- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (208 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (125 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (34 opinie)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (59 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (6 opinii)
- 6 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
Trasa W-Z na cztery z minusem
Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.
Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.
Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.
Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.
Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej . Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.
Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.
Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.
Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.
Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.
Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.
Miejsca
Opinie (215) 4 zablokowane
-
2012-01-05 10:06
cd
no i ta szykana przed skrzyżowaniem (wysepka) na wyjeździe z Karczemek - czemu to ma służyć?, przy korku kierowcy jadący w stronę Gdańska blokują drogę tym skręcającym w stronę Żukowa, co powoduje że łamią oni przepisy i jadą jednym kołem po chodniku
- 3 2
-
2012-01-05 09:36
Przeplacona inwestycja
Myślę że część włożonych niepotrzebnie w tak skomplikowany węzeł, mosty, tunele, niepotrzebne zdublowane rozjazdy pieniędzy można było zainwestować w rozlużnienie w środmieściu w okolicy Okopowej iBiskupiej
- 2 6
-
2012-01-05 09:31
Kiedy remont i kolejne zwężenia w ruchu?
- 0 6
-
2012-01-05 09:23
Trasy autobusów na trzy z trzema minusami!
Piesi jakoś sobie radzą, gorzej ci, co muszą jeździć autobusami ZTM!
Przecież na odcinku Jasień-Karczemki ganiają w kółko.
Pasażerowie nie wiedzą, gdzie wsiąść, aby pojechać w dobrą stronę, a kierowcy robią za przewodników turystycznych tłumaczących przebieg trasy :-)
Na żadnym przystanku nie ma aktualnej mapy ani informacji o przebiegu trasy.
IMHO rezygnacja z przystanków na WZ przy 'Szczęśliwym' to duży błąd- wtedy autobusy mogłyby jechać prosto, bez straty czasu,paliwa i całego tego bajzlu!- 8 1
-
2012-01-05 09:10
Poprawią usterki (1)
Uważam że droga jest ok a drogowcy mają jeszcze czas żeby poprawić braki !!! Teraz jadę do pracy 40 minut a jechałam 1.5 godziny i stałam w mega korku jestem zadowolona pomimo Waszych nie przychylnych komentarzy Pozdrawiam
- 8 3
-
2012-01-05 09:17
popieram
staliście w korkach było ŻLE teraz też żle - nikt nikomu nigdy nie dogodzi ufffffff
- 2 1
-
2012-01-05 08:00
(1)
To z ustawieniem znaków przed rozjazdem to rekord świata. Rozumiem jeszcze jakby to był pomysł osoby która w życiu nie jechała samochodem i to był jej pierwszy projekt drogi... ale takie coś odwalić?
- 16 3
-
2012-01-05 09:11
miejscówka dla policji
założę się że bedzie tam stała policja i będzie lepiać mandaty za skręcanie w prawo z pasu do jazdy na w prostu ahhahhaa. Niby zrobili wysepki do pomiaru wagi... ta pewnie.... na bank z suszarami będą tam zaraz stać i dorabiać już na święta wielkanocne ...
- 0 2
-
2012-01-05 07:58
Wydane pieniadze (1)
Tak naprawde przeraza nas jak duze pieniadze zostaly wydane na inwestycje. Natomiast z punktu widzenia zainteresowanego, czyli osob poruszajacych sie po tej trasie codzieniie- to wyrzucone pieniadze. Rondo przy węzle Karczemki z przejsciem dla pieszych tylko z jednej strony. Wydłużony czas jazdy autobusow, bo kraza w kolko 2 razy. Jada najpierw od strony wezla- Armi Krajowej, nastepnie Kartuską Pólnocną z powrotem, kolo Decathlonu, by wjechac w Kartuską Południową, by pokonać ponownie ten sam odcinek drogi. Naprawde tyle widuktow, mostow- niesamowite pieniadze,ale jedynie poprawilo sie dla tych jezdzacych samochodami.
- 10 7
-
2012-01-05 09:05
Audtobusy
Autobusy docelowo mają pokonać Obwodnicę węzłem Auchan - czyli nie będą tak krążyć.
- 2 0
-
2012-01-05 08:37
brak połączonych chodników przy ul.Szczęśliwej- skandal przy tak duzej inwestycji
jak można odebrać roboty drogowe przy braku połączonych chodników przy ul.Szczęśliwej ? gdzie był inspektor z GIK2012? czy był w ogóle na budowie?
przecież skanska zrobiłaby to w ramach inwestycji to droba robota.- 6 3
-
2012-01-05 08:32
i znowu znaki drogowe w Gdańsku kierujące do Gdańska Paranoja
- 0 5
-
2012-01-05 08:32
Oznakowanie zjazdów oceniam na -1
Nie bardzo rozumiem dlaczego wszyscy projektanci myślą, że każdy uczestnik ruchu jest miejscowy i wie gdzie ma zjechać. Tablice informacyjne o kierunkach i miejscach docelowych zjazdów powinny powinny być powtarzane w wraz odległością od punktu zjazdu a nie tylko raz umiejscowione. Polecem wycieczkę do Niemiec w celach nauki skoro brak własnej wyobraźni.
- 22 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.