• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Szymon Zięba
8 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.

Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło na al. AdamowiczaMapka na wysokości skrętu w lewo z al. Armii Krajowej. Ich zdaniem w godzinach szczytu przez "kilkusekundowe wąskie gardło" zdążą przejechać raptem trzy samochody. Urzędnicy odpowiadają, że taka sytuacja w ciągu trzech godzin zdarzyła się siedem razy i była spowodowana przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.


Jak oceniasz działanie sygnalizacji świetlnej na al. Adamowicza?

O sprawie poinformował nas czytelnik. Jak relacjonuje pan Sebastian, al. Adamowicza w godzinach szczytu korkuje się praktycznie codziennie. Problemy są zwłaszcza przy zjeździe w kierunku Jasienia. W zatorze stoją tam auta jadące od strony obwodnicy.

Zdaniem naszego czytelnika powodem korków jest źle skalibrowana sygnalizacja: światło zielone dla skręcających w lewo w al. Adamowicza trwa zaledwie siedem sekund. W tym czasie - wylicza nasz rozmówca - zdążą tędy przejechać maksymalnie trzy auta.

- Tak krótki czas dla światła zielonego jest niezrozumiały. Podczas gdy korkuje się zjazd - najczęściej na al. Adamowicza - ruch od strony Moreny jest znikomy i tam zielone światło świeci się dłużej, mimo że samochodów nie ma - pisze czytelnik.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że temat kalibracji świateł na al. Adamowicza wraca jak bumerang. O problemie pisaliśmy w grudniu zeszłego roku. Urzędnicy obiecywali, że przyjrzą się sprawie i wprowadzą niezbędne zmiany.

Jak do tematu odnoszą się teraz?

"Zielone" najczęściej 11 sekund, krócej, gdy jedzie tramwaj



- Przeanalizowaliśmy długości sygnałów zielonych nadawanych na skrzyżowaniu al. Adamowicza - południowa łącznica AK z 1 czerwca 2021 r. z godzin popołudniowego szczytu komunikacyjnego, tj. godziny 15-18. W tym czasie 98 razy nadawany był sygnał zielony na wyjeździe z łącznicy - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak długo wyświetlano zielone światło?
  • minimalna długość światła zielonego wynosiła 6 sekund,
  • maksymalna długość światła zielonego wynosiła 22 sekundy,
  • średnia długość światła zielonego wynosiła 14,4 sekundy.

Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem). Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem).
- Jak wynika z wykresu, minimalna długość światła zielonego, czyli 6 sekund, w przeciągu trzech godzin wystąpiła siedem razy. Spowodowane jest to przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet - mówi rzeczniczka GZDiZ.
Poza przejazdami tramwajów zielone światło wyświetla się dla kierowców dłużej i związane jest to m.in. z natężeniem ruchu - np. liczbą aut oczekujących na lewoskręcie.

Z informacji przekazanych przez drogowców wynika, że najczęściej zielone światło wyświetlało się 11 sekund (24 razy). Najdłużej - bo 22 sekundy - "zielone" wyświetlało się 10 razy.

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

  • Transport (2)

    W większości krajów transport miejski ma pierwszeństwo przed samochodami. Jest to zrobione po to aby ludzi przekonać do korzystania z komunikacji miejskiej, co skutkuje mniejszym zakorkowaniem miast. W Norwegii np. kiedy tramwaj zbliża się na skrzyżowanie , światła na skrzyżowaniach gdzie przejeżdża ,są z odpowiednim wyprzedzeniem zmieniane tak aby miał pierwszeństwo. Jak przejedzie znowu jest zielone dla aut

    • 7 3

    • U nas to działa inaczej

      Jak tramwaju nie ma to samochody mają czerwone. Jak tramwaj podjeżdża to on dostaje czerwone, samochody przejeżdżają, i dopiero później może przejechać tramwaj. Skutek jest taki, że czekają i samochody i tramwaj. W ten sposób działa to np. przy Forum Gdańsk czy przy Cebertowicza

      • 3 0

    • Właśnie tak miał działać Tristar ale coś nie pykło

      • 1 0

  • już przeczytałem auta Adamowicza

    • 1 1

  • (1)

    ja już to dawno temu zauważyłem. Sygnalizacja w Gdańsku jest tak ustawiona w wielu miejscach aby potęgować korki. Od tego czasu przejeżdżam bardzo często na czerwonym. Oczywiście bardzo wolno i z należytą ostrożnością.

    • 7 1

    • Do tego śmieciarki o 7- 8 rano i autobusy bez zatoczek...

      • 1 0

  • Światła nie są za krótkie

    Po prostu jest za dużo samochodów

    • 3 4

  • swiatla w Gdansku sa ustawione najgorzej w Polsce, ciagle czerwone

    • 3 3

  • Aleja Adamowicz a? Tego samego co bardzo ważny polityk z Nowoczesnej pani Lubnauer określiła jako skompromitowany ? Powiedziała to w tvn 24

    • 6 1

  • Komunikacja zbiorowa powinna miec priorytet i tyle w temacie

    • 5 2

  • Ten pan to powinien dostać mandat 200 zł x liczba zdjęć
    za używanie telefonu podczas jazdy.

    • 1 5

  • Trzeba zatrudnic egzorcyste, bo na uczciwego prokuratora juz za pozno. (1)

    Wszystko imieniem tego jegomoscia jest przeklete i nie dziala. Moze wypedzenie diabla z tej aleji troche pomoze?

    • 7 0

    • Jaka to aleja, wały.

      • 0 0

  • Swiatła są krótkie ale błagam nauczcie się dynamicznie ruszać z pod tych świateł. Tam spokojnie po 5-6 pojazdów może na jednej zmianie przejechać a przejeżdża zazwyczaj 3 i 4 na żółtym.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane