• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska po ulewach: zamulenia i wyrwy

Patryk Szczerba
18 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Wyrwy na skarpach wiaduktów Trasy Kaszubskiej

Jak wygląda Trasa Kaszubska po ulewach? Zamulone rowy drogowe i melioracyjne, studzienki, wyrwy w skarpach oraz zniszczone konstrukcje nawierzchni na skrzyżowaniu Chwaszczyńskiej z NowowiczlińskąMapka - to skutki ostatnich burz na budowie Trasy Kaszubskiej. - Nie mamy sygnałów, że może to spowodować opóźnienia w pracach - mówią przedstawiciele GDDKiA. Najbardziej prawdopodobny obecnie termin oddania inwestycji do użytku to październik.



W poniedziałek i wtorek Trójmiasto nawiedziły nawałnice, które spowodowały sporo problemów w całym Trójmieście.

Burza nad Trójmiastem, 15 sierpnia Burza nad Trójmiastem, 15 sierpnia
Skutki poniedziałkowej burzy Skutki poniedziałkowej burzy
Burze w Trójmieście, 16 sierpnia Burze w Trójmieście, 16 sierpnia

Czy miałe(a)ś problemy z powodu ostatnich burz?

Wielu czytelników informowało, że sporo szkód opady mogły wyrządzić na terenie prowadzonych inwestycji. Na przesłanych filmach widać było skutki nawałnicy na Trasie Kaszubskiej.

Zapytaliśmy przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o szkody, które poczyniła ulewa na budowie w Gdyni. W środę trwała jeszcze inwentaryzacja zniszczeń.

Szkody na Trasie Kaszubskiej po ulewach



Skutki burz nie wpłyną na prace na Trasie Kaszubskiej Skutki burz nie wpłyną na prace na Trasie Kaszubskiej
Wiadomo już, że na szczęście nie są tak duże, jak można było się spodziewać.

- Zostały zamulone rowy drogowe, melioracyjne oraz niektóre studzienki. Zniszczone zostały też dolne warstwy konstrukcji nawierzchni na skrzyżowaniu Chwaszczyńskiej z NowowiczlińskąMapka. Woda zalała tam komorę ciepłowniczą - informuje Andrzej Szyler, naczelnik Wydział ds. Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa gdańskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jedna z wyrw po burzach. Jedna z wyrw po burzach.
Pojawiły się też wyrwy w niektórych skarpach, które widać na prezentowanym przez nas filmie.

Przedstawiciele GDDKiA informują, że wykonawca prac nie zgłaszał, by mogły one zagrozić prowadzonym pracom i być powodem ich opóźnienia.

Trasa Kaszubska - kiedy koniec prac?



Według najnowszych informacji cała inwestycja ma być oddana do użytku w październiku.

Przypomnijmy, że tak samo typowali w lipcu bukmacherzy, interesując się budową Trasy Kaszubskiej. Według nich najbardziej prawdopodobny termin zakończenia prac to koniec października. Po kilku dniach zakład został jednak wycofany.

Trasa Kaszubska: bukmacher wycofuje zakład o termin otwarcia Trasa Kaszubska: bukmacher wycofuje zakład o termin otwarcia



Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym 2 mosty i 2 estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Miejsca

Opinie (215) 10 zablokowanych

  • tyle lat budowania zeby przejechac to w 20 minut

    nie wiadomo czy sie smiac czy plakac....

    • 9 0

  • Juz widac fuszerka

    • 7 0

  • (1)

    Powiem wam że te drogi które robi PolAQua.:) nie są najgorsze. Zobaczycie za dwa lata jak będzie wyglądał odcinek Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej po remoncie wykonywanym przez MTM. Zastanawiające jest to że w latach osiemdziesiątych jak był remont to dawali tłuczeń z cementem a teraz? Podbudowa( z pisku plażowego) zamiast tłucznia z cementem. No tak zapomniałem gwarancja na dwa lata. Brawo MTM , projektant i nadzór.

    • 7 1

    • co to jest tłuczeń?

      • 0 0

  • Droga redakcjo (1)

    Nie ma żadnej drogi kaszubskiej!!! Nie została oddana więc jest to wielki plac budowy.

    • 9 1

    • A kiedy tam ostatnio byłeś?

      • 0 0

  • Wiadomo, ze jak pis sie za cos bierze to musi byc lipa (1)

    PS Urzad wojewódzki nie przelal jeszcze srodkow za Ukraincow na czerwiec i lipiec, a juz po terminie. Może o tym napiszcie?

    • 6 7

    • A jak w październiku będzie otwarta to wy to zaczęliście wiadomo.

      • 0 1

  • Zenada

    I tak właśnie się buduje i zabezpiecza drogi w Polsce, będzie droga w październiku ake 2023 roku

    • 5 1

  • (1)

    Wspaniały wysyp budowlanych januszy xd

    • 5 6

    • tak, sami znafffcy. 38mln budowlańców w Polsce mamy

      • 1 2

  • Ox (2)

    W ogole ktos kto jest odpowiedzialny za nadzor oraz odbiory wszystkich tych inwestycji panuje nad tym? Bo mam wrazenie ze biorą w lape i przymykaja oczy na wszelkie niedorobienia

    • 63 7

    • Po prostu się śpieszą..

      .. bo rewizor z Moskwy przyjeżdża.

      • 4 2

    • idź sam zrób porządek, pokaż jak się powinno budować :P

      • 7 4

  • Dzięki ci Burzo, za wykrycie błędów

    Dzięki burzy będziemy bezpieczniejsi, wyrwy pokazują niedoróbki, brak wzmocnień, odwodnień itd

    • 7 0

  • a wystarczyło ...

    ... pójść na plażę , postawić parę konstrukcji z piasku i polać konewką .
    Panowie Inżynierowie .... trzeba się uczyć od natury a nie z książek które piszą teoretycy ...
    teoria kończy się tam, gdzie zaczyna się praktyka ...

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane