• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa rowerowa na Jana z Kolna otwarta, choć nieodebrana

szym
14 lipca 2023, godz. 10:30 
Opinie (287)
  • Rowerzyści mają zielone światło do korzystania z drogi rowerowej przy Jana z Kolna.
  • Rowerzyści mają zielone światło do korzystania z drogi rowerowej przy Jana z Kolna.
  • Rowerzyści mają zielone światło do korzystania z drogi rowerowej przy Jana z Kolna.

Wyczekiwana przez mieszkańców Gdańska droga rowerowa przy ul. Jana z KolnaMapka wreszcie została otwarta. Choć miejscy urzędnicy czekają jeszcze na oficjalny odbiór, rowerzyści już mogą z niej korzystać.



Jechałe(a)ś już drogą dla rowerów przy ul. Jana z Kolna?

Choć prace przy budowie nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Jana z Kolna zakończyły się już kilka miesięcy temu, do niedawna jeszcze na wjeździe i zjeździe stały wygrodzenia i barierki, a znaki były zakryte.

Dwukierunkowa droga rowerowa powstała natomiast kosztem jednego z pasów ruchu w kierunku węzła Kliniczna. Wydaje się bezpieczna, bo odseparowana od pasa ruchu prefabrykowanymi azylami i słupkami.

Z kolei przed jej budową rowerzyści musieli korzystać z wąskiego i dziurawego chodnika wzdłuż stoczniowego płotu.



  • Przekreślone znaki, barierki i wygrodzenia - tak do niedawna wyglądała nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna w Gdańsku.
  • Przekreślone znaki, barierki i wygrodzenia - tak do niedawna wyglądała nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna w Gdańsku.
  • Przekreślone znaki, barierki i wygrodzenia - tak do niedawna wyglądała nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna w Gdańsku.
Od kilku miesięcy rowerzyści korzystają już z nowego odcinka, mimo że droga nie została jeszcze oficjalnie otwarta, choć prace zakończyły się na niej wiele miesięcy temu. Według oficjalnych zapowiedzi miasta otwarcie nowej trasy miało nastąpić jeszcze jesienią 2022 r.

Trasa rowerowa dopuszczona do użytku



Urzędnicy wskazywali, że przyczyną opóźnienia były roboty toczące się na przylegających do nowej trasy przejazdach przez torowiska tramwajowe.

Teraz nowa droga rowerowa w końcu została otwarta.

- Droga rowerowa wzdłuż ul. Marynarki Polskiej została dopuszczona do ruchu. Czekamy jeszcze na końcowy odbiór, ale rowerzyści mogą z niej bez przeszkód korzystać - podsumowuje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
szym

Opinie (287) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (3)

    Super,wspaniale nam się Gdańsk rozwija.Drogi rowerowe,parki,place zabaw,darmowe parkingi, tysiące toalet, miliony drzew w mieście.Tu jest po prostu fajnie i miło.

    • 18 55

    • Nie za bardzo rozumiem w czym masz problem

      Może rozwiń swoją szyderczą wypowiedź

      • 6 3

    • Tylko lekarzy o specjalizacji

      psychiatra coraz mniej.

      • 9 1

    • Protegowany portalu

      jak zwykle pierwszy zabiera,głupio bo głupio,głos.Należy domniemywać,po tym pierwszeństwie i mądrosci wypowiedzi,że to jakiś członek redakcji...

      • 11 0

  • (3)

    Oby nie jeździli tam hulajnogami we dwóch na jednej

    • 26 8

    • I tak

      będą samobójcami.

      • 1 6

    • "Wyczekiwana przez mieszkańców Gdańska" (1)

      jasne, niby przez kogo? To jest psuedo-inwestycja na którą nikt nie czekał, a już na pewno nie kierowcy.
      Jako kierowca jest mi przykro, że droga została zwężona
      A jako rolkarzowi jest mi smutno, bo wolałbym aby te pieniądze zostały wydane na porządną ścieżkę np. nad morzem

      • 0 2

      • Ścieżka dla rolkarzy nad morzem służyć będzie jedynie do jazdy dla przyjemności. Opisywana w artykule droga rowerowa będzie służyć każdemu, kto będzie tamtędy jechał i z pewnością odciąży DDR na Zwycięstwa. Jako kierowca obawiałem się korków spowodowanych zabraniem tego pasa ale jeszcze ani razu nie miałem tam problemu z wydostaniem się z centrum.

        • 4 1

  • Dlaczego tyle inwestuje się w transport rowerowy (16)

    To jest raptem kilka procent (około 5-6%) wliczając w to hulajnogi ! Tak mówią ostatnie badania w miescie, natomiast miasto kompletnie nie inwestuje w rozwój komunikacji miejskiej, która jest jedyną sensowna alternatywą dla samochodów!

    Dlaczego zabrano połączenia pomiędzy pętlą świetokrzyska a zaspą i przymorzem?
    Dlaczego nie wydłuża sie 227 do świetokrzyskiej?
    Dlaczego 213 jeżdżą przegłubowe wieczorami a w szczytach nie?

    • 68 26

    • Bo ogarniasz 6% transportu w mieście wydając 1% tego co na samochody

      To się zwyczajnie oplaca

      • 14 15

    • Idą wybory idą zmiany (1)

      Po wyborach 5-6% zostanie w samochodach, reszta przesiądzie się na rowery :))))

      • 8 9

      • Dokładnie

        Samochodami tylko rad i i posłowie reszta. A rowery

        • 0 2

    • Bo dobra infra rowerowa prowadzi do zmniejszenia ilości samochodów z korzyścią dla Pana OP

      • 8 9

    • Te tyle to nie jest nawet 1% tego co się na samochodziarzy wydaje (1)

      • 9 9

      • Podaj te liczby bo chyba sobie wymyśliłeś

        siodełko się wbiło

        • 4 5

    • badania wykazują, że więcej osób jest skłonnych przesiąść się z samochodu na rower (5)

      niż na komunikację miejską. Przyszłość systemu komunikacyjnego w Trójmieście to ruch pieszych, rowerzystów oraz pasażerów skm i pkm (w wielu przypadkach kombinacje tych sposobów poruszania się po mieście).

      • 10 13

      • (3)

        Badanie rozumiem przeprowadzone na zamówienie Stowarzyszenia Rowerowy Gdańsk?

        • 7 6

        • Nie, te badania przeprowadziło kilka renomowanych firm doradztwa transportowego w Austrii (2)

          • 1 1

          • Ach, w Austrii (1)

            To wspaniałe, ale nie mieszkamy w Austrii

            • 0 1

            • to nie znaczy, że nasi mieszkańcy różnią się istotnie od mieszkańców Austrii

              • 0 0

      • W Trójmieście badania wykazują

        Że w postpandemicznej rzeczywistości odsetek jeżdżących samochodem wzrasta a rowerzystów maleje. Co za smuteczek dla raktywistów.

        • 0 0

    • bo nowa agenda (1)

      którą zaakceptował Zdradziecki i Trzaskoś dwoma rekoma mówi ze samochody wyłacznie eletryczne ma posiadać nie wiecej niz 15% społeczenstwa
      85% pieszo , rowerem , hulajnoga lub na tramwaj

      • 9 5

      • Jeżeli doprowadzą miasto do stanu kiedy 85% będzie się mogło obejść bez samochodu, a nie z 5% jak teraz, to tylko gratulować.

        • 9 3

    • To nie inwestycja

      To tylko malowanie dróg rowerowych a potem podkręca wartość przetargu prze postawienie 1000 bdzzensownych słupków

      • 1 0

    • 5-6% to było

      Teraz kalesoniarze wg najnowszego badania mobilności to trochę ponad 4%, przy czym w tym samym koszyku jest elektromobilność, więc z uwagi na wzrastającą popularność hulajnóg faktycznych pachosmrodziarzy jest tak naprawdę garstka.

      • 0 0

  • (7)

    Tylko żeby na znaki patrzyli...

    • 19 7

    • Święta prawda (2)

      Nie patrząc na znaki można łatwo spowodować swoim samochodem poważny w skutkach wypadek

      • 5 8

      • Święta prawda (1)

        Nie patrząc na znaki można łatwo spodowodowac swoim rowerkiem powazny w skutkach wypadek

        • 2 4

        • badania wykazują, że sprawcami większości wypadków na ulicach miast są nieodpowiedzialne zachowania kierowców

          • 5 4

    • no własnie. kierowca i tramwaj staranuje to co dopiero rower. przejazdy powinny być wyniesione (3)

      • 3 0

      • No właśnie, rowerzysta i tramwaj staranuje tak jak ostatnio na Letnicy (2)

        • 1 5

        • Myślę, że ten rowerofczyk z Letnicy, o ilw przeżył,

          bo 3m.pl milczy na ten temat, to rower będzie omijał z daleka!

          • 0 2

        • osttnio czyli miesiac temu

          tylko wczoraj 2 kierowcow wpadlo pod tramwaj na kartuskiej.

          • 3 0

  • Kubeł farby, kilka słupków i...nie ma jednego pasa ulicy (6)

    Tak się buduje w Gd nowe drogi rowerowe

    • 101 15

    • lepsze to niz podczepianie sie pod budowe finansowana przez UE i przypisywanie sobie wszystkich zaslug. (3)

      • 6 14

      • Weź tabletki na głowe (2)

        • 10 3

        • Może lepiej niech prezes weźmie, skoro nie pamięta co budował.

          W końcu dużo tego nie było...

          • 2 6

        • jak zawsze rzeczowa polemika PiSowskiego trolla

          • 1 1

    • no i bardzo dobrze. tak to się robi na całym świecie i się sprawdza

      czas skończyć z polską tandetą w postaci esów floresów.
      czyli różowych pasków poprowadzonych slalomem na wąskich chodnikach

      • 8 9

    • I milion z budżetu

      Tak się kasę robi

      • 1 0

  • ale super! (11)

    świetny pomysł, żeby dalej gnębić i poniżać kierowców! Zróbmy drogę rowerową, z której nikt nie korzysta już teraz. Ciekawe co będzie od października do kwietnia? A może jakieś hopki jeszcze np. na Grunwaldzkiej? Albo przejście gdzieś nad tunelem?

    • 112 69

    • Czujesz się poniżony droga rowerowa? (4)

      Czy jezzce? A nie denerwuje cir, że somsiad ma lepszy samochód? Chyba musisz udać się do specjalisty, leczącego kompleksy

      • 33 21

      • I niech odstawi klawiaturę. Lato jest, pora wyjść z piwnicy

        • 15 7

      • "somsiad" i to wszystko na Twój temat. (1)

        Wracaj do szkoły.

        • 5 18

        • hihi

          oho... mamy świeżaka w "internetach".
          Jak już sprawdzisz "somsiada" to poszukaj "madkoSuw" rozwali Ci mózg :D

          • 5 1

      • Tak właśnie się czuję bo jeździć nią będzie prawie nikt, a zimą tylko specyficzni ludzie

        • 8 6

    • Jak budowa drogi rowerowej jest dla ciebie gnębieniem kierowców to czas udać się do specjalisty

      Odseparowane drogi rowerowe powstają właśnie dlatego żeby wam było wygodniej zap &@ ć

      • 30 16

    • (1)

      Ja chce zobaczyć ten jeden pas Marynarki jak już rozbudują Letnicę, będą piękne korki

      • 15 8

      • I tak będą.

        A przynajmniej będzie opcja żeby je ominąć

        • 11 5

    • Jesteś gnębiony...

      Jeśli czujesz się poniżany i nie radzisz sobie z infrastrukturą drogową. To jestem za badaniami psychotechnicznymi dla kierowców amatorów.

      • 6 6

    • kierowcy i ich samochody: (1)

      -zabijają ludzi, zwierzęta
      -niszczą chodniki, zieleń
      -paraliżują miasto, komunikacje, służby
      -smrodzą
      -zajmują niemal całą przestrzeń miejską
      -utrudniają poruszanie się innym
      -są głównym beneficjentem budżetu miejskiego, a żadnych podatków nie płacą

      gnębienie kierowców jest zasadne! zarazę należy zwalczyć albo przynajmniej ograniczyć.

      • 11 11

      • Zgadzam się z tobą
        Cytując: Zarazę taką jak ty należy gnębić
        Miłego dnia życzę ;)

        • 1 2

  • Zobaczymy, czy kierowcy ogarną. (5)

    • 18 32

    • Zobaczymy czy rowerki ogarną (4)

      • 9 5

      • Rowerków też pewnie nie ogarną.

        • 3 3

      • rowerzyści już ogarniali przed oddaniem do użytku (2)

        • 4 6

        • jakoś przepuszczania (1)

          pieszych na przejściach nie ogarniają.

          • 6 4

          • pijesz do kierowców?

            • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Teraz zwężają ulice później będzie jak dawniej bo będą korki (33)

    Dlaczego biurowce nie robią obowiązkowej ścieżki rowerowej przy tej ulicy?

    • 217 49

    • (14)

      A po co ? Skoro można to finansować z BO albo z ogólnych środków miasta? Patodeweloper nie będzie musiał wtedy inwestować w jakieś tam ścieżki rowerowe...
      Chodnik nadal zostanie dziurawy a obok inwestycja za grube miliony.

      • 36 6

      • Czyli co, na remont dróg na Przymorzu mają się zrzucić mieszkańcy? (3)

        Czy tylko przy nowym budownictwie mają za to płacić?

        • 8 12

        • (2)

          Jesli miasto sprzedaje działkę to zapisy umowne powinny to zawierać. Deweloper powinien mieć w obowiązku zrobić układ pieszo-chodnikowy.

          • 15 6

          • Ale to byly dzialki stoczni. Widzisz roznice?

            • 7 7

          • To się robi nie przy sprzedaży, a przy udzielaniu zgody na budowę

            • 4 0

      • (8)

        ma to zrobić deweloper. A przy okazji można by zrobić ustawę zakazującą przerzucania takich kosztów na klientów

        • 11 15

        • (6)

          i jak to wyegzekwujesz? Przecież to oczywiste że wzrośnie cena mieszkań w takim przypadku

          • 6 5

          • a co miasto obchodzi cena mieszkań? (4)

            Przecież miasto (czyli my wszyscy) na cenie mieszkań nie zarabia. Natomiast traci (musi się wykosztować) na postawienie nowej i naprawę starej infrastruktury. Skoro deweloper zarabia to niech podzieli się zyskiem, a nie zyski prywatyzuje a koszty uspołecznia.

            • 12 4

            • I w jaki cudowny sposób chcesz zapobiec przerzuceniu tego kosztu na mieszkańców? (2)

              • 5 1

              • Mieszkańców miasta czy budynku? (1)

                Bo obecnie deweloperzy budując biurowce/mieszkania, zaoszczędzają na otoczeniu "prywatyzując zyski, a uspołeczniając koszty". Czyli zwykli mieszkańcy miasta (czy dzielnicy) mają płacić za to co jest efektem czyjejś inwestycji?

                To akurat byłoby uczciwe, że jeśli już to mieszkańcy/klienci budynku muszą dopłacić więcej, aby mogli mieć poprawioną infrastrukturę.

                • 6 2

              • A dlaczego mieszkańcy mają płacić za drogę do Twojego domu?

                Zrzucicie się najpierw z okolicznymi mieszkańcami i zwrócicie poniesiony koszt do budżetu?

                • 3 2

            • A mieszkańcy nie płacą podatków, z których jest finansowana ta infrastruktura? Myślisz, że miasto ma jakieś swoje cudowne drzewko z pieniędzmi, czy może nasze podatki maj iść tylko na rozdawnictwo dla innych, a za wszystko sami sobie mamy płacić? Równie dobrze można powiedzieć po co finansować szkoły, przedszkola itd. I nie zarabia na cenie mieszkań? Jasne, a VAT czy PCC od zakupu mieszkań i podatek od nieruchomości?

              • 4 0

          • Lepiej żeby budowali też bez chodników, ulic dojazdowych, bo cena jest najważniejsza?

            Nikt cię zmusza do zakupu mieszkania. Jest kilka opcji zamiast tego. Poza tym, czemu upierasz się na kupno mieszkania w Trójmieście skoro ceny cię przerażają?

            • 1 0

        • A na kogo jak nie klientów? Zawsze płaci klient, nikt inny.

          • 0 0

      • im mniej wyda deweloper na jakieś tam drogi

        tym więcej ciasteczek decydent dostanie do kieszonki

        • 12 2

    • widać że tamtey nie jechałeś . Patodevelepor zrobił szeroki ładny chodnik. (2)

      Zresztą z drugiej strony budynku jest fajna asfaltowa droga do samej STocznii. Brakuje ostrzeżeń dla kierowców i rowerzystów przy skrzyżowaniach. Na Twardej będzie pierwszy wypadek - tam jest kompletny rak oznakowań. Ale pomysł bardzo fajny.

      • 2 8

      • (1)

        na jakim odcinku ten chodnik? 100 czy 50m?

        • 2 1

        • A jak dluga jest zabudowana dzialka?

          10km chodnika się należy bo tak chce suweren?

          • 0 2

    • Czekałem od lat na uzupełnienie dwóch pasów na całej długości Jana z Kolna (4)

      Zamiast tego zwęzili mi to co było...

      • 11 8

      • Witaj w Dulkiewiczyńsku!

        • 7 7

      • Ale teraz za to masz możliwość jechać na rowerze. Wcześniej nie miałeś wyjścia (bo autobusem dla plebsu nie pojedziesz)

        • 2 3

      • Na zachodzie masz jeszcze w centrum strefy 30 km/h więc nie narzekaj! (1)

        Korzystaj póki możesz, mam nadzieję, że w tym dzikim kraju też do tego dojdzie.

        • 1 2

        • W Gdańsku limit 30 km/h obowiązuje na ponad 66% ogólnej długości ulic

          • 0 1

    • A jak będą korki to jak je "rozwiążą"? Buspasem

      Trzeba odciąć Dulkiewicz ze świtą od koryta póki jest jeszcze co ratować w tym mieście

      • 13 8

    • Przy C200 zrobili. W chwili obecnej wygląda to kuriozalnie (1)

      2 równoległa ścieżka

      • 6 3

      • Ta ulica też jest równoległa

        do sąsiedniej. Zlikwidujmy ją?

        • 5 2

    • Od szerokich ulic nie znikają korki tylko się pojawiają (3)

      Szerokość ulicy nie ma się nijak do braku korków a jedynie do zwiększenia prędkości.
      Szerokie arterie w mieście powodują powstanie korków a nie je usuwają.

      • 9 8

      • (2)

        rozumiem że nie trzeba poszerzać Obwodnicy bo wtedy będą większe korki?

        • 5 6

        • Dokładnie tak.

          Wywalimy parę miliardów i nic się nie zmieni.

          • 6 4

        • Dojdzie kilkadziesiąt tysięcy kolejnych pojazdów, co spowoduje, że na zjazdach będziesz stać 2x dłużej!

          Tak ciężko to zrozumieć? Ani zjazdów, ani ulic dojazdowych do węzłów nie rozepchasz!

          • 1 1

    • Odp

      Biurowce miały to zrobić i nawet projekt częściowo powstał ale potem......

      • 0 1

    • Jeździsz do pracy samochodem? (1)

      To stój w korkach i nie płacz. Gdańsk jest na tyle dobrze skomunikowany, że samochód na co dzień to bzdura od której rosną tyłki, co widać na każdym kroku.

      • 1 1

      • Niezły żart

        • 0 0

  • Panie Marku Łu - cyku niech Pan zobaczy że można zrobić ścieżkę rowerową obok nie trzeba robić jej centralnie przez środek jezdni jak to się dzieje w Gdyni!

    • 8 15

  • Kolejna wspaniała trójmiejska inwestycja za pomocą farby

    Skoro te inwestycje tak idą prężnie, to może warto żeby trójmiasto zaopatrzyło się w ogromną ilość farby

    • 65 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane