• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Szymon Zięba
8 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.

Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło na al. AdamowiczaMapka na wysokości skrętu w lewo z al. Armii Krajowej. Ich zdaniem w godzinach szczytu przez "kilkusekundowe wąskie gardło" zdążą przejechać raptem trzy samochody. Urzędnicy odpowiadają, że taka sytuacja w ciągu trzech godzin zdarzyła się siedem razy i była spowodowana przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.


Jak oceniasz działanie sygnalizacji świetlnej na al. Adamowicza?

O sprawie poinformował nas czytelnik. Jak relacjonuje pan Sebastian, al. Adamowicza w godzinach szczytu korkuje się praktycznie codziennie. Problemy są zwłaszcza przy zjeździe w kierunku Jasienia. W zatorze stoją tam auta jadące od strony obwodnicy.

Zdaniem naszego czytelnika powodem korków jest źle skalibrowana sygnalizacja: światło zielone dla skręcających w lewo w al. Adamowicza trwa zaledwie siedem sekund. W tym czasie - wylicza nasz rozmówca - zdążą tędy przejechać maksymalnie trzy auta.

- Tak krótki czas dla światła zielonego jest niezrozumiały. Podczas gdy korkuje się zjazd - najczęściej na al. Adamowicza - ruch od strony Moreny jest znikomy i tam zielone światło świeci się dłużej, mimo że samochodów nie ma - pisze czytelnik.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że temat kalibracji świateł na al. Adamowicza wraca jak bumerang. O problemie pisaliśmy w grudniu zeszłego roku. Urzędnicy obiecywali, że przyjrzą się sprawie i wprowadzą niezbędne zmiany.

Jak do tematu odnoszą się teraz?

"Zielone" najczęściej 11 sekund, krócej, gdy jedzie tramwaj



- Przeanalizowaliśmy długości sygnałów zielonych nadawanych na skrzyżowaniu al. Adamowicza - południowa łącznica AK z 1 czerwca 2021 r. z godzin popołudniowego szczytu komunikacyjnego, tj. godziny 15-18. W tym czasie 98 razy nadawany był sygnał zielony na wyjeździe z łącznicy - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak długo wyświetlano zielone światło?
  • minimalna długość światła zielonego wynosiła 6 sekund,
  • maksymalna długość światła zielonego wynosiła 22 sekundy,
  • średnia długość światła zielonego wynosiła 14,4 sekundy.

Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem). Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem).
- Jak wynika z wykresu, minimalna długość światła zielonego, czyli 6 sekund, w przeciągu trzech godzin wystąpiła siedem razy. Spowodowane jest to przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet - mówi rzeczniczka GZDiZ.
Poza przejazdami tramwajów zielone światło wyświetla się dla kierowców dłużej i związane jest to m.in. z natężeniem ruchu - np. liczbą aut oczekujących na lewoskręcie.

Z informacji przekazanych przez drogowców wynika, że najczęściej zielone światło wyświetlało się 11 sekund (24 razy). Najdłużej - bo 22 sekundy - "zielone" wyświetlało się 10 razy.

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

  • Kolejny zle zaprojektowany układ komunikacyjny i przykład ze tramwaje powoduja kroki ,nadodatek najbardziej awaryjny.

    • 6 5

  • nigdy nie widziałem tam korków nie wiem o co chodzi nigdy tamtędy nie jeżdżę ... po co zmieniać

    • 1 6

  • 5 gwiazdek Dulkiewicz i spólkę

    • 5 0

  • Niech się wezmą za sygnalizację na 3 Maja przy Forum (1)

    tramwaj nie jedzie - czerwone dla aut, tramwaj nadjeżdża, to jemu się zapala czerwone a auta maja zielone. Jakaś paranoja - może ktoś kabelki pomylił ;). I po co czerwone dla aut zapala się w niedziele jak żaden tramwaj tam nie jeździ w ten dzień.

    • 13 0

    • Tak jest ostatnio w calym Gdansku, nikt nie ogarnia

      Takich spraw. Urzędnicy powinni wyjsc zza biurek lub z hotelu.e office na ulicę i zobaczyć co się dzieje

      • 4 0

  • Moim zdaniem (1)

    Nie jest problemem, krótkie zielone światło, bo jest dostosowane do ilości samochodów czekających na skręt. Problemem jest zbyt długie czerwone światło. Czasami na zielone trzeba czekać ponad 2 minuty, mimo że z są momenty że przez 10-15 sekund przez skrzyżowanie nie przejeżdża żaden samochód. Według mnie to jest do poprawy. Ale jestem jak najbardziej za priorytetem dla tramwajów.

    • 4 0

    • Z analizy wynika jasno, że przez 3 godziny samochody miały 23,5 minut zielonego światła

      Czyli tramwaj miał zielone prawie 7 razy dłużej niż samochody

      • 0 2

  • na jednym zielonym dla aut przejedzie pewnie z 10 aut (7)

    w środku 10 osób. na jednym "zielonym" dla tramwajów przejedzie jeden tramwaj - w środku 30, 40 czy 50 osób. Ale kierowczyki i tak będą hurr durrzyć, że im za mało zielonego. Znaj proporcje mocium panie

    • 8 11

    • Jest dobra komunikacja miejska i beznadziejna .Tramwaj jest bbeznadziejną i powodujacą korki

      • 1 1

    • Czasami w tramwaju w tym rejonie 2,3,4 osoby (1)

      Trasa Warneńska - Lawendowa jest mało uczęszczana. A tramfajczyki chcą więcej zielonego.

      • 1 2

      • "Tramfajczyki" - dobre, bardzo sie wysiliłeś. To okropne wszędobylskie lobby rozluźniania korów na drogach. A fe, normalny człowiek się brzydzi czymś takim.

        • 1 1

    • No bo oni patrzą tak: tam gdzie ja akurat jadę i przejadę to jest przepustowość 1 "ja". A w tamtym tramwaju którym akurat nie jadę jest zero "ja". Czyli mój samochód ma większą przepustowość a tamci mnie nie obchodzą.

      • 2 1

    • Skoro tamci wybrali tramwaj wolniejszy od pieszego to widocznie mają czas (2)

      • 0 2

      • (1)

        Tramwaj wolniejszy od pieszego? Chyba w nocy jak w zajezdni stoi :-)

        • 1 1

        • Tramwaj jedzie tam 16km/h, czyli wolniej niż biegnący pieszy ;-)

          • 0 0

  • za adamowicza generalnie ludzie sie nie licza

    wazniejsze fanaberie magistratu.. pamietam usuwanie sprawdzonej siatki polaczen autobusowych.

    • 5 0

  • Gamoń na górze gomoń na dole

    Najpierw drą japę konstytucja a później wybierają nieudaczników do władz miasta którzy nie potrafią ustawić świateł czy wybudować normalnej drogi. Najśmieszniejsze że gamonie nie potrafią połączyć swoich decyzji wyborczych z funkcjonowaniem miasta.

    • 4 0

  • Poczekajcie na efekt fali wyprowadzek za miasto na okolicznośc pandemonium. Zacznie się podwożenie do szkół i dojazdy do roboty (oczywiście samochodem bo inaczej się nie da) no i oczywiście parkowanie (bo się należy). Myślicie że teraz jest źle?

    • 7 0

  • Glupie tlumaczenie jak zwykle, bo tramwaj...

    Tam tramwaj nie jezdzi co 2 minuty tylko co 10-15 więc jak zwykle urzędnik się nie popisał wiedzą. Prawda jest taka że każdy urzędnik powinien przejechać cała Adamowicza w dwie strony i by zobaczyli jak to wszystko tam jest niedograne

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane