- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (181 opinii)
- 2 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (182 opinie)
- 3 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (121 opinii)
- 4 Coraz więcej domów pływających na wodzie (79 opinii)
- 5 Ograniczają koszenie zieleni, ale nie wszędzie (103 opinie)
- 6 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (82 opinie)
Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni
Od 1 września trasą linii 32 na północ Gdyni pojadą pierwsi pasażerowie, którzy będą mieli do dyspozycji najnowocześniejsze trolejbusy wyposażone w pojemne akumulatory. Dzięki temu połączenie Pogórza z centrum miasta będzie możliwe ekologicznymi pojazdami bez budowy trakcji trolejbusowej. W poniedziałek miał miejsce testowy przejazd pojazdu Solaris Trollino 12.
- To przede wszystkim ogromna wygoda dla mieszkańców Pogórza i Obłuża. To również kolejny krok w stronę ekologicznego transportu - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - Ta linia będzie realizowana za pomocą tzw. supertrolejbusów, czyli tych pojazdów, które mają podwójną homologację i mogą się na dwa sposoby ładować - zarówno w sieci trakcyjnej, jak i w czasie postoju. Operacja jest możliwa dzięki temu, że dokonaliśmy przebudowy w okolicach Węzła Ofiar Grudnia '70 i ul. Janka Wiśniewskiego. Dzięki temu powstało trochę nowej trakcji. A to umożliwia jeszcze dalsze kursowanie trolejbusów zasilanych bateryjnie.
Trasa linii 32 będzie wiodła z Pogórza do Placu Kaszubskiego i zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej przez ul. Świętojańską . Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia
- Zdecydowanie poprawi się dostęp do Śródmieścia Gdyni, bowiem trolejbus linii 32 nie będzie kończył kursu na placu Kaszubskim, tylko będzie jechał dalej ul. Świętojańską do Węzła Franciszki Cegielskiej. W związku z tym łatwiej będzie bezpośrednio dotrzeć do tego rejonu miasta, bądź z tego rejonu miasta wrócić do domu - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Trolejbus jadący w kierunku Śródmieścia podjedzie pod dworzec główny. Dzięki temu zmniejszy się dystans dla osób, które chciałyby przesiąść się z tego trolejbusu na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. Myślę, że to dla tych osób będzie duże ułatwienie.
W dni powszednie linia 32 kursować będzie w godzinach od 5:30 do 22:30, w soboty od 6 do 22:30, a w niedziele i dni świąteczne - od 10 do 22:30. Z Pogórza Dolnego uruchomione zostaną także kursy zjazdowe do bazy trolejbusowej Grabówek SKM, realizowane w ramach linii 710.
Miejsca
Opinie (172) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-25 09:33
Czemu nie można porządnie skomunikować gminy Kosakowo z SKM Chylonia?
Gdyby powstała pętla autobusowa po drugiej stronie peronu, można pusić w godzinach szczytu + wieczorem więcej autobusów na lini Kosakowo - Chylonia PKP. Podejrzewam, że bardzo by to odciążyło estakade kwiatkowskiego i północne dzielnice Gdyni + Kosakowo.
1) Linia
Autobus co 15 min: zaczyna w Mechelinkach - jedzie przez Mosty(co któryś kurs przez Złote Piaski) - Cmentarz Kosakowo - Kosakowo Krokusowa - Kosakowo UG - Wiejska - Pogórze Górne - Serpentynami w dół - przystanek przy skrzyżowaniu z Hutniczą - PKP Chylonia.
2)Linia:
Autobus co 15 min: zaczyna w Rewie - Pierwoszyno - Kosakowo UG - Derdowskiego - Szperk - Staniewicza - Pogórze Górne -Serpentynami w dół - przystanek przy skrzyżowaniu z Hutniczą - PKP Chylonia.
Ale to gmina Kosakowo musiałaby dogadać się z ZKM i Gdynią...- 3 3
-
2020-08-24 16:13
Ciekawe jaką to ma żywotność... (5)
Bo możliwości niezłe, ale jak padną baterie to co dalej?
- 19 3
-
2020-08-24 16:29
(3)
Jak mnie pamięć nie myli, można tym przejechać 30km bez zasilania z sieci trakcyjnej, natomiast sam pojazd żyje 8 lat (jest to standardowa wartość dla autobusów, czy to elektrycznych czy spalinowych).
- 1 2
-
2020-08-24 17:57
Ty te standardy (2)
to z którego palucha wysysasz? Może w Niemczech po 8 latach sprzedają autobus, ale on potem jeszcze jeździ kolejne 12 u nowego nabywcy. Elektryki mają 15 lat gwarancji na baterie więc też będą służyły minimum 2 razy tyle co w Twoich standardach
- 2 2
-
2020-08-24 21:38
(1)
Papier wszystko przyjmie
- 4 0
-
2020-08-25 09:19
Gwarancja
Wiesz na czym polega gwarancja? Producent zapewnia, że przez ilość lat określonych w umowie dana rzecz będzie działać, a jak nie to naprawi ją club wymieni na nową. Więc to już problem producenta by baterie wytrzymały 15 lat
- 0 0
-
2020-08-24 16:18
Pasazerowie
...beda pchac .
- 6 0
-
2020-08-25 08:53
Trolejbus bez szelek, czyli autobus na baterie
Tą sama drogą co autobus spalinowy. No naprawdę wyczyn na miarę Gdyni Szczurka
- 3 1
-
2020-08-25 08:40
Zróbcie najpierw nawierzchnię na Kwiatkowskiego!!!
A nie demolujecie trolejbusy za 1.8mln
- 2 1
-
2020-08-24 18:12
Co za różnica 32 czy 170 ? (1)
I tak są korki do Obłuża.
- 19 0
-
2020-08-25 08:29
jest różnica 32 będzie rzadziej jeździć
- 1 0
-
2020-08-25 08:16
Jest jeszcze jedno rozwiązanie
Droga (na kawałku lub całej długości) przeznaczona wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej, fizycznie oddzielona od innych dróg. W zasadzie działa to jak tory tramwajowe z betonu no i można stosować odcinkowo bez budowania całej sieci. Zobaczcie Brisbane lub Istambuł.
- 1 1
-
2020-08-25 07:48
kiedy dojadą do rumi janowa
- 5 0
-
2020-08-25 06:38
Gdyby przeleciał nad korkami
To by było coś. A tak będzie stał na Wiśniewskiego jak inni.
- 9 0
-
2020-08-25 05:43
W okresie 1 listopada +/-3 dni zobaczymy jak te akumuoatory sobievporadza
=)))
- 7 1
-
2020-08-25 02:36
A kiedy pętla autobusowa po drugiej stronie dworca w Chyloni?
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.