- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (93 opinie)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (137 opinii)
- 3 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (51 opinii)
- 4 Masz interes? Zostaw kartkę (173 opinie)
- 5 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (145 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (245 opinii)
Tramwaje wracają do Wrzeszcza. Kliniczna niestety opóźniona
Po około pięciu miesiącach przerwy, tramwaje wracają na torowiska Wrzeszcza i Strzyży. Niestety nie udało się dotrzymać terminu wznowienia ruchu na Węźle Kliniczna - tam na tramwaje poczekamy tam jeszcze kilka tygodni.
Po remoncie torów zlikwidowane zostało przejście dla pieszych przy Manhattanie . Dzięki temu udało się powiększyć o kilka aut lewoskręty w ul. Konopnickiej i tzw. Nową Dmowskiego (droga z płyt betonowych między Manhattanem a McDonaldem).
Przystanek tramwajowy został przesunięty w kierunku Oliwy i obecnie znajduje się na wysokości wieżowca Olimp . Jest równie wąski jak poprzednik po drugiej stronie skrzyżowania, ale zyskał barierki ogradzające od ulicy.
Nowością jest wprowadzenie guzików dla pieszych na sygnalizacji świetlnej, rozwiązania znanego z miejsc o małym natężeniu ruchu pieszego.
- Piesi nie będą zmuszeni do ich używania, posłużą one jedynie do przyśpieszania włączenia zielonego światła, przy czym będzie funkcjonować normalny cykl świateł - zapewnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, miejskiej spółki odpowiedzialnej za remont tego odcinka torów.
Wznowienie ruchu we Wrzeszczu oznacza także zmiany dla pozostałych dzielnic Gdańska. Najważniejszą z nich, jest wyznaczenie kilku kursów linii 11, które z Chełmu będą jeździć nie przez Bramę Wyżynną, lecz do Dworca Głównego przez 3 Maja i Hucisko.
Rozwiązanie to jest także wymuszone zmianą w kursowaniu linii 2, która teraz nie będzie zawracać przez przystanek Centrum, a jeździć do pętli Chełm Witosa. W kierunku pętli na Chełmie pojedzie przez ul. 3 Maja, zaś powrót odbędzie się przez Centrum - Bramę Wyżynną. Mieszkańcy, którzy po załatwieniu spraw urzędowych będą chcieli powrócić do Wrzeszcza, mogą właśnie skorzystać z wyznaczonych kursów linii 11.
Niestety, nie udało się połączyć wznowienia ruchu we Wrzeszczu z uruchomieniem Węzła Kliniczna . W lipcu, gdy podpisywano umowę z konsorcjum WPRD GRAVEL/TOR-KAR-SSON zapowiadano, że pierwsze tramwaje przejadą przez węzeł już po upływie dwóch miesięcy.
- Zmiany związane z wstrzymaniem kursowania tramwajów potrwają tylko dwa miesiące. Zgodnie z umową, wykonawca do tego czasu musi wykonać I etap prac warunkujących przywrócenie ruchu w ul. Klinicznej. Później prace będą prowadzone na Węźle, a to już nie będzie miało wpływu na kursowanie tramwajów - zapowiadała w lipcu rzecznik GIK.
Niestety, mamy opóźnienie. Powodem jest źle przygotowana dokumentacja projektowa dla tego remontu, w efekcie czego na węźle prace trwają w najlepsze i na bieżąco są nanoszone poprawki.
- Ze względu na to, że musimy wykonać korektę niwelety przebudowywanego torowiska w stosunku do projektu, prace w ciągu ul. Klinicznej mogą potrwać jeszcze kilka tygodni - tłumaczy Skorupka-Kaczmarek.
Ponieważ 12 września rozpocznie się remont torów w ciągu al. Hallera (na odcinku Pstrowskiego - pętla Brzeźna Plaża), ruch na Klinicznej zostanie częściowo uruchomiony w relacji Jana z Kolna - Pętla Kliniczna - ul. Marynarki Polskiej. Ma to przede wszystkim pozwolić na... dojazd do zajezdni w Nowym Porcie, która po rozpoczęciu remontu na al. Hallera, byłaby odcięta całkowicie od sieci tramwajowej. Na al. Hallera od tego dnia będzie działać autobusowa komunikacja zastępcza na odcinku od ul. Mickiewicza do Nowego Portu przez Brzeźno.
Schemat linii tramwajowych obowiązujący od 5 września (pdf)
Miejsca
Opinie (229) 10 zablokowanych
-
2011-09-04 19:29
Powodem jest źle przygotowana dokumentacja projektowa dla tego remontu
"Powodem jest źle przygotowana dokumentacja projektowa dla tego remontu"jak to w POlsce
- 9 1
-
2011-09-04 19:31
Kara
Niestety, mamy opóźnienie. Powodem jest źle przygotowana dokumentacja projektowa dla tego remontu, w efekcie czego na węźle prace trwają w najlepsze i na bieżąco są nanoszone poprawki. Czy ktoś za to beknie finansowo?
- 9 1
-
2011-09-04 19:33
nie ma czym się szczycić....
przyciski to już dawno powinny być na przejściach i to wszędzie...........Nawet te mniejsze miejscowości na Warmii i Mazurach je mają, mój pierwszy przyjazd do Gdańska 7 lat temu zadziwił mnie że w takim mieście nie ma przycisków na przejściach ..............Żenada
- 7 7
-
2011-09-04 19:36
nooo
miło że już koniec tego remontu mogli by sie wziąc teraz za odcinek od mostu siennickiego do stogów.
- 4 1
-
2011-09-04 19:50
(2)
ta ;/ wszystko na Chełm ;/ czemu nie ma np połączenie Stogi - Nowy port ? ;/
- 6 2
-
2011-09-04 19:53
Kto ma tym jeździć? Powietrze? (1)
- 0 4
-
2011-09-05 08:22
To akurat prawda. Ale połączenie Stogi-Wrzeszcz jest NIEZBĘDNE.
- 0 0
-
2011-09-04 20:25
Najgorsze tramwaje jadą na Stogi!
Najgorsze torowisko i ulice w kierunku Stogów! Najgorsza częstotliwość komunikacji miejskiej- gdzie? Na Stogi! Urzędasy BIEGIEM DO OPTYKA!!
- 6 4
-
2011-09-04 20:29
Po remoncie torów zlikwidowane zostało przejście dla pieszych przy Manhattanie
Głupota - to niby jak ja teraz mam jadąc drogą rowerową od Moreny, chcąc jechać na Gdańsk Główny jechać? drugą stroną Grunwaldzkiej, gdzie nie ma drogi rowerowej - przecież mnie piesi i policja zjedzą!
- 4 3
-
2011-09-04 20:33
Tylko w Gdańsku: (1)
wymieniono nawierzchnię drogi rowerowej, ale przy okazji nie zlikwidowano znajdujący się tam wysokich krawężników - to trzeba być cymbałem. Pomijam zlikwidowanie przejścia, które łączyło drogę rowerową na Moreną z drogą rowerową wzdłuż Grunwaldzkiej. BRAWO
- 13 4
-
2011-09-04 20:51
?? zniwelowano krawężniki przy Dmowskiego i Konopnickiej - jest bardzo OK
w którym remontowanym miejscu nadal są wysokie krawężniki na drodze rowerowej??
- 2 0
-
2011-09-04 20:54
schrzaniona synchronizacja świateł przy ul. Konopnickiej
Kilka dni temu majstrowano najwidoczniej przy światłach przy przejściu dla pieszych przez ul. Konopnickiej. W tej chwili zielone dla pieszych zapala się dłuższą chwilę po tym, gdy ruszą samochody na Grunwaldzkiej. Do poprawki!
- 7 1
-
2011-09-04 21:48
a tam przy Manhatanie tam zrobili tunel dla pieszych ? (3)
bo nie byłem i nie wiem ?
- 6 1
-
2011-09-04 22:03
tak wacku, a pod nim wydrąyli drugi, na metro
- 0 0
-
2011-09-04 22:33
dwa tunele
jeden w jedą, drugi w drugą ;)
- 0 0
-
2011-09-05 13:44
nie ma co szydzić z gościa - tunel był w starym projekcie
tunel łączący Dmowskiego, Manhattan, 4 wieże i dolarowiec z McD to optymalne rozwiązanie - jednak zabrakło kasy, czasu, chęci lub umiejętności ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.