Fakty i opinie

Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę

Najnowszy artukuł na ten temat

Przetarg na brakujący odcinek Trasy Kaszubskiej

Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska.
Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska. materiały prasowe

Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.



Czy będziesz korzystał(a) z Trasa Kaszubskiej?

tak, regularnie 50%
tak, ale rzadko 38%
nie, w ogóle 12%
zakończona Łącznie głosów: 3706
Pod koniec września wojewoda wydał tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej Chwaszczyno - Szemud. Za jego realizację odpowiada firma Polaqua.

Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.

- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowa organizacja ruchu



W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.

Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.

W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.

ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.

Ostatni odcinek czeka na ZRID



Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.

Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.

Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (192) ponad 20 zablokowanych

  • "...Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym ..." (1)

    Ktoś to przetłumaczy?

    • 8 1

    • Ja spróbuję:

      "Skończyłem politologię i nie wiem co z sobą począć, więc pracuję jako dziennikarz."

      • 3 0

  • A jakby każdy z nas zrobił coś dla wszystkich? (1)

    Wszyscy przed kopem są mądrzy, zróbcie to zróbcie tamto. Wszystko zostanie dla Nich zrobione, mimo, że narzekają, ale i tak będzie dla Nich. Co w przypadku, jeśli my sami mielibyśmy zbudować tą drogę, własnymi rękami? W trójmieście mieszka blisko 1 mln osób, nie licząc ościennych lokacji. Podejrzewam, że ułamek promila chętnych znalazłby się, żeby własne siły włożyć w to przedsięwzięcie. Przydałaby się ankieta: czy sam byś wziął/wzieła łopatę do ręki i budował tą drogę, czy czekałbyś/czekałabyś na budowlańców?

    • 15 4

    • glupie pomysly, do budowy nowoczesnych drog nie sa potrzebni ludzie od lopaty a wyspecjalizowani fachowcy z roznych dziedzin

      • 1 0

  • Że jak...? Niecałe 2 lata? (2)

    Tu mi kaktus wyrośnie!!!

    • 15 3

    • to nie kaktus, powiedzmy sobie szczerze, masz syfilis!

      • 5 5

    • Muszą bo trzeba będzie dofinansowanie unijne zwrócić.

      • 2 0

  • A co z biednymi mrówkami, kornikami, żuczkami, muchami oraz innymi robalkami (1)

    i zwierzątkami ? Budowa tych dróg nie zaszkodzi im ? Może trzeba by o to zapytać Rosjan i Niemców ?
    A może jakieś protesty tzw. ekologów ? Może donosik do UE ?

    • 17 7

    • budowa drogi zawsze szkodzi przyrodzie, madrzy staraja sie te szkody minimalizowac, i nie ma tu powodu do drwin bo przyroda to galaz na ktorej siedzimy i bezmyslne jej podcinanie to zagrozenie dla nas wszystkich, bez wyjatku

      • 3 1

  • Na odcinku z Szemuda do Luzina też już trwają prace!

    • 5 3

  • węzeł (1)

    Jestem ciekaw po co taki rozbudowany ten węzeł , jakieś wiadukty dziwne zjazdy ,a wystarczy układ austradowy koniczyny , tym bardziej że zjazd od Osowej spełnia te wymogi .Pozostaja trzy i będzie taniej i szbciej

    • 4 3

    • Zwykła koniczyna jest niewydolna przy dużym ruchu lokalnym. Sprawdza się przy zwykłym skrzyżowaniu dwóch autostrad gdzie ruch jest płynny i w miarę równy. Dlatego też na węźle Kack jest bezpośredni zjazd osobną łącznicą na obwodnicę w stronę Gdańska i dalej na A1.

      • 1 0

  • (1)

    Już mi się podobają ustawiane znaki na obwodnicy przy zjeździe na Karwiny :)

    • 7 0

    • Za Karwinami na Gdańsk też aczkolwiek dzisiaj pędziłem 110 więc nie przyjrzałem się dokładnie, jutro sprawdzę lepiej.

      • 1 0

  • Karwiny utoną w korku (4)

    Chciałbym się dowiedzieć jaki plan mają projektanci tej trasy na odkorkowanie Karwin i sopockiej po otwarciu tego węzła. Dziękuję.

    • 18 1

    • Już są w korku więc uznali że to miejsce trzeba dobić żeby było gorzej zakorkowane niż północ Gdyni

      • 7 0

    • Kolejne kładki piesze na Karwinach...

      • 3 1

    • Mieszkańcy Karwin lubią korki bo nie chcieli wiaduktu Buraczana - Strzelców więc mają kładkę. Przebudowa skrzyżowania z Sopocką się przesuwa bo nie będzie wiaduktu aby ruch trochę przenieść. Więc aby nie potęgować korków poczekamy trochę.

      • 1 1

    • gorzej będzie na Dąbrowie , ruch z 4 pasów przeniesie się na 2 pasmową drogę (Rdestowa)

      • 1 0

  • Szok (2)

    dwa pasy ruchu.....moze tak 3 .....po co dwa to nic nie zmieni....oni nic sie nie uczą kto to projektuje.....zero zapasu.....za taką kasę

    • 6 5

    • Po co 3?

      Jeśli pod Szemudem będzie taki ruchu, że 2 pasy drogi ekspresowej nie wyrobią, to naprawdę będzie bardzo smutny dzień i zwycięstwo suburbanizacji.
      Na szczęście daleko do takiej katastrofy i 2 pasy zupełnie wystarczą.

      • 3 1

    • A co? Jeździsz busem z GPU i ciągle na lewym i ciągle za wolno?

      • 2 0

  • Rownolegle powinni zacząć budowę (1)

    Szpitala, straży i posterunku policji w bliskiej okolicy węzła karwiny. Kilka wypadków dziennie to będzie standard

    • 4 1

    • Straż i posterunek policji (aktualnie w remoncie) już są

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.