- 1 Napad na bank czy głupi żart? (77 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (68 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (627 opinii)
- 4 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (286 opinii)
- 5 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (98 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (188 opinii)
Trasa Sucharskiego: 2,7 km drogi za 184 mln zł i w nieco ponad 17 miesięcy?
Odcinek od ul. Ku Ujściu do terminala promowego Westereplatte remontowany już przez firmę Skanska.
Znamy wykonawców, którzy chcą wybudować odcinek Trasy Sucharskiego między mostem wantowym a ul. Ku Ujściu w Gdańsku. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska, która za wykonanie zadania w terminie 17 i pół miesiąca chce 184 mln zł.
W miejskiej spółce Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarto w poniedziałek koperty z ofertami na budowę 2,7-kilometrowego odcinka Trasy Sucharskiego. Dwujezdniowa droga ma powstać między ul. Wosia Budzysza na gdańskiej Przeróbce a ul. Ku Ujściu .
GIK szacował koszt budowy tego odcinka na 292,5 mln zł. Tymczasem najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska, która za wykonanie zadania w terminie 17 i pół miesiąca chce ok. 184,4 mln zł. Miasto zaoszczędzi więc na tej inwestycji ponad 100 mln zł. O wyborze oferty decyduje w 90 proc. cena i w 10 proc. termin wykonania.
- Jeśli nie będzie odwołań, inwestycja ruszy w maju tego roku. Prace powinny skończyć się pod koniec 2012 r. - wyjaśnia Iwona Żygowska, wiceprezes zarządu GIK.
Projekt zakłada budowę dwóch nowych jezdni rozdzielonych pasem zieleni. Każda będzie liczyła po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5.
Ponadto, inwestycja przewiduje budowę dwóch węzłów: Wosia Budzysza i Ku Ujściu. Drogowcy wybudują m.in. cztery wiadukty, kanalizację telekomunikacyjną systemu inteligentnego zarządzania ruchem Tristar, odwodnienie jezdni.
Na Trasie Sucharskiego trwają już prace budowlane. Aktualnie budowany jest odcinek drogi miedzy ul. Ku Ujściu a terminalem portowym Westerplatte. Wykonawcą jest też firma Skanska, która zobowiązała się przebudować 3-kilometrową jezdnię do końca czerwca i za 9 mln zł.
Wciąż trwa przetarg na budowę pierwszego odcinka Trasy Sucharskiego, który połączy drogi na moście wantowym z Południową Obwodnicą Gdańska. Jego wyniki poznamy już w maju.
Budowa całej Trasy Sucharskiego będzie kosztować miasto ok. 660 mln zł. 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Wszystkie trzy odcinki Trasy Sucharskiego będą gotowe najwcześniej w 2013 r.
Firma Budimex złożyła też najkorzystniejsza ofertę na budowę Drogi Zielonej pomiędzy ul. Marynarki Polskiej, a al. Hallera. Jest to jeden z czterech fragmentów Trasy Słowackiego. Za budowę nieco ponad 2-kilometrowego odcinka drogi w terminie 16 miesięcy zażądała od miasta ok. 135 mln zł.
Po raz kolejny prezentujemy wizualizację przebiegu Trasy Sucharskiego.
1. Konsorcjum firm: Shanghai Urban Construction (Group) Corporation, Most Sp. z o.o.; Cena ofertowa: 199,2 mln, Termin wykonania: 24 miesiące;
2. Konsorcjum firm: FCC Construccion S.A., Wakoz Sp. z o.o., Cena ofertowa: 268,9 mln zł, Termin wykonania: 22 miesiące;
3. Konsorcjum firm: Warbud S.A., Eurovia Polska S.A.; Eurovia CS; Cena ofertowa: 272,8 mln zł Termin wykonania: 22 miesiące;
4 BILFINGER BERGER S.A.; Cena ofertowa: ok. 249,6 mln zł Termin wykonania: 24 miesiące;
5. Konsorcjum firm: Erbud S.A., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź S.A.; Firma MTM S.A.; Cena ofertowa: ok. 275,6 mln zł Termin wykonania: 24 miesiące;
6. Polimex Mostostal S.A.; Cena ofertowa: ok. 271,4 mln zł Termin wykonania: 18 miesięcy;
7. Budimex S.A.; Cena ofertowa: ok. 194,6 mln zł Termin wykonania: 18 miesięcy;
8. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A.; Acciona Infraestructuras S.A.; Cena ofertowa:ok. 233,7 mln zł Termin wykonania: 23 miesiące;
9. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Strabag AG; Cena ofertowa: ok. 218,4 mln zł Termin wykonania: 19 miesięcy;
10. Skanska S.A.; Cena ofertowa: ok. 184,4 mln zł. Termin wykonania: 17 miesięcy i 15 dni;
11. Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A.; Cena ofertowa: ok. 263,4 mln zł Termin wykonania: 18 miesięcy;
Opinie (167) 9 zablokowanych
-
2011-04-11 13:18
Wychodzi 68,3 tys. zł za każdy metr bieżący drogi (1)
taki rachunek, nie potrafię sobie wyobrazić co tyle kosztuje przy takiej inwestycji.
Pozdrawiam- 17 7
-
2011-04-11 16:49
Myślę że gdyby to były prostoliniowe odciki drogi, koszt byłby znacznie mniejszy.
A tutaj estakady, infrastruktura....
Ale i tak koszt z lekka przygina kolana. Dziwi tylko różnica w ofertach, rzędu 100 milionów. To nie jest normalne.- 5 2
-
2011-04-11 16:30
187 mln ?! (1)
Czy to nie troche za drogo jak na 3 kilometrową trasę?
Nawet w dalszej części artykułu jest napisane że Skanska już buduje inne 3 kilometry trasy Sucharskiego za 9 mln.
Czym będą się różnić te odcinki że prawie 30 razy droższa będzie budowa tego odcinku?- 2 7
-
2011-04-11 16:44
tym się różnią:
Odcinek Węzeł Ku Ujściu – Terminal Promowy Westerplatte
Zakres zadania obejmuje realizację między innymi :
-Wzmocnienie istniejącej nawierzchni bez robót rozbiórkowych, poprzez wykonanie warstwy wyrównawczej z kruszywa łamanego na istniejącej konstrukcji i wbudowaniu nowych warstw asfaltowych;
-Adaptację istniejącego chodnika (położonego po zach. stronie jezdni), który przebiega od km 0+000 do km 2+650. Na odcinku (rejon Portowej Straży Pożarnej) od km 2+509,8 do ul. Kpt. Poinca zaprojektowano wspólny odcinek ciągu pieszo-rowerowego stanowiący również w/w wydzielenie jezdni ul. Sucharskiego na długości obecnego placu manewrowego Portowej Straży Pożarnej "Florian";
-Budowę rowu odwodnieniowego przebiegającego równolegle po wschodniej stronie ulicy na całym projektowanym odcinku tj. km 0+000÷ 2+585. Z projektowanego rowu woda odprowadzana będzie nowoprojektowanym przepustem w km 0+938 na zachodnią stronę ulicy do istniejącego rowu melioracyjnego na terenie "SIAKOPOLU";
-Przebudowę uzbrojenia infrastruktury podziemnej związana z usunięciem kolizji na odcinku przebudowywanej ul. Sucharskiego.
----------------------------------------------------------------------------------------
Odcinek Węzeł Wosia Budzysza – Węzeł Ku Ujściu
Zakres zadania obejmuje realizację między innymi :
-budowę dwóch nowych jezdni drogi klasy GP na odcinku 2,692 km; szerokość jezdni - 2 x 3,5 m, pas dzielący - 4 m
-budowę węzłów Wosia - Budzysza i Ku Ujściu, typ węzła WB;
-budowę obiektów inżynierskich w ciągu i nad projektowanymi jezdniami oraz nad liniami kolejowymi – wiadukty WD6, WD7, WD8, WD9;
-budowę odcinków murów oporowych;
-budowę dróg serwisowych, dojazdowych, zbiorczych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania Trasy Sucharskiego
-prawidłowej obsługi przyległych terenów;
-wzmocnienie podłoża gruntowego pod nasypy;
-budowę zatok postojowych wraz ze stanowiskami do ważenia;
-budowę odcinków chodników dla pieszych oraz ścieżek rowerowych;
-budowę urządzeń bezpieczeństwa organizacji ruchu /m.in. oznakowanie pionowe i poziome, bariery/;
-budowę urządzeń ochrony akustycznej w zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem;
-budowę urządzeń melioracyjnych (m.in. przepusty)
-budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni drogi wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej;
-budowę urządzeń podczyszczających ścieki opadowe;
-budowę kanalizacji telekomunikacyjnej TRISTAR;
-przebudowę i budowę oświetlenia drogowego wraz z zasilaniem energetycznym;
-przebudowa sygnalizacji świetlnej;
-przebudowa infrastruktury kolejowej, m.in. : przebudowa przeszkód telekomunikacji kolejowej, energetyka kolejowa;
-przebudowę istniejącego uzbrojenia m.in. gazociągu, wodociągów, teletechniki, energetyki i urządzeń melioracyjnych, kanalizacji sanitarnej, w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji;
-przebudowę sieci trakcji tramwajowej;
-usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem przebudowy drogi wraz z nasadzeniami nowej zieleni.- 5 0
-
2011-04-11 16:44
Proponiję rozbudować ścieżki rowerowe w okolicach węzła Ku Ujściu
wprawdzie pójdą pod młotek ale jaki " przerób" i marnotrawstwo
- 1 3
-
2011-04-11 13:01
No i git!!!! (9)
- 132 6
-
2011-04-11 13:04
Decyduje w 90% cena (7)
I nikogo nie obchodzi że za 5 lat trzeba będzie dolozyc zaoszczedzone pieniadze na remonty i naprawy. Rozumiem gdyby nie bylo wiecej funduszy ale skoro szacowano ponad 100mln drozej to z powietrza ta roznica sie nie wziela.
- 15 20
-
2011-04-11 13:07
(4)
Najrozsądniej jest w przetargach na wstępie odrzucićnajwyższą i najniższą ofertę, a w regulaminie dać zapis że wygra oferta najbliższa wyliczeniom składającego zamówienie. Ale nie ma co siebać, Skanska to potężna firma znana na całym świecie - pewna i solidna.
- 21 3
-
2011-04-11 13:13
To że potężna, to nie znaczy że rzetelna. (3)
Wielkie firmy potrafią odwalać różne numery - a to prowadzić inwestycje przez spółki-córki które nie zapłacą podwykonawcom, a które po kontrakcie i tak upadną, a to w połowie budowy zażądać renegocjacji kontraktu "bo za te pieniądze się nie da", albo z 800kg asfaltu wylać 1400 i niech sie martwi kto inny. Jak deklarują budowę 100 baniek poniżej kosztów, to coś tu musi być nie halo, cudów nie ma.
- 2 9
-
2011-04-11 13:29
odpowiedz mi jeszcze na dwa pytania: (2)
Kiedy miasto szacowało koszty tego odcinka?
Kiedy Skanska dokonywała wyliczeń celem złożenia przetargu?- 5 1
-
2011-04-11 14:46
WCZORAJ ! (1)
J/W
- 0 2
-
2011-04-11 16:36
podpis godny opini...
nic dodać nic ująć....
- 2 0
-
2011-04-11 13:16
SKANSKA jest solidną firmą
udowodnili to swoimi licznymi inwestycjami
- 15 1
-
2011-04-11 13:15
Nie masz racji. Wykonawca buduje drogę w określonej technologii, narzuconej przez inwestora. Jeśli wykonanie będzie poprawne to ewentualne remonty wynikną z winy inwestora. Oczywiście zawsze jest możliwość wykonania drogi w gorszej technologi niż zlecona w celu cięcia kosztów - ale od tego jest nadzór inwestorski.
- 7 0
-
2011-04-11 13:10
budujmy, budujmy....
Sukcesywnie do celu.
Aż jestem ciekaw jak się te wszystkie inwestycje zakończa jak się będzie jeździło w mieście...
Oby wszystko szło sprawnie, czas najwyższy na te rozwiązania :)- 5 0
-
2011-04-11 16:25
ECS
5 PLN Bym dał na ECS kto będzie ponosił koszty utrzymania tego cudu wybujałej wyobraźni i ambicji co niektórych
- 2 4
-
2011-04-11 16:01
jesteście k...y śmieszne w 17 miesiecy to co najmniej 20 km a nie 2
- 1 4
-
2011-04-11 13:16
ciekawe to zestawienie (3)
chcą zrobić najtaniej i najszybciej......
- 5 7
-
2011-04-11 13:22
czego się boisz????? (2)
Skanska buduje już jeden odcinek, maszyny, sprzęt ma na miejscu, dzięki czemu mogą obniżyć cenę i skrócić czas realizacji. A poza tym to duża firma z olbrzymim doświadczeniem i zapleczem, bał bym się Budimexu....
Wysoce prawdopodobne że przetarg na ostatni odcinek też wygrają...- 8 1
-
2011-04-11 15:40
...bałbym...
piszemy łącznie, polska elito.
- 0 0
-
2011-04-11 13:24
mam nadzieje kolego
że się nie mylisz
- 2 0
-
2011-04-11 13:51
Zła strategia (2)
Lepiej powiedzieć że budowa będzie trwała 30 miesięcy, a zrobić to w 20 miesięcy a nie że mówić że będzie to trwało 17 miesięcy a będzie trwało w cholerę dłużej...
W gdyni tak robią i jest git:)- 1 16
-
2011-04-11 15:38
Komuna!
Za komuny statek miał być zrobiony w 3 lata, a robili go w dwa lata i partia ściskała rękę dyrektorom stoczni. Chcesz powrotu debilizmu? Najlepiej powiedzieć, że będzie trwało 17 miesięcy i 15 dni i zrobić w 17 miesiecy i 15 dni. Proste, prawda?
Ciekawe kim jesteś, że takie głupoty piszesz?- 1 0
-
2011-04-11 14:10
A w Gdyni ;p
W Gdyni robienie przetargów jest bezsensu bo i tak zawsze wygra MTM, bo o tyle o ile obniży cenę w przetargu miasto i tak mu to odda w robotach dodatkowych :P cokolwiek wy się nie działo wygra swój a nie najlepszy czy choćby najtańszy…
- 10 0
-
2011-04-11 15:33
Naiwniacy!!!
Będzie po drodze jeszcze z 10 aneksów wykonawczych do umowy głównej i cena ostateczna podskoczy jeszcze jakieś 50% od ceny z oferty. Internauci polscy żyją w wirtualu, bo nic z tego nie kumają. No i widać, słychać i czuć pełno miejskich klakierów na trojmiasto.pl.
- 5 7
-
2011-04-11 15:23
NIE STAĆ NAS NA OSZCZĘDNOŚĆ
To co zaoszczędząm to zaraz trzeba będzie wydać na remonty. Ciekawe jaka jest gwarancja na wykonane prace ? Pewnie jak zakończą prace to zaczną remont z drugiego końca
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.