- 1 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (34 opinie)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (390 opinii)
- 3 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (79 opinii)
- 4 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (924 opinie)
- 5 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (122 opinie)
- 6 Wybory europosłów: głosuj, gdzie chcesz (208 opinii)
Trasa Słowackiego we Wrzeszczu pełna niedoróbek
Czy wybudowany za 158 mln zł środkowy odcinek Trasy Słowackiego to bubel z dziesiątkami usterek? Radni Dolnego i Górnego Wrzeszcza przygotowali listę z ponad setką uwag dotyczących jakości wykonanych prac.
- Na całym odcinku jest mnóstwo źle zamocowanych płyt chodnikowych oraz pozapadanych fragmentów chodnika. Do tego wypada kostka brukowa, którą wykonano na skarpach lub między chodnikiem a drogą rowerową - mówi Piotr Dwojacki, wiceprzewodniczący Rady Dzielnicy Wrzeszcza Dolnego.
Zdaniem radnych, równie źle wykonane są drogi rowerowe. - W wielu miejscach warstwa bitumiczna została źle położona, przez co powierzchnia jest nierówna. Dodatkowo tam, gdzie piesi muszą pokonać drogę rowerową, nie wymalowano pasów i specjalnych progów dla rowerów, znanych np. z al. Grunwaldzkiej. Źle wyprofilowany został także przejazd pod estakadą, bo rowerzyści mają ograniczone pole widzenia. W niektórych miejscach za wysoko ułożono krawężniki na przejazdach przez jezdnie - dodaje Katarzyna Szczepańska z komisji ds. inwestycji i planowania przestrzennego w Radzie Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Nie lepiej od tego co dostrzec można na powierzchni, prezentują się podziemia. Tunele dla pieszych są już brudne, w niektórych miejscach popisane, czuć w nich woń moczu (choć to oczywiście nie jest winą ich wykonawcy).
Odrębną kategorię usterek stanowią ekrany akustyczne. W wielu miejscach ich fundamenty się kruszą, w innych odchodzi izolacja. Co było do przewidzenia, ekrany zostały już zaanektowane przez wandali, którzy wymazali je farbami.
Nie brakuje też dziwnych rozwiązań. I tak w rejonie ul. Hynka nie zainstalowano barierek odgradzających pieszych od skarpy. Barierki pojawiły się natomiast kilka metrów dalej, lecz odgradzają chodnik od... chodnika. - Może ktoś po prostu trzymał odwrotnie mapę? - żartuje Dwojacki.
Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, które zlecała budowę trasy, wie o wszystkich niedociągnięciach i już teraz wymusza na wykonawcy (konsorcjum upadłej spółki Hydrobudowa Polska i hiszpańskiego OHL) usuwanie wad.
- Trasa została odebrana przez nas od wykonawcy, ale ze sporą ilością usterek spisanych w protokołach odbiorów technicznych poszczególnych branż. Obecnie trwa usuwanie zastrzeżeń zawartych w tych protokołach - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.
Wśród niedoróbek wskazanych przez GIK, są m.in. malowanie tunelów powłoką antygraffiti, oznakowanie jezdni czy też poprawienie nawierzchni dróg rowerowych.
- Część prac nie mogła zostać wykonana wcześniej w docelowej formie z powodu złej pogody, przypomnę, że trasa została otwarta w grudniu ub. r. - zwraca uwagę Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Wykonawca Trasy Słowackiego udzielił na wykonane prace trzyletniej gwarancji (oraz dwuletniej na zieleń). Nie należy jednak mylić procedury gwarancyjnej z usuwaniem usterek zapisanych w protokołach odbioru. Te pierwsze to wady, które pojawiły się już po oddaniu drogi do użytku i których w momencie odbioru nie było widać lub nie było można przewidzieć (np. odpadający sufit w tunelu na wysokości ul. Reymonta). Wady spisane w protokołach odbioru były natomiast znane w momencie zakończenia inwestycji, ale nie wpływały na możliwość oddania jej do użytku.
- Usterki z protokołów mają być usunięte do końca maja. Niezależnie od tego, mieszkańcy zawsze mogą zgłaszać usterki - najlepiej w formie pisemnej poprzez e-mail biuro@gik.gda.pl lub tradycyjną pocztą na adres naszej siedziby - kończy rzecznik GIK.
Miejsca
Opinie (193) 1 zablokowana
-
2013-05-15 15:23
Czy u nas nic nie można zrobić przyzwoicie i raz,a dobrze ?????
- 4 1
-
2013-05-15 15:28
malowanie tunelów czy tuneli?!
- 0 1
-
2013-05-15 15:30
Wzorowe partactwo (1)
Jechałem dzisiaj drogą rowerową wzdłuż Słowackiego. Zauważyłem w wielu miejscach odcinki wymienionej masy bitumicznej. Oznaczone sprajem miejsca dziur zostały w wielu miejscach byle jak "zasmarkane" , w innych zostawione bez naprawy. Jadąc po naprawionych ubytkach teraz po naprawie odczuwa się nierówności.
- 6 2
-
2013-05-15 18:02
Usterki
Tak tak... dwa dni temu jeździli panowie w białym busie po pasie rowerowym i dmuchali specjalną maszyną w dziurki a potem zaklejali.
Co lepsze chyba im sie pracować nie chciało bo ociągali sie troche i za dziewczynami gwizdali :D- 0 0
-
2013-05-15 15:39
zaleje się budyniem i będzie rowniusio.
mniam
- 8 2
-
2013-05-15 17:37
niezły szit!
- 1 0
-
2013-05-15 18:23
Zrozumcie że....
Jak długo budowy będą wykonywane przez ksiegowych a nie fachowców,tak długo będą takie buble.....bp dobra budowa to taka na której można dobrze zarobić przy minimalnym wkładzie i wszystkie budowy są teraz prowadzone przez ksiegowych i jest jak jest
- 2 0
-
2013-05-15 18:29
ktoś to odbierał,
podpisał z imienia i nazwiska protokoły odbioru i ewentualne uwagi. Więc trzeba sprawdzić i rąbnąć z liścia + koszty poprawek. Tylko tak wyeliminuje się partolenie roboty i przymykanie oka na fuszerkę. Rozumiem że pewne elementy muszą się "dotrzeć", ale zapadnięta studzienka,brak kostki w schodach to fuszerka i "dzika oszczędność" którą należało wyeliminować już na etapie odbiorów!
- 3 1
-
2013-05-15 19:06
Rodzina UFA dojechała dojechała
a dla reszty ,to niech się cieszą ze maja gdzie podatki płacić
- 1 1
-
2013-05-15 19:23
mnie to zawsze zastanawia (1)
ile może zarabaić Magdalena Skorupka-Kaczmarek? bo ja za byle jakie wynagodzenie nie robiłbym z siebie medialnego idioty
mam nadzieję że Magdalena opłaca Ci się robić z siebie idiotkę bo inaczej tanio się sprzedajesz- 8 2
-
2013-05-15 20:27
A Ty pracujesz,że się wymądrzasz,czy mamusia cie utrzymuje?
- 0 3
-
2013-05-15 19:25
jest zrobione tak jak chciał Adamowicz
czyli tanio ale drogo i szybko ale długo, bezusterkowo ale z niedoróbkami...
idealnie według zamówienia prezydenta miasta gdańska nadzorowane przez gik czyli zbieraninę niedorobionych inżynierów którcyh nie chcieli zatrudnić w żadnej szanującej się firmie budwolanej ze względu na wrodzone nieróbstwo i urzędniczy tryb funkcjonowania
tylko nie wiem ludzie po co tyle krzyku skoro takie działania Adamowicza przy kązdych wyborach oceniacie wzorowo- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.