• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: raport z budowy, kolejne utrudnienia

Michał Sielski
24 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Osunięcia skarp przy węźle obwodnicy Wielki Kack, które pojawiły się przy okazji budowy Trasy Kaszubskiej, zostały szybko naprawione i ruch odbywa się normalnie. W tym tygodniu musimy się jednak liczyć z nowymi utrudnieniami. Sprawdzamy postępy prac na budowie, której kibicuje wielu mieszkańców Trójmiasta.



Czy czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Przypomnijmy: Trasa Kaszubska połączy Gdynię z miejscowością Bożepole, leżącą za Wejherowem. Dzięki temu cały ruch tranzytowy w stronę Lęborka ominie zakorkowane nie tylko w sezonie Wejherowo, Redę i Rumię oraz gdyński odcinek obwodnicy. Trasa zacznie się bowiem na węźle Wielki Kack. To właśnie tam koncentrują się obecnie najbardziej spektakularne prace.

- Kierowcy zwrócili zapewne uwagę na kontynuowaną wycinkę drzew i usuwanie karpin [drewna części podziemnej drzewa - przyp. red.] przy obwodnicy. W zeszłym tygodniu doszło w obrębie węzła do uszkodzenia przez wykonawcę robót nasypu przy budowie ścianki szczelnej. Niezwłocznie uszkodzenia zostały przez niego zabezpieczone i skutecznie wdrożył program naprawczy. Obecnie ruch odbywa się jak poprzednio, bez dodatkowych utrudnień - opowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Oprócz tego trwają rozbiórki budynków, a także prace saperskie i archeologiczne.

Prace ziemne poza Trójmiastem



Na odcinkach Luzino-Szemud i Szemud-Gdynia roboty budowlane koncentrują się na pracach ziemnych: odhumusowaniu (zdjęcie wierzchniej warstwy ziemi), budowie wykopów i nasypów oraz wymianie gruntów. Trwa też betonowanie fundamentów i podpór pod obiekty mostowe.

- Oprócz tego usuwane są kolizje z istniejącą infrastrukturą techniczną podziemną i naziemną (wodociągi, gazociągi, linie energetyczne itp.). Te prace są może mało spektakularne, ale skomplikowane i niezmiernie istotne w procesie inwestycyjnym - dodaje Piotr Michalski z GDDKiA.
Na razie najmniej dzieje się na odcinku Bożepole Wielkie - Luzino, gdzie Lasy Państwowe wycięły drzewa, a wykonawca rozpoczął usuwanie karpin i czeka na rozpoczęcie zasadniczych prac budowlanych do wydania drugiej decyzji ZRID.

Utrudnienia w najbliższych dniach


Około 26 lutego 2020 roku planowane są prace przy przebudowie sieci wodociągowej, która jest w nasypie i pod łącznicą dla relacji z Gdańska na ul. Chwaszczyńską. W związku z tym konieczne będzie zwężenie dwupasmowej drogi do jednego pasa ruchu, co na pewno będzie wpływało na przejezdność Obwodnicy Trójmiasta. Te prace i utrudnienia potrwają około tygodnia.

Trasa Kaszubska: koszty budowy


  • Za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki pomiędzy Gdynią a Szemudem, firma Polaqua zainkasuje 817 mln zł.
  • Budowany przez Budimex odcinek Szemud-Luzino pochłonie 335,8 mln zł.
  • Za trasę pomiędzy Luzinem a miejscowością Bożepole Wielkie zapłacić trzeba 338 mln zł.
  • Całość ma być gotowa w drugiej połowie 2021 roku.


Trasa Kaszubska: co powstanie


Budowa Trasy Kaszubskiej podzielona jest na cztery zadania. Budowa Trasy Kaszubskiej podzielona jest na cztery zadania.
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (202) 5 zablokowanych

  • (2)

    Totalna dewastacja i degradacja dwoch dzielnic Dabrowa i Wielki Kack.
    Wezel ekstremalnie wielki i niepotrzebne.
    Miliony na asfalt, zwiekszony smrod i halas.
    Wielka szkoda dla tych dzielnic :(

    • 13 8

    • (1)

      Ty chyba nie wiesz jak te dzielnice wygladaja z rana. Cale zakorkowane w smrodzie spalin. Teraz przynajmniej te auta szybciej wyjada z dzielnicy i nie beda smrodzic pod oknami mieszkancow.

      • 2 3

      • Wiem, bo tam mieszkam. Ten las odgradzal wiele domow od smrodu. Teraz smrod bedzie jeszcze wiekszy, bo ten ogromny wezel przyciagnie kilka razy wiecej samochodow niz do tej pory.
        Plus wycieto las, co jest ze szkoda dla srodowiska, powietrza i estetyki.
        Nie widze zadnych plusow tej gigantomachii.

        • 5 1

  • Oznakowanie (3)

    . Jadąc od strony Karwin zamierzałem wjechać na obwodnicę w stronę Chylonii (czyli kierunek Szczecin). W ostatniej chwili , bardziej intuicyjnie niż na podstawie oznakowania) zorientowałem się, że wjazd prowadzi po betonowych płytach ,praktycznie przez dziedzińce posesji! Wielkie gratulacje dla Wykonawcy oznakowania!! ;-((

    • 6 3

    • (1)

      Proszę patrzeć na oznakowanie nie w smartfona.
      Dziękuję
      Pozdrawiam

      • 1 2

      • Zapewniam, że nie korzystam ze smartfona podczas jazdy i mniej więcej wiedziałem, gdzie powinienem zjechać z Chwaszczyńskiej. A i tak prawie przejechałem zjazd!

        • 4 0

    • juz od dawna jest normalny zjazd

      • 0 0

  • Wycięto tysiące drew i setki tysięcy krewow

    i a nadzieję, Ze zieleń jako przydrożna oraz roślinność zostanie przywrócona i umieszczona w pasie drogowym mająca na celu ochronę użytkowników drogi przed oślepieniem przez pojazdy nadjeżdżające z kierunku przeciwnego, ochronę drogi przed zawiewaniem i zaśnieżaniem, wiatrem, ochronę przyległego terenu przed nadmiernym hałasem, a także zanieczyszczeniem powietrza, wody, , gleby i wibracjami zostaną w dwójnasób uzupełnione i zabezpieczone.

    • 11 3

  • głup.ta (3)

    wycinają porządne drzewa, a potem sadzą jakieś patyki- tak jak na Wodnika w Osowej-koszmar, a to wszystko przez te słoiki co z mazurskiego przyjeżdzają do miasta! Pózniej opłaca się budować dla nich koszmarne osiedla ,jak te w Osowej i ulice ,które robią koszmar w dzielnicy jak ul.Koziorożca w Osowej-tranzyt na kolejne osiedla.

    • 10 8

    • hahahah historyk się znalazł, miastowy (1)

      wszyscy z Gdańska to słoiki, osiedlający się od 1945 roku....

      • 3 0

      • Z wyjątkiem tych których dziadkowie mieszkali w Gdańsku przed wojną.

        • 0 0

    • lol

      A ten tranzyt od od czerwonej torebki do zbiornika retencyjnego, czy bliżej?

      • 0 0

  • Żaden zysk dla Rumi , Redy .. (3)

    Dla Rumi , Redy , Wejherowa zysk niewielki . W lato i tak chmary turystów będą jechały przez te miasta nad morze. I korki będą coraz większe.

    • 15 1

    • z Luzina tez można (2)

      więc trochę pomoże...
      Może nawet nie trochę, bo do Dębek lepiej... Do Łeby tym bardziej.

      • 1 0

      • (1)

        Większość jedzie na półwysep!

        • 2 0

        • to też pojadą

          aby nie stać między Redą i Władysławowem.
          Bo dalej to już nie ma silnych...

          Tylko parkingi we Władysławowie i elektryczne wahadło kolejowe na półwyspie.
          Ale to wtedy, gdy na Hel będą ludzie przyjeżdżać zamiast do Hiszpanii. No i gdy zmieni sie nieco mentalność "inwestorów". Niestety, "Dune City" dostało zadyszki i nie stworzy konkurencji w najbliższym czasie...

          • 0 0

  • (3)

    Najważniejszą inwestycją powinna być obwodnica metropolitalna! Ta obecna obwodnica Trójmiasta jest już za ciasna.. Wieśniaki z Wejherowa niech jeźdzą SKM albo niech zostaną u siebie bo jeździć to raczej 90% z nich nie potrafi.

    • 10 17

    • Twoj tatus tez z wiochy pochodzi kartoflany inteligencie.

      Spytaj tatusia ile km dziadek na pekaes popylal i w ktorym roku przestal uzywac wody ze studni:)

      • 4 0

    • Najważniejsza inwestycją powinien być OPAT!!!!

      I to mówię ja Gdańszczanka, bo rozumiem te tysiące mieszkańców Gdyni, Rumi, Redy i Wejherowa. Obecny odcinek pomoże w odkorkowaniu może w 5% procentach jak dobrze pójdzie.

      • 2 0

    • A może niech mieszkańcy Trójmiasta jeżdżą SKM skoro mają wszędzie blisko, to się nawet auta odpalać nie opyla

      • 1 0

  • Masakra

    W ogóle to jakiś dramat, dzisiaj w godzinach szczytu 60 km trasę pomiędzy Gdynią a Lęborkiem pokonuje się w półtorej godziny, fotoradar na fotoradarze, tir na tirze- dramat. Co do Słupska.....wiocha straszliwa. To miasto padło bez dogodnego połączenia z trójmiastem.

    • 5 0

  • najpierw ludziska budują się na wsiach

    a potem narzekają ze problem z dojazdem do centrum.

    • 5 4

  • a parkingi też bedą?

    Ciekawe czy wybudują parkingi po wtłoczeniu do miasta większej ilości aut

    • 8 0

  • Odpady

    Czy ktoś z ochrony środowiska zainteresował się odpadami które są przywożone na miejsca po wyburzonych domach? Widać jak przybywają sterty opon, worków ze śmieciami na terenie Gdyni i Chwaszczyna. Może Straż Miejska by się zajęła tym problemem.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane