• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje wracają na nowe tory, zmiana tras autobusów na górnym tarasie

Krzysztof Koprowski
15 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Od soboty funkcjonować będzie nowy odcinek torowiska wzdłuż ul. Uczniowskiej. Nz. przejazd techniczny po tej trasie. Od soboty funkcjonować będzie nowy odcinek torowiska wzdłuż ul. Uczniowskiej. Nz. przejazd techniczny po tej trasie.

Już w sobotę mieszkańcy Nowego Portu, Brzeźna oraz Jelitkowa wreszcie będą mogli swobodnie podróżować po Gdańsku tramwajami. Zmiany czekają także pasażerów autobusów w rejonie ulic Witosa, Łostowickiej oraz na Migowie.



Nowy, obowiązujący od 17 grudnia układ tras tramwajowych wraz z przywróceniem ruchu w Jelitkowie, Brzeźnie i Nowym Porcie. Aby go pobrać, kliknij w grafikę lub  tutaj (format pdf) . Nowy, obowiązujący od 17 grudnia układ tras tramwajowych wraz z przywróceniem ruchu w Jelitkowie, Brzeźnie i Nowym Porcie. Aby go pobrać, kliknij w grafikę lub  tutaj (format pdf) .
Tramwaje pojadą nowymi torami w ciągu al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, ul. Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska oraz ulicach Nowego Portu zobacz na mapie Gdańska w najbliższą sobotę. Nie oznacza to jednak, że ekipy budowlane całkowicie opuszczą torowiska.

- Ruch zostanie wznowiony, natomiast do wykonania pozostaną jeszcze m.in. tory odstawcze na pętli w Jelitkowie. Prace te jednak nie będą kolidować z ruchem tramwajów, ale budowy nie traktujemy jeszcze jako zakończoną - informuje Magdalena Skorupka - Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za remont torowisk.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem dla ul. Pomorskiej i pętli Jelitkowo, ruch tramwajowy musi być wznowiony do końca roku, natomiast dalsze prace mogą trwać do końca stycznia 2012 roku.

Podobnie będzie na torowiskach w ciągu al. Hallera oraz w Nowym Porcie. Tam potrwają jeszcze niektóre prace budowlane oraz sadzona będzie zieleń. Jeśli jednak pogoda nie dopisze, zostanie to zrobione dopiero wiosną.

Czy ważny jest dla ciebie jakie tramwaje czy autobusy obsługują "twoją" linię?

Wraz z remontem zmianie uległ także przebieg jednotorowego odcinka między al. Hallera a ul. Gdańską. Dotychczas tramwaje jadące wzdłuż ul. Gdańskiej, z al. Hallera skręcały na wysokości skrzyżowania alei z ul. Chrobrego zobacz na mapie Gdańska. Od soboty do ul. Gdańskiej pojadą nowo powstałym łącznikiem wzdłuż ul. Uczniowskiej / Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska.

Niestety, pasażerowie korzystający z Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska muszą poczekać jeszcze dwa tygodnie na ostateczne zakończenie remontu. Jego termin już wcześniej przekładano, teraz obowiązuje data 31 grudnia. Wtedy ma być gotowy cały węzeł z rozjazdami w każdym kierunku, dziś funkcjonuje tyko w relacji Marynarki Polskiej - Kliniczna Szpital. Przyczyną poślizgu jest błędna dokumentacja techniczna.

Czy GIK będzie w związku z tym żądać finansowego zadośćuczynienia? - Na razie analizują to nasi prawnicy - ucina spekulacje Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Zakończenie tych remontów to też finisz Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap IIIa. W jego ramach przebudowanych zostało ok. 30 km torów, co stanowi ok. 30 proc. wszystkich torowisk w Gdańsku. Ostatnią inwestycją, która zwieńczy projekt będzie otwarcie nowej trasy tramwajowej z Chełmu do ul. Świętokrzyskiej wiosną przyszłego roku.

To właśnie budowa nowej trasy tramwajowej sprawia, że od soboty zmianie ulega przebieg linii autobusowych przez ul. Witosa zobacz na mapie Gdańska. Przywrócony zostaje ruch dwukierunkowo przez ul. Witosa dla linii 195 oraz 227. Przy okazji zostają wprowadzone drobne korekty w rozkładach dla linii: 175, 195 oraz 227.

Bez zmian, okrężną drogą nadal poruszają się autobusy linii: 118, 155, 162, 164, 174, 175, 255, 262, 295, N1 i N4. Ruch dwukierunkowy autobusów linii 118, 155, 255, 295, N1 i N4 przez ul. Witosa (czyli również w kierunku Ujeściska) zostanie przywrócony dopiero w dniu 23 grudnia br.

Warto też pamiętać o zmianach obowiązujących od soboty, w rejonie skrzyżowania ul. Łostowickiej z ul. Kartuską oraz Nowolipie zobacz na mapie Gdańska. Wraz z zakończeniem przebudowy tego skrzyżowania przystanki o wspólnej nazwie Emaus zostały tak zlokalizowane, by można łatwo się przesiadać pomiędzy liniami z różnych kierunków. Jednocześnie likwidacji ulegają przystanki autobusowe: Siedlce w kierunku Centrum oraz Pana Tadeusza (n/ż). Natomiast para przystanków Emaus w ciągu ul. Kartuskiej na Zaborni, zmienia nazwę na Zielony Stok (dotyczy to linii: 167, 168, 367, 264, 525 oraz N3).

Z nowego przystanku Emaus w kierunku Piecek - Migowa będą odjeżdżać autobusy linii: 142, 162, 164, 166, 183, 227, 262, 264. W kierunku Centrum pojadą autobusy linii: 142, 166, 167, 168, 174, 175, 183, 195, 367, 525 oraz N3. W kierunku Chełmu na przystanku Emaus zatrzymywać się będą pojazdy linii: 162, 164, 175, 195, 227, 262, zaś w kierunku Jasienia: 167, 168, 264, 367, 525 i N3.

W najbliższy weekend w związku ze zmianą lokalizacji pętli autobusowej Zacna, skróceniu ulega kursowanie linii 127 oraz N2. Utrudnienia w ruchu potrwają tylko do niedzieli, a autobusy tych linii skończą bieg na przystanku Migowo zobacz na mapie Gdańska.

Opinie (150) 10 zablokowanych

  • ja tu widze niezly burdel (5)

    polapal sie ktos?

    • 87 57

    • ...może nie burdel ale jedno wielkie śmietnisko. Ale poczekajmy do lata, przyroda sama ten wstyd przysłoni. Wtedy będzie raźniej.

      • 0 0

    • Coś Ty powiedziała? (1)

      Burdel to Wy macie w tym swoim Archeo... :)

      • 31 1

      • potwierdzam

        • 7 0

    • burdel jest ale są też remonty

      Nie ma co narzekać....trochę optymizmu i dzięń będzie lepszy

      • 27 7

    • ...

      Burdel spowodowany jest poślizgiem ;) "Przyczyną poślizgu jest błędna dokumentacja techniczna."

      • 9 1

  • Chełm (2)

    a mnie zastanawia jedno - jak bedzie z tramwajem na Chełm? z tego co czytam ze schematu to linią o STAŁEJ trasie jest 6 między innymi. Czyli 6 ma ustaloną stałą trasę? po remoncie byśmy mieli 6,7 i 11 na Chełm? Tyle , że 6 i 11 się niemal pokrywają - wiem , że 11 po tych całych remontach dojeżdżać ma ponoć do oliwy albo jelitkowa - jak było PRZED REMONTAMI? Dwie te same linie? czy planują zostawić na stałem linię nr.2 a skrócić nr.11? Chyba cztery linie to za duże obciążenie na jedną pętlę na Chełm? ( wiem , że budują na Łostowice )

    • 3 3

    • Tramwaje (1)

      No w planach jest że 2, 6 i 7 dojedzie na Orunię Górną, 11 do Chełmu.

      • 1 0

      • Na łostowice, a nie Orunię Górną

        • 1 0

  • N1 (2)

    Skoro Witosa jest już dwukierunkowa, to po kiego licha N1 w kierunku Orunii Górnej nadal ma robić Tour de Chełm, hasać przez kilkadziesiąt minut po całej dzielnicy, zamiast przejechać szybko zwykłą trasą?!!!

    • 7 2

    • (1)

      zwykłą trasą czyli ... - Dworzec Główny - Trakt św. Wojciecha - Oruńskie Przedmieście - Orunia Górna. U nas autobusy się bardziej przydadzą a na Chełm może jeździć N0

      • 0 2

      • skończ już swój lobbing. Ciężko ci z buta podejść jeden przystanek z Sandomierskiej na Ptasią?

        • 1 0

  • Tramwaje Pesy i remont wszystkiego w Gdansku tj torow, przystankow, trakcji itd itp (9)

    dokonal sie dzieki 85% wplacie z Unii Europejskiej. Dostalismy ogromne pieniadze od Niemcow, Francuzow na to wszystko. Warto o tym pamietac, gdy zechce sie siac nienawisc do Niemcow.

    • 16 8

    • (4)

      Tylko ile państwo wpłaca składki członkowskiej?? Jeżeli powoływać się na pana Farage w przypadku Angli składka do UE wynosi 50 milionów funtów dziennie (!). Ciekawe ile wynosi w przypadku Polski??

      • 3 0

      • Odpowiadam (3)

        Wplacamy 2.5 miliarda euro co roku, a otrzymujemy 15 miliardow euro.
        15 miliardow euro - 2.5 miliarda euro wychodzi 12.5 miliarda euro na czysto co roku. 12.5 mld euro x 4.5 = 56 miliardow zlotych prezent co roku.
        Stad wlasnie mamy ow tramwaje, sciezki rowerowe, budowy i remonty nowych drog, ogromna inwestycje remontu na kolei, Pomorska Kolej Metropolitalna ( 750 milionow zlotych inwestycja). Cieszmy sie, ze jestesmy w UE.

        • 9 1

        • Ciekawe mistrzu na co idą nasze podatki itd.

          Miłosierna Unia płaci nam za wszystko a my niewdzięcznicy nie potrafimy docenić tego "dobrobytu". Jak bardzo trzeba mieć wyprany mózg, żeby wierzyć w takie brednie?

          • 0 1

        • ostatni raz próbuję

          • 1 0

        • Radzę przeczytać

          • 0 0

    • No i wszystko jasne, wiemy skąd kryzys w unii!

      • 0 0

    • (2)

      o, znalazłem dane z 2009 roku
      http://www.wprost.pl/ar/171241/Rosnie-skladka-czlonkowska-w-UE/
      Polska wpłaca teraz co najmniej 1mld 160mln miesięcznie.

      Pozdrowienia dla fanów unii ;)

      • 2 5

      • W tym samym czasie, jak wyzej opisalem otrzymujemy 60 miliardow zlotych (1)

        Ja rowniez pozdrawiam fanow UE, bo to ludzie potrafiacy liczyc i rozejrzec sie dookola siebie w miescie.

        • 4 1

        • Bym podał ci pewne obliczenia, jednakże pan moderator twierdzi, że to spam. Chciałem tylko podeprzeć swoje twierdzenia pewnym linkiem. Fajna cenzura. Co już nie można na unię nic napisać?? Panie moderatorze, ja się nie identyfikuję z PiSem, jeżeli kasujesz to ze swoich poglądów politycznych. Całuski :*:*:*

          • 1 2

  • wreszcie (1)

    Gdańsk się zmienia :-)

    • 49 7

    • na gorszę i to systematyczni

      • 2 1

  • tt

    może w związku z tym wydłużą zielone swiatło dla aut w ciągu ulic Gospody i Chłopskiej...

    • 0 1

  • A od Okopowej w kierunku Stogów.. (2)

    ..nadal będą jeździły stare 105tki. Co najlepsze taboru w stronę Stogów nie mają zamiaru wymieniać do 2013! Wystarczy przejechać przez most na Głębokiej by zobaczyć w jakim stanie są tory; pozapadane, powyginane, niepospawane ze sobą. Gruz spad nich porozrzucany jest po całym moście. Tylko czekać aż tramwaj wypadnie z taboru i przebije się przez półmetrowe betonowe barierki i wpadnie do Martwej Wisły.. Pan Prezydent Adamowicz zapewne się tym nie interesuje bo nie podróżuje do zapomnianych dzielnic jakimi jest Dolne Miasto, Elbląska, Przeróbka czy Stogi. Opowiada o inwestycjach jakie prowadzone są w Gdańsku - zgodzę się ale poza Starym Miastem i Centrum nie zmienia się nic.. Stogi, Przeróbka, Dolne Miasto, Elbląska, Okopowa, Wrzeszcz, Orunia Dolna, Zaspa etc. (dużo by jeszcze wymienia) - wszędzie tam jest szaro, brudno i ponuro.. PS. Poza tym zakupuję się nowe tramwaje PESA a nie ma pieniędzy i pomysłu by wybudować halę w której można by je garażować. Potem władze załamują ręce, że połowa z nich nie wy3muje zimy i stają się awaryjne. Kolejną inwestycją bez pomysłów jest wydawanie milionów na zainstalowanie automatów biletowych na przystankach, których część jest nieczynna z powodu wandalizmu. Zamiast przy tej okazji zamontować monitoring na przystanku zwłaszcza, że stoi tam automat to lepiej nakleić tabliczkę 'nieczynny z powodu wandalizmu'..

    • 20 2

    • Grim, GDZIE CIĘ UCZYLI POLSKIEGO ???!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

      "Tylko czekać aż tramwaj wypadnie z taboru"
      "Co najlepsze taboru w stronę Stogów nie mają zamiaru wymieniać"
      "których część jest nieczynna z powodu wandalizmu"
      "Zamiast przy tej okazji zamontować monitoring na przystanku zwłaszcza, że stoi tam automat"

      • 0 1

      • A Ciebie g G?

        W jakiej szkole uczyli stawiać tyle znaków interpunkcyjnych? Moim zdaniem tekst Grima jest poprawny.

        • 0 0

  • a co z 4, 7 i 10? (11)

    Zaspa, Siedlce i Chełm chyba nie są w remoncie?

    • 37 7

    • Przecież 4 mogłaby juz normalnie jeździć (9)

      Ale dziennikarze nie zorientowani w temacie :-D

      • 13 2

      • a może "4" Nowy Port-Jelitowo? (3)

        4 najlepiej przedłużyć do Jelitowa!

        • 10 2

        • 4 musi po remoncie jechać przez Wrzeszcz! (2)

          nawet jeśli miałaby jechać tylko do Abrahama, prawda jest taka, że od lat na Wyspiańskiego wszyscy wysiadali i tramwaj na pętlę na Zaspę jechał pusty, a 4 jeżdząca do Wrzeszcza zawsze byłaby pełna

          • 4 4

          • Według mnie (1)

            najlepiej by było, gdyby 10 jechała Jana z Kolna do centrum, 7 - Marynarki przez Operę np na Siedlce, 5 - z Portu przez Brzeźno, na Zaspę, a 4 przez Kliniczną, Wrzeszcz do Oliwy. Z NP Bardzo by się przydało krótsze połączenie tramwajowe z Wrzeszczem i Oliwą. Ułatwiło by to dojazd wielu ludziom, np. studentom na PG i UG. Dojazd byłby krótszy o jakieś 15 minut :)

            • 4 3

            • z Brzeźna też korzystamy jako studenci z bezpośredniego połączenia

              z PG i UG, nic zatem nie stoi na przeszkodzie żeby zrobić jak piszesz kosztem skrócenia relacji l. 5 do Brzeźna.

              • 1 0

      • (2)

        Tych trzech linii nie przywrócono,bo brakuje pieniędzy na tzw wozokilometry,które pochłania zwiększona częstotliwość "12tki,"jak też "94".Przedłużenie "2" do Chełma też wymagało zwiększenia liczby wozów na tej linii.Prawdopodobnie "10" wróci,ale skrócona tylko do Centrum,tak jak obecne "94",być może "92" stanie się "7",bo inaczej nie potrafię wytłumaczyć tego co dzieje sie z liniami tramwajowymi,które "zawieszono",mimo,że mogłyby już jeżdzić

        • 2 2

        • Kowal: czytajże ze zrozumieniem!! jak uruchomiony zostanie w pełni węzeł kliniczna to wrócą na swoje stare trasy 7 i 10 i 4 (no chyba ze trasa 4 zostanie zmieniona) Na razie zastępcze jezdzą przez operę

          • 0 0

        • A jak na wiosnę będzie Nowa Łódzka to już tylko tam będą jeżdziły tramwaje?

          Moim zdaniem oszczędzają, lepiej puścić złomy tylko do Centrum i zaoszczędzić trochę $...

          • 0 1

      • (1)

        "Niestety, pasażerowie korzystający z Węzła Kliniczna muszą poczekać jeszcze dwa tygodnie na ostateczne zakończenie remontu. Jego termin już wcześniej przekładano, teraz obowiązuje data 31 grudnia. Wtedy ma być gotowy cały węzeł z rozjazdami w każdym kierunku, dziś funkcjonuje tyko w relacji Marynarki Polskiej - Kliniczna Szpital. Przyczyną poślizgu jest błędna dokumentacja techniczna" chodzi o tramwaj nr 4

        • 3 5

        • hmm, 92 i 94 jakoś mogą przejechać przez Węzeł Kliniczna, to dlaczego 4 nie może?

          • 6 2

    • w sumie to 92 to taka jakby linia 10.

      7 w szczycie przez zwyciestwa nie mialoby sensu, a 4 czemu nie puscili to chyba nikt nie wie.

      • 12 1

  • Mail do ZTM (1)

    Pamiętajcie, że jeżeli jakiś tramwaj/autobus nie jeździ zgodnie z rozkładem, to zgłoszenie tego ZTM-owi może skończyć się tym, że za dany przejazd ZKM nie dostanie wynagrodzenia.

    Więcej w informacjach grupy na FB, "Co ja czekam". =)

    • 0 1

    • nie ma czegoś takiego na fb

      • 0 0

  • 12 do Jelitkowa (3)

    Czemu 12 dojeżdża tylko do Oliwy, skorelowanie tramwajów z Żabianki do Oliwy jest masakryczne

    • 9 3

    • 12 - siedlce-jelitkowo! (2)

      dla czego nie przywrócono tego połączenia... :(

      • 2 1

      • (1)

        Chyba Siedlce - Zaspa

        • 0 0

        • siedlce-zaspa-jelitkowo

          też będzie ok :)

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane