• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusowa promocja Gdyni z Tychami

Patsz
1 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Zobacz film promujący trolejbusy w Gdyni i Tychach


Gdyby zapytać mieszkańców Trójmiasta, czy coś łączy oddalone od siebie o 600 km Gdynię i Tychy, zapewne niewielu znałoby odpowiedź. W obu miastach zdecydowano więc, że warto pochwalić się ważnym łącznikiem, jakim są trolejbusy. Informować będzie o tym nakręcony wspólnymi siłami film.



Czy promocja komunikacji miejskiej ma sens?

Ponad 6-minutowa produkcja, która trafiła na portal Youtube nie ma skomplikowanego scenariusza. Rozpoczyna się w Tychach, gdzie nieuważny pasażer wsiada do trolejbusu linii 30, kierunek Gdynia Główna. Podczas przejazdu widać tyskie trolejbusy i charakterystyczne dla miasta miejsca.

Dwie części kręcone w wakacje



Pasażer zasypia. Zostaje obudzony przez kierowcę w Gdyni, a trolejbus stoi przed dworcem głównym. Bohater filmu wychodzi, zaczyna zwiedzać Gdynię, by pod koniec dnia spróbować wsiąść do trolejbusu jadącego do Tych. Nie zdąża, ale zostaje zabrany przez zabytkowego "Ziutka" na tyskiej linii A i sprzed zajezdni PKT rusza do domu.

Produkcją zajęli się wspólnie pracownicy Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej z Gdyni i Tyskich Linii Trolejbusowych.

Film zrealizowano w dwóch częściach - pierwszą nagrano w Gdyni w czerwcu, a drugą w Tychach w połowie sierpnia. Udział w produkcji wzięli pracownicy - główny bohater Tomasz Kumor na co dzień jest kierowcą trolejbusu w Tychach.

Chociaż pomysł może wydawać się zwyczajny, to zarządcy obydwu przedsiębiorstw nie ukrywają satysfakcji. Przekonują, że to pierwsza akcja w Polsce, gdy przedsiębiorstwa łączą siły, by promować komunikację.

Film z trolejbusami: promocja i dobra zabawa



- Wywołując uśmiech na twarzach widzów, którzy oglądają perypetie zagubionego pasażera, budujemy pozytywny wizerunek i pokazujemy, że oprócz tworzenia komunikacji trolejbusowej, potrafimy się również dobrze bawić - mówi Marcin Rogala, prezes Tyskich Linii Trolejbusowych.
Na razie nie wiadomo, czy wspólna promocja będzie kontynuowana. Być może pojawi się kolejny film.

- Zastanawiamy się nad zmontowaniem dodatkowego filmu, który pokaże sceny zakulisowe, bo to również byłoby bardzo ciekawe i warte pokazania - twierdzi Tomasz Sieniek z Tych, współautor filmu.

Zobacz, jak wygląda zajezdnia trolejbusów w Gdyni "od środka"


Trolejbus Ziutek na ulicach Gdyni

Patsz

Opinie (180) ponad 10 zablokowanych

  • Bardzo fajny film. Przyjemny, lekki.

    • 3 4

  • Jaki jest sens rozwijania sieci trolejbusowej? (11)

    W dobie nowoczesnycb napedów hybrydowych lub elektrycznycj

    • 6 6

    • taki ze wiecej kasy podatnika mozna zmarnowac :)

      • 3 3

    • Jaki jest sens inwestować w napędy hybrydowe skoro istnieje sieć trolejbusów? (3)

      A swoją drogą nie kumasz, że trolejbus też ma napęd elektryczny?

      • 6 0

      • Kumam baranie. (2)

        Jaki jest sens topienia kasy w budowanie sieci trakcyjnej kiedy mozna kupic pojazd z nowoczesna elektryczna ednostka napedowa. Robimy dobrze zainteresowanym firmom co nie?

        • 1 5

        • przecież sieć trakcyjna jest wybudowana, matole

          Wytłumacz mi sens kupowania autobusów i budowania stacji ich obsługi skoro jest sprawny system trajtków.

          Jak ci nagle przyjdzie ochota na prysznic to wyrywasz wannę z łazienki i wstawiasz brodzik?

          • 4 0

        • I ładować go co 30 km? Nie bądź śmieszny

          poczytaj o eksperymentach z elektrykami w Lublinie

          • 3 0

    • (4)

      owe "nowoczesne napędy hybrydowe i elektryczne"
      są znacznie, znacznie droższe, mniej bezpieczne,
      np. wybuchają, płoną itd,
      a za to, żeby nie wybuchały, płać, płać, płać,
      pojazdy są mniej zrywne i część pojazdu wiezie sam napęd itd

      zaś trolejbus nie musi wlec elektrowni
      tylko pasażerów

      a hamując, może oddać sztrum do sieci
      (nie ma jeszcze akumulatorów, które by przyjęły taki nagły przypływ)

      ta nowoczesność zbliża sie do ideału trolejbusowo tramwajowego
      ale to wciąż są namiastki

      mają wady, te druty wszędzie, ale przecież warto

      • 7 0

      • ..i te słupki w całym miescie, korki w których stoją trolejbusy lub przez które.

        • 1 4

      • Durna odpowiedz. (1)

        Czyli te wprowadzane w roznych miastach w Polsce i na swiecie autobusy o napedzie elektrycznym zagrazaja ludziom? Puknij sie w leb. Takie pojazdy sa mniej zrywne? Co to za argunent. Trolejbusy to technklogia19 wieczna

        • 1 7

        • A pojazdy hybrydowe to też xix wiek!

          Najweselej się czyta takich niedouczonych ekspertów z mateuszlandu!

          • 1 0

      • Same druty to i tak lepiej niż druty+tory, których wymagają tramwaje

        • 3 0

    • te nowoczesne napędy elektryczne mają śmieszny zasięg

      a hybryda to ślepy zaułek motoryzacji

      • 1 1

  • (1)

    Pierwszy na świecie trolejbus został publicznie zaprezentowany 29 kwietnia 1882 roku przez wynalazcę dr. Ernsta Wernera von Siemensa na przedmieściach Berlina w Halensee.

    • 4 0

    • Ten jak zwykle żyje Google Sven

      • 1 1

  • Ciekawe dlaczego inne miasta nie rozwijają tego ustrojstwa u siebie? (5)

    • 4 6

    • Tak

      • 3 0

    • Bo szanuja srodki publiczne

      • 3 5

    • Nie

      • 1 1

    • ciekawe czemu wygadujesz głupoty (1)

      Marakesz ma trajtki od roku, Rijad od 2013, Praga od 2017...

      To że ty o czymś nie wiesz, to nie znaczy, że taka jest rzeczywistość

      • 6 1

      • Bo ich stać na fanaberie. Zapomniałeś jeszcze o Jałcie

        • 0 3

  • Ja uwazam.ze w Gdyni mozna.rozwijac jescze konne tramwaje (4)

    Technologia tak samo efektywna i nowoczesna jak trolejbusy

    • 7 8

    • No musisz dogryźć bo codziennie z buta poginasz w gdansku i nie możesz sie z tym pogodzić.
      Przykro nam ale w Gdyni takich problemów nie ma

      • 6 1

    • trzeba być skończonym durniem żeby twierdzić (2)

      że trolejbusy nie są "efektywne" - w Gdyni codziennie wożą tysiące pasażerów.

      • 5 1

      • Czy trolejbusy mają własne wydzielone trakty? Czy też poruszają się po ulicach jak każdy inny pojazd?! (1)

        • 0 1

        • Tak, mają buspasy

          które są znacznie lepsze od torów, bo mogą z nich też korzystać autobusy, karetki, taksówki

          • 1 1

  • Michał P. (1)

    Na każdym filmiku, na każdym zdjęciu, stara sie wejść każdemu w d. ale to każdy wchodzi jemu w d.
    Musi być zawsze i wszędzie, to taki wazeliniarz zajezdniowy i zkmowy

    • 5 1

    • Ma parcie do tv

      • 0 0

  • Kim Dzong szczur

    • 4 0

  • Ciekawe

    A to w Gdyni jest co zwiedzać? Cztery ulice na krzyż zapchane bankami?

    • 5 3

  • Gdyni nakręciła film (2)

    a w tekście czytamy że: "Produkcją zajęli się wspólnie pracownicy Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej z Gdyni i Tyskich Linii Trolejbusowych." czyli prywatne spółki a nie władze miasta.

    **wra, uwielbiam takie uproszczenia wprowadzające w błąd.

    • 1 0

    • PKT nie jest prywatną spółką (1)

      • 1 1

      • Na początku masz info PKT sp z o.o.

        • 1 0

  • długie, nudne

    i z beznadziejnym podkładem muzycznym.
    Myślę, że produkcję trzeba było zlecić młodym, zdolnym z pomysłami.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane