• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: od poniedziałku zmiany w ruchu na obwodnicy

Patryk Szczerba
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Przygotowania do zmian w ruchu w związku z budową Trasy Kaszubskiej.

W związku z rozpoczęciem budowy Trasy Kaszubskiej, od poniedziałku na odcinku Obwodnicy Trójmiasta od wiaduktu nad linią kolejową do Kościerzyny do wiaduktu nad ul. Nowowiczlińską zostaną zwężone pasy ruchu. Będzie tam obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km na godz. A na przełomie listopada i grudnia zamknięta zostanie jedna jezdnia ul. Chwaszczyńskiej na wysokości węzła Wielki Kack.. Zwężenie na obwodnicy i zmiany na ul. Chwaszczyńskiej potrwają do połowy 2021 roku.



Budowa Trasy Kaszubskiej utrudni ci codzienne poruszanie się?

Przypomnijmy, że trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.

Zmiany w ruchu na Obwodnicy Trójmiasta w rejonie węzła Gdynia Wielki Kack zaczną obowiązywać od przyszłego tygodnia. Kierowcy zdążyli już zauważyć i poinformować nas o przygotowaniach drogowców do budowy Trasy Kaszubskiej. Zostały ustawione nowe znaki, usunięto część dotychczasowego oznakowania i wykonano oznakowanie poziome na czas robót.

Zmiany organizacji ruchu na obwodnicy od 18 listopada



Drogowcy potwierdzają, że przygotowania trwają, ale nowa organizacja ruchu będzie wprowadzana dopiero sukcesywnie między 18 a 22 listopada.

Pasy Obwodnicy Trójmiasta zostaną zawężone do 2,75 metra (lewy) oraz 3 metrów (prawy). Będzie tam można jechać 70 km/h.

- Przetestowaliśmy to rozwiązanie podczas budowy węzła Karczemki. Z powodzeniem się to sprawdziło. Zakładamy, że ruch będzie odbywał się spokojniej i płynniej. Założyliśmy, że obwodnica, ze względu na natężenie ruchu, musi być utrzymana w relacji dwóch pasów w każdą stronę. Będziemy tak jeździli do połowy 2021 roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Tymczasowa organizacja ruchu będzie wprowadzona na odcinku od wiaduktu nad linią kolejową do Kościerzyny do wiaduktu nad ul. Nowowiczlińską.

Pod koniec roku zmiany zostaną wydłużone za ul. Nowowiczlińską (patrząc w stronę Wejherowa).

- Wprowadzana organizacja ruchu jest niezbędna w celu prowadzenia prac związanych z robotami drogowymi i mostowymi w ciągu przyszłych jezdni zbiorczo-rozprowadzających, poszerzeniem korpusu drogowego obwodnicy i wykonania nowego węzła zespolonego Nowowiczlińska oraz z pracami związanymi z likwidacją istniejących sieci - wyjaśnia Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: zmiany na ul. Chwaszczyńskiej



Na przełomie listopada i grudnia nastąpią zmiany na ul. Chwaszczyńskiej.

Korekty będą polegały na zamknięciu dla ruchu odcinka ul. Chwaszczyńskiej w rejonie między łącznicami wjazdowymi/zjazdowymi z Obwodnicy Trójmiasta do Polifarbu na Kaczych Bukach. Ruch będzie odbywał się dwukierunkowo jedną jezdnią.

- W tej chwili Chwaszczyńska ma przekrój dwóch pasów ruchu w obydwie strony. Wykonawca będzie musiał zamknąć jedną jezdnię, ze względu na wycinkę drzew, przebudowę uzbrojenia podziemnego. Sieci energetycznych, gazowych jest pod ziemią mnóstwo. By wybudować w śladzie ul. Chwaszczyńskiej drogę ekspresową, musi wykonawca przebudować uzbrojenie - dodaje Piotr Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.


Opinie (229) ponad 10 zablokowanych

  • CO ZA i**ota to wymyślił (1)

    zamiast najpierw zrobić zjazd przed Tesco od strony Chyloni i przedłużyć Rdestową do Chwaszczyna żeby była alternatywa, to idioci zamykają pół węzła i jeden pas Chwaszczyńskiej.

    • 10 9

    • Wymyślił lolo bo akurat tak jeździ. A takich w skali całego ruchu jest bardzo mało.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Problemy (2)

    Największe problemy to będą związane z tym, że występować będzie zwężenie ul. Chwaszczyńskiej do 1 pasa ruchu w każdą stronę.
    Myślę, że w konsekwencji korek przeniesie się na obwodnicę trójmiasta na prawy pas a to spowoduje zator pomimo tego że będą 2 pasy ruchu w każdą stronę.
    Podobnie będzie od strony Chwaszczyna gdzie korek poranny się wydłuży, jak i od strony Gdyni popołudniu.

    • 85 1

    • osowa (1)

      ja myślę że to Osowa będzie sparaliżowana, a Kielnieńska po tym wszystkim będzie wyglądała jak Hiroszima (juz jej nawet blisko).

      • 13 0

      • mysle ze nikt nie odwazy sie tamtedy jechac bo sa takie korki i jest tak dziurawa

        • 3 4

  • Jesień w pełni, niedługo spadnie śnieg (3)

    Z pewnością prace budowlane ruszą z kopyta!

    • 14 6

    • (1)

      Na razie to będą tylko prace ziemne. Tu mróz nie przeszkadza.

      • 4 1

      • A nawet jest lepiej bo błota nie będzie. To nie Syberia aby mróz trzymał.

        • 2 0

    • Zaczekajmy do lata

      Opóźnienia - źle, bo mogli pracować zimą, a jak chcą robić zimą (jest ogrom orac możliwych do wykonania w tej fazie inwestycji), to też źle, bo pewnie chcą coś ukraść. Polska...

      • 2 1

  • Wszystko było i będzie ok-

    jak w określonych godzinach (szczyt poranny i popołudniowy) ograniczymy ruch pojazdów ciężarowych. Rzadko jeżdżę obwodnicą ale odnoszę wrażenie,że jest ona w 80% trasą dla TIR-ów i innego ciężkiego transportu drogowego. Jadąc od węzła Gdynia Port-w kier.Gdańska to praktycznie większość poprzedzających mnie pojazdów to auta z kontenerami, rurami, cementem, cysterny, silosy paszowe i "wanny".. i tzw.firany(naczepy) -co nie wiadomo co przewożą...Do tego lokalne ciężarówki budowlanki, czasami transporty wojskowe itp. Problem największy jest w godzinach 15:00-17:00.... Tylko rozsądne ograniczenia w odprawianiu w trasę TIR-ów z Portu w godzinach popołudniowych, a nie że wyjeżdżają prawdziwe monolityczne" konwoje"..Apel do spedycji i spedytorów. Wczoraj np.TiR jechał tak przeciążony, że pokonanie każdego kolejnego wzniesienia ograniczało jego prędkość poniżej 50 km/h, a za nim zwalniają/zwalniała i reszta pojazdów pomimo być może większej mocy i mniejszej masy. Od razu robi się zator..

    • 11 6

  • Pytanie (1)

    Czy w ramach budowy odcinka Gdynia - Szemud powstanie również bezpośredni zjazd/wjazd z obwodnicy na Dąbrowę? Czy to jakiś kolejny etap?

    • 4 1

    • Tak, powstanie. Bezpośrednio na Nowowiczlińską.

      • 2 0

  • Dramat...

    • 4 2

  • Prawym

    I ciśnie lewym pasem a prawy wolny...

    • 1 4

  • I jak my teraz będziemy jezdzic naszymi skodami? to skandal? nie będzie można "mrugać"

    • 9 2

  • Opinia wyróżniona

    Niech robią! (5)

    Zdaję sobie sprawę, że wyjazd z Dąbrowy będzie teraz trwał pół dnia, ale najwyższy czas na tę inwestycję!

    • 66 7

    • (4)

      Gu..o sobie zdajesz sprawe, a mieszkasz tam?! Juz teraz jest beznadziejnie!

      • 12 1

      • Najlepiej (2)

        No to najlepiej niech nie robią nic nigdzie i nigdy. Wtedy za parę lat Dąbrowę będzie można otoczyć murem i zrobić zamkniętą enklawę, bo przy ciągle wzrastajacej liczbie aut i osiedli wokół będzie trzeba brać urlop aby z niej się wydostać.

        • 13 1

        • (1)

          Właśnie przez to, że zrobią i puszczą cały ruch Rdestową to z żadnej dojazdowej ulicy na Dąbrowie nie wyjedziesz Panie mieszkańcu Dąbrowy. Proszę się najpierw zapoznać z planami albo trzeba było być na zebraniu odnośnie tej świetnej inwestycji to wiedziałby Pan jak ta dotychczas spokojna, rodzinna dzielnica zostanie zarżnięta.

          • 6 2

          • Dąbrowa a gdzie to? Wszystko co jest za obwodnicą to nie Gdynia.

            • 0 3

      • Masz rower?

        • 0 3

  • (1)

    Prawy pas wolny ale po co korzystać jak można jechać lewym.

    • 4 3

    • Po to, że za chwilę będzie pas włączający się do ruchu i potrzebne jest miejsce. Po to jest ograniczenie prędkości i linia ciągła.

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane