• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: od 577 do 915 mln zł za ostatni odcinek

Michał Brancewicz
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Trzy pierwsze odcinki Trasy Kaszubskiej mają być gotowe do końca 2021 roku, ostatni fragment powstanie trzy lata później. Trzy pierwsze odcinki Trasy Kaszubskiej mają być gotowe do końca 2021 roku, ostatni fragment powstanie trzy lata później.

10 podmiotów jest chętnych do wybudowania ostatniego odcinka tzw. Trasy Kaszubskiej między Bożepolem Wielkim a Leśnicami za Lęborkiem. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie GDDKiA, ale rozpiętość cenowa jest duża - od 577 mln do 915 mln zł. Zaprojektowanie i budowa 22-kilometrowej trasy potrwa do 2024 roku.



Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie.

Do przetargu stanęło 10 podmiotów.

Oferty na ostatni odcinek TK:

  • NDI (lider), NDI Sopot (partner), Limited Liability Partnership "Todini Central Asia" (partner) - 577 022 886,47 zł;
  • Budimex - 718 669 944,83 zł;
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 745 379 961,22 zł;
  • Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) - 767 928 980,60 zł;
  • Porr - 796 425 000,00 zł;
  • Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) - 798 595 029,66 zł;
  • Metrostav Infrastructure - 847 569 394,10 zł;
  • Strabag - 891 171 722,04 zł;
  • Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - 914 910 175,02 zł;
  • Polaqua - 915 491 673,41 zł.

Na realizację tego zadania GDDKiA zarezerwowało 1 mld 195 mln zł. To oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.

Każdy z wykonawców zadeklarował, że prace projektowe i budowlane przeprowadzi w ciągu 38 miesięcy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. To oznacza, że otwarcie tego odcinka trasy nastąpi najwcześniej w 2024 roku.

Odcinki Trasy Kaszubskiej w budowie:

  • Gdynia - Szemud (ok. 21 km),
  • Szemud - Luzino (ok. 10 km),
  • Luzino - Bożepole Wielkie (ok. 10 km).

Ich budowa ma się zakończyć pod koniec 2021 roku.

Odcinki S6 na Pomorzu na etapie przetargów:

  • druga jezdnia obwodnicy Słupska (dobudowa ok. 9,5 km),
  • koniec obwodnicy Słupska (Redzikowo) - Bobrowniki (ok. 16 km),
  • Bobrowniki - Skórowo (ok. 13,1 km),
  • Skórowo - Leśnice (ok. 10,9 km).

Do tej listy zalicza się również Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Nadal trwa weryfikacja ofert złożonych 16.11.2020 r. Do każdego z dwóch zadań przystąpiło po 11 oferentów. Budowa OMT pochłonie co najmniej 1,5 mld zł.

- Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • "Nadal trwa weryfikacja ofert złożonych 16.11.2020 r." (10)

    A to oznacza, że to aparat urzędniczy jest najwolniejszym podmiotem w sprawie. Warunki przetargu przygotowane, wszystko wiadome, nikt nie złożył odwołania, a "weryfikacja trwa". Ja nie wiem, każdy ma na wszystko czas, a jak się budowa opóźnia to pomyje wylewane na szarego Kowalskiego, bo kazali mu łopatą machać i on w tym bajzlu uczestniczy.

    • 39 23

    • (4)

      Widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz.

      • 25 3

      • To mi wytłumacz (3)

        Skoro ty masz pojęcie

        • 2 8

        • ja się podejmę wytłumaczyć

          Wykonawca składa razem ofertą (faktycznie często 1-2 kartki) szereg dokumentów, takich jak: gwarancje bankowe, dokumenty JEDZ, szereg oświadczeń o niepodleganiu odrzuceniu, spełnianiu wymogów. Te dokumenty często mają załączniki etc. Ale to faktycznie nie zajęłoby tyle czasu. Jestem prawie pewien, że Inwestor wezwał Wykonawcę do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny (48% budżetu pod taką podlega). W ramach tego Wykonawca musi udowodnić, że poprawnie skalkulował robotę. Robi się to kosztorysem wykonawczym. Taki dokument potrafi mieć 1000 pozycji na robotę za 2-3 mln złotych. Wyobrażam sobie ile tego jest na coś takiego. Trzeba sprawdzić czy nie popełniono błędu w ilościach, czy cena jednostkowa nie jest rażąco odstająca od rynkowej (czyt. ktoś spieprzył) etc. Razy tysiące pozycji. To trwa. Długo. Rozumiesz teraz?

          • 6 0

        • Polecam lekturę prawa zamówień publicznych.

          A słyszałeś może taki zwrot :rażąco niska cena"? Nie słyszałeś - poczytaj zanim coś "mądrego" napiszesz.

          • 4 0

        • Sam się doucz bo widać, że darmowy dostęp do nauki niezbyt wiele ci pomógł.

          • 7 0

    • Myślisz (okreslenie na wyrost!), że urzędnicy są jak posłowie PiS (3)

      i 6000 stron czytają w jedną noc?

      • 11 1

      • Jakie 6000 stron? (2)

        Warunki przetargu to jedno, a odpowiedź firmy za ile to zrobi, się mieści w jednej kopercie, którą należy złożyć w odpowiednim terminie. Próbuj dalej mi to wytłumaczyć, bo dalej nie rozumiem.

        • 2 8

        • (1)

          a dokumentów które zostały złożone z tą ofertą to już nie trzeba sprawdzić?

          • 1 0

          • Wiesz coś o tym?

            Jeśli wiesz to CBA. Jeśli nie - milcz.

            • 0 0

    • Pewnie chcą wywalić NDI

      Generalnie rzecz biorąc tyle to trwa, bo analizują, czy NDI rzeczywiście jest w stanie zrobić to za tak niską w porównaniu do reszty kasę. A jak ustalą już, że nie i że należałoby doprowadzić do wykluczenia NDI z postępowania to muszą przeanalizować dokładnie wszystkie pozycje ze wszystkich złożonych kosztorysów (prawdopodobnie po kilkaset pozycji), wskazać te wyjątkowo niskie i wezwać oferentów do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny. Przy czym wezwanie musi być również precyzyjnie napisane z żądaniem dużej ilości szczegółów - w taki sposób, żeby wytłumaczenie się rzeczywiście nie było możliwe.

      • 4 0

  • Bez sensu

    Co wy z tą metropolitalnością wszędzie? Obwodnica metropolitalna, kolej metropolitalna i kuria też pewnie metropolitalna - obsesja jakaś? Jaka to metropolia 1 mln mieszkańców?

    • 7 3

  • Słabo widzę

    Żeby to miało sens, to ta trasa powinna się kończyć gdzieś pod Słupskiem, a nie w Strzebielinie. Szkoda kasy dla poprawiania drogi dla i tak małego lokalnego ruchu.

    • 0 6

  • Spokojnie

    Adamczyk może jeszcze unieważnić przetarg. Odnośnie S6 ma w tym wprawę.

    • 5 3

  • aa

    A gdzie oferta Oddzialu Budownictwa Inżynieryjnego Skanska ?

    • 6 1

  • Jasne, znowu firma z powiązaniami włoskimi (1)

    czy Ci Włosi się niczego nie uczą ? Ma to być kolejna firma, która niedokończy budowy ? Ile już włoskich firm wyleciało, Salini, Astaldi, Pizzarotti, Toto... i teraz się szykuje kolejny wywał. Jak można dać ofertę o ponad 50% niższą, niż budżet Zamawiającego ??!!

    • 8 0

    • Budżety XD

      Budżety to akurat są przygotowywane z czapki. Kosztorysy inwestorskie bardzo bardzo często są dalekie od rzeczywistych cen rynkowych.

      • 0 0

  • Czy będą też budowane parkingi?

    Po budowie tej drogi wzrośnie ilość aut w mieście więc trzeba coś z tym zrobić. Może bezpłatne parkingi?

    • 2 3

  • Tempo zawrotne

    22 km w 4 lata, tak szybko ? Toć to szok, szybciej niż za Gierka.

    • 7 3

  • Czemu ta oferta NDI taka tania? Ktoś, coś? (9)

    • 56 6

    • Zobacz na partnera

      Zobacz kto jest partnerem: Todini Central Asia

      • 6 0

    • Wygląda na to, że nie mają kadry, a chcą tę inwestycję opóźnić na ile się da żeby wystartować z ofertą ponownie, gdy będą blisko końca np przekopu. Szarpną też coś z roszczeń i robót dodatkowych. Ewentualnie pojadą na zerowej, a nawet minusowej marży żeby tylko to wybudować i mieć jakikolwiek obrót.

      • 1 1

    • pytanie retoryczne:

      w ofertę wkalkulowali hajs, jak będą chcieli wyhaczyć za "roboty dodatkowe", pewnie z jakieś 200-300 baniek... Mają armię prawników, którzy tak zarabiają na chleb.

      • 2 2

    • (1)

      Bo moze maja swoj sprzet i ludzi, a nie beda tego realizowac podwykonawcami.

      • 2 15

      • hahahahaaha

        udał ci się żart!

        • 19 1

    • Bo wzięli Ukraińców z Donbasu

      A nie z zachodu.

      • 6 1

    • :) (1)

      Pomylili się i wpisali cenę netto.

      • 10 2

      • A miała tam być brutto?

        • 4 2

    • Będą rzeźbić z g jak na Nowej Bulonskiej.

      • 13 1

  • Szkoda, że o przebiegu drogi decydowały firmy z południa Polski, a całość zatwierdzona została przy wątpliwym uznaniu racji okolicznej ludności. Burmistrz Żukowa zatwierdził przebieg trasy po prawej stronie Żukowa i zadowolony twierdzi, że trasa przyczyni się do rozwoju regionu i będzie służyła okolicznym mieszkańcom - pytam się w jaki sposób??? Przecież to będzie przelotówka dla transportu, a okoliczni mieszkańcy nawet nie będą mieli wjazdu w pobliżu, żeby skorzystać z tego "dobrodziejstwa". Nie po to wyprowadzałem się z Gdańska, żeby teraz wdychać spaliny i mieć hałas przez 24 godziny. Ciekawe, czy jakby trasa przebiegałaby pod oknami projektantów i decydentów tak chętnie zapadałyby tak głupie decyzje przy poparciu tak głupimi argumentami?

    • 11 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane