Fakty i opinie

Trasa Kaszubska: trzy odcinki mają zgodę na budowę

Najnowszy artukuł na ten temat

Przetarg na brakujący odcinek Trasy Kaszubskiej

Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska.
Tak będzie wyglądał węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie zaczynać się będzie Trasa Kaszubska. materiały prasowe

Trzy z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej mają zgodę na budowę. Na odcinku Chwaszczyno - Szemud, który pierwszy dostał zielone światło, trwają już pierwsze prace. Realizacja ponad 40-kilometrowej drogi ekspresowej ma się zakończyć w drugiej połowie 2021 roku.



Czy będziesz korzystał(a) z Trasa Kaszubskiej?

tak, regularnie 50%
tak, ale rzadko 38%
nie, w ogóle 12%
zakończona Łącznie głosów: 3706
Pod koniec września wojewoda wydał tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej Chwaszczyno - Szemud. Za jego realizację odpowiada firma Polaqua.

Prace na tym odcinku zaczynają nabierać tempa.

- Badana prowadzą archeolodzy, toczą są roboty na odcinku próbnym, budowa jest coraz bardziej zaawansowana - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowa organizacja ruchu



W piątek podanych zostanie więcej szczegółów na temat tymczasowej organizacji ruchu w rejonie robót.

Ta sama firma zrealizuje również fragment ekspresówki między Gdynią a Chwaszczynem. Zezwolenie na jego budowę zostało wydane w pierwszej połowie października. Wykonawca podzieli bowiem swoje prace na dwa mniejsze zadania.

W sumie za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki Polaqua zainkasuje 817 mln zł.

ZRID na odcinek Szemud - Luzino został dwa tygodnie temu wydany także firmie Budimex. Budowa tego 10-kilometrowego fragmentu ekspresówki kosztować będzie 335,8 mln zł.

Ostatni odcinek czeka na ZRID



Na zezwolenie czeka jeszcze PORR - wykonawca ostatniego odcinka Luzino - Bożepole Wielkie. Budowa tego 10-kilometrowego odcinka pochłonie 338 mln zł. Wydanie ZRID-u powinno nastąpić jeszcze w tym roku.

Budowa 40-kilometrowej ekspresówki powinna zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.

Na koniec należy dodać, że realizacja Trasy Kaszubskiej została okrojona o odcinek z Bożegopola do Lęborka. Ten fragment ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (192) ponad 20 zablokowanych

  • A tak naprawdę to co będzie ? (1)

    Dużo szumu - a tak to co to będzie ? bo poza wizualizacją i wariantami to tylko spekulacja - pytanie czy nie powstanie kolejny potworek drogowy? - może tak by pokazać szerszemu gronu zatwierdzony przebieg trasy i rozwiązań na węzłach - i tu rodzi się pierwsze pytanie - czy obwodnica na odcinku od estakady do węzła karwiny będzie też rozbudowana choćby do trzech pasów - to jedno z pierwszych kluczowych pytań do GDDiA , Wojewody, Marszałka Samorządowego i prezydenta Gdyni.

    • 17 6

    • już dawno pokazano. a jak jesteś tak mało rozgarnięty że nie wiesz jak to sprawdzić to proponuję nie wypowiadać się publicznie bo wstyd

      • 8 1

  • Chwileczkę, a po co to? (2)

    Przecież wszyscy mamy jeździć komunikacją miejską, rowerami i na hulajnogach. Miasto stanie się kompletnie nieprzejezdne przy dzisiejszych tendencjach do "uspokajania ruchu" i "wyprowadzaniu samochodów z miasta". A tu nagle chcą poprawić komunikację z Trójmiastem?

    • 13 11

    • Komunikacja miejska- transport publiczny, poza miastem- jedziesz swoją bryką. Pędzisz do Berlina, to omijasz Rumię, Redę, Wejherowo, itp
      Capisco?

      • 7 3

    • Komunikacją miejską w Szemudzie?

      • 4 3

  • Propozycja!

    Proponuję przejścia dla pieszych co najmniej co 100metrów z wysepkami i żeby spowolnić ruch przed i za przejściami spowalniacze - bym zapomniał o autobusach - po dwa buspasy w każdą stronę.

    • 7 1

  • nie wiem po co ta trasa (1)

    • 3 22

    • Bo jesteś głupi

      • 7 0

  • opat opat

    opat budować opat opat opat

    • 13 5

  • Gdynia buduj OPAT

    • 13 3

  • Już 74 lata budują OPAT i ani początka ani końca nie widać

    • 16 1

  • Gdynia buduj Viamaris - dużo gadania a mało roboty

    • 9 3

  • Gdynia buduj drogę 3powiatów - wszyscy gadają i obiecują ale nic nie robią

    • 7 1

  • A to dlatego wyżynają

    drzewa w okolicach węzła Kack? I kupa nowych znaków się pojawiła?

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.