• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska już opóźniona

Michał Sielski
19 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Opracowania środowiskowe już wstrzymały prace nad Trasą Lęborską. Wciąż nie wiadomo także, gdzie droga ekspresowa połączy się z obwodnicą. Opracowania środowiskowe już wstrzymały prace nad Trasą Lęborską. Wciąż nie wiadomo także, gdzie droga ekspresowa połączy się z obwodnicą.

Jeszcze nie wbito pierwszej łopaty, a już wiadomo, że budowa Trasy Kaszubskiej opóźni się co najmniej o kilka miesięcy. Przyczyną są przedłużające się badania nad oddziaływaniem inwestycji na środowisko.



Droga ekspresowa, która ma połączyć Trójmiasto z Lęborkiem, ma skrócić przejazd na tym odcinku, a także zmniejszyć korki na drodze krajowej nr 6 - głównie w Rumi, Redzie i Wejherowie.

Szybką budowę trasy w ramach rekompensaty dla regionu słupskiego za lokalizację amerykańskiej tarczy antyrakietowej (miałaby powstać w podsłupskim Redzikowie) obiecał premier Donald Tusk. Z Trójmiasta do Lęborka droga miała być gotowa w 2012 roku, rok później miał być już przebudowany dojazd do Słupska.

Wszystko wskazuje jednak na to, że tych terminów nie da się dotrzymać. Na przełomie marca i kwietnia miał być wybrany jeden z wariantów trasy. Ale nie zostanie. Wciąż trwają badania środowiskowe i nie wiadomo, jak szybko się zakończą.

- Termin wyznaczenia wariantu może przesunąć się nawet o kilka miesięcy - przyznaje nam Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dopiero po otrzymaniu kompletnej dokumentacji, obradująca w Warszawie Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych podejmie decyzję o przebiegu trasy.

Do tej pory najwięcej emocji wśród mieszkańców Trójmiasta wzbudzał wybór miejsca, w którym Trasa Lęborska połączy się z obwodnicą. Teraz problemem dla planistów mogą być obszary chronione, które przecina droga. Badania ma zaopiniować Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, ale musi otrzymać dokumentację, która na razie powstaje.

Niektóre warianty przecinają obszary chronione Natura 2000, inne przechodzą przez torfowiska czy tzw. siedliska przyrodnicze. Wprawdzie zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej można w takich miejscach prowadzić drogę, ale tylko w wypadku, gdy jest to niezbędne z powodu zagrożenia życia lub zdrowia ludzi. W innym przypadku trzeba je ominąć.

Opinie (182) 6 zablokowanych

  • N U D A.

    czy już nie ma tematów?... albo o tramwajach albo o szosach.
    Może ktoś sie zajmie tym, czy nauczyciele dostali podwyżki, czy szkoły są gotowe na sześciolatków, czy kierowcy są gotowi na obecnośc na drogach malutkich ludzi z olbrzymimi tornistrami po 15 kg.albo kiedy wchodzi i ile zabierze komornik w Akademii Medycznej, czy NFZ dał kontrakty endokrynologom( brak terminów wizyty do kończ roku!!!)albo na testy alergiczne w AMG( czekam od IX/09 czylli pół roku"...brak odczynników...), albo czy prezio sopocki znowu coś zrobi w Sopocie dla cudzoziemców,turystów lub Warszawiaków, a uchowaj tylko Panie Boże nie dla Sopociaków- gdzie można w Sopocie tanio kupic jedzenie ??- w Almie? czy w Bomi?? czy w jedynej Biedronce na Wyścigach??, gdzie parkowac w Gdańsku?jak centrum Oliwa i Leclerc na Przymorzu wpłynęły na rozładowanie ruchu ulicznego, bo przecież przybywa ulic więcej niż hipermarketów, a w ogóle czy wystarczy ludzi,żeby zapełnili te hipermarkety?

    • 16 3

  • mam nadzieję że

    to nie wpłynie na remont ul. Bosmańskiej na Oksywiu

    • 6 1

  • Pankracy:

    Czytając Twoja opinię mam wrażenie, że Gdańsk nie tylko dokłada do PGRów ale również do Ciebie gdy stoisz w kolejce po pomoc społeczną, zasiłek czy inna formę pomocy. Może się myle, ale takie mam wrażenie po przeczytaniu Twojej wypowiedzi!
    A co do wydzielenia z województwa mazowieckiego Warszawy to jest to świetny pomysł. We wspomnianym Radomiu, w Warce, w Węgrowie, Ostrołęcy czy innych Modlinach panuje bardzo duża bieda. Niestety Warszawa zawyża statystyczny dochód (powyżej granicznego- 75% unijnego poziomu) i miasta te, włanie ze względu na Warszawę, nie mogą otrzymać pomocy z UE w ramach programu rozwoju regionalnego i innych funduszy. Brawo Panie Prezydencie!

    • 10 2

  • To będzie sukces jak w ogóle powstanie.

    To będzie sukces jak w ogóle powstanie.
    Cos mi sie wydaje, że4 ssamorządy cichcem wycofuja sie z obietnic inwestycyjnych.
    Czyżby rzekomy kryzys juz je dotykał.

    • 8 0

  • (3)

    Jak większość dziennikarzy i Pan chyba niestety niezbyt solidnie przygotował się od strony merytorycznej przy tworzeniu tego artykułu. Proszę doczytać informacje dot. siedlisk przyrodniczych (Obszarów Natura 2000 jak np. torfowisk:), a następnie wypowiadać się w kwestii ochrony przyrody. Warto by było też przeczytać uważnie ustawę o ochronie przyrody i Prawo Ochrony Środowiska tak, by artykuł nie był powierzchowny i nie poruszał tylko wierzchołka góry lodowej. Pozdrawiam

    • 20 7

    • Bez przesady (1)

      Niewiele tu napisane, ale sprawa dotyczy wyboru wariantu, a nie szczegółów dotyczących ochrony środowiska. To nie portal ekologiczny tylko lokalne newsy i ploteczki. Napisz coś od siebie Salixkas. Jeśli znasz te przepisy to się podziel tą wiedzą.

      • 7 2

      • To może wystarczyłyby same tytuły?

        Resztę opiszą przecież internetowi mędrcy - dzieci neo i reszta.

        • 3 5

    • Marzycielu miły...

      czy jesteś pewien, że on wogóle potrafi czytać?

      • 0 4

  • Ludzie w Polsce maja nie pokolei w glowach. Wszyscy stoja w korkach ale jak ma byc budowana droga to najlepiej 100km i dalej od ich domu.

    • 42 8

  • No i wszystko po staremu

    Naiwni ludzie uwierzyli, że to naprawdę może się stać, że może wreszcie zaczyna być normalnie, a tu wszystko po staremu ;)

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane