• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni

Michał Sielski
24 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Od 1 września trasą linii 32 na północ Gdyni pojadą pierwsi pasażerowie, którzy będą mieli do dyspozycji najnowocześniejsze trolejbusy wyposażone w pojemne akumulatory. Dzięki temu połączenie Pogórza z centrum miasta będzie możliwe ekologicznymi pojazdami bez budowy trakcji trolejbusowej. W poniedziałek miał miejsce testowy przejazd pojazdu Solaris Trollino 12.



Jak często podróżujesz komunikacją publiczną?

Właśnie takie trolejbusy będą obsługiwać nową linię. Mają pojemne baterie, dzięki którym bez podpięcia do trakcji mogą pokonać nawet 70 proc. trasy.

- To przede wszystkim ogromna wygoda dla mieszkańców Pogórza i Obłuża. To również kolejny krok w stronę ekologicznego transportu - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - Ta linia będzie realizowana za pomocą tzw. supertrolejbusów, czyli tych pojazdów, które mają podwójną homologację i mogą się na dwa sposoby ładować - zarówno w sieci trakcyjnej, jak i w czasie postoju. Operacja jest możliwa dzięki temu, że dokonaliśmy przebudowy w okolicach Węzła Ofiar Grudnia '70 i ul. Janka Wiśniewskiego. Dzięki temu powstało trochę nowej trakcji. A to umożliwia jeszcze dalsze kursowanie trolejbusów zasilanych bateryjnie.
Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji. Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji.
Trasa linii 32 będzie wiodła z Pogórza zobacz na mapie Gdyni do Placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni i zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni przez ul. Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



- Zdecydowanie poprawi się dostęp do Śródmieścia Gdyni, bowiem trolejbus linii 32 nie będzie kończył kursu na placu Kaszubskim, tylko będzie jechał dalej ul. Świętojańską do Węzła Franciszki Cegielskiej. W związku z tym łatwiej będzie bezpośrednio dotrzeć do tego rejonu miasta, bądź z tego rejonu miasta wrócić do domu - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Trolejbus jadący w kierunku Śródmieścia podjedzie pod dworzec główny. Dzięki temu zmniejszy się dystans dla osób, które chciałyby przesiąść się z tego trolejbusu na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. Myślę, że to dla tych osób będzie duże ułatwienie.
W dni powszednie linia 32 kursować będzie w godzinach od 5:30 do 22:30, w soboty od 6 do 22:30, a w niedziele i dni świąteczne - od 10 do 22:30. Z Pogórza Dolnego uruchomione zostaną także kursy zjazdowe do bazy trolejbusowej Grabówek SKM, realizowane w ramach linii 710.

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • Czemu nie można porządnie skomunikować gminy Kosakowo z SKM Chylonia?

    Gdyby powstała pętla autobusowa po drugiej stronie peronu, można pusić w godzinach szczytu + wieczorem więcej autobusów na lini Kosakowo - Chylonia PKP. Podejrzewam, że bardzo by to odciążyło estakade kwiatkowskiego i północne dzielnice Gdyni + Kosakowo.

    1) Linia

    Autobus co 15 min: zaczyna w Mechelinkach - jedzie przez Mosty(co któryś kurs przez Złote Piaski) - Cmentarz Kosakowo - Kosakowo Krokusowa - Kosakowo UG - Wiejska - Pogórze Górne - Serpentynami w dół - przystanek przy skrzyżowaniu z Hutniczą - PKP Chylonia.

    2)Linia:
    Autobus co 15 min: zaczyna w Rewie - Pierwoszyno - Kosakowo UG - Derdowskiego - Szperk - Staniewicza - Pogórze Górne -Serpentynami w dół - przystanek przy skrzyżowaniu z Hutniczą - PKP Chylonia.

    Ale to gmina Kosakowo musiałaby dogadać się z ZKM i Gdynią...

    • 3 3

  • Ciekawe jaką to ma żywotność... (5)

    Bo możliwości niezłe, ale jak padną baterie to co dalej?

    • 19 3

    • (3)

      Jak mnie pamięć nie myli, można tym przejechać 30km bez zasilania z sieci trakcyjnej, natomiast sam pojazd żyje 8 lat (jest to standardowa wartość dla autobusów, czy to elektrycznych czy spalinowych).

      • 1 2

      • Ty te standardy (2)

        to z którego palucha wysysasz? Może w Niemczech po 8 latach sprzedają autobus, ale on potem jeszcze jeździ kolejne 12 u nowego nabywcy. Elektryki mają 15 lat gwarancji na baterie więc też będą służyły minimum 2 razy tyle co w Twoich standardach

        • 2 2

        • (1)

          Papier wszystko przyjmie

          • 4 0

          • Gwarancja

            Wiesz na czym polega gwarancja? Producent zapewnia, że przez ilość lat określonych w umowie dana rzecz będzie działać, a jak nie to naprawi ją club wymieni na nową. Więc to już problem producenta by baterie wytrzymały 15 lat

            • 0 0

    • Pasazerowie

      ...beda pchac .

      • 6 0

  • Trolejbus bez szelek, czyli autobus na baterie

    Tą sama drogą co autobus spalinowy. No naprawdę wyczyn na miarę Gdyni Szczurka

    • 3 1

  • Zróbcie najpierw nawierzchnię na Kwiatkowskiego!!!

    A nie demolujecie trolejbusy za 1.8mln

    • 2 1

  • Co za różnica 32 czy 170 ? (1)

    I tak są korki do Obłuża.

    • 19 0

    • jest różnica 32 będzie rzadziej jeździć

      • 1 0

  • Jest jeszcze jedno rozwiązanie

    Droga (na kawałku lub całej długości) przeznaczona wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej, fizycznie oddzielona od innych dróg. W zasadzie działa to jak tory tramwajowe z betonu no i można stosować odcinkowo bez budowania całej sieci. Zobaczcie Brisbane lub Istambuł.

    • 1 1

  • kiedy dojadą do rumi janowa

    • 5 0

  • Gdyby przeleciał nad korkami

    To by było coś. A tak będzie stał na Wiśniewskiego jak inni.

    • 9 0

  • W okresie 1 listopada +/-3 dni zobaczymy jak te akumuoatory sobievporadza

    =)))

    • 7 1

  • A kiedy pętla autobusowa po drugiej stronie dworca w Chyloni?

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane