- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (890 opinii)
- 2 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (90 opinii)
- 3 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (74 opinie)
- 4 Róże w Cisowej, głazy w Wielkim Kacku (14 opinii)
- 5 Wybory europosłów: głosuj, gdzie chcesz (139 opinii)
- 6 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (349 opinii)
Trasa W-Z na cztery z minusem
Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.
Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.
Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.
Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.
Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej . Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.
Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.
Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.
Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.
Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.
Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.
Miejsca
Opinie (215) 4 zablokowane
-
2012-01-06 12:17
Tablica informująca o skręcie w kierunku Gdyni ....
"Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy."
To prawda, wczoraj tamtędy jechałem, w ostatniej chwili zmieniłem pas ruchu narażając siebie i innych użytkowników trasy na wypadek. Tablica informująca o skręcie w kierunku Gdyni powinna byc umieszczona dużo wcześniej.- 5 0
-
2012-01-06 12:25
najwyższy czas na wiadukt nad skrzyżowaniem, Łostowickiej z Armii Krajowej,
- 7 0
-
2012-01-06 13:33
WZ
A dlaczego jeszcze nie zostało zakończone samo skrzyżowanie, bo tam to masakra i ciemności'egipskie', dla przyjezdnych trudno rozeznać się jak zjechać i dokąd jechać... a korki tak jak były , a może większe. No i te zjazd z WZ do Gdyni, drogowskaz postawiony za mostem i widać jak się już jest na innym pasie, to całkowita bezmyślność, czy Urząd miejski ma kogoś do kontroli oznakowania ?????
- 2 1
-
2012-01-06 15:27
A PROPO MIEJSCA DO WAŻENIA POJAZDÓW CIEŻAROWYCH
Akurat to że z miejsca do ważenia pojazdów nie spływa woda to chyba dobrze , ponieważ takie miejsca powinny być idealnie wy poziomowane ,aby nie było przekłamań przy ważeniu. Pewnie taki inspektorek będzie wyposażony w jakąś powiedzmy miotę-kę i wygarnie te wodę do studzienki i po problemie
- 2 1
-
2012-01-06 16:26
Popieram wypowiedzi Redaktora.
Nowa trasa W-Z ma już wiele mankamentów.
Za wąskie zjazdy, żle położony asfalt, masa błota na jezdniach, nkt tego nie usuwa.
Tyle miejsca na porządne rondo Kartuska - Otomińska, a wyszło co wyszło; czyli skręcające samochody JUŻ tarasują płynność jazdy na wprost. A budować powinno się z perspektywą ... chociaż kilku lat ( sic!!!!!!!!!!).- 7 1
-
2012-01-06 18:44
Panie Nastkęt, niech Pan napisze coś o torach tramwajowych na Przeróbkę to może coś z tym zrobią bo póki co czekamy na tragedię.
- 0 0
-
2012-01-06 19:18
tablice na zjeździe
tablice na zjeździe powinny zostać a 300 metrów wczesniej też powinny być
- 4 0
-
2012-01-06 20:05
skańska gka brodnica
- 1 2
-
2012-01-06 22:39
Droga to produkt jak każdy inny. Każdy kierowca ma prawo oceniać użyteczność tego produktu
Takie jest prawo rynku drodzy inżynierowie. A użyteczność rowiązań autobusowych (167,168) na węźle to zwykła porażka. Ale ci co wożą tyłki swoimi wypasionymi brykami oczywiście stwierdzą, że wszystko jest OK.Popierwam w całej rozciągłości Pana Redaktora.
- 4 0
-
2012-01-07 07:57
drobne niedoróbki
.... gdyby chociaż połowa dróg w Polsce tak wyglądała
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.