• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwajem z Chełmu do Wrzeszcza od połowy marca

Michał Brancewicz
3 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 09:24 (4 marca 2009)
W połowie marca "jedynka" zniknie na kilka dni, zastąpi ją linia "11" i "91".  W połowie marca "jedynka" zniknie na kilka dni, zastąpi ją linia "11" i "91".

W połowie marca szykują się duże zmiany w kursowaniu tramwajów. Linia nr 1 z Chełmu zostanie czasowo zlikwidowana. Zastąpi ją linia 91, w tym czasie wydłuży się także trasa 11.




Tramwaje z Chełmu pojadą już niebawem do Wrzeszcza, a także na Siedlce. Tramwaje z Chełmu pojadą już niebawem do Wrzeszcza, a także na Siedlce.
Zmiany są wynikiem remontu torowiska (rozebranie torów, zlikwidowanie znajdującej się pod nimi piwnicy i odtworzenie torów) na ul. 3 Maja od Huciska do al. Armii Krajowej. Rozpocznie się on 16 marca i zakończy dziewięć dni później. W tym czasie "jedynka" zawiesi swoje kursy. Zamiast niej na Chełm wjeżdżać będą linie 91 i 11

- Linia 11 kursować będzie od zajezdni przy ul. Abrahama, do pętli Chełm Witosa - wyjaśnia Jakub Hoły, p.o rzecznika prasowego ZTM Gdańsk. - Natomiast tramwaj nr 91 jeździł będzie z Chełmu na Siedlce.

Modernizowany odcinek zostanie całkowicie wyłączony z ruchu. Linie 11 i 91 pojedą niejako pod prąd w porównaniu do trasy jedynki. Zjeżdżając z Chełmu nie skręcą w ul. 3 Maja, a pojadą prosto przez przystanek Centrum, potem Bramę Wyżynną i odpowiednio 11 przez Dworzec Główny PKP do Wrzeszcza, a 91 przez Hucisko w stronę Siedlec.

Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza, że po remoncie "jedenastka" pozostanie na nowej, w pewnym sensie wymuszonej trasie, na stałe. - To nie jest do końca pewne. Najpierw sprawdzimy jak linia zafunkcjonuje w trakcie remontu i ile osób będzie z niej korzystało. Wtedy podejmiemy decyzję - zdradza Jakub Hoły.

Remont skróci także nieco przebieg trasy linii 2 i 6. Obie kursować będą dołem przy dworcu PKP i zawracać przez Hucisko i górą przez 3 Maja przy Dworcu PKS. Po zakończeniu remontu kursy "jedynki" zostaną przywrócone.

Czas kursowania:
Linia 11 - co 10 minut w godzinach szczytu, co 20 minut w dni wolne od pracy, co 30 minut w porach wieczornych.
Linia 91 - co 10 - 20 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza szczytem, co 30 minut wieczorem.

Opinie (158) ponad 10 zablokowanych

  • Najbardziej zatłoczone tramwaje jeżdzą praez Jana z Kolna - co związku z tym ta linia już sie wielokrotnie sprawdziła i PAROLEM (4)

    NIE RUSZYLIŚCIE!!! Może dacie jakiś tramwaj przez Jana z Kolna i Kliniczną przecież oszaleć idzie jak ta "10" jeździ jak chce a ludzie do pracy muszą zdążyć w zatłoczonym pachnącym potem i "wczorajszymi" ludkami wagonie "10"- luksus...

    • 10 5

    • (1)

      ósemki też zazwyczaj jadą sobie o której chcą...ale z tym tłokiem to bym nie przesadzał

      • 0 1

      • TYLKO żE WIęKSZOść LUDZI PRZESIADA SIę NA HUCISKU ZE WZGLęDU NA BILETY ...

        • 0 0

    • (1)

      Kup im mydło i gumy miętowe i po problemie,jak także wyremontuj tabor w Nowym Porcie a 10 i 4 będą jeździły prawidłowo:)))

      • 0 0

      • Tobie Moge Kupić

        jak jesteś tak biedny jak twoja szeroko argumentowana wypowiedź

        • 1 0

  • (4)

    11 będzie jeździła do pętli na Abrahama a nie do Jelitkowa nie dlatego że tak pasuje urzędnikom albo że ktoś chce mieszkańcom Jelitkowa zrobić na złość tylko dlatego że istnieje zależność między długością trasy a liczbą pojazdów potrzebną do jej obsługi. Jak ktoś nie wierzy to kredki w dłoń i rysować schematy, ewentualnie poprosić dorosłego o wytłumaczenie.

    ps. Podobno do Jelitkowa jeżdżą jakieś tramwaje, więc w czym problem?

    • 3 4

    • (1)

      Do obsługi "jedenastki" na nowej trasie są przewidywane tramwaje N8C, czyli "Dortmundy". Gdańsk zakupił 46 takich pojazdów. Ile ich jeszcze potrzeba aby mogły jeździć do pętli w Oliwie a nawet do Jelitkowa? Sam sobie weź kredki i porysuj w przerwach między kawą i herbatą marny urzędniczyno.

      • 1 1

      • Gdańsk zakupił trochę Dortmundów, część już nawet dojechała do Polski ale niestety nie zostały one jeszcze zmodernizowane i to nie z winy urzędników a przynajmniej nie bezpośrednio. Co z tego ze kupiliśmy ponad czterdzieści jak obecnie tylko kilka może kursować liniowo?

        Do obsługi 11 i 91 w czasie remontu zostaną wykorzystane wszystkie dostępne tramwaje mogące kursować po linii na Chełm (czyli Dortmunty, Bombardiery a pewnie i Citadisy) a i tak nie starczy składów by tramwaje mogły w godzinach szczytu jeździć tak często jak teraz.

        • 0 0

    • (1)

      Coo chyba ktoś zatrudniony jest w urzędzie albo w ZTM. Zobacz wcześniejsze posty i policz, jeśli umiesz. ( Możesz też sobie porysować jak chcesz)
      Urzędnicy powinni przejechać się w godzinach szczytu komunikacją miejską i zacząć analizować gdzie są problemy jak usprawnić komunikację. Jak przekonać mieszkańców i ułatwić im przesiadkę z samochodów na komunikację miejską.

      Temat jest bardzo złożony, i nie prosty. Sprawą powiązaną z rozłożeniem komunikacji i co za tym idzie i korków w mieście jest również brak, przedszkoli szkół w dzielnicach południowych ( gdzie cała masa aut przelewa, aby dowieść swoje pociech do szkoły czy przedszkola oddalonego o 8-10 km. Zobaczcie jak były ferie, jaki spokój na drogach.

      Więc urzędasy do twórczej pracy. Niech przedstawią klika planów rozwiązania i poddadzą go dyskusi. To na tym forum więcej jest myśli twórczej niż w naszym urzędzie.

      • 3 1

      • A byłeś w urzędzie? To skąd wiesz, że tam nad tym nie myślą? To, że na forum nikt o tym z osób odpowiedzialnych nie pisze, to nie znaczy, że nie pracuje się nad tym. Ale to za trudne z tego co widać po Twoich postach, żebyś mógł to zrozumieć :) A zresztą, urzędy co chciala zatrudniają nowych ludzi, idź i sam pokaż im jak to się robi a nie biadolisz na wszystko i wszystkich...

        • 0 2

  • MODERTRANS

    co do modertransu to jest to bardzo dobra firma. Modertrans robi tramwaje dla Poznania i super im to wychodzi. Konstale jak nowe , starsze Dortmundy też, sam nimi jeździłem. Tylko w naszej kwesti mnie zawiedli - za takie coś to kara 10 miliardów a nie 1 zł na dzień!!!

    • 0 0

  • hmmmmm.... (1)

    to 11 może jeździć między Armii Krajowej a Huciskiem, a 1 już nie? i to w tym samym kierunku? - przynajmniej tak wynika z mapki.
    A 11, nawet jak już zostanie na tej trasie na stałe, to dalej będzie jeździć tylko poza szczytem?

    • 0 2

    • W mapce jest błąd

      Zarówno i 11 i 91 będą jeździć przy Bramie Wyżynnej nie przez 3 Maja.
      Taka informacja jest na stronie ZTMu. Godziny kursowania też tam są.
      Linia 11 w godzinach szczytu będzie jeździć co 10 min w poza nimi rzadziej.

      Jak zwykle rzetelny artykuł.

      • 0 0

  • :) (1)

    Chełm - Wrzeszcz - bardzo przydałoby się taki połączenie. W porannych korkach nie ma szans żeby dostać się szybko do dworca a "jedynka" nawet tam nie dojeżdża :/ A zmiana trasy "Betki" to tez jeden wielki nie wypał :/

    • 0 2

    • która następna?

      Były dwie linie. 820 zlikwidowała się sama, to poszli za ciosem i B też zabrali. Która następna? 11 co parę miesięcy zmienia trasę. Może lepiej zlikwidować?

      • 1 0

  • zróbcie coś z torami 1'ki, które przechodzą przez Al. Armii powodując uskok! (1)

    to jest skandal, że takie coś przeszło! przecież tramwaj to nie TGV i nie musi mieć task wyprofilowanych zakrętów jakby w nie wchodził 80 km/h! jakoś w innych miejscach, gdzie tramwaj wykonuje podobny skręt tory są położone płasko, a tam zrobili jakiś bubel!

    • 1 1

    • Może niech tak już zostanie. Jak nie daj boże zaczną poprawiać, to znów na rok zakorkują miasto i będziesz miał za swoje.

      • 0 0

  • A tak se cytom (6)

    I myślę, że coś jest nie tak z tymi torami, bo nie dalej jak pół roku temu, tory od Armii Krajowej do Huciska wzdłuż ul. 3 Maja były całkowicie remontowane = kładzione od nowa. To ja mam pytanie - co się z nimi stało, że po pół roku wymagają ponownej wymiany? Lepiej się na Stogi przejedźcie, bo tam to te tory wyglądają jak kolejka górska w wesołym miasteczku.

    • 8 2

    • Bo to jest remont kanalizacji deszczowej 3-go MAJA/Nowe Ogrody (5)

      a nie zaden remont torów
      Gdybyś samodzielnie myślał to byś wiedział. A tak ślepo wierzysz co jakiś niedoinformowany pimak nabazgrze.

      • 1 1

      • Ja mam z myśleniem bardzo dobrze (4)

        i rozumiem co to słowo pisane - Ty najwyraźniej nie czytałeś artykułu, gdzie wyraźnie jest napisane: "Na modernizowanym odcinku (torów - dop. bacanadmorzem) ruch będzie odbywał się wahadłowo, gdyż Tylko jedna część torów zostanie rozebrana." Gdzie tu jest coś o kanalizacji? Nie wiem co robią NAPRAWDĘ a ja nie jestem wróżką - to co pozwala mi artykuł wywnioskować, to piszę.

        • 2 0

        • wracaj na hale lepiej.. (3)

          To co robią naprawdę chyba i tak by cie mało interesowało. Za pojeździć po ludziach przynajmniej można.
          Oraz przekręcasz sens zdania. Nie ma tam mowy o modernizowaniu TORÓW tylko odcinka [czyli może być i modernizowany odcinek DROGI pod którą biegnie studzienka kanalizacyjna. Przez to, że dodajesz swoje "torów" zdanie przybiera zupełnie inne znaczenie. Pewnie również nie zauważyłeś słowa 'rozebrania', które u Ciebie dziwnym przypadkiem przybrało znaczenie 'wymienienia' [bo przecież rozebrać i złożyć z powrotem z tego samego już nie można - trzeba wymieniać co pół roku. To nie tekst durnie napisany tylko myśleć wam się nie chce .
          Odnośnie zjazdu z AK w Hucisko na Siedlce - mało efektywne, gdyż większość jeździ w stronę Wrzeszcza, a jak chcesz zjechać z Chełmu na Siedlce to 195 stoi otworem. Za to wszyscy narzekają jak im 1 zatrzymuje się pod UM.

          • 0 0

          • Hahaha - a o ludziach podróżujących ze Stogów na Siedlce i (2)

            w przyszłości na Morenę to nie myślisz? To jest, mój drogi, alternatywna trasa - takie zabezpieczenie, gdy na Hucisku przydarzy się wypadek (z Kartuskiej NIE MA skrętu na 3 maja w prawo na torowisku).

            Idąc Twoim tokiem rozumowania, to po jaką cholerę tory są na 3 Maja - takie marnotrawstwo kasy, bo w końcu Podwalem mogą jeździć i jakąś pętlę do zawracania trzasnąć.

            Masz jakieś DANE, że ten zjazd jest mało efektywny, czy to tylko Twoje pobożne życzenia? Sieć tramwajowa, podobnie jak autobusowa, jest efektywna w przypadku gdy obejmuje duży obszar i jest w miarę elastyczna. Dlatego też prowadzone są prace, na ten przykład, aby poprowadzić jeszcze jeden przejazd przez tory pomiędzy wschodnią a zachodnią stroną Gdańska (obecnie są DWA takie przejazdy: Hallera oraz na Żabiance). Wg Ciebie to przecież mało efektywne i po co marnować kasę.

            • 0 0

            • ... (1)

              Ze stogów na siedlce można spokojnie pojechać pod bramą wyżynną. Ale widzę, że uparłeś się puszczać wszystko przez 3 maja pod Urząd Miasta. Logiczne.

              • 0 0

              • Uparłem się budować łącznik z Kartuską

                a nie 3 maja. Czytaj ze zrozumieniem.

                • 0 0

  • czyli że z Chełma będą żadziej kursować tramwaje ?? to ja już wole jedynkę i tylko do Huciska tyle ludzi jeździ a jak jeszcze zmniejsza ilość to trudno będzie wsiąść

    • 2 0

  • no i good. bardzo dobrze, że będzie komunikacja chełm- reszta świata ;D

    • 2 0

  • Zwycięzcą konkursu na najgłupszy post zostaje geez za stwierdzenie że z Huciska powinno się wyrzucić ruch tramwajowy (pewnie geez ma kłopot z przejechaniem tamtędy swoim golfem). Prędzej z centrum znikną samochody niż komunikacja zbiorowa, wiedzą to już nawet małe dzieci.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane