- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (112 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (73 opinie)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (173 opinie)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (116 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (162 opinie)
- 6 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (216 opinii)
Trasa Kaszubska: od 577 do 915 mln zł za ostatni odcinek
10 podmiotów jest chętnych do wybudowania ostatniego odcinka tzw. Trasy Kaszubskiej między Bożepolem Wielkim a Leśnicami za Lęborkiem. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie GDDKiA, ale rozpiętość cenowa jest duża - od 577 mln do 915 mln zł. Zaprojektowanie i budowa 22-kilometrowej trasy potrwa do 2024 roku.
Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie.
Do przetargu stanęło 10 podmiotów.
Oferty na ostatni odcinek TK:
- NDI (lider), NDI Sopot (partner), Limited Liability Partnership "Todini Central Asia" (partner) - 577 022 886,47 zł;
- Budimex - 718 669 944,83 zł;
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 745 379 961,22 zł;
- Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) - 767 928 980,60 zł;
- Porr - 796 425 000,00 zł;
- Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) - 798 595 029,66 zł;
- Metrostav Infrastructure - 847 569 394,10 zł;
- Strabag - 891 171 722,04 zł;
- Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - 914 910 175,02 zł;
- Polaqua - 915 491 673,41 zł.
Na realizację tego zadania GDDKiA zarezerwowało 1 mld 195 mln zł. To oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.
Każdy z wykonawców zadeklarował, że prace projektowe i budowlane przeprowadzi w ciągu 38 miesięcy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. To oznacza, że otwarcie tego odcinka trasy nastąpi najwcześniej w 2024 roku.
Odcinki Trasy Kaszubskiej w budowie:
- Gdynia - Szemud (ok. 21 km),
- Szemud - Luzino (ok. 10 km),
- Luzino - Bożepole Wielkie (ok. 10 km).
Ich budowa ma się zakończyć pod koniec 2021 roku.
Odcinki S6 na Pomorzu na etapie przetargów:
- druga jezdnia obwodnicy Słupska (dobudowa ok. 9,5 km),
- koniec obwodnicy Słupska (Redzikowo) - Bobrowniki (ok. 16 km),
- Bobrowniki - Skórowo (ok. 13,1 km),
- Skórowo - Leśnice (ok. 10,9 km).
Do tej listy zalicza się również Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Nadal trwa weryfikacja ofert złożonych 16.11.2020 r. Do każdego z dwóch zadań przystąpiło po 11 oferentów. Budowa OMT pochłonie co najmniej 1,5 mld zł.
- Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (121) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-17 11:18
"Nadal trwa weryfikacja ofert złożonych 16.11.2020 r." (10)
A to oznacza, że to aparat urzędniczy jest najwolniejszym podmiotem w sprawie. Warunki przetargu przygotowane, wszystko wiadome, nikt nie złożył odwołania, a "weryfikacja trwa". Ja nie wiem, każdy ma na wszystko czas, a jak się budowa opóźnia to pomyje wylewane na szarego Kowalskiego, bo kazali mu łopatą machać i on w tym bajzlu uczestniczy.
- 39 23
-
2020-12-17 11:24
(4)
Widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
- 25 3
-
2020-12-17 11:30
To mi wytłumacz (3)
Skoro ty masz pojęcie
- 2 8
-
2020-12-17 19:56
ja się podejmę wytłumaczyć
Wykonawca składa razem ofertą (faktycznie często 1-2 kartki) szereg dokumentów, takich jak: gwarancje bankowe, dokumenty JEDZ, szereg oświadczeń o niepodleganiu odrzuceniu, spełnianiu wymogów. Te dokumenty często mają załączniki etc. Ale to faktycznie nie zajęłoby tyle czasu. Jestem prawie pewien, że Inwestor wezwał Wykonawcę do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny (48% budżetu pod taką podlega). W ramach tego Wykonawca musi udowodnić, że poprawnie skalkulował robotę. Robi się to kosztorysem wykonawczym. Taki dokument potrafi mieć 1000 pozycji na robotę za 2-3 mln złotych. Wyobrażam sobie ile tego jest na coś takiego. Trzeba sprawdzić czy nie popełniono błędu w ilościach, czy cena jednostkowa nie jest rażąco odstająca od rynkowej (czyt. ktoś spieprzył) etc. Razy tysiące pozycji. To trwa. Długo. Rozumiesz teraz?
- 6 0
-
2020-12-17 18:28
Polecam lekturę prawa zamówień publicznych.
A słyszałeś może taki zwrot :rażąco niska cena"? Nie słyszałeś - poczytaj zanim coś "mądrego" napiszesz.
- 4 0
-
2020-12-17 12:13
Sam się doucz bo widać, że darmowy dostęp do nauki niezbyt wiele ci pomógł.
- 7 0
-
2020-12-17 11:55
Myślisz (okreslenie na wyrost!), że urzędnicy są jak posłowie PiS (3)
i 6000 stron czytają w jedną noc?
- 11 1
-
2020-12-17 12:01
Jakie 6000 stron? (2)
Warunki przetargu to jedno, a odpowiedź firmy za ile to zrobi, się mieści w jednej kopercie, którą należy złożyć w odpowiednim terminie. Próbuj dalej mi to wytłumaczyć, bo dalej nie rozumiem.
- 2 8
-
2020-12-17 15:37
(1)
a dokumentów które zostały złożone z tą ofertą to już nie trzeba sprawdzić?
- 1 0
-
2020-12-17 18:29
Wiesz coś o tym?
Jeśli wiesz to CBA. Jeśli nie - milcz.
- 0 0
-
2020-12-17 13:46
Pewnie chcą wywalić NDI
Generalnie rzecz biorąc tyle to trwa, bo analizują, czy NDI rzeczywiście jest w stanie zrobić to za tak niską w porównaniu do reszty kasę. A jak ustalą już, że nie i że należałoby doprowadzić do wykluczenia NDI z postępowania to muszą przeanalizować dokładnie wszystkie pozycje ze wszystkich złożonych kosztorysów (prawdopodobnie po kilkaset pozycji), wskazać te wyjątkowo niskie i wezwać oferentów do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny. Przy czym wezwanie musi być również precyzyjnie napisane z żądaniem dużej ilości szczegółów - w taki sposób, żeby wytłumaczenie się rzeczywiście nie było możliwe.
- 4 0
-
2020-12-17 19:41
Bez sensu
Co wy z tą metropolitalnością wszędzie? Obwodnica metropolitalna, kolej metropolitalna i kuria też pewnie metropolitalna - obsesja jakaś? Jaka to metropolia 1 mln mieszkańców?
- 7 3
-
2020-12-17 19:33
Słabo widzę
Żeby to miało sens, to ta trasa powinna się kończyć gdzieś pod Słupskiem, a nie w Strzebielinie. Szkoda kasy dla poprawiania drogi dla i tak małego lokalnego ruchu.
- 0 6
-
2020-12-17 18:42
Spokojnie
Adamczyk może jeszcze unieważnić przetarg. Odnośnie S6 ma w tym wprawę.
- 5 3
-
2020-12-17 17:05
aa
A gdzie oferta Oddzialu Budownictwa Inżynieryjnego Skanska ?
- 6 1
-
2020-12-17 14:45
Jasne, znowu firma z powiązaniami włoskimi (1)
czy Ci Włosi się niczego nie uczą ? Ma to być kolejna firma, która niedokończy budowy ? Ile już włoskich firm wyleciało, Salini, Astaldi, Pizzarotti, Toto... i teraz się szykuje kolejny wywał. Jak można dać ofertę o ponad 50% niższą, niż budżet Zamawiającego ??!!
- 8 0
-
2020-12-17 16:51
Budżety XD
Budżety to akurat są przygotowywane z czapki. Kosztorysy inwestorskie bardzo bardzo często są dalekie od rzeczywistych cen rynkowych.
- 0 0
-
2020-12-17 14:32
Czy będą też budowane parkingi?
Po budowie tej drogi wzrośnie ilość aut w mieście więc trzeba coś z tym zrobić. Może bezpłatne parkingi?
- 2 3
-
2020-12-17 14:13
Tempo zawrotne
22 km w 4 lata, tak szybko ? Toć to szok, szybciej niż za Gierka.
- 7 3
-
2020-12-17 11:16
Czemu ta oferta NDI taka tania? Ktoś, coś? (9)
- 56 6
-
2020-12-17 14:04
Zobacz na partnera
Zobacz kto jest partnerem: Todini Central Asia
- 6 0
-
2020-12-17 13:58
Wygląda na to, że nie mają kadry, a chcą tę inwestycję opóźnić na ile się da żeby wystartować z ofertą ponownie, gdy będą blisko końca np przekopu. Szarpną też coś z roszczeń i robót dodatkowych. Ewentualnie pojadą na zerowej, a nawet minusowej marży żeby tylko to wybudować i mieć jakikolwiek obrót.
- 1 1
-
2020-12-17 13:28
pytanie retoryczne:
w ofertę wkalkulowali hajs, jak będą chcieli wyhaczyć za "roboty dodatkowe", pewnie z jakieś 200-300 baniek... Mają armię prawników, którzy tak zarabiają na chleb.
- 2 2
-
2020-12-17 12:51
(1)
Bo moze maja swoj sprzet i ludzi, a nie beda tego realizowac podwykonawcami.
- 2 15
-
2020-12-17 13:16
hahahahaaha
udał ci się żart!
- 19 1
-
2020-12-17 12:28
Bo wzięli Ukraińców z Donbasu
A nie z zachodu.
- 6 1
-
2020-12-17 11:21
:) (1)
Pomylili się i wpisali cenę netto.
- 10 2
-
2020-12-17 11:42
A miała tam być brutto?
- 4 2
-
2020-12-17 11:41
Będą rzeźbić z g jak na Nowej Bulonskiej.
- 13 1
-
2020-12-17 13:02
Szkoda, że o przebiegu drogi decydowały firmy z południa Polski, a całość zatwierdzona została przy wątpliwym uznaniu racji okolicznej ludności. Burmistrz Żukowa zatwierdził przebieg trasy po prawej stronie Żukowa i zadowolony twierdzi, że trasa przyczyni się do rozwoju regionu i będzie służyła okolicznym mieszkańcom - pytam się w jaki sposób??? Przecież to będzie przelotówka dla transportu, a okoliczni mieszkańcy nawet nie będą mieli wjazdu w pobliżu, żeby skorzystać z tego "dobrodziejstwa". Nie po to wyprowadzałem się z Gdańska, żeby teraz wdychać spaliny i mieć hałas przez 24 godziny. Ciekawe, czy jakby trasa przebiegałaby pod oknami projektantów i decydentów tak chętnie zapadałyby tak głupie decyzje przy poparciu tak głupimi argumentami?
- 11 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.