- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (85 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (40 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (10 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (300 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Trójmiasto promuje się
20 czerwca 2005 (artykuł sprzed 18 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów
Gdańsk w Warszawie
Impreza pt. "Kocham Gdańsk" już po raz trzeci zorganizowana została w Warszawie. Tym razem mieszkańcem stolicy zaproponowano udział w czterodniowym gdańskim festiwalu, który trwa w Centrum Artystycznym Fabryka Trzciny. Niestety tylko część zaplanowanych przedsięwzięć była bezpłatna.
Piątek upłynął pod hasłem "Był sobie Gdańsk". Najpierw zaprezentowano album autorstwa Donalda Tuska ze zdjęciami starego Gdańska oraz wirtualną wycieczkę po ulicach starego Gdańska, a następnie rozpoczął się przegląd filmów dokumentalnych z 25-letniego okresu działalności Video Studio Gdańsk od projekcji dokumentu "Był sobie Gdańsk". Przegląd kontynuowany był w sobotę i niedzielę.
W sobotę warszawiacy miel okazję spotkać się z twórcami filmu "Wróżby Kumaka" oraz obejrzeć pokaz obszernych fragmentów filmu z komentarzem scenarzystów. Oprócz tego od piątku do niedzieli z płatnymi koncertami wystąpili: Tymański Yass Ensemble, Polski Chór Kameralny, Mikołaj Trzaska, Rafał Dziemidok, Leszek Możdżer, a dziś Teatr Wybrzeże zaprezentuje "Helmucika".
- Impreza była interesująca, chociaż nie zupełnie trafiła w moje zainteresowania, chyba po prostu była skierowana do trochę starszych osób - mówi Ania Majer z Warszawy. - Przyszłam bo mnie namówił tata, który pochodzi z Gdańska. Z tego wszystkiego najbardziej podobało mi się spotkanie dotyczące "Wróżb Kumaka" - album "Był sobie Gdańsk" już znam, a filmy dokumentalne nudzą mnie. Szkoda, że bilety na koncerty były takie drogie - od 30 do 45 zł - bo to mogłoby być fajne, ale trochę żal wydać prawie stówę za bilety dla dwóch osób.
"Solidarność" w Polsce i na "Zieleniaku"
Od kilku dni na "Zielaniaku" wisi megabaner z hasłem "Zaczęło się w Gdańsku". Przedstawione są na nim przewracające się klocki domina, na których widnieją zdjęcia po kolei ze strajku sierpniowego w 1980 roku, a dalej z Berlina, Pragi, Ukrainy. Baner rozpoczyna akcję promującą sierpniowe uroczystości 25-lecia "Solidarności". Uroczyste odsłonięcie baneru, widzianego już chyba przez większość gdańszczan, zaplanowano na dziś, na godzinę 11.00. Na placyku położonym w bezpośrednim sąsiedztwie City Forum spotkają się m.in. Lech Wałęsa, były prezydent RP, Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska, Janusz Śniadek, przewodniczący NSZZ "Solidarność", Paweł Olechnowicz, prezes zarządu Grupy LOTOS S.A. i Piotr Soyka, prezes zarządu Gdańskiej Stoczni Remontowej S.A. (dwaj ostatni będą reprezentować sponsorów baneru, którym oprócz rafinerii i stoczni jest także GPEC).
- Kampania Promocyjna Obchodów XXV-lecia Podpisania Porozumień Sierpniowych i Powstania NSZZ "Solidarność" pt. "Zaczęło się w Gdańsku" została zorganizowana przy wsparciu marszałka Województwa Pomorskiego, Jana Kozłowskiego - informuje biuro prasowe gdańskiego urzędu miejskiego. - Zostanie przeprowadzona w ośmiu największych miastach Polski: w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Łodzi oraz Szczecinie. W tych miastach pojawią się przygotowane specjalnie na obchody citylighty i billboardy.
Gdynia w Kiloni
Za granicą promuje się natomiast Gdynia, która wykorzystuje do tego celu największą imprezę letnią na terenie Niemiec, odwiedzaną corocznie przez ponad 3 miliony turystów, organizowaną w mieście siostrzanym Gdyni, Kilonii - "Kieler Woche". Zaczęła się ona w piątek i potrwa do niedzieli 26 czerwca.
- "Kieler Woche" to przede wszystkim słynne regaty żeglarskie, którym towarzyszą liczne wydarzenia kulturalne w postaci wystaw, koncertów, przedstawień teatralnych - informuje Joanna Grajter, rzecznik gdyńskiego magistratu. - W ramach "Kieler Woche" organizowany jest corocznie "Rynek Międzynarodowy", na którym przedstawiane są stoiska narodowe. Impreza ta ma charakter festynu ludowego, poszczególne państwa przedstawiają m.in. wyroby rzemiosła artystycznego, muzykę charakterystyczną dla swojego regionu, prezentują informacje turystyczne i promocyjne. W Rynku Międzynarodowym w 2005 r. udział bieże 31 państw. Prezentuje się także Polska, Pomorze i Gdynia. Na naszym stoisku dostępne są materiały promocyjno-informacyjne Gdyni i województwa pomorskiego, a także wyroby z bursztynu, hafty kaszubskie i wyroby z drewna. W ramach prezentacji muzycznej na stoisku gdyńskim i na scenie głównej przed ratuszem występuje formacja szantowa.
Maciej Goniszewski
Opinie (42)
-
2005-06-21 13:22
Gdańsk
promuje sie miernotą biernotą i glupotą a co slychać z A-1???? a jak piekjnie wygląda przedproże na Ul. Chlebnickiej gdzie UM ma Wydział finansowy???? To dopieor jest wizytówka dla Adamowicza i jego oszczędnosci!!!!!!!!
- 0 0
-
2005-06-21 14:35
gdańszczanin z chyloni śmierdziszs sledziem na odległość
po drugie co ma wspólnego Gdańsk i Adamowicz z A1.
To inwestycja państwowa (przy wspołudziale kapitału prywatnego) a nie miejska.
No ale skąd taki matołek może to wiedzieć- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.