• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z na cztery z minusem

Maciej Naskręt
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej. Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej.

Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.



Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach. Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach.
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia. Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia.
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych. Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych.
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej. Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej.
Największe kontrowersje przy oddanej niedawno do ruchu Trasie W-Z wzbudzają ekrany akustyczne. Wydaje się, że odpowiedzialni za ich rozmieszczenie byli nadgorliwi. Dwujezdniowa droga, w pobliżu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, biegnie w wykopie, który stanowi naturalną barierę dla hałasu generowanego przez samochody. Mimo to, dodatkowo na wierzchołku ustawiono ekrany akustyczne. Niepotrzebnie, bo w efekcie chronią one działkę, służącą jako dojazd do rozbudowywanego Węzła Karczemki. Tyle, że przed wiatrem.

Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.

Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.

Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.

Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową zobacz na mapie Gdańska do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.

Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.

Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.

Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.

Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej). Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej).
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z. Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z.

Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.

Miejsca

Opinie (215) 4 zablokowane

  • cd

    no i ta szykana przed skrzyżowaniem (wysepka) na wyjeździe z Karczemek - czemu to ma służyć?, przy korku kierowcy jadący w stronę Gdańska blokują drogę tym skręcającym w stronę Żukowa, co powoduje że łamią oni przepisy i jadą jednym kołem po chodniku

    • 3 2

  • Przeplacona inwestycja

    Myślę że część włożonych niepotrzebnie w tak skomplikowany węzeł, mosty, tunele, niepotrzebne zdublowane rozjazdy pieniędzy można było zainwestować w rozlużnienie w środmieściu w okolicy Okopowej iBiskupiej

    • 2 6

  • Kiedy remont i kolejne zwężenia w ruchu?

    • 0 6

  • Trasy autobusów na trzy z trzema minusami!

    Piesi jakoś sobie radzą, gorzej ci, co muszą jeździć autobusami ZTM!
    Przecież na odcinku Jasień-Karczemki ganiają w kółko.
    Pasażerowie nie wiedzą, gdzie wsiąść, aby pojechać w dobrą stronę, a kierowcy robią za przewodników turystycznych tłumaczących przebieg trasy :-)
    Na żadnym przystanku nie ma aktualnej mapy ani informacji o przebiegu trasy.

    IMHO rezygnacja z przystanków na WZ przy 'Szczęśliwym' to duży błąd- wtedy autobusy mogłyby jechać prosto, bez straty czasu,paliwa i całego tego bajzlu!

    • 8 1

  • Poprawią usterki (1)

    Uważam że droga jest ok a drogowcy mają jeszcze czas żeby poprawić braki !!! Teraz jadę do pracy 40 minut a jechałam 1.5 godziny i stałam w mega korku jestem zadowolona pomimo Waszych nie przychylnych komentarzy Pozdrawiam

    • 8 3

    • popieram

      staliście w korkach było ŻLE teraz też żle - nikt nikomu nigdy nie dogodzi ufffffff

      • 2 1

  • (1)

    To z ustawieniem znaków przed rozjazdem to rekord świata. Rozumiem jeszcze jakby to był pomysł osoby która w życiu nie jechała samochodem i to był jej pierwszy projekt drogi... ale takie coś odwalić?

    • 16 3

    • miejscówka dla policji

      założę się że bedzie tam stała policja i będzie lepiać mandaty za skręcanie w prawo z pasu do jazdy na w prostu ahhahhaa. Niby zrobili wysepki do pomiaru wagi... ta pewnie.... na bank z suszarami będą tam zaraz stać i dorabiać już na święta wielkanocne ...

      • 0 2

  • Wydane pieniadze (1)

    Tak naprawde przeraza nas jak duze pieniadze zostaly wydane na inwestycje. Natomiast z punktu widzenia zainteresowanego, czyli osob poruszajacych sie po tej trasie codzieniie- to wyrzucone pieniadze. Rondo przy węzle Karczemki z przejsciem dla pieszych tylko z jednej strony. Wydłużony czas jazdy autobusow, bo kraza w kolko 2 razy. Jada najpierw od strony wezla- Armi Krajowej, nastepnie Kartuską Pólnocną z powrotem, kolo Decathlonu, by wjechac w Kartuską Południową, by pokonać ponownie ten sam odcinek drogi. Naprawde tyle widuktow, mostow- niesamowite pieniadze,ale jedynie poprawilo sie dla tych jezdzacych samochodami.

    • 10 7

    • Audtobusy

      Autobusy docelowo mają pokonać Obwodnicę węzłem Auchan - czyli nie będą tak krążyć.

      • 2 0

  • brak połączonych chodników przy ul.Szczęśliwej- skandal przy tak duzej inwestycji

    jak można odebrać roboty drogowe przy braku połączonych chodników przy ul.Szczęśliwej ? gdzie był inspektor z GIK2012? czy był w ogóle na budowie?
    przecież skanska zrobiłaby to w ramach inwestycji to droba robota.

    • 6 3

  • i znowu znaki drogowe w Gdańsku kierujące do Gdańska Paranoja

    • 0 5

  • Oznakowanie zjazdów oceniam na -1

    Nie bardzo rozumiem dlaczego wszyscy projektanci myślą, że każdy uczestnik ruchu jest miejscowy i wie gdzie ma zjechać. Tablice informacyjne o kierunkach i miejscach docelowych zjazdów powinny powinny być powtarzane w wraz odległością od punktu zjazdu a nie tylko raz umiejscowione. Polecem wycieczkę do Niemiec w celach nauki skoro brak własnej wyobraźni.

    • 22 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane