- 1 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (366 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (107 opinii)
- 3 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (25 opinii)
- 4 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (89 opinii)
- 5 3 miesiące prac na ulicy w Sopocie (47 opinii)
- 6 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (71 opinii)
Trasę Obwodnicy Metropolitalnej przebadają geofizycy
Urzędnicy z GDDKiA zamawiają badania gruntów, na których ma powstać Obwodnica Metropolitalna. Informację o badaniach można odebrać jako potwierdzenie, że plany budowy tej arterii nie zostały schowane do urzędniczych szuflad.
- Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej;
- drogi ekspresowej S6 na odcinku Słupsk - Bożepole Wielkie.
Geofizycy sprawdzą występowanie anomalii mogących świadczyć o obecności w podłożu gruntów niestabilnych. Dodatkowo zbadają teren pod kątem występowania gruntów o małej nośności na potrzeby opracowań z etapu koncepcji programowej dla wspomnianych inwestycji.
- Wykonane badania geofizyczne uszczegółowią obraz budowy geologicznej terenu, co ułatwi wykonawcom ubiegającym się o zamówienie na budowę tych odcinków dróg prawidłowo wycenić roboty oraz umożliwi wykonawcy robót bardziej precyzyjne zaprojektowanie posadowienia obiektów drogowych i mostowych - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Podejmowane działania przez drogowców nie jest równoznaczne z rozpoczęciem budowy drogi ekspresowej, ale potwierdza, że plany jej stworzenia nie zostały schowane do urzędniczych szuflad. Warto zaznaczyć, że wspomniany przetarg został ogłoszony aż trzy lata po tym, jak ogłoszono zamówienie na projekt i budowę obwodnicy.
W połowie listopada rozstrzygnięcie NSA
Przypomnijmy, że obecnie już tylko dwie osoby skarżą decyzję środowiskową w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, a drugą ‒ ze Straszyna.
14 listopada tego roku odbędzie się rozprawa w tej właśnie sprawie. GDDKiA skierowała prośbę o przyspieszenie tego postępowania, podobnie jak magistrat z Żukowa.
Osoba skarżąca z Glincza podnosi m.in. zarzut umieszczenia w raporcie prognoz hałasu i ruchu w rejonie węzła Glincz przy założeniu istnienia obu łącznic węzła, podczas gdy planuje się początkowo budowę tylko jednej z nich. Zarzut wydaje się nietrafiony, bo oddziaływanie musi być przedstawione w zakresie docelowym. Budowa połączenia drogi krajowej nr 20 z włączeniem do Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w okolicy miejscowości Glincz może zostać zatem wykonana właśnie w etapach, a więc poprzez wybudowanie początkowo jednej łącznicy, a następnie drugiej.
W przypadku drugiej kasacji osoba ta nie była uczestnikiem postępowania odwoławczego, które toczyło się wcześniej.
Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy - Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.
Potrzebne 2 mld zł na budowę
Warto pamiętać, że w listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych . Jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.
Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.
Harmonogram (wstępny) budowy Obwodnicy Metropolitalnej:
- planowany termin podpisania umowy z wykonawcą robót w systemie "projektuj i buduj" - styczeń 2019 r.
- planowany termin wykonania projektu budowlanego - listopad 2019 r.
- planowany termin uzyskania Decyzji ZRID - kwiecień 2020 r.
- planowany termin rozpoczęcia robót - maj 2020 r.
- planowany termin oddania do ruchu - sierpień 2022 r.
Miejsca
Opinie (180) 9 zablokowanych
-
2018-10-25 10:31
Budować
Gdańszczanie muszą się wreszcie ostatecznie wynieść z Gdańska i zostawić miasto turystom. Ta droga to będzie nasza osiedlówka. Osiedlimy się wszyscy w Baninie, bo nie stać nas już na miasto. W Gdańsku to można do roboty w korku postać co najwyżej.
Zresztą Gdańszczanie nie cierpią Gdańska, widać to po malym przyroście ilości mieszkańców miasta i wielkim gmin ościennych. Żródło? Dokument czynniki_I_ograniczenia_rozwoju_MIAST_wojewodztwa_pomorskiego- 11 2
-
2018-10-25 06:45
(2)
To ktory wariant bedzie budowany?
- 14 5
-
2018-10-25 06:56
żodyn (1)
- 10 3
-
2018-10-25 10:07
pisiur kasę ukradł i nie ma za co budować
- 7 3
-
2018-10-25 09:40
Jak ...
Jak w dogrywce wygra jeden kandydat, to kasa będzie, jak wygra drugi, to pieniędzy przez pięć lat nie będzie. i trasa poczeka na lepsze czasy. Lecz, jak wygra właściwy kandydat, to prace ruszą z kopyta i trasa powstanie szybciej niż się komukolwiek wydaje.
- 9 2
-
2018-10-25 09:36
Najbliższe lata
Szczególnie okresy wakacyjne będą na OT bardzo ciężkie. Dużo więcej samochodów wjedzie zarówno z prawie gotowej już S7 oraz A1 na którą to z kolei wpłynie więcej pojazdów z S5 łączącej Wrocław, Poznań i Nowe Marzy także co tu dużo mówić będzie lambada
- 12 1
-
2018-10-25 09:35
Ktokolwiek słyszał ktokolwiek wie
Czy posiada ktoś informacje na temat postępu w przygotowywaniu studium/dokumentacji planowanej od 7 lat OPAT/Via Maris?
- 4 0
-
2018-10-25 09:18
A to jakaś popelina czy działanie polityczne
mając trzy lata , zlecają dziś takie działanie bo co ...
bo jest strach iż mieszkańcy
wytkną naszym władzą iż są stronnicze i niezaradne
odsunięcie obwodnicy o 5 lat nie wskazuje na dobre zarządzanie i wygeneruje ogromne niezadowolenie
to dajmy pospólstwu mały ochłap informacyjny to gdakać nie będą
ale my wiemy iż przegraliśmy za 5 lat to jak zwykle będzie realizacja o 10 lat spóźniona i jak pomyślimy co się będzie działo na biednej obwodnicy która już pęka w szwach to aż żal iż mamy takich durnych włodarzy
zagłosował bym na tego kto obieca iż zadba o kręgosłup naszego regionu ale to i tak już przespana sprawa .....- 2 4
-
2018-10-25 09:15
Może znajdą złoty pociąg.
- 6 2
-
2018-10-25 08:54
Brawo rząd
- 9 6
-
2018-10-25 08:42
Obwodnica Koszalina
Tylko żeby chociaż te badania zostały wykonane rzetelnie a nie jak przy budowie obwodnicy Koszalina gdzie podczas budowy okazało się, że grunt jest niestabilny. Kto to badał i jak!?
- 11 0
-
2018-10-25 08:37
Dziel i rządź
Nie mam telewizji i wam polecam.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.