• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Szymon Zięba
8 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.

Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło na al. AdamowiczaMapka na wysokości skrętu w lewo z al. Armii Krajowej. Ich zdaniem w godzinach szczytu przez "kilkusekundowe wąskie gardło" zdążą przejechać raptem trzy samochody. Urzędnicy odpowiadają, że taka sytuacja w ciągu trzech godzin zdarzyła się siedem razy i była spowodowana przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.


Jak oceniasz działanie sygnalizacji świetlnej na al. Adamowicza?

O sprawie poinformował nas czytelnik. Jak relacjonuje pan Sebastian, al. Adamowicza w godzinach szczytu korkuje się praktycznie codziennie. Problemy są zwłaszcza przy zjeździe w kierunku Jasienia. W zatorze stoją tam auta jadące od strony obwodnicy.

Zdaniem naszego czytelnika powodem korków jest źle skalibrowana sygnalizacja: światło zielone dla skręcających w lewo w al. Adamowicza trwa zaledwie siedem sekund. W tym czasie - wylicza nasz rozmówca - zdążą tędy przejechać maksymalnie trzy auta.

- Tak krótki czas dla światła zielonego jest niezrozumiały. Podczas gdy korkuje się zjazd - najczęściej na al. Adamowicza - ruch od strony Moreny jest znikomy i tam zielone światło świeci się dłużej, mimo że samochodów nie ma - pisze czytelnik.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że temat kalibracji świateł na al. Adamowicza wraca jak bumerang. O problemie pisaliśmy w grudniu zeszłego roku. Urzędnicy obiecywali, że przyjrzą się sprawie i wprowadzą niezbędne zmiany.

Jak do tematu odnoszą się teraz?

"Zielone" najczęściej 11 sekund, krócej, gdy jedzie tramwaj



- Przeanalizowaliśmy długości sygnałów zielonych nadawanych na skrzyżowaniu al. Adamowicza - południowa łącznica AK z 1 czerwca 2021 r. z godzin popołudniowego szczytu komunikacyjnego, tj. godziny 15-18. W tym czasie 98 razy nadawany był sygnał zielony na wyjeździe z łącznicy - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak długo wyświetlano zielone światło?
  • minimalna długość światła zielonego wynosiła 6 sekund,
  • maksymalna długość światła zielonego wynosiła 22 sekundy,
  • średnia długość światła zielonego wynosiła 14,4 sekundy.

Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem). Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem).
- Jak wynika z wykresu, minimalna długość światła zielonego, czyli 6 sekund, w przeciągu trzech godzin wystąpiła siedem razy. Spowodowane jest to przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet - mówi rzeczniczka GZDiZ.
Poza przejazdami tramwajów zielone światło wyświetla się dla kierowców dłużej i związane jest to m.in. z natężeniem ruchu - np. liczbą aut oczekujących na lewoskręcie.

Z informacji przekazanych przez drogowców wynika, że najczęściej zielone światło wyświetlało się 11 sekund (24 razy). Najdłużej - bo 22 sekundy - "zielone" wyświetlało się 10 razy.

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

  • problem łatwy do rozwiązania

    przywrócić zielone strzałki

    • 3 5

  • jakie światło trwa najdłużej na każdym skrzyżowaniu?

    czerwone dla wszystkich

    • 5 0

  • Duży i ważny węzeł drogowy dla aut, a tu dziwne tłumaczenia.. (14)

    ..że piorytet ma tramwaj (prawie pusty) co przejedzie tam raz na 10min (tak jest na rozkładzie)

    • 35 51

    • A tramwaj jedzie wolniej niż biegnący człowiek (4)

      ach ten XXI wiek, nowoczesność i cywilizacja

      • 3 1

      • samochód na zatłoczonej ulicy jedzie jeszcze wolniej (3)

        rozważ rower, to pomoże ci poszerzyć wyobraźnię

        • 2 5

        • Czyli cofamy się do czasów sprzed rewolucji przemysłowej, gdy mieliśmy do dyspozycji tylko siłę ludzkich mięśni (2)

          • 2 3

          • Nie, przechodzimy do czasów kiedy mamy do dyspozycji prąd. (1)

            A nie tylko spalanie roślin w różnym stanie rozkładu, jak w epoce kamienia łupanego...

            • 4 3

            • Czy chodzi Ci..

              ... o ten prąd, który wytwarzany przez spalanie "roślin w różnym stadium rozkładu"?

              • 3 1

    • puste to są samochody. dlatego w miastach powinno stawiać tylko na rozwój komunikacji publicznej maksymalnie ograniczając ruch (4)

      • 30 8

      • w miastach powinno stawiać tylko na rozwój komunikacji publicznej (2)

        no właśnie w " powinno " jest problem

        • 11 3

        • No i stawia się (1)

          Nowo wybudowana Adamowicza jest wzorowym przykładem. Jest tramwaj i porządna droga rowerowa. A że gdzieindziej nie jest idealnie? Nie wszystko da się przebudować od razu.

          • 5 3

          • Słabo, bo na jedną Adamowicza przypada kilka nowych CPRów.

            A nie ma nic gorszego dla rowerzystów i pieszych niż ten wynalazek.
            "Możecie się tam ściskać i zabijać na chodniku, ważne że kierowcy nie muszą za Wami zwalniać"...

            • 5 0

      • dlaczego nie dodałeś: ograniczając ruch samochodów prywatnych?

        bez restrykcyjnej polityki parkingowej, śmiałego postawienia na rozwój SKM i poprawę dostępu dla pieszych i rowerzystów do wszystkich stacji PKM i SKM niewiele się poprawi.

        • 7 1

    • (2)

      Skoro tramwaj jedzie raz na dziesięć minut a sygnalizacja świetlna ma priorytet dla przejeżdżającego tramwaju ,to w czym problem? :)

      • 15 2

      • Chyba w tym że żalący się akurat wtedy trafił na krótki cykl świateł co jest oczywiście niebywałym skandalem. Oczywiście jemu nie chodzi o siebie zapewne, ale jakby ktoś babcie do szpitala odwoził? Albo piątkę dzieci do siedmiu przedszkoli? A w ogóle to sam sobie targaj 50kg ziemniaków autobusem z czterema przesiadkami! Czy jakoś tak :-)

        • 10 3

      • No, że nie mam zielonej fali jak jadę 90 Adamowicza...

        • 5 8

    • To nie jest żaden węzeł drogowy. Ta inwestycja została sfinansowana z UE tylko dlatego że głównym celem był rozwój komunikacj miejskiej. Gdyby tam miala być tylko droga to UE nie dala by złamanego grosza czyli drogi by nie było.

      • 25 3

  • na jednym zielonym dla aut przejedzie pewnie z 10 aut (7)

    w środku 10 osób. na jednym "zielonym" dla tramwajów przejedzie jeden tramwaj - w środku 30, 40 czy 50 osób. Ale kierowczyki i tak będą hurr durrzyć, że im za mało zielonego. Znaj proporcje mocium panie

    • 8 11

    • Skoro tamci wybrali tramwaj wolniejszy od pieszego to widocznie mają czas (2)

      • 0 2

      • (1)

        Tramwaj wolniejszy od pieszego? Chyba w nocy jak w zajezdni stoi :-)

        • 1 1

        • Tramwaj jedzie tam 16km/h, czyli wolniej niż biegnący pieszy ;-)

          • 0 0

    • Czasami w tramwaju w tym rejonie 2,3,4 osoby (1)

      Trasa Warneńska - Lawendowa jest mało uczęszczana. A tramfajczyki chcą więcej zielonego.

      • 1 2

      • "Tramfajczyki" - dobre, bardzo sie wysiliłeś. To okropne wszędobylskie lobby rozluźniania korów na drogach. A fe, normalny człowiek się brzydzi czymś takim.

        • 1 1

    • No bo oni patrzą tak: tam gdzie ja akurat jadę i przejadę to jest przepustowość 1 "ja". A w tamtym tramwaju którym akurat nie jadę jest zero "ja". Czyli mój samochód ma większą przepustowość a tamci mnie nie obchodzą.

      • 2 1

    • Jest dobra komunikacja miejska i beznadziejna .Tramwaj jest bbeznadziejną i powodujacą korki

      • 1 1

  • Mimo, że mieszkam nie daleko tego skrzyżowania omijam go szerokim łukiem.

    Może argument, że tramwaj ma priorytet, działa na kogoś kto tego nie widzi, ale ja stojąc na światłach widzę ile czasu potrzebuje tramwaj na przejechanie tego skrzyżowania a ile świeci się czerwone światło dla kierowców. Ile razy tramwaju w ogóle nie ma, i ile czasu się marnuje czekając na... coś.

    • 4 3

  • A kto wymyślił slalom tramwaju? (1)

    Tramwaj co chwilę przecina adamowicza.

    • 35 3

    • bo zawsze rowerzyści mają slalom

      to tu pomyślano że może chociaż raz zrobią inaczej i rowerzyści będą mieli prosto, a inny slalom.

      • 3 0

  • W ciągu 7 sekund 3 auta przejeżdżają?

    To co wy robicie stojąc na czerwonym, gapicie się w telefon?

    • 5 1

  • Trudne sprawy

    Kasia, 36 lat - chciałaby zrezygnować z samochodu ale nie może. To tramwaju prawie 400m i w tłoku nikt nie zauważy nowych modnych okularów. No i co jeśli ktoś pod biurowcem zobaczy jak idzie od strony przystanku? Musiałaby przyjechać dobre pół godziny przed wszystkimi, ale jej się nie chce. Poza tym dzisiaj i tak "musi" samochodem bo przecież jedzie do kosmetyczki a to aż na drugim końcu czteroblokowego osiedla dla młodych dynamicznych 7 minut od centrum.

    • 4 4

  • (6)

    Kto wydał zgode na zaprojektowanie ulicy o tak dużym natężeniu ruchu po 1 pasie w jedną i drugą strone?
    Pas awaryjny nie istnieje, jedyne co można zauważyc to też chodnik/scieżka rowerowa spełnia swoja role - plus jeżeli ktoś porusza się w ten sposób.
    Poczekajmy az deweloperzy zaczną budować dalej wzdłuż tej ulicy az po kartuską to wtedy można ją bedzie zamienić w spory deptak bo samochodem to dopiero będzie dramat...

    • 16 9

    • Tam jest tramwaj i szeroka droga rowerowa (4)

      Skoro są sensowne alternatywy, nie ma potrzeby by były tam 2 pasy w każdą stronę.

      • 7 5

      • (1)

        Przeczytałeś kolego co jest napisne wyżej?
        Jeżeli zdarzy sie awaria/wypadek/stłuczka lub jakiekolwiek inne zdarzenie drogowe to ten "1" pas raczej będzie jedym wielkim korkiem.
        Gdzie te auta lub inne pojazdy maja zjechac? i poczekac na pomoc? gdzie karetka dojedzie?
        Pomyśl zanim napiszesz

        • 1 5

        • Czasem aż żal patrzeć jak się Ci kierowcy samochodów poświęcają w walce o sprawny dojazd karetki. Tylko inni zamiast dodatkowych pasów budują tory tramwajowe, to nie ludzie - to wilki.

          • 1 1

      • Sensowna alternatywa to metro albo SKM, a nie rower i tramwaj jadący nawet wolniej niż ten rower

        • 3 1

      • Tramwaj nie dojedzie wszędzie i jest czasochłonnym środkiem transportu, przesiadki, awarie, czekanie, nieumyci ludzie. Rower wchodzi w grę tylko 4 miesiące w roku i to pod warunkiem że akurat nie pada i komuś nie przeszkadza że jadąc 15km się zapoci (czyli na środek transportu do pracy się zupełnie nie nadaje). To są żadne alternatywy dla większości ludzi.

        • 4 5

    • Chwila moment, co jest nie tak? Przecież budowanie nowych dróg jest sposobem na rozwiązanie problemów wszelakich, czyż nie?

      • 7 0

  • Korki na południu Gdańska są tak ogromne jak za starych czasów na słowackiego (8)

    Ludzie chcą spędzać czas z rodziną po swojej pracy a nie cholera wiecznie tkwić w korku w tym samym miejscu. Taka sama sytuacja na ul. Niepołomickiej!!!

    • 26 16

    • (2)

      Jeździj tramwajem. Albo autobusem po buspasie.
      Korki tworzą auta, nie infrastruktura, i ich problem rozwiaże jedynie mniej aut.

      • 13 5

      • komuch (1)

        • 0 2

        • Chumok

          • 1 0

    • Chyba lepiej tkwić (2)

      w korku, niż siedzieć w domu z grubą żoną i wrzeszczącymi dzieciakami.

      • 7 5

      • żona korzystająca z roweru rzadko kiedy bywa gruba (1)

        uważaj na swoje oponki nad paskiem

        • 7 2

        • Kobieta i rower...

          Tylko na początku - tak, tak... Wycieczka... Wszędzie z tobą pojadę... Na koniec świata. A po ślubie - dorośnij, masz dzieci, rodzinę, jedziemy do ikei, a nie na jakiś rower. Są nowe kubeczki i ręczniki.

          • 4 1

    • Przestańcie więc (1)

      wreszcie wozić swoje tyłki samochodem. Jesteście (kierowcy) jedynym powodem korków. Tworzycie je, a potem sapiecie, że nie możecie posiedzieć z rodziną.

      • 18 9

      • No tak, bo zaraz ci puszcza milion autobusoe

        Lepiej sprzedać ziemię i dac zgody na nowe osiedla

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane