- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (42 opinie)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (68 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 4 Masz interes? Zostaw kartkę (138 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (200 opinii)
Tramwaje (śmigną) jak komety?
- Pomysł mający zapobiec dublowaniu się linii autobusowych z trasami tramwajowymi pomoże rozładować korki, np. na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich, usprawni komunikację i skróci czas dojazdu do centrum - tłumaczy Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Nie chodzi o ograniczenie kosztów, ale o to, że w godzinach szczytu przez Podwale Grodzkie przejeżdżają aż 34 linie autobusowe, mocno zwiększając korki.
Zgodnie z polityką władz miasta, wszystkie dublujące się z tramwajami linie autobusowe zostaną skrócone. W ciągu kilku najbliższych miesięcy "nadprogramowe" autobusy znikną z ul. Kartuskiej, ma odcinku z Siedlec do centrum miasta.
Podobny los czeka część linii łączących Śródmieście z dzielnicą Gdańsk-Południe. Obsługujące ją autobusy będą kończyły trasę na pętli "Chełm", skąd do centrum pasażerów będzie zabierał nowy tramwaj linii nr 1. "Jedynka" najpierw będzie jeździła tylko do Huciska, a po kupnie nowych składów mogących wjechać i zjechać z Chełmu, również do Nowego Portu i Oliwy.
- Niestety, takie nieracjonalne rozwiązania jak dublujące się linie, są pozostałością minionej epoki. Wiem, że mieszkańcy się do nich przyzwyczaili, ale to będzie prawdziwa oszczędność czasu - zapewnia Włodzimierz Popiołek. - Przejechanie w godzinach szczytu trasy od Akademii Muzycznej do Dworca PKP zajmuje od 20 do 30 min. Ten sam odcinek można pokonać tramwajem w 5 min.
Czy mieszkańcy pogodzą się z takimi zmianami? Trudno powiedzieć. Dopóki miasto nie zrezygnuje z biletów czasowych, zmiany nie powinny odbić się na portfelach pasażerów, bo taryfa czasowa dopuszcza przesiadki w trakcie podróży. Problemem może być za to tłok w - już teraz przepełnionych - tramwajach. ZTM zapowiada, że zwiększy częstotliwość ich kursowania dopiero po wykonaniu badań nasilenia ruchu.
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2007-10-17 02:03
temat kuśka
wrzeszcz > oś świetokrzyskie tram 13 >> przesiadka w 1 z trzech bombardierów >>> na pętli przesiadka w 155. superowo mało że jade do pracy 1:20min to jeszcze mi zrobią kolejną przesiadke. Gratuluję zrobienia wind przy nowej lini tramwajowej. Ciekawe jak szybko zostaną zdewastowane. I gratuluję nie zrobienia równoległego chodnika. teraz wszyscy bedą łazić po torach.
- 0 0
-
2007-10-17 01:55
No tak zrezygnujmy z biletów czasowych
bo jak pomysłodawca stanie na przystanku i poczeka 30 minut na tramwaj to ja kur## bede szybciej z buta w chacie niz tą waszą super przemyślaną komunikacją.
- 0 0
-
2007-10-17 01:37
paranoja
jak wsiadam do autobusu to chce nim wygodnie dojechac do celu a nie bede sie przesiadał na tramwaj , marzł na przystanku i bilet dokupywał bo przesiadka zajmnie mi np dodatkowe 3 minuty
- 0 0
-
2007-10-17 01:20
P.K.P.
Właśnie sobie policzyłem że dojazd do roboty samochodem
(spalanie 8l/100km czyli 35gr za kilometr)
opłaca się bardziej niż jazda komunikacją miejską
(10 minut - 1,40zł, tramwaj pokonuje w ciągu 10 minut około 2 km, czyli 70gr/km)
przy bilecie ulgowym wychodzi na to samo.
Nie rozumiem tego. W samochodzie dolicza się jeszcze koszty eksploatacji ale żeby ceny komunikacji publicznej były na tym samym poziomie co koszty utrzymania własnego samochodu. Jeszcze biorąc pod uwagę pensje motorniczych/kierowców którzy zarabiają jak pracownicy mc donalda.
Coś tu nie gra.- 0 0
-
2007-10-17 00:48
Tramwaj na Hucisku
To już jakaś norma, że tramwaje jadące od strony Urzedu Miejskiego wjeżdżają na Hucisko tuż przed zmianą świateł przez co korkują dwa pasy w kierunku Pruszcza. Podobnie zresztą wjeżdżają samochody od strony Urzędu. Nieraz musiałem stać dwie zmiany świateł w miejscu bo miałem przed sobą a to tramwaj, a to znów tramwaj, a to znów pana w kapeluszu w polonezie, albo blondynkę w corsie.
- 0 0
-
2007-10-17 00:41
jak jeden tramwaj stanie to nikt nie dojedzie do pracy?
bo na serwisowanie pewnie zabraknie funduszy...
- 0 0
-
2007-10-17 00:32
A może...
Zamiast skracania lini autobusowych, po prostu w rejonie śródmieścia drogi dla autobusów zrobić w traktach tramwajowych.
Tak właśnie jest w miastach cywilizowanych.
Władze miasta już dały ciała, że tego nie zrobiły podczas niedawnych remontów.
To z czym mamy do czynienie teraz, to marna próba ratowania sytuacji.- 0 0
-
2007-10-17 00:32
uff dobrze, ze nie korzystam z komunikacji miejskiej
wyobrazam sobie jak bym byl zly gdyby moj los byl w rekach naszych specow od komunikacji miejskiej. Gdybym spieszac sie gdzies dowiedzial sie w polowie drogi, ze autobus konczy bieg i musze kupic nowy bilet oraz przesiasc sie do tramwaju...w biegu, w tlumie, w deszczu...
No i jeszcze bilet metropolitalny, najdrozszy bilet sieciowy w Polsce.
Jutro czekam na ciag dalszy serii artykulow pt: "Co zrobic by nie bylo: tanio, wygodnie, szybko i przyjemnie czyli studium rozwoju komunikacji miejskiej w...."- 0 0
-
2007-10-17 00:30
Adamowicz
W roku 2099 to albo będzie megakorek, albo nas nie będzie juz po wojnie, albo ludzie przyjdą po rozum do głowy i będzie normalnie.
- 0 0
-
2007-10-17 00:28
gmatwu gwatmu
Na przystanku widzialem nowy rozklad 178 z kilkoma kursami trasa, ktora zwykle nie jezdzi! Nie jest to uwzglednione na stronie internetowej!!! Dobra! Przezyje juz ten brak 106,111,138 i 178 i zero wiekszej czestotliwosci kursow tramwajow, ale za to niech 8i13 we wszystkich kursach maja po 3 wagony w skladzie, bo jest strasznie ciasno! A ta nowa 1 naprawde nie bedzie mogla jezdzic od LOTu kolo dworca, Jana z Kolna i zakrecac na Klinicznej? Chociazby w porannym i popoludniowym szczycie? I niech motorniczowie naprawde nie zatrzaskuja przed nosem drzwi na przystanku Akademia Muzyczna zwlaszcza wieczorem!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.