- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (51 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (305 opinii)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (770 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (431 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (24 opinie)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Trasa Sucharskiego: w 2012 roku gotowe będą 4 km drogi
Przetargi na budowę Trasy Sucharskiego ruszą w czerwcu tego roku. Najpierw, być może jeszcze przed Euro 2012, wybudowany i zmodernizowany ma być czterokilometrowy odcinek drogi. Całą trasą pojedziemy najwcześniej w 2013 r.
Trasa Sucharskiego ma zapewnić sprawne połączenie drogowe terenów portowych z budowaną właśnie Południową Obwodnicą Gdańska, a co za tym idzie z drogami krajowymi nr 1 i 7. Koszt budowy tej w sumie 8,5-kilometrowej drogi oszacowano na kwotę 660 mln zł. Ok 40 proc. wydatków zwróci nam Unia Europejska.
Przy dużej dozie szczęścia, część trasy będzie gotowa w 2012 roku. Na satysfakcję z jazdy całą trasą trzeba będzie poczekać co najmniej do końca 2013 r.
Budowa Trasy Sucharskiego została podzielona na trzy zadania. Do dnia rozpoczęcia mistrzostw Europy, czyli do czerwca 2012 r., do użytku ma zostać oddany zupełnie nowy, dwukilometrowy odcinek Trasy Sucharskiego. Dwujezdniową drogą kierowcy pojadą od ul. Wosia Budzysza do ul. Kontenerowej .
Częściowo trasa powstanie od podstaw, częściowo zostanie dobudowana w formie równoległej, drugiej nitki do istniejącej już (ul. mjr Henryka Sucharskiego ).
Do 2013 r. kierowcy będą musieli poczekać na realizację drugiego zadania - połączenia drogowego Obwodnicy Południowej z ul. Elbląską na gdańskich Rudnikach.
Podobny termin ukończenia realizacji ustanowiono dla trzeciego etapu Trasy Sucharskiego, który obejmuje drogę od węzła drogowego "Ku Ujściu" do terminala promowego Wisłoujście.
Niedawno wykwaterowano mieszkańców domów przy ul. Miałki Szlak , w świetle których będzie przebiegać nowa droga.
Drogowcy i urzędnicy planują, że w 2014 r. Trasę Sucharskiego oraz Drogę Zieloną scali tunel pod Martwą Wisłą.
Miejsca
Opinie (142) 8 zablokowanych
-
2010-06-07 07:22
Typowa zagrywka PR (1)
Przebudowany zostanie najłatwiejszy odcinek planowanej trasy, szeroki, bez konieczności wywłaszczeń, bez żadnych utrudnień. Nawet nie trzeba będzie budować żadnej zatoczki dla autobusów, zjazdów czy nawrotów, bowiem z działek położonych obok od lat nikt nie korzysta bo menelstwo co się dało spalić to spaliło. Tak naprawdę odcinek ten jest do zrobienia w niecały rok ale trzeba ludziom trochę pomieszać w głowach że to taka trudna inwestycja.
- 37 1
-
2010-06-07 09:11
całe PO to tylko PR
ta partia powinna nazywać się PR
- 3 0
-
2010-06-07 07:39
Wiadukt jako jedyny odcinek istniejący
a nawierzchnia z górami i dołami. Jak ruszy tam tranzyt, to się chyba rozpadnie
- 9 2
-
2010-06-07 07:47
Koszt budowy tej w sumie 8,5-kilometrowej drogi oszacowano na kwotę 660 mln zł (3)
Kurde: 1/11 tego wystarczyłaby, żeby zbudować porządną sieć dróg rowerowych w CAŁYM Gdańsku, łącznie ze strzeżonymi parkingami rowerowymi w najważniejszych punktach miasta.
Ale oczywiście w tym mieście nigdy nie da się zrobić czegoś raz a dobrze- 7 25
-
2010-06-07 08:28
ta (2)
i rowerami zawieziesz te tysiące kontenerów do portu ...
- 9 3
-
2010-06-07 09:58
jak tak można niszczyć marzenia rowerzystów - podniecają Cię kontenery prawda ? ;)
- 1 3
-
2010-06-07 11:15
Wiesz, tak rowerzyści mieliby po czym jeździć i gdzie rowery zostawiać. A tak to nikt nie ma nic.
- 2 1
-
2010-06-07 07:48
Tunel Tunel Tunel
Jedynym sensem istnienia tej trasy jest tunel i odciażenie centrum gdańska, ul. zdaje się Podwale Grodzkie i skrętu na prawo do centrum. Gdy tego tunelu zabraknie wszystko pozostanie bez zmian. Czyli zakorkowany zjazd i partyzanci z innych pasów w ostatniej chwili przypominający sobie że oni jednak też chcą skręcić w prawo.
- 17 2
-
2010-06-07 08:02
Władza miasta cały czas nas oszukuje! (1)
- 14 4
-
2010-06-07 11:40
pisz za siebie
- 0 3
-
2010-06-07 08:10
(2)
"Konsultacje społeczne, jeden z elementów rozstrzygnięcia, nie powinny być problemem, ponieważ Trasa Sucharskiego przecina peryferia miasta i nie ma tam wielu mieszkańców - przekonuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIKE 2012, która w imieniu Gdańska realizuje tę inwestycję"
jest to całkiem prawdopodobne, ale pod jednym warunkiem:
musi być duża doza szczęścia ha ha ha- 11 5
-
2010-06-07 10:00
bo wiesz - oni jeszcze nie przygotowali sobie kwesii prawnych związanych z gruntami ... (1)
taki porządek rzeczy
- 0 0
-
2010-06-07 11:34
Bzdury
Teren należy do portu gdańskiego a udziały w tymże ma gmina Gdańsk, notabene właśnie wniesionym aportem terenu biorąca udział w spółce portowej.
- 0 0
-
2010-06-07 08:14
plany plany plany, ciągle tylko plany, albo chwalenie się przez miasto realizacją obwodnicy południowej, podczas gdy jest to
inwestycja GDDKiA a nie miejska...
- 22 2
-
2010-06-07 08:15
paranoja (1)
kilometr tej drogi będzie kosztować nas ponad 77,5 mln zł.
- 3 4
-
2010-06-07 10:27
paranoja
2/3 pojdzie na tunel wiec droga jako taka bedzie kosztowała mniej
- 0 1
-
2010-06-07 08:18
Taka sobie luźna refleksja (4)
Budowa Kolei Transsyberyjskiej: 9289 km w 25 lat = 371,5 km rocznie.
Budowa Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej: 327 km w 4 lata = 82 km rocznie.
Remont Trasy Sucharskiego: 8,5 km w 2 lata = 4,25 km rocznie
Wiwat Polska- 39 8
-
2010-06-07 09:08
Swietne porownanie! (2)
Jak rozumiem chcialbys przeniesc wzorce z carskiej Rosji na nasz grunt ? Lacznie z prawami pracowniczymi, odpowiednim planowaniem i najwyzszymi standardami przejrzystosci administracji.
- 7 7
-
2010-06-07 09:33
To tylko porównanie
Ale ty jesteś palat. To jest tylko porównanie wydajności. Bo wg ciebie najważniejsze są urzędowe i demokratyczne frazesy. Jesteś palant do n-tej potęgi
- 9 7
-
2010-06-07 13:07
W sumie dobre porównanie
Standardy przejszystości administracji są podobne. Szczególnie po wejściu do UE.
Planowanie?... No w tym, to rządzący w Polsce są mistrzami. Planowanie metra: 50 lat, planowanie autostrad: kilkanaście lat itd...
A z innej beczki. Weżmy demokratyczne USA. Pentagon zaplanowano w kilka dni olewając " najwyższe standardy administracji".
I stoi do dzisiaj.- 8 0
-
2010-06-07 12:16
Raczej wiwat Gdańsk a nie Polska.
- 2 0
-
2010-06-07 08:36
taniej byłoby chyba firmy z DE zatrudnić
bo ceny w PL to istny kosmos
- 10 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.