- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (601 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (207 opinii)
- 3 15-latek autem na minuty uciekał policji (94 opinie)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (172 opinie)
- 5 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (128 opinii)
- 6 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (181 opinii)
Trasa Sucharskiego: w 2012 roku gotowe będą 4 km drogi
Przetargi na budowę Trasy Sucharskiego ruszą w czerwcu tego roku. Najpierw, być może jeszcze przed Euro 2012, wybudowany i zmodernizowany ma być czterokilometrowy odcinek drogi. Całą trasą pojedziemy najwcześniej w 2013 r.
Trasa Sucharskiego ma zapewnić sprawne połączenie drogowe terenów portowych z budowaną właśnie Południową Obwodnicą Gdańska, a co za tym idzie z drogami krajowymi nr 1 i 7. Koszt budowy tej w sumie 8,5-kilometrowej drogi oszacowano na kwotę 660 mln zł. Ok 40 proc. wydatków zwróci nam Unia Europejska.
Przy dużej dozie szczęścia, część trasy będzie gotowa w 2012 roku. Na satysfakcję z jazdy całą trasą trzeba będzie poczekać co najmniej do końca 2013 r.
Budowa Trasy Sucharskiego została podzielona na trzy zadania. Do dnia rozpoczęcia mistrzostw Europy, czyli do czerwca 2012 r., do użytku ma zostać oddany zupełnie nowy, dwukilometrowy odcinek Trasy Sucharskiego. Dwujezdniową drogą kierowcy pojadą od ul. Wosia Budzysza do ul. Kontenerowej .
Częściowo trasa powstanie od podstaw, częściowo zostanie dobudowana w formie równoległej, drugiej nitki do istniejącej już (ul. mjr Henryka Sucharskiego ).
Do 2013 r. kierowcy będą musieli poczekać na realizację drugiego zadania - połączenia drogowego Obwodnicy Południowej z ul. Elbląską na gdańskich Rudnikach.
Podobny termin ukończenia realizacji ustanowiono dla trzeciego etapu Trasy Sucharskiego, który obejmuje drogę od węzła drogowego "Ku Ujściu" do terminala promowego Wisłoujście.
Niedawno wykwaterowano mieszkańców domów przy ul. Miałki Szlak , w świetle których będzie przebiegać nowa droga.
Drogowcy i urzędnicy planują, że w 2014 r. Trasę Sucharskiego oraz Drogę Zieloną scali tunel pod Martwą Wisłą.
Miejsca
Opinie (142) 8 zablokowanych
-
2010-06-07 20:20
budowac obwodnice pd i sucharskiego
i to szybko bo korki na podwali elblaskiej i w centrum sa coraz wieksze.miasto poza tym musi stawiac na komunikacje miejska.osoba dojezdzajaca na codzien powinna sprawnie i tanio dotrzec do pracy komunikacja miejska, dlatego powinno sie inwestowac w tramwaje i bus pasy, kto nie chce niech gnije w korkach jadac tyle samo czasu i za duza kase
- 2 0
-
2010-06-07 20:27
Dlaczego?
Z przedstawionej planowanej trasy Sucharskiego wynika, że jadąc od obwodnicy
nie będzie można zjechać na ulicę Elbląską ?- 2 0
-
2010-06-07 21:31
budowac nie gadac! to komunisci powinni to wybudowac! ale lepiej pozno niz wcale powodzenia i budujcie choc 3 pasmowe w jedna
strone z uwagi na to ze zlomu co roku przybywa! ye!
- 0 2
-
2010-06-07 22:04
tunel do !!!!!
Chciałbym być optymisto i za pięć lat przejechać pod tym tunelem(bez parasolki)
i po wyjechaniu z tunelu (260mb) stanąć w korku lub zawrócić,bo i taki scenariusz jest możliwy --oby się nie sprawdził ,pozdrawiam K.K- 0 0
-
2010-06-07 22:31
mjr Sucharskiego i TSL
cały teren - wdłuż mjr Sucharskiego - od skrzyżowania z Wosia Budzusza
przez skrzyżowanie z ul Ku Ujściu, i dalej w stronę Westerplatte
w tym teren po zburzonej wieży do granulacji siarki, na terenie Siarkopolu,
to tereny, które zapewne zostaną i powinny być przeznaczone
na treny logistyczne - nadają się idealnie.
Wszystko prawie jest, transport kolejowy, drogowy i oczywiście morski.
Prawie, bo brakuje minimum obwodnicy Południowej, przez którą
logistyczne auta liniowe, mogłby śmigać na A1, z ominięciem centrum miasta.
Trzymam kcuki !- 1 1
-
2010-06-08 01:42
harmonogram prac ze stycznia 2007 roku...
Harmonogram prac
Połowa 2007 roku - zakończenie studium wykonalności inwestycji.
III kwartał 2007 - konkurs decydujący, które z projektów zostaną wysłane do Brukseli (najprawdopodobniej będzie jedynie formalnością, bo wpisanie na listę indykatywną ma gwarantować finansowanie inwestycji).
IV kwartał 2007 - ocena Komisji Europejskiej.
Wiosna 2008 - rozpoczęcie budowy Obwodnicy Południowej (tę inwestycję przygotowuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad z innych funduszy).
Wiosna 2008 - procedury przetargowe.
Lato 2008 - rozpoczęcie budowy Trasy Sucharskiego (od odcinka między ul. Elbląską a węzłem Błonia z Obwodnicą Południową).
Jesień 2010 - zakończenie budowy Obwodnicy Południowej.
Jesień 2011 - zakończenie budowy Trasy Sucharskiego.
31 grudnia 2011 - nieprzekraczalny czas zakończenia prac budowlanych ustalony przez Unię Europejską.- 1 0
-
2010-06-08 08:25
Budyń marzy by żyło się było lepiej...
Budyń marzy, gada, lansuje się, ... a ciemny lud to kupi...
- 0 0
-
2010-08-30 16:26
wrodzony optymizm Polaków
Na ponad 100 opinii tylko 2 pozytywne. Radzę pisać artykuły krytyczne wobec planów miasta, to może przez przekorę część internautów napisze coś pozytywnego.
- 0 0
-
2010-08-30 19:44
do euro 2012 będą budować po euro już nie bo nie będzie pieniędzy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.