• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z na cztery z minusem

Maciej Naskręt
5 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej. Tablice informujące o kierunkach jazdy przez Węzeł Karczemki są ustawione dokładnie na zjeździe. Powinny stanąć 300 metrów wcześniej.

Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.



Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach. Zacieki farby na podstawie ekranu akustycznego. Zauważyć je można z łatwością na innych ekranach.
Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia. Wykonawca umieścił ekrany akustyczne, które zostały uszkodzone przez przewracający dźwig.  Do zdarzenia doszło 19 grudnia.
Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych. Woda stojąca w miejscu na wagę dla pojazdów ciężarowych.
Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej. Brak chodnika do Decathlonu. Trzeba chodzić okrężną drogą - drugą stroną ul. Szczęśliwej.
Największe kontrowersje przy oddanej niedawno do ruchu Trasie W-Z wzbudzają ekrany akustyczne. Wydaje się, że odpowiedzialni za ich rozmieszczenie byli nadgorliwi. Dwujezdniowa droga, w pobliżu ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, biegnie w wykopie, który stanowi naturalną barierę dla hałasu generowanego przez samochody. Mimo to, dodatkowo na wierzchołku ustawiono ekrany akustyczne. Niepotrzebnie, bo w efekcie chronią one działkę, służącą jako dojazd do rozbudowywanego Węzła Karczemki. Tyle, że przed wiatrem.

Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.

Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.

Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.

Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska. Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową zobacz na mapie Gdańska do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.

Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.

Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.

Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.

Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej). Wody opadowe z ścieżki i chodnika (zdjęcie po lewej stronie) nie będą nigdzie odprowadzane (zdjęcie po prawej).
Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z. Zbędny ekran akustyczny przy ul. Szczęśliwej. Po lewej stronie jego widok od południa. Natomiast po prawej od strony Trasy W-Z.

Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.

Miejsca

Opinie (215) 4 zablokowane

  • Tablica informująca o skręcie w kierunku Gdyni ....

    "Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy."

    To prawda, wczoraj tamtędy jechałem, w ostatniej chwili zmieniłem pas ruchu narażając siebie i innych użytkowników trasy na wypadek. Tablica informująca o skręcie w kierunku Gdyni powinna byc umieszczona dużo wcześniej.

    • 5 0

  • najwyższy czas na wiadukt nad skrzyżowaniem, Łostowickiej z Armii Krajowej,

    • 7 0

  • WZ

    A dlaczego jeszcze nie zostało zakończone samo skrzyżowanie, bo tam to masakra i ciemności'egipskie', dla przyjezdnych trudno rozeznać się jak zjechać i dokąd jechać... a korki tak jak były , a może większe. No i te zjazd z WZ do Gdyni, drogowskaz postawiony za mostem i widać jak się już jest na innym pasie, to całkowita bezmyślność, czy Urząd miejski ma kogoś do kontroli oznakowania ?????

    • 2 1

  • A PROPO MIEJSCA DO WAŻENIA POJAZDÓW CIEŻAROWYCH

    Akurat to że z miejsca do ważenia pojazdów nie spływa woda to chyba dobrze , ponieważ takie miejsca powinny być idealnie wy poziomowane ,aby nie było przekłamań przy ważeniu. Pewnie taki inspektorek będzie wyposażony w jakąś powiedzmy miotę-kę i wygarnie te wodę do studzienki i po problemie

    • 2 1

  • Popieram wypowiedzi Redaktora.

    Nowa trasa W-Z ma już wiele mankamentów.
    Za wąskie zjazdy, żle położony asfalt, masa błota na jezdniach, nkt tego nie usuwa.
    Tyle miejsca na porządne rondo Kartuska - Otomińska, a wyszło co wyszło; czyli skręcające samochody JUŻ tarasują płynność jazdy na wprost. A budować powinno się z perspektywą ... chociaż kilku lat ( sic!!!!!!!!!!).

    • 7 1

  • Panie Nastkęt, niech Pan napisze coś o torach tramwajowych na Przeróbkę to może coś z tym zrobią bo póki co czekamy na tragedię.

    • 0 0

  • tablice na zjeździe

    tablice na zjeździe powinny zostać a 300 metrów wczesniej też powinny być

    • 4 0

  • skańska gka brodnica

    • 1 2

  • Droga to produkt jak każdy inny. Każdy kierowca ma prawo oceniać użyteczność tego produktu

    Takie jest prawo rynku drodzy inżynierowie. A użyteczność rowiązań autobusowych (167,168) na węźle to zwykła porażka. Ale ci co wożą tyłki swoimi wypasionymi brykami oczywiście stwierdzą, że wszystko jest OK.Popierwam w całej rozciągłości Pana Redaktora.

    • 4 0

  • drobne niedoróbki

    .... gdyby chociaż połowa dróg w Polsce tak wyglądała

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane