwanie, choćby dlatego, że w tym czasie mamy dwa pełne okresy zimowe. Ale do Euro 2012 mieszkańcy Łostowic będą mieli zdecydowanie lepszy dojazd do domów - zapewnia Marek Ignatowski, prezes MTM.

- Inwestycja została nieco zmodyfikowana. Np. podkłady pod tory tramwajowe zostały zamienione. Betonowe zostaną zastąpiąne przez drewniane, dzięki temu będzie ciszej. Powstanie też siedem nowych przystanków - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która nadzoruje Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IIIA, w ramach której powstaje linia tramwajowa. Za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

W ramach inwestycji na pętli przy ul. Świętokrzyskiej na gdańskim Ujeścisku powstanie węzeł integracyjny - pętli tramwajowej i autobusowej wraz z parkingami dla 190 samochodów oraz 200 rowerów.
rb

Opinie (229) ponad 20 zablokowanych

  • wybory powinny być co roku, (2)

    wtedy Polska byłaby krajem mlekiem i miodem płynącym

    • 8 2

    • naprawdę pamięć ci sięga tylko jednego roku? (1)

      • 0 1

      • naprawdę nie masz poczucia humoru?

        współczuje, ale ...

        • 1 0

  • czas na zmiane wladzy w tym miescie ,, na kogo glosujecie ????

    • 0 1

  • Parking (1)

    Uważam, że w ramach tej inwestycji powinien powstać wielopoziomowy parking, na kilka tysięcy samochodów, aby przyjezdni z Kolbud, Kościerzyny Bytowa i kto wie skąd jeszcze mogli swobodnie zaparkować i pojechać dalej komunikacją miejską. Te 190 miejsc to jakaś kpina. Połowę i tak zajmą mieszkańcy pobliskich osiedli.

    • 4 1

    • jakies jaja

      kilka tysie........ CZŁOWIEKU MYSL!!!!!!!!!!!!!! my na naszym osiedlu mamy połowe miejsc pustych, nie potrzebujemy wiecej. a z parkingu i tak nikt nie skorzysta. jak juz ktos bedzie chciał tak zrobic to zobaczy tłok w tramwaju i pojedzie dalej AUTEM

      • 0 0

  • A co z lisami

    Ciekawe jak zakończył się spór z wieczystym uzytkownikiem gruntów, czyli wlaścicielem fermy lisów???

    • 1 0

  • Czas na zmiany

    www.czasnazmiany.info

    • 0 2

  • Pętelki

    Jeszcze jedna niepotrzebna wybetonowana pętla, chyba tylko po to żeby tramwaje mogły kręcić się w kółko- a miały po to kabiny z przodu i tyłu aby unikac zawrotu głowy !!!!

    • 0 1

  • PODKŁADY (1)

    Każdy kolejarz wie, że podkłady betonowe są lepsze niż drewniane, a mitem jest, że są aż tak głośniejsze. Różnica w poziomie hałasu to zaledwie 1dB!! Stosuje się do tego specjalne podkładki. Faktem jest za to, że drewniane są tańsze i mniej trwałe.
    Nasuwa mi się przy tym taka sprawa, skoro w projekcie wpierw były betonowe, teraz mają być drewniane, to ile na tym miasto zyska? Moim zdaniem to tylko oszczędność wykonawcy i pachnie łapówką jeśli ktoś się na to zgodził z miasta, bez profitów dla inwestora (bo o tym przecież nie ma wzmianki).
    No i kolejna myśl, gdzieś podpatrzona, ale cenna, dlaczego w takim razie przy modernizacji linii na Zaspie i Przymorzu stosuje się podkłady betonowe? Tam ma być głośniej a tu ciszej?
    Pan Trykasko niech takich kitów ludziom nie wciska.

    • 3 0

    • haha

      wez czlowieku poczytaj.... "Dwukrotny wzrost natężenia dźwięku odpowiada trzem decybelom"

      • 0 0

  • Czy inwestycja rozwiąże gigantyczne problemy komunikacyjne południowych dzielnic Gdańska?

    Nie, nie rozwiąże. W szczególności nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Orunii Górnej. Ale wystarczyło by puścić jedną nitkę torów (tanio, z przetargu zostało trochę pieniędzy, podkłady mogą być drewniane) z pętli za Orunią Górną na Orunię Górną. Nie potrzeba pętli na osiedlu, linię mogłyby obsługiwać dwukierunkowe Dortmundy, co byłoby dla nich wzorcowym zastosowaniem. Wtedy osiedle nie miałoby już problemów komunikacyjnych. A tak autobus z osiedla będzie stał w korku już od Platynowej (czyli jak zwykle). Dodatkowo trzeba będzie czekać na połączenie na pętli.

    • 3 1

  • a bilety

    znów skoczą do góry...

    • 0 0

  • szkoda, że nikt nie napisał, czy od jutra mamy się spodziewać jeszcze większych utrudnień komunikacyjnych...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane