- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (45 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (137 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (82 opinie)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (338 opinii)
Trolejbusem w nowe miejsca
Z trolejbusem nie jest tak łatwo, jak z autobusem. By ruszyła nowa linia, trzeba wybudować nowy odcinek sieci trakcyjnej, by "szelki" miały po czym sunąć. To wszystko kosztuje. Dzięki temu, że miasto dostało unijne dofinansowanie do tej inwestycji, zamiast wykładać z budżetu 40 mln zł, Gdynia wyłoży tylko połowę.
O nową linię od lat dopominali się mieszkańcy Dąbrowy. Co zyskają? Przede wszystkim wygodne połączenie ze Śródmieściem.
- Trasa nowej linii będzie przebiegać ze Stoczni Gdynia al. Solidarności, ul. Wiśniewskiego, pl. Konstytucji, ul. Jana z Kolna, pl. Kaszubskim, ul. Świętojańską, al. Zwycięstwa, Wielkopolską, Chwaszczyńską, Nowowiczlińską i Miętową do pętli Dąbrowa-Miętowa - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Nowa linia trolejbusowa będzie funkcjonowała przez wszystkie dni tygodnia i będzie obsługiwana głównie nowoczesnymi trolejbusami niskopodłogowymi.
Ważny jest także fakt, że "24" będzie kursowała często: w porannym szczycie co 12 minut, w godz. 8 - 19 co 15 minut, w godz. 19 - 21 co 20 minut, a w godz. 21 - 23 co pół godziny. Ostatni "trajtek" odjedzie z Dąbrowy o godz. 23.28, a więc o wiele później niż kursująca tu linia autobusowa 172.
Oficjalne otwarcie nowej linii nastąpi dzisiaj, o godz. 11. Chwilę później trolejbusy linii 24 wyruszą na trasę. Pierwszy odjazd ze Stoczni nastąpi o godz. 11.43, a z ul. Miętowej na Dąbrowie o godz. 12.47. W związku z uruchomieniem nowej linii zmienią się rozkłady jazdy linii 23, 27, 133, 160, 172 (272), 180, 192 (292) oraz kursów zjazdowych 700 i 730. Warto zapoznać się ze szczegółami, bo np. linia 23 nie będzie funkcjonować w niedziele i święta. To jeszcze nie koniec nowości - zgodnie z postulatami mieszkańców oraz Rad Dzielnic zmienione zostaną nazwy niektórych przystanków. Teraz np. nie będziemy już jeździć do pętli Karwiny Tesco, ale Dąbrowa Tesco.
Warto przypomnieć, że projekt "Proekologiczny rozwój transportu w Gdyni" oznacza również budowę nowej zajezdni trolejbusowej przy ul. Zakręt do Oksywia (w przyszłym roku), zakup dziesięciu nowych trolejbusów i budowę nowej pętli trolejbusowej przy ul. Chwaszczyńskiej.
Opinie (27)
-
2005-12-19 19:33
Przedłużyć 23?
Żeby tłoczyć się w nim? Bardzo dobrze, że zrobili nową linię!
Poza tym nie robi mi różnicy czy jadę trajtkiem czy busem.- 0 0
-
2005-12-19 17:45
Pf
Ten 24 se możecie wsadzić... nie lepiej było puścić inną linie autobusu? Albo częściej 172? Po co w ogólne piszecie, że ludzie cieszą się z tego trajtka... ja takiego nie spotkałem. Jakoś nie chcę mi się jeździć transporterami moherowych beretów...
- 0 0
-
2005-12-19 17:26
Były pracownik PKM
Pracowałem kiedyś w zajezdni i zrobiłem kilka zdjęć i kto za to płaći Pan płaci Pani płaci. Społeczeństo! NO to może tyle na początek?
- 0 0
-
2005-12-19 17:13
Czy nas na to stać ? ? ?
Może to i fajnie,tylko że:
- koszt wozokilometra trolejbusu jest średnio o ok. 20 % wyższy niż autobusu ( powód - utrzymanie pogotowia sieci )
- koszt zakupu: nowoczesny,niskopodłogowy trajtek to wydatek rzędu 1200 tys. zł netto, gdzie za 1 mln zł możemy kupić nowy autobus przegubowy.
- uniwersalność tego środka transportu pozostawia wiele do życzenia,w wypadku powodzi,konieczności ewakuacji większych grup ludności,uszkodenia zasilania linii trakcyjnej są to pojazdy bezużyteczne,bez możliwości zorganizowania prowizorycznego objazdu.
- przy normach silników autobusowych Euro 4 czy zasilaniu gazem mówienie o zanieczyszczeniach jest zwykłą demagogią.
Powyższe argumenty każą traktować trajtki jako lokalny folklor a nie jako alternatywę dla autobusów,zwłaszcza wielkopojemnych. Świat mając na wzgędzie cytowane wyżej argumenty odchodzi od transportu trolejbusowego,traktując go jako atrakcję turyst. niż rozwiązanie komunikacyjne.- 0 0
-
2005-12-19 15:40
Tak, Gdynia bogate miasto i dobrze zarządzane. Jeszcze troche i do Oliwy trolejbusem dojedziemy! :P
- 0 0
-
2005-12-19 11:49
I co już narzekadła włączyliście - malkontenciki????
- 0 0
-
2005-12-19 11:47
A mi sie w trajtkach tych starszych zawsze nidobrze robi :PPP
- 0 0
-
2005-12-19 11:26
Trajtek srajtek
Fundują sobie trajtek, a połowa dróg na Dąbrowie to gruntówki, albo z płytami w najlepszym razie :(((
- 0 0
-
2005-12-19 10:49
linia 24 juz kiedys (kilka lat temu) byla na karwiny z tym ze konczyla sie na petli tesco - tak jak 23 - ja nie narzekam mam nadzieje ze w efekcie trajtki nie beda jezdzily jedyne dalej ale i czesciej :)
- 0 0
-
2005-12-19 10:27
Trolejbusy są ekonomicznie uzasadnione tylko na długich trasach, a tych w Gdyni nie brakuje. Średnio 20-30km w jedną stronę.A co do punktualności to życzyłbym sobie takiej w Gdańsku.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.