Fakty i opinie

Trasa W-Z na cztery z minusem

Najnowszy artukuł na ten temat

Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej.
Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej. fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl

Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.



Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach.
Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach. fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia.
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig. Do zdarzenia doszło 19 grudnia. fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych.
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych. fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej.
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej. fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl
Największe kontrowersje przy oddanej niedawno do ruchu Trasie W-Z wzbudzają ekrany akustyczne. Wydaje się, że odpowiedzialni za ich rozmieszczenie byli nadgorliwi. Dwujezdniowa droga, w pobliżu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, biegnie w wykopie, który stanowi naturalną barierę dla hałasu generowanego przez samochody. Mimo to, dodatkowo na wierzchołku ustawiono ekrany akustyczne. Niepotrzebnie, bo w efekcie chronią one działkę, służącą jako dojazd do rozbudowywanego Węzła Karczemki. Tyle, że przed wiatrem.

Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.

Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.

Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.

Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową zobacz na mapie Gdańska do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.

Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.

Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.

Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.

Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej).
Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej). fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z.
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z. fot. Maciej Naskręt/Trojmiasto.pl

Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.

Opinie (215) 4 zablokowane

  • : ) (19)

    Już nie narzekajmy.Jak dla mnie jest bardzo dobrze a nawet dostatecznie : ) Oczywiscie jeszcze lata świetlne miną zanim nasz stan dróg bedzie w miarę dobry ale chociaż coś się posuwa do przodu.A ze przetargi wygrywają koledzy to niestety u nas tak jest i dlatego studzienki zapadają się po 5 latach a jezdnie falują po 7.Tak juz jest.Wtedy zwijamy jak dywan i kladziemy nowe: )

    • 62 123

    • (4)

      paplasz i paplasz

      • 31 5

      • Nie papla ale ma racje (1)

        Zwłaszcza kiedy mówi o kolegach którzy wygrywaja przetargi i pozostawiaja lipe na drogach. A może mówi o lipie skorumpowanych urzędników którzy nie respektója gwarancji i nie zmuszaja wykonawcy do jej wykonywania

        • 14 13

        • koledzy, nie koledzy...

          nie powinno być zgody na to żeby się te przysłowiowe studzienki zapadały po 5latach i nie powinniśmy mówić politykom, że cudownie, iż w ogóle coś robią za nasze ciężko wypracowane pieniądze... i dlatego również moim zdaniem "the bill" "papla i papla"

          • 7 0

      • Oznakowanie i tak jest lepiej, niż w Gdyni na zjeździe z Obwodnicy w stronę estakady (1)

        gdzie znak informujący o tym gdzie na Sopot, gdzie na centrum, gdzie na Wejherowo, a gdzie na port stoi ZA skrętem który trzeba wybrać by tam pojechać :)

        • 9 3

        • Lepiej nie znaczy, że dobrze.

          • 8 0

    • Rok świetlny jest miarą odległości, nie czasu.

      • 35 3

    • co Ty w ogóle gadasz? (3)

      Bierzmy byle gó... za kilkaset milionów i cieszmy się, że w ogóle jest?! Chłopie nie żyjemy w afryce, jeżeli płacimy gruba kasę za drogi (jedną z największych w europie jak nie na świecie) to od wykonawcy trzeba wymagać idealnego wykonania. to nie komuna żeby cieszyć się "bo jest"

      • 49 8

      • no ale do kogo masz pretensje?? kto oddal ten odcinek do uzytku??
        pretensje mozna miec do budynia.
        niestety budyn chcial raz dwa otworzyc ta droge, zeby moc sie pochwalic, czego to on nie zrobil w 2011roku dla swojego miasta... bo chyba nic wiecej w zeszlym roku nie udalo mu sie? jedynie przyjal budzet zakladajacy kredyt a w nim zawiera sie budowa za niemal 100mln zl ecs ;)
        fajnie, by zylo sie lepiej :)

        • 4 8

      • (1)

        ale i od komuny niedaleko. W 20 lat wszystkich szkod nie naprawisz

        • 0 3

        • że co?

          Mówisz chyba o szkodach z zaniedbania konserwacji tego, co za komuny nam wybudowano? Bo to co budowane jest obecnie nie przetrwa lat dziesięciu.

          • 1 1

    • fatalny styl jazdy na filmiku (2)

      zero ekologii i ekonomii - widać czerwone światło, a ten gaz do dechy. Żenua

      • 17 0

      • prawda, nerwowo jedzie. (1)

        i to radio w tle... :)

        • 9 0

        • kierunkowskazy też

          służą do sygnalizowania *zamiaru* wykonania manewru a nie do radosnego pomrygiwania w trakcie jego wykonywania (38s filmu).

          • 5 0

    • Jezdnia to już jest po falowana, co za szajs...

      Aż dziw bierze ,że to Skanska robiła. Faktycznie tablice z kierunkiem zjazdu za późno ,w ostatniej chwili zjechałem w kierunku Gdyni.Ale z ta nawierzchnią to się nie popisali, miejscami czuć chopki. Tak jak na odcinku siódemki między Pasłękiem a Elblągiem. Nie wiem kto odbiera takie drogi i ile w łapę za to bierze, ale tam to jest dopiero tor przeszkód. Dla porównania , dalszy odcinek Elbląga zbudowany ładnych parę lat temu , jest jak blat od stołu do dzisiaj. Można?? - Można.

      • 12 1

    • ? (3)

      "Jak dla mnie jest bardzo dobrze a nawet dostatecznie : ) " a co to niby znaczy?

      • 5 5

      • : )

        Dziecko neostrady nie widziałeś filmów Barei?

        • 3 1

      • Jestem za a nawet przeciw. (1)

        • 2 0

        • jest dobrze ale nie beznadziejnie

          • 1 0

    • Pogoda na filmiku to na cztery minus, to tak.

      • 2 1

  • erre (11)

    Dobrze by było, gdyby autor miał jakąś wiedzę z zakresu projektowania dróg i umiał odnieść swoje uwagi do przepisów. Byłoby wtedy jasne, czy różne głupoty to decyzja projektantów czy przesadne lub bezsensowne wymagania prawne.

    • 127 34

    • nie tzreba znac az tak tajnikow, aby stwierdzic, ze chodnika nie ma w danym miejscu czy przechodzi tak ze jest niepraktyczny (3)

      o znakach tez.. wiekszosc z nas ma prawo jazdy i wie ze znak powinien byc ustawiony przed a nie na skrecie
      logicznym jest tez ze jak droga (rowerowa) sie ucina, to dalej zaczyna sie kombinowanie
      to ze zakret jest zle wyprofilowany - rowniez nie tzreba byc alfa i omega

      • 36 6

      • Ale trzeba wiedzieć co przebudowywano (2)

        Chodnik jest po za zakresem budowy W-Z, bo przebudowa kończyła się na rondzie, więc minus za chodnik jest nie uzasadniony. A po drugie czemu teraz się ocenia, gdy roboty wykończeniowe jeszcze trwają. Może Pan Naskręt kiedyś by przeczytał i by wiedział chociaż kiedy należy oceniać. Po zakończeniu wszystkich prac wraz poprawkami. Obecnie to tylko udostępnienie trasy do ruchu kołowego, bo pozostałe prace wykończeniowe jemu nie przeszkadzają.

        • 12 3

        • n ie wiem o co CI chodzi (1)

          Ale chodnik jest częścią pasa drogowego - zgodnie z PoRD.

          • 3 2

          • jest cześcią pasa, ale może też jest częścią innej inwestycji ("węzeł") ...

            j.w.

            • 1 0

    • nie musi mieć żadnej technicznej wiedzy

      okiem to widać, że wiele rzeczy jest spierd.....
      ludzie, gdzie zdrowy rozsądek? zasłoniły nam go przepisy?

      • 25 12

    • (4)

      nie trzeba mieć od razu wielkiej wiedzy, żeby zauważyć za blisko umieszczone ekrany akustyczne, które nie pozwalają na umieszczenie rozsądnej wielkości znaków informacyjnych nt. najbliższego zjazdu... np na Jasień... miejscowym nie trzeba takich luksusów... ale współczuję przyjezdnym bez nawigacji...

      • 3 1

      • (3)

        Ci z nawigacją muszą BARDZO uważać bo zmiany na mapach będą w najlepszym razie po kilku miesiącach.

        • 3 0

        • (2)

          moja navi i i to nie jakas automapa tylko dedykowana do danego modelu auta (czyli teoretycznie mniej dokladna), na mapie sprzed miesiaca ma juz caly wezel karczemki i obwodnice poludniowa....
          najczesciej mapy sa aktualizowane na podstawie planow a nie zastanego stanu. to zaden problem jak sie na biezaco aktualizuje...

          • 0 0

          • (1)

            Tym bardziej trzeba BARDZO uważać skoro na mapie jest juz obwodnica południowa żeby nie wjechać na nieistniejący wiadukt

            • 1 1

            • a Ty nie wygladasz przez przednia szybe?patrzysz tylko na ekran navi??
              to fatycznie musisz uwazac . nie tylko w gdansku...

              • 0 0

    • hmm

      tyyy. ostatnio mialem okazje sie przejechac ta droga i bylem bardzo zaskoczony tym co jak widac na zdjeciu nr 1. zadnej iformacji wczesniej o tym rozjezdzie, najlepiej postawic znaki informacyjne prawie za rozjazdem, smiech na sali faza giT

      • 0 0

  • ...plany budowy dróg.... (1)

    Zimową porą będą szykować architekci plany budowy dróg, plany budowy dróg. Podkreślam jeszcze raz: plany budowy dróg. A na wiosnę wyjdziemy z budową ulic i... ulic, bo jakie mamy drogi? Jakie mamy?

    • 35 26

    • co sie stao sie ?

      żeby ni było niczego !

      • 2 0

  • To skandal zeby wydać z kieszeni podatnika setki milionów i oddać trasę z takimi niedorobkami. (10)

    Jak za Gierka - ogłoszono wielki sukces, 5 miesięcy przed terminem, politycy pozowali do kamer, a tu taka lipa. Kto za to odpowie???

    • 66 97

    • (2)

      przeciez to wszystko bedzie uzupełnione. wolałbyś aby WZ była zamknieta do ruchu do maja???

      • 26 3

      • wolałbym aby po oddaniu trasy przez nastepne 20 lat nic nie trzeba było tam robic w ramach remontów

        • 3 8

      • Tak

        • 0 6

    • Jak za Gierka.... (5)

      Gdyby nie Gierek to do dzisiaj bysmy nie mieli obwodnicy 3miasta....

      • 15 11

      • i.... (3)

        Portu Północnego !!!!!!!!

        • 5 5

        • a także.... (2)

          Zaspy, Przymorza , Żabianki ulicy chłopskiej łączącej te trzy osiedla + linia tramwajowa łącząca Jelitkowo z Wrzeszczem.
          A o nowym lotnisku w Rębiechowie to zapomnieliście ?
          Teraz bez tych wszystkich wielu różnych inwestycji z lat 70 byśmy byli jeszcze większym zaściankiem ,niż jesteśmy teraz.
          Gierek jaki był taki był , ale budował i wszystko nam dziś świetnie służy.

          • 12 9

          • Oczywiście. (1)

            Gierek pewnie osobiście zgłaszał te projekty, nadzorował ich wdrażanie, pilnował terminów. Ba, zaczął wręcz od przymorza, kiedy jeszcze był wodzem w Katowicach, a nie na całą Polskę. Już wtedy zażądał budowy Przymorza w Gdansku.

            I nikt poza nim by na to wszystko nie wpadł ani nie zrobił.

            • 6 6

            • słyszałeś o centralnym planowaniu?

              tak wtedy było.

              • 1 0

      • nie Gierek tylko kredyty - zresztą jak dziś (+UE)

        spłacamy i bedziemy spłacać

        • 8 5

    • ???

      Przecież została oddana do użytku, a nie odebrana.
      Ja wolę jechać WuZetką mimo niepokończonej wykończeniówki - a termin zakończenia prac jest ustalony na maj. Wtedy będzie można pyszczyć.

      • 13 0

  • Jak GIK Trasę W-Z odbierze to sie ośmieszy.

    Wtedy urzędnicy własnymi rękoma w czynie społecznym powinni wykonywać wszystkie poprawki.

    • 81 25

  • To, że coś tam pociekło (4)

    czy takie pierdoły jak połamane ekrany to można chyba łatwo poprawić i tu nie będzie chyba wykonawca robił problemu, ale postawienie kierunkowskazów już po fakcie (czyt. na skrzyżowaniu) to sprawa która powinna zaowocować brakiem odbioru robót.

    • 110 6

    • Dwa kontrakty (1)

      A mnie ciekawi, kto postawił tę bramownicę - Skanska (jako wykonawca WuZetki) czy Budimeks (jako wykonawca węzła). Bo mam wrażenie, że stoi ona już na części należącej do węzła.

      • 8 0

      • I masz dobre wrażenie

        Ale autor o tym zapomniał.

        • 2 0

    • drogowskazów (1)

      jw

      • 2 0

      • Masz rację

        Porypało mi się.

        • 1 0

  • Grunt, e

    Że

    • 8 8

  • oznakowanie zjazdow pozostawia wiele do zyczenia (4)

    jednak miejmy nadzieje, ze zostanie poprawione

    • 82 4

    • problem mają przyjezdni a nie miejscowi (2)

      buahhahahahahaha

      • 3 6

      • a więc w tym nowym roku...

        życze ci abys pojechał do innego miasta i z****** sie nie wiedząc gdzie jechać.;]

        • 14 1

      • Niekoniecznie

        jestem "miejscowym", a pogubić sie nie było trudno..

        • 3 0

    • już 3 razy wieczorem zdarzyło mi się przejechać zjazd na obwodnicę w kierunku Gdyni - informacja o zjeździe jest zdecydowanie za późno!

      • 0 0

  • Kto odbiera te wszystkie inwestycje miejskie, ja się pytam ???? (6)

    Wszystkie, zawsze robione są na odp....,a i tak przechodzą odbiory. Przecież te ulice powinny być wychuchane, wypieszczone jak własne. Za niestaranne zamiecenie już powinno się karać wykonawce. Nie pozwólmy wygrać bylejakości !!!

    • 74 15

    • NO JAK TO KTO ? (4)

      światowej klasy specjalista w tematach wszelakich red. Maciej Naskręt. Swoją droga jakim bufonem trzeba być żeby w artykule swojego autorstwa wprowadzać WŁASNĄ mowę niezależną :)

      • 3 7

      • Trzeba byc bufonem żeby nie zauważyć że gdyby artykuły z różnych dziedzin pisali światowej sławy specjaliści to z powodu (3)

        kosztów trójmiasto.pl byłoby płatnym serwisem gdzie ani twó stary ani twoja stara mogliby narzekać. Autor artykułu pisał dla użyt

        • 1 1

        • ...a bufonem do kwadratu żeby zaczynać artykuł od przytoczenia własnej wypowiedz w headline'ie (1)

          ...trochę więcej skromności panie Nakręt. Skoro piszesz że nie jesteś specjalistą to na siłę nie pretenduj do tego tytułu przez tego typu zabiegi narażając się na śmieszność.

          • 7 1

          • Trzeba byc bufonem do sześcianu żeby sądzić że wszystkie headline`y pisza zawsze autorzy artykułu

            • 0 0

        • za darmo

          za darmo nie pracuja...

          • 1 0

    • Każdy ma to gdzieś.

      Pracowałem na południu i tam kierownik niczym mafiozo zdzierał procent od każdego podwykonwacy, przekręty na materiałach, oszczędzanie na czym się da to norma. O kontroli i rzetelnych odbiorach zapomnij. Taka jest polska rzeczywistość. Niestety.

      • 4 4

  • niedoróbki to pikuś w porównaniu do samego projektu (10)

    przy okazji budowy trasy W-Z dokonano też przebudowy układu drogowego na Karczemkach, myślałem że w ramach inwestycji zostaną dokonane pewne ulepszenia tego układu tzn. wyeliminowanie dojazdu do ulicy karuskiej pod dużym nachyleniem (co bardzo utrudniało ruszanie na światłach w zimie, szczególnie jak drogowców zima zaskoczyła, to czasami ktoryś z kierowców się zakopał lub ślizgał i nikt na świetle nie przejechał, stąd zimą korki straszne bywały), poza tym brakowało chodników i piesi chodzili jezdnią; jak to wygląda po inwestycji - można powiedzieć, że pododbnie, wyjazd z Karczemek nadal "pod górkę", pomimo tego, że długość nowo zbudowanego odcinka pozwalała na niwelację rożnicy poziomów dróg, chodniki dobudowano, ale już bez ścieżek rowerowych, poza tym chodniki nagle się urywają, a pasy zrobiono na samym łuku, co czyni przejście bardzo niebezpiecznym, odwodnienie też leży, woda stoi, szkoda gadać panowie inżynierowie wstyd i hańba

    • 66 19

    • No tak niecałkiem (5)

      Ścieżek rowerowych bym się nie czepiał, bo uwzględniając, że praktycznie całe Karczemki są w strefie 30, to robienie ścieżek byłoby kretynizmem. A korki się robiły, bo na Kartuskiej spora grupa osób nie uznawała czerwonego na skrzyżowaniu z Kalinową.
      Ale do kretynizmów zaliczyłbym brak przejście dla pieszych przez Kartuską od strony Żukowa. Osoby, które przesiadają się między 167 a 168 muszą drałować na około.

      • 9 1

      • (3)

        teoretycznie jest strefa, oczywiście wszyscy przestrzegają ograniczenia:) na kalinowej jako głównej aorcie układu drogowego Karczemek ścieżka rowerowa by się przydała, tak aby było połączenie z kartuską i do auchana przez kładkę, na kładce mamy pasy dla rowerów, a tak zamknięto drogę do budowy ścieżki i porządnych chodników przy kalinowej, bo miejsca starczy, co do przejścia to musiało być tylko jedno, nie wyobrażam sobie dodatkowych światełek, oczywiście można by dyskutować nad kwestią rozmieszczenia przystanków, ale tu bym nie marudził, najbardziej boli ten stromy podjazd pod kartuską (jest jeszcze gorzej niż było), dlaczego nie zniewelowano tego pochylenia zaraz przy wyjściu z łuku a dopiero przed światałami? wystarczy trochę śniegu/lodu i będą sceny jak przy starym układzie

        • 2 3

        • (1)

          dodatkowo ta szykana przed skrzyżowaniem (wysepka) na wyjeździe z Karczemek - czemu to ma służyć?, przy korku kierowcy jadący w stronę Gdańska blokują drogę tym skręcającym w stronę Żukowa, co powoduje że łamią oni przepisy i jadą jednym kołem po chodniku

          • 1 0

          • A kto im każe łamać przepisy? Na prawoskręcie często trzeba chwilę poczekać. Buractwa to nie uzasadnia.

            • 5 1

        • No i do Kalinowej ścieżka jest - tyle że do starej Kalinowej. Więc połączenie z kładką również jest, zwłaszcza że na starej Kalinowej ruchu praktycznie żadnego nie ma.
          A co do przejścia - chyba nie załapałeś lokalizacji - ma być tak jak np. na skrzyżowaniu Miszewskiego/Grunwaldzka.

          • 2 1

      • Słyszałem o strefie 51 ale o strefie 30 nie. Nie zdradzasz czasem tajemnicy wojskowej?

        • 1 4

    • (1)

      gdybys ty byl lepszym inzynierem to ty bys to projektowal. widac zostalo ci tylko narzekanie. guano sie znasz. powinienes sie wglebic w ten projekt zanim wydajesz osady.

      • 4 2

      • Koń jaki jest każdy widzi. Tylko nie Kiko1.

        I wszystkie wymienione niedoróbki są widoczne gołym okiem , nie trzeba być piekarzem żeby oceniać smak chleba, nie trzeba być krawcem żeby zauważyć że garnitur jest niedopasowany, nie trzeba być kompozytorem żeby ocenić utwór. Nie trzeba byc inżynierem żeby wydać osąd o tej inwestycji. Trasa jest dla użytkowników i to oni wydają opinię

        • 5 4

    • tak samo długość sygnalizacji (1)

      sama sygnalizacja jest działa dziwnie i różnie, przy wyjeździe rano z Kalinowej ledwo zdążą 3-4 samochody a dlaczego nie można było tak ustawić żeby wyjeżdżały 7-8 zwłaszcza że rano jest tam pełno samochodów. Wyjeżdżające samochody często napotykają już na pierwsze czerwone światło na pierwszym rondzie a potem kolejne czerwone. Działanie tej sygnalizacji pozostawia wiele do życzenia ...

      • 1 0

      • to celowe

        żebyś po wprowadzeniu Tristara poczuł ulgę. :-)

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.