• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego i Sucharskiego: ruszyły przetargi, choć nie ma pozwoleń

Maciej Naskręt
28 lipca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Most wantowy im. Jana Pawła II to na razie jedyny, istniejący fragment Trasy Sucharskiego. Most wantowy im. Jana Pawła II to na razie jedyny, istniejący fragment Trasy Sucharskiego.

Miejska spółka GIKE 2012 walczy z upływającym czasem. Nie ma prawnej zgody na realizację Trasy Sucharskiego i Słowackiego, ale ogłasza przetargi na ich budowę. Dzięki temu na placu budowy szybciej pojawi się wykonawca.



Czy budowa Trasy Słowackiego i Sucharskiego odkorkuje gdańskie drogi?

Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 ogłosiła przetarg na budowę Trasy Słowackiego oraz Trasy Sucharskiego. Wątpliwości wzbudza jednak fakt, że przetarg ogłoszono bez zezwoleń.

GIKE 2012 nie ma decyzji o warunkach środowiskowych dyrektora Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku oraz pozwolenia na budowę Wojewody Pomorskiego, które są wymagane w tego rodzaju przedsięwzięciach. Dzięki temu terminy uzyskania pozwoleń zbiegną się z rozstrzygnięciami przetargów - to pozwoli zaoszczędzić czas.

- Oba przetargi rozstrzygniemy dwuetapowo. Najpierw wybierzemy te przedsiębiorstwa, które spełniają wymogi niezbędne do realizacji inwestycji. W drugim etapie ustalimy zasadnicze kwestie. [między innymi koszt inwestycji - przyp. red.] Tak się działo miedzy innymi podczas wyłaniania wykonawcy na budowę stadionu PGE Arena Gdańsk - wyjaśnia Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE2012.

Decyzje wojewody i dyrektora RDOŚ w sprawie budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego mogą zawierać dodatkowe wymogi wobec tych inwestycji. Czy jest jeszcze miejsce na zmiany w projektach, skoro już przetarg trwa?

- Harmonogramy obu inwestycji są precyzyjnie opracowane. Uwzględniają one niezgodności, które mogą się pojawić w przyszłości - uspokaja Ryszard Trykosko. - Jeżeli nieścisłości nie będzie, termin rozpoczęcia realizacji obu przedsięwzięć znacznie przybliży się - dodaje.

Trasa Słowackiego zapewni dogodny dojazd autem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Szacunkowy koszt inwestycji składającej się z czterech zadań to 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok 37 proc. kosztów budowy. Nową trasą będziemy mogli pojechać w 2013 r.

Nie wcześniej pojedziemy też Trasą Sucharskiego. Inwestycja obejmuje między innymi budowę dwujezdniowej drogi od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Inwestycja przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto 660 mln zł. Ok 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r.

Trasę Sucharskiego i Słowackiego połączy w 2014 r. tunel pod Martwą Wisłą.

Opinie (186) ponad 20 zablokowanych

  • Będzie fajna jazda z Rębiechowa przez Karczemki stare miasto do Letniewa

    Adamowicza postawimy na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Okopową .Niech świeci !!

    • 1 0

  • pod sąd tego kto nie wypuścił w-z na Szadółki a zrobił taki burdel w Karczemkach!

    wszystko dla zysków Auchan! Kto jest winien i za ile przeniesienia tej inwestycji planowanej na wysokości Szadółek do Karczemek. Zniszczono ul. Kartuską która mogła sobie istnieć zniszczono jeziorko w Jasieniu jego flore i faunę [zające sarenki i inne} gdzie byli zieloni?
    Do kitu z takimi inwestycjami. Do kitu z taką władzą . Na śmierdzących Szadółkach buduje się domy a na zabudownych już Karczemkach wciska się największy ęzeł komunikacyjny . DO .............................

    • 1 0

  • Hej młody junaku smutek zwalcz i strach (17)

    przecież na tym piachu za trzydzieści lat....

    • 223 13

    • "nie ma prawnej zgody na budowę, ale ogłasza przetargi..." (7)

      No tak, typowo po gdańsku. To mi przypomina, jak metodą faktów dokonanych zbudowano w idiotycznym miejscu halę widowiskowo-sportową, pomimo nieważnego pozwolenia na budowę, wyłudzonego sfałszowanym dokumentem analizy oddziaływania na środowisko. I co z tego, że sąd dokument unieważnił, jak urzędasy olały to ciepłym kisielem?

      • 18 28

      • typowa wypowiedź malkontenta (3)

        Gdybyś wygrał milion w lotto, to marudziłbyś, że czemu tylko milion. Inni wygrali dużo więcej.
        Lepiej, żeby nic się nie budowało w 3City. Bo jak budują, to tajemniczy "ktoś" na tym: zarabia, kombinuje, kradnie, oszukuje, itp. To może po prostu wyjedz do innego miasta? kraju? albo zacznij pomagać a nie przeszkadzać. Ja też nie jestem zadowolony, że sprawa tak długo się przeciąga. Ale jak ktoąś chce ją przyspieszyć to mu pomóż, a nie od razu marudzisz.

        • 36 13

        • rozumiem, że popierasz łamanie prawa? (2)

          ok, przynajmniej wiadomo, kim jesteś.

          • 2 9

          • pokaż w którym miejscu złamano prawo (1)

            a wtedy odniosę się do twojego wpisu.
            A jestem pewnie Żydem, Masonem, Cyklistą i "niepolakiem". Ciźby pzipadek?

            • 3 2

            • kim jesteś to sam wiesz najlepiej

              a prawo złamano wyłudzając pozwolenie na budowę na podstawie sfałszowanego dokumentu. Przecież to zostało napisane wyraźnie, ale z jakiegoś powodu wolałeś nawymyślać od malkontentów zamiast odnieść się do meritum.

              • 3 1

      • Mi z kolei przypomina to rozbudowę Spacerowej (2)

        Gdzie była już nawet umowa, a potem okazało się że brak jest zezwolenia.

        • 16 4

        • (1)

          ...którego nie wydała Gdynia, jak się okazało

          • 6 1

          • zdaje się

            że to jednak była potwarz i kłamstwo Budynia...

            • 3 2

    • (5)

      A dlaczego ulicą Słowackiego nie pociągną tramwaju na lotnisko? Przy rondzie Jana della Salle mogłaby być krzyżówka na Morenę (oczywiście w przyszłości) czy nawet Niedźwiednik...

      • 18 3

      • (4)

        A gdyby tam jeszcze było przedszkole w przyszłości...

        • 24 0

        • gike (3)

          ta gike to jakas chora instytucja... nawet strony w necie brak oficjalnej. amatorszczyzna jednym slowem. i dodatkowo ktos na tym pr buduje. powodzenia

          • 2 3

          • Sorki, ale słabo z poziomem Intrnetu u Ciebie, skoro nie potrwisz znależć oficjalnej strony GIKE... (1)

            A adres GIKE to: gikeuro2012.pl (oczywiście musisz wpisać przed tym wyrażeniem jeszcze trzy razy literkę "w" oraz postawić kropkę tj. ".".
            Pozdrawiam.

            • 2 0

            • oswiece cie :D

              bez www tez dziala :P

              • 0 0

          • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • A matka siedzi z tyłu...

      .. tak powiedział.

      • 0 0

    • a dlaczego być może?

      z pewnością ...

      • 0 0

    • a kto jest

      dyrektorem Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku??

      • 0 0

  • Adamowicz! Co z korkami na rondzie Słowackiego-Potokowa? Za miesiąc szkoły ruszą i korki będą do Rakoczego! (3)

    Weź się do roboty w końcu!

    • 3 2

    • amen modl sie dalej

      w gdyni

      • 0 0

    • Yogi (1)

      Dokładnie miało się zmienić oznaczenie na jezdni , tak aby oba pasy skręcały w słowackiego a pozostał prawoskręt, taka łatwa zmiana, przemalować kilka pasków na jezdni i postawić znak. Kiedyś sprawa była pilotowana przez trojmiasto.pl i miasto miało dokonać zmiany w 2 tygodnie, mija chyba rok i nic nie zrobiono.

      • 1 0

      • i tak zrobiono! tylko długość świateł jest bez zmiany!

        • 1 0

  • BRAWO RYCHU! i takich gości trzeba więcej! a nie mędzenia polskosłowiańskokatolickiego

    • 0 1

  • Gdyby wożący swoje tyłki samochodami do pracy chociaż raz w tygodniu skorzystali z komunikacji miejskiej to korki by się zmniejszyły tak jak to się dzieje na początku wakacji albo i bardziej. Jeśli nie przekonamy się do komunikacji zbiorowej to czeka nas życie w mieście przeoranym trasami szybkiego ruchu i trawnikami zamienionymi na parkingi. A oczywiście na bliskość dróg pod oknami i brak placów zabaw na osiedlach najgłośniej narzekają rodziny 2+2 (dwoje dorosłych i dwa samochody).

    • 1 0

  • ryzykowne ale jak sie uda to cała chwała spadnie na Pana Trykosko:) jak sie nie uda to cała wina tez jego obarczy. (4)

    generalnie dobrze, że ryzykują:)

    • 8 1

    • (3)

      Tylko czemu pan Trykosko jest jednocześnie prezesem dwóch spółek miejskich związanych z EURO? GIKE i BIEG?

      • 1 0

      • bo daje radę a poprzedni prezes nie ogarniał ilosci zadań do wykonania. (1)

        • 0 1

        • Tak, daje radę. Kursować tam i nazad. I brać kasę z obu spółek. Albo rybka albo ci... Powinien się zdecydować.

          • 0 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Euro 2012 (11)

    Brawo Rysiu

    • 85 6

    • Na stronie GIK i tak wszystkie projekty są do 2013

      więc jakie EURO? :[

      • 0 1

    • (4)

      Jaki Rysiu ? Chyba Pawełku :P

      • 0 13

      • (3)

        Rysiu Trykosko - prezes GIKE :)

        • 13 0

        • (1)

          Może jeszcze zdążą, jeśli się uporają z tymi decyzjami i budowa będzie szybko postępować to może chociaż w jakiejś części oddadzą te inwestycje na Ojro

          • 4 1

          • Chyba jak będą zap...lać 28 godzin na dobę.

            • 0 1

        • Oraz prezes BIEG2012

          • 0 0

    • PGE Arena? Fajnie tylko tam już sa problemy z płatnościami dla spawaczy! (2)

      • 3 3

      • A ciekawe

        czy komentator się zastanowił, ze istnieje coś takiego jak podwykonawca który zatrudnia spawaczy :) Oj niektórych to myślenie boli jak bieg w kąpielówkach przez farmę kaktusów :)

        • 0 0

      • o nie, tylko nie dla spawaczy

        Odwołujmy Euro. Natychmiast! Co to będzie jak się wyda, że "są problemy z płatnościami dla spawaczy"?!

        • 2 0

    • Jakie euro jak już teraz nie ma kasy...

      • 2 2

    • Ryski

      bo wszystkie Ryski to fajne chlopaki

      • 4 0

  • i dobrze, budowac na maxa (1)

    bo po euro nigdy nic nie wybudujemy, kasy jak zwykle zabraknie.trzeba po trupach do celu pędzić

    • 8 1

    • w miedzyczasie

      warto jeszcze pomyśleć. juz byli tacy co tylko do "celu" dążyli. i co? nie dośc, że wszystko co zbudowali się sypie, to wciąż musimy za to placić!

      na ale same pozytywy, zero negatywów, czyli po za datami, nic sie nie zmienia...

      • 0 1

  • Przestałem zwracać uwagę na te wszystkie wizualizacje, (2)

    koncepcje, projekty, broszury i tablice z zapowiedziami co będzie.
    Będzie to będzie, nie będzie to nie będzie - mogę co najwyżej wzruszyć ramionami.
    Teraźniejszość jest taka, że jeżdżę po wielu ulicach Gdańska, które są w tragicznym stanie, na których nie można doczekać się nawet przysłowiowych placków z asfaltu żeby załatać dziury (o poważniejszych remontach nie wspomnę)
    Nie wzruszają mnie uroczyste akty erekcyjne i kampanie medialne. Do czasu zanim przejadę się nowymi drogami pewnie jeszcze kilka razy będę naprawiał zawieszenie w samochodzie.

    Tak na marginesie to na te wszystkie prezentacje multimedialne, pokazy co będzie w przyszłości, tablice informacyjne itp.i idą wcale niemałe pieniążki, które można byłoby zagospodarować na bardziej pożyteczne cele.

    • 31 3

    • Nie jest źle ;) (1)

      Przejedź się po ulicach Wrocławia. Tam to dopiero poligon doświadczalny gdzie można zbadać wytrzymałość zawieszeń w pojazdach.

      • 2 0

      • Wrocław jest na pierwszym miejscu w rakingu opracowanym przez NIK

        (dotyczącym stanu nawierzchni dróg)

        Na drugim miejscu znajduje się Gdańsk.

        Doda, że im wyżej tym gorsze drogi. Zapraszam na stronę NIKu lub do artykułów prasowych z przed kilku miesięcy.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane