• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwajem z Chełmu do Wrzeszcza od połowy marca

Michał Brancewicz
3 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 09:24 (4 marca 2009)
W połowie marca "jedynka" zniknie na kilka dni, zastąpi ją linia "11" i "91".  W połowie marca "jedynka" zniknie na kilka dni, zastąpi ją linia "11" i "91".

W połowie marca szykują się duże zmiany w kursowaniu tramwajów. Linia nr 1 z Chełmu zostanie czasowo zlikwidowana. Zastąpi ją linia 91, w tym czasie wydłuży się także trasa 11.




Tramwaje z Chełmu pojadą już niebawem do Wrzeszcza, a także na Siedlce. Tramwaje z Chełmu pojadą już niebawem do Wrzeszcza, a także na Siedlce.
Zmiany są wynikiem remontu torowiska (rozebranie torów, zlikwidowanie znajdującej się pod nimi piwnicy i odtworzenie torów) na ul. 3 Maja od Huciska do al. Armii Krajowej. Rozpocznie się on 16 marca i zakończy dziewięć dni później. W tym czasie "jedynka" zawiesi swoje kursy. Zamiast niej na Chełm wjeżdżać będą linie 91 i 11

- Linia 11 kursować będzie od zajezdni przy ul. Abrahama, do pętli Chełm Witosa - wyjaśnia Jakub Hoły, p.o rzecznika prasowego ZTM Gdańsk. - Natomiast tramwaj nr 91 jeździł będzie z Chełmu na Siedlce.

Modernizowany odcinek zostanie całkowicie wyłączony z ruchu. Linie 11 i 91 pojedą niejako pod prąd w porównaniu do trasy jedynki. Zjeżdżając z Chełmu nie skręcą w ul. 3 Maja, a pojadą prosto przez przystanek Centrum, potem Bramę Wyżynną i odpowiednio 11 przez Dworzec Główny PKP do Wrzeszcza, a 91 przez Hucisko w stronę Siedlec.

Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza, że po remoncie "jedenastka" pozostanie na nowej, w pewnym sensie wymuszonej trasie, na stałe. - To nie jest do końca pewne. Najpierw sprawdzimy jak linia zafunkcjonuje w trakcie remontu i ile osób będzie z niej korzystało. Wtedy podejmiemy decyzję - zdradza Jakub Hoły.

Remont skróci także nieco przebieg trasy linii 2 i 6. Obie kursować będą dołem przy dworcu PKP i zawracać przez Hucisko i górą przez 3 Maja przy Dworcu PKS. Po zakończeniu remontu kursy "jedynki" zostaną przywrócone.

Czas kursowania:
Linia 11 - co 10 minut w godzinach szczytu, co 20 minut w dni wolne od pracy, co 30 minut w porach wieczornych.
Linia 91 - co 10 - 20 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza szczytem, co 30 minut wieczorem.

Opinie (158) ponad 10 zablokowanych

  • Stogi i Przeróbka mówi NIE urzędnikom.

    Jak można było zabrać trójskłady, już wcześniej był problem z wejściem do tramwaju, jak jeden wypadł z kursu bo się popsuł a co dopiero po zlikwidowaniu jednego wagonu, setki ludzi wraca jednym tramwajem bo autobusem się nie da - korki na Podwalu.

    • 0 0

  • 11 (6)

    Niedługo to zamurują Przeróbkę i Stogi, bo tam nic nie będzie jeździć.
    Jechałem dzisiaj 11 z Wrzeszcza do Akademii Muzycznej ok. 9. Tramwaj był dośc obłożony, więc nie bardzo rozumiem sens zabierania linii 11 z Przeróbki.

    • 1 0

    • tej cholocie z przerobki i stogow (3)

      to miasto powinno japonki kupic i na kopach do centrum wyslac bo jak tam puszcza tramwaj to od razu demoluja wybijajac szyby lub bijac motornicza.ogrodzic stogi i przerobke plotem pod 380v i kapo przy bramie postawic a w ostatecznosci napalmem potraktowac.

      • 1 4

      • galluxie- biedny, zalosny wsiurze z niedobytkiem

        kup sobie auto- bedzie latwiej odwiedzac mamusie w dzialkach na Stogach.

        • 0 1

      • Drogi galluxie

        Mam propozycję - Sam się zamknij w obozie koncentracyjnym i zobaczymy jak Ci będzie przyjemnie. Tak się składa, że 11 jedzie na Przeróbkę, ale przejeżdża też przez inne dzielnice po drodze (np. Dolne Miasto), gdzie ludzie tez mieszkają i muszą się dostać do centrum/pracy/szkoły itp. Zastanów się, co piszesz, bo nie wiem czy wiesz, ale żyjemy w XXI wieku i postawy takie jak Twoja są godne potępienia.

        • 0 0

      • Tak jest! A najlepiej każdą dzielnice ogródźmy płotem bo przecież wszędzie zdarzają się pobicia i akty wandalizmu.

        Nie ma jak ludzie powtarzający stereotypy i wrzucający wszystkich do jednego worka.
        To, że niektórzy mieszkańcy Stogów się „wyróżniają” to znaczy, że wszystkich należy potraktować napalmem? To żeby było sprawiedliwie podpalmy wszystko i wszystkich. Na przykład taki Sopot i jego mieszkańców w końcu wieczorami do tamtejszych klubów zjeżdża się (oczywiście razem z normalnymi ludźmi) element nie tylko z Sopotu ale i z całej okolicy.

        • 3 0

    • I jeszcze pytanie (1)

      Posiadam pewne braki w wiedzy, ale powiedzcie:
      Czy z 3 maja jest lewoskręt w Hucisko? Bo ja sobie nie przypominam...

      • 0 0

      • jest pozdrawiam

        • 1 0

  • Proponuję zmusić urzędasów do podróżowania środkami komunikacji miejskiej, nie jeden, dwa przystanki ale np tak jak ja turlać się z chwaszczyna na chełm.Zamiast trzema środkami byłyby dwa, w tym jeden nie stojący w korkach.

    • 0 0

  • a nie można by tak do pętli w Oliwie pociągnąć?

    • 3 0

  • zmiany idą ku dobremu

    jedyneczka jest śliczna! :) i oby jeździła na Abrahama!!:)

    • 0 0

  • A może inny układ? (3)

    Proponuję tak:
    1 Chełm - Armii Krajowej - Brama Wyżynna - Dworzec PKP - Jana z Kolna - Kliniczna
    11 Chełm - Armii Krajowej - 3 Maja - Zwycięstwa - Abrahama - Oliwa pętla
    6 Jelitkowo - Oliwa - ....... - 3 Maja - Przeróbka

    • 18 0

    • Fajnie ale skąd wsiąść potrzebne do uruchomienia tych połączeń składy? (1)

      No i dlaczego skupić się na poprawie komunikacji ze Przeróbka zapominając jednocześnie o innych równie obciążonych liniach?

      Tak naprawdę przydało by się dużo więcej nowych połączeń. Jednocześnie trzeba by poprawić przepustowość torowisk w centrum (dodatkowe zjazdy, korekta działania sygnalizacji...) bo już teraz w wielu miejscach są problemy.

      Na przykład można by zlikwidować słabo wykorzystaną linie 4 a w jej miejsce wprowadzić dwie nowe. Np. jedna z Portu na Przeróbkę lub Stogi a druga z Zaspy na Chełm przez Hallera, Kliniczna i Jana z Kolna ... Na Chełm też powinna oczywiście kursować przez 3 Maja linia z Wrzeszcza... Być może któraś z tych dwóch linii na Chełm powinna dojeżdżać dalej, może aż do Jelitkowa...

      Potrzeby są duże a niestety środki wciąż zbyt małe.
      Mu tak tu możemy sobie gdybać a póki co ledwo starczy składów (tych które mogą zjechać z Chełmu) by swobodnie obsłużyć linie Abrahama – Chełm i Chełm- Siedlce. I tak przez te zmiany tramwaje nie będą mogły wjeżdżać na Chełm tak często jak teraz. A co dopiero jak by zamiast do Abrahama miały jeździć gdzieś dalej choćby do Oliwy. Z kolei podobno torowisko na Jana z kolna jest nieodpowiednie dla Bombardierów.

      • 0 0

      • w centrum jest przepustowość, tylko prawie wszystkie tramwaje są pchane na dworzec PKP, a mogłoby być tak, że większa ilość tramwajów jeździłaby przez 3 maja

        • 0 0

    • Niestety to nie wykonalne. Urzędasy w naszym magistracie nie mają tylu kolorowych kredek. Zresztą pracują nie po to aby ułatwić życie mieszkańcom, ale maksymalnie je utrudnić i obrzydzić. Wtedy dopiero mają poczucie dobrze spełnionego obowiązku.

      • 1 1

  • 11 - przez Jana z Kolna!!!! (3)

    A może by tak puścić 11 czy też nową jedynkę koło stoczni i dalej do portu?? Do Wrzeszcza jeżdzi dużo tramwajów, po co jeszcze jeden???

    • 1 5

    • poto (2)

      Poto żeby je rozładować jerzdże nimi codziennie i nieraz są tak przeładowane że drzwi się nie zakykaja a też trzeba czasem pomyśleć o innych!!!

      • 0 0

      • dlatego, ze

        zlikwidowali autobus B!!! i tramwaje sa z****iscie przepelnione baranie!! yrzeba bylo nie wprowadzac sie na zadupie, gdzie tramwaje n ie jezdza i nie pracowac w stoczni glabie!

        • 0 1

      • dlateo

        • 0 1

  • Super pomysł

    z "11" - ką.
    Z braku składów ktoś dobrze pomyślał. Wilk syty i owca cała. Brawa.

    • 0 0

  • HE HE HE AMIAŁO BYC TAK PIĘKNIE KOLEJNY CUDOTWÓR PO (4)

    ADAMOWICZ I JEGO MOCODAWCA TUSK MUSZA ODEJŚĆ

    • 3 5

    • (3)

      Wystarczy jak odejdzie M. Lisicki.

      • 0 1

      • (2)

        a czemu?

        • 0 0

        • Bo to największy szkodnik w urzędzie i najbardziej skonfliktowany urzędas.

          • 1 0

        • Za całokształt i idiotyczne pomysły.

          • 1 0

  • linia 91 mogła by być bardzo przydatna!!!

    linia 91 była bardzo komfortowa dla ludzi jerzdżących z chełmu do oliwy oraz dla ludzi jadących z centrum do oliwy bo rozładowało by to tramwaje lini 6 i 12!!!!

    Jak ktoś ma możliwości to niuech to powie zkm!!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane