- 1 Były wiceprezydent Gdańska skazany (138 opinii)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (526 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (91 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (325 opinii)
- 5 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (62 opinie)
- 6 Kredkami w kierowców przy przejściu (88 opinii)
Tristar opóźniony, ale pojawiają się kolejne tablice
Po tablicach informujących kierowców o natężeniu ruchu, przyszedł czas na montaż kolejnych elektronicznych elementów Tristara, które ułatwią poszukiwanie wolnego miejsca parkingowego oraz pomogą pasażerom komunikacji miejskiej.
- Konieczny był aneks do umowy z wykonawcą, firmą Qumak. Powodem były przedłużające się prace, m.in. na ul. Morskiej i al. Piłsudskiego. Dajemy sobie więcej czasu, ale myślę, że dzięki temu system wystartuje od początku w pełni sprawnie - deklaruje Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zwiastunem, że kosztujący ponad 133 mln zł Tristar jednak powstaje, są kolejne elementy pojawiające się na ulicach Trójmiasta. W ostatnich dniach rozpoczęło się montowanie tablic z aktualną liczbą wolnych miejsc parkingowych oraz wyświetlaczy - przeznaczonych dla pasażerów komunikacji miejskiej w ramach systemu informacji pasażerskiej.
- Przy ułatwieniach dla parkujących potrzeba jeszcze montażu detektorów na terenie tych parkingów oraz kamer, które - w razie złego odczytu - pomogą operatorom na bieżąco aktualizować dane na tablicy. Niewykluczone jednak, że ich włączenie nastąpi najszybciej - nawet w ciągu dwóch miesięcy. Decydujący głos będzie miał wykonawca prac - wyjaśnia Oskarbski.
W Gdańsku kierowcy będą informowani o liczbie wolnych miejsc postojowych głównie przy centrach handlowych, przy kinie we Wrzeszczu oraz przy stadionie w Letnicy. W sumie wskazano siedem parkingów: w Galerii Bałtyckiej , CH Manhattan , CH Oliwa , CH Madison , City Forum , a także przy Multikinie we Wrzeszczu i na terenie wspomnianego stadionu.
W Gdyni natomiast do systemu zostaną włączone parkingi: przed Muzeum Miasta Gdyni , przy Urzędzie Miasta Gdyni - z tyłu budynku i przed wejściem głównym , oraz przy Bulwarze Nadmorskim .
Z kolei w Sopocie wybrano Dom Zdrojowy , parking wielopoziomowy NDI przy ul. Powstańców Warszawskich , Operę Leśną , Centrum Handlowo-Usługowe przy ul. Królowej Jadwigi .
Dodatkowo ustawione zostaną znaki zbiorcze poza centrami miast, które wyświetlać będą liczbę dostępnych miejsc parkingowych w kilku najbliższych lokalizacjach.
Zmiany można zobaczyć także na niektórych przystankach komunikacji miejskiej. Za kilka tygodni na instalowanych właśnie 71 wyświetlaczach ma pojawić się informacja o opóźnieniach w kursowaniu autobusów i przewidywanym czasie przyjazdu danej linii. Opóźnienia będzie można również sprawdzić na bieżąco, wchodząc na stronę internetową przygotowywaną z myślą o Tristarze.
- Chcemy pomóc także tym, którzy nie wyszli jeszcze z domu. Będzie można sprawdzić - na zasadzie interaktywnego rozkładu jazdy - opóźnienia i zaplanować wyjście z domu. Dane przesyłane na przystanki w Trójmieście będą pochodziły z nadajników zamontowanych w pojazdach komunikacji miejskiej - wyjaśnia Oskarbski.
Informacyjną część systemu uzupełniają znaki i tablice o tzw. zmiennej treści, które zaczęły być instalowane przy najważniejszych węzłach we wrześniu. Razem zamontowano 26 urządzeń (18 znaków i 8 tablic). Pojawią się na nich informacje o korkach czy utrudnieniach związanych z pracami drogowymi. Kierowcy otrzymają też nowiny o zdarzeniach drogowych dezorganizujących ruch w mieście. Na ekranach LED będzie można sprawdzić aktualną pogodę na drogach, a także ograniczenia prędkości, które pomogą wybrać alternatywną trasę.
Wciąż trwa ich kalibracja. To słowo pojawia się także w kontekście skrzyżowań podłączonych pod Tristar. Ponad 120 "krzyżówek" jest już w bazie, jednak wciąż trwają testy i szukanie najbardziej optymalnych rozwiązań w sygnalizacji świetlnej - tak, aby upłynnić ruch. Efekty mogą być czasem odwrotne od zamierzonych, co pokazał przypadek ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej, gdzie kilka tygodni temu ruch po podłączeniu skrzyżowań został całkowicie sparaliżowany.
- Rzeczywiście, cały czas trwa korygowanie zachowań sygnalizatorów świetlnych. Nie jest to proste, ponieważ jest ich sporo, a chcemy, by ruch odbywał się wszędzie tak samo płynnie. Zapewniam jednak, że niebawem wszelkie niedogodności z tym związane znikną - kończy Oskarbski.
Zobacz jak działa TRISTAR
Miejsca
Opinie (194)
-
2014-01-14 17:45
133 mln za ten szajs??!
A ile bedzie kosztowac utrzymanie tego mega nieefektywnego systemu ktory niczemu nie sluzy? A przepraszam masa irzedasow sie pozywi i pobawi na monitorkach...
- 9 0
-
2014-01-14 17:42
informacje o opoznieniach
To sobie mozecie...Tylko wkurzaja. Komunikacja ma byc punktualna - na tym sie moze skupcie. Tristar - mega przekret za nasze podatki
- 3 0
-
2014-01-14 17:35
DLACZEGO !!!
Dlaczego ten Trisrar zlikwidował zieloną falę na Alei Zwycięstwa??? Teraz cały potok samochodów zatrzymuje się na każdych światłach, żeby przepuscić z bocznej ulicy... powietrze!
- 7 2
-
2014-01-14 16:34
haha
tristar aby trafić na zieloną falę to na 50 trzeba jechać 70
- 3 2
-
2014-01-14 16:10
to kedy to zadziała ?
- 1 1
-
2014-01-14 12:46
Kalibracja potrwa kilka lat- (3)
- znając dzisiejszy pośpiech do regulacji zwykłej sygnalizacji. Tylko czy awarie i zbędne przestoje usprawiedliwią spóźnienia do pracy ? W razie utraty części zarobku z tego powodu, gdzie zgłosić się po odszkodowanie ?
- 6 1
-
2014-01-14 15:51
Tu chodzi o maksymalne oddalenie zakonczenia projektu, tak aby ludzie zapomnieli w ogole o Trisarze. Wnosek jest prosty: ten system jest zupelna porazka, porazka absolutna.
- 4 0
-
2014-01-14 12:51
Oby tylko kalibracja a nie testy... (1)
W Gdańsku ekrany z informacją o godzinach odjazdów testowano chyba z 1,5 roku!
- 3 0
-
2014-01-14 14:28
Gumak sp zoo
i wszystko na temat.to też oni.
- 1 0
-
2014-01-14 07:16
(2)
" że dzięki temu system wystartuje od początku w pełni sprawnie" błahaha marzenia
- 37 6
-
2014-01-14 15:32
"Pełne uruchomienie planowane jest bowiem na jesień. Wszystko przez remonty."
A może jednak przez wybory samorządowe A.D. 2014 - które będą 16 listopada? Akurat na otwarcie Tristara można się pokazać przed kamerami, dać kilka wywiadów, strzelić sobie fotkę i czekać na głosy "zadowolonych" kierowców...
- 5 1
-
2014-01-14 07:36
Nie znam systemu, który by wystartował od początku w pełni sprawnie. Przy takiej złożoności (kilka tysięcy czujników, mikrosterowników, kamer, wyświetlaczy, sygnalizatorów i setki kilometrów kabli) to on nigdy nie będzie w pełni sprawny nawet przez sekundę - nie ma takiej możliwości.
- 21 1
-
2014-01-14 15:26
nawet mówili, że srajstar nie jest dla upłynnienia ruchu, ale kasy z miasta...
i kieszeni kierowcy. a o pieszych zapomniano. bo za drogo sensory. i dla rowerowego ruchu też.
- 2 2
-
2014-01-14 13:26
przy kinie we Wrzeszczu? (1)
jakie jest kino we Wrzeszczu?
co za idiotyczny artykuł.
Tristar w niczym nie pomoże, przykład Gdyni (testowy!) to pokazał.
Jak można wydać 130.000.000 zlotych na coś takiego? Można by za to wybudować olimpijski basen, którego w nadmorskim Gdańsku oczywiście nie ma.
A co do śniegu na tabliczkach - ku..wa , czy nie można było zrobic daszku? Za 130 mln!!!!???- 8 1
-
2014-01-14 15:23
nie można daszku
ingerencja w projekt-unia zabrania. koszt nowego po okresie karencji 130 tys. sztuka, się wymieni. będzie przetarg oczywiście...
ale wtedy się zapomni o słońcu albo gołębiach i tak dalej...- 2 1
-
2014-01-14 15:22
Kiedy sie skumacie ze Tristar docelowo jest po to zeby wystawiac mandaty
Korki były są i będą. Większość ludzi wybiera się i wraca z pracy o podobnej porze, czysta matematyka.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.