• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwajem z Chełmu do Wrzeszcza od połowy marca

Michał Brancewicz
3 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 09:24 (4 marca 2009)
W połowie marca "jedynka" zniknie na kilka dni, zastąpi ją linia "11" i "91".  W połowie marca "jedynka" zniknie na kilka dni, zastąpi ją linia "11" i "91".

W połowie marca szykują się duże zmiany w kursowaniu tramwajów. Linia nr 1 z Chełmu zostanie czasowo zlikwidowana. Zastąpi ją linia 91, w tym czasie wydłuży się także trasa 11.




Tramwaje z Chełmu pojadą już niebawem do Wrzeszcza, a także na Siedlce. Tramwaje z Chełmu pojadą już niebawem do Wrzeszcza, a także na Siedlce.
Zmiany są wynikiem remontu torowiska (rozebranie torów, zlikwidowanie znajdującej się pod nimi piwnicy i odtworzenie torów) na ul. 3 Maja od Huciska do al. Armii Krajowej. Rozpocznie się on 16 marca i zakończy dziewięć dni później. W tym czasie "jedynka" zawiesi swoje kursy. Zamiast niej na Chełm wjeżdżać będą linie 91 i 11

- Linia 11 kursować będzie od zajezdni przy ul. Abrahama, do pętli Chełm Witosa - wyjaśnia Jakub Hoły, p.o rzecznika prasowego ZTM Gdańsk. - Natomiast tramwaj nr 91 jeździł będzie z Chełmu na Siedlce.

Modernizowany odcinek zostanie całkowicie wyłączony z ruchu. Linie 11 i 91 pojedą niejako pod prąd w porównaniu do trasy jedynki. Zjeżdżając z Chełmu nie skręcą w ul. 3 Maja, a pojadą prosto przez przystanek Centrum, potem Bramę Wyżynną i odpowiednio 11 przez Dworzec Główny PKP do Wrzeszcza, a 91 przez Hucisko w stronę Siedlec.

Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza, że po remoncie "jedenastka" pozostanie na nowej, w pewnym sensie wymuszonej trasie, na stałe. - To nie jest do końca pewne. Najpierw sprawdzimy jak linia zafunkcjonuje w trakcie remontu i ile osób będzie z niej korzystało. Wtedy podejmiemy decyzję - zdradza Jakub Hoły.

Remont skróci także nieco przebieg trasy linii 2 i 6. Obie kursować będą dołem przy dworcu PKP i zawracać przez Hucisko i górą przez 3 Maja przy Dworcu PKS. Po zakończeniu remontu kursy "jedynki" zostaną przywrócone.

Czas kursowania:
Linia 11 - co 10 minut w godzinach szczytu, co 20 minut w dni wolne od pracy, co 30 minut w porach wieczornych.
Linia 91 - co 10 - 20 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza szczytem, co 30 minut wieczorem.

Opinie (158) ponad 10 zablokowanych

  • Porządek w numeracji!!!!!

    Proponuje takie trasy
    1 Chełm - PKP - Kliniczna /w szczycie co 10 m
    2 Jelitkowo - po trasie na Chełm -/ jak bedzie Tabor/, atak do UM przez PKP. powrót PKS / w szczycie co 10 m.
    3 jak 13 ale przez PKS /w szczycie co 15 m
    4 predłużyć zamiast 8 do Jelitkowa a nie tylko do Zaspy / w szczycie co 15 m./
    5 jak 15 / w szczycie co 15 m./
    6 Jelitkowo po trasie na Przeróbkę / w szczycie co 10 m/
    7 Oliwa Nowy Port przez Zaspę / w szczycie co 20 m./
    8 po trasie ale skrócić do Zaspy n/ w szczycie co 15 m./
    9 Siedlce - Stogi / w szczycie co 20m./
    10 jak teraz / w szczycie co 10 m./
    11 Chełm - PKS - Abrahama / w szczycie co 10 m./
    12 jak teraz / w szczycie co 10m./

    • 0 3

  • czy ja snie?

    Nie tak dawno byl remont tego odcinka i znowu go remontuja!!!!!! Czy to recepta na kryzys ?

    • 1 1

  • :D

    11 bezie jezdzic rewelacyjnie tak jak powinna 1 od samego poczatku i niech tak zostanie:)

    • 2 0

  • Tylko w Polsce!!!

    Tylko w Polsce praktykowane bez żadnych konsekwencji są debilizmy typu: "zbudujemy tory, rozbierzemy, odbudujemy"!! W innym kraju człowiek odpowiedzialny za taki burdel już dawno spdłby ze stołka, ale u nas- dalej siedzi przy korycie!!

    • 0 0

  • szuaknie dziury w całym - odwieczene ?!!

    wydaje mi sie oni tylko je odkręcą i położą z powrotem - koszty znikome to raz. Dwa to nie jest remont. Myśle też , że 11 juz trzeci raz w ciągu pół roku zmienia trase ale jest szansa pozostawienia tej lini , to jest udogodnienie dla tej dzielnicy, przynajmniej do Dworca podają gdzie mozna sie bez problemu przesiąść na wszystko.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane