• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy bez szelek pojadą na Fikakowo

Michał Sielski
16 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Trolejbusy z akumulatorami mogą przejechać 5 km bez "szelek". Trolejbusy z akumulatorami mogą przejechać 5 km bez "szelek".

Ładowane z gniazdka, korzystające z trakcji tylko na części trasy - futurologia? Wcale nie taka odległa, już zaczęły się prace, które pozwolą poprowadzić na Fikakowo linię trolejbusową.



Korzystasz z komunikacji publicznej?

Pętla na końcu ul. Gryfa Pomorskiego (nieopodal ul. Lipowej) zobacz na mapie Gdyni miała powstać już w 2009 roku. Nie wszystkim to się jednak podobało. Część mieszkańców protestowała, choć ich argumenty były - delikatnie rzecz ujmując - dyskusyjne. Nie chcieli korków, hałasu i zanieczyszczenia powietrza.

Sęk w tym, że w każdej dzielnicy komunikacja publiczna korki zmniejsza, trolejbusy są często cichsze niż samochody osobowe, a napędzane prądem pojazdy są przyjazne dla środowiska. Co więcej - w przeprowadzonej przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni ankiecie, większość mieszkańców Fikakowa trolejbusu chciała, nawet jeśli słupy trakcyjne pojawiłyby się na całej długości trasy.

Wszystko zmierza jednak ku temu, by słupy się w Wielkim Kacku nie pojawiły. Linię mogą bowiem obsługiwać pojazdy hybrydowe, które dojadą do pętli nawet bez trakcji, która nie będzie musiała być "dociągnięta" do samego końca. Na pętli akumulatory będą ładowane w najprostszy sposób - wtyczką z gniazdka elektrycznego. Miasto chce uzyskać na ten cel unijną dotację, co nie powinno być trudne, bo Unia Europejska ma spory budżet na projekty ekologicznego transportu, a niewiele miast taki wdraża.

- Teraz nie ma w tej części Wielkiego Kacka miejsca na postoje dla autobusów, na których kierowca mógłby odpocząć i poczekać na odpowiednią godzinę odjazdu. Prace budowlane mogą zacząć się w przyszłym roku - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Na razie trwają prace nad przygotowaniem dokumentacji, od ich tempa zależy termin rozpoczęcia inwestycji. Tymczasem do Fikakowa na ul. Starodworcową zobacz na mapie Gdyni dociera jedynie midibus ZKM, który cieszy się sporym zainteresowaniem.

Opinie (168) 9 zablokowanych

  • SRALY MUCHY BYLA.. WIOSNA

    PRZEDEWSZYSTKIM NIKT NIE MOWI ILE POTRZEBA SPALIC WEGLA NA WYPRODUKOWANIE PRADU !!! NIGDY MAREK STEPA NIE POWIEDZIAL ZA SWOICH KADENCJI.. NIE MOWIAC WPROST O FAKTURZE ZA PRAD. JAKA TO SUMA ????? .. TAKI TROJLEBUS GDY NIE KORZYSTA Z SZELEK TRACI 35 - 40% SWOJE MOCY JADAC PO PLASKIEJ POWIERZCHNI.. TYLKO STALA PREDKOSC WCHODZI W GRE.. WIEC W ZOLWIM TEMPIE SPOWODUJE KOREK I SZYBSZE WYCZERPANIE ZYWOTNOSCI BATERI. POZDRAWIAM..

    • 8 2

  • No właśnie jakiś czas temu widziałem trajtka (1)

    popylającego z odpiętymi szelkami Wielkopolską, myślałem że coś mi się przywidziało :)

    • 3 0

    • Z góry dawał?

      • 0 0

  • Głupota...

    Ta linia to głupota! Na Fikakowie mieszkają raczej bogaci ludzie, w większości mają po 2 samochody... Do przystanku na Chwaszczyńskiej z każdego miejsca to góra 10 min spacerku... Poza tym jeździ tam już autobusik 153 i poza godzinami szczytu jest prawie pusty! A uliczki na Fikakowie są wąskie i kręte... Pomijam już sprawy estetyki, opłacalności i zwykłej logiki tej inwestycji... Pozdrawiam Biurokratów którzy chcą uszczęśliwić na siłę mieszkańców Fikakowa i wywalić kupę kasy w błoto!

    • 11 1

  • "Tymczasem do Fikakowa na ul. Starodworcową zobacz na mapie Gdyni dociera jedynie midibus ZKM"

    "Tymczasem do Fikakowa na ul. Starodworcową zobacz na mapie Gdyni dociera jedynie midibus ZKM, który cieszy się sporym zainteresowaniem. "

    zazwyczaj jeździ pusty

    • 8 1

  • Jeżeli mieszkańcy mówią, że nie chcą, no to łaskawie, uszanujcie to. (1)

    Widać nie ma popytu. Stawianie podaży tam, gdzie popytu brak, musi spowodować korki. Trajtek z definicji jest zawalidrogą. Uzasadniony jest wtedy, gdy popyt występuje tam, gdzie linia.

    • 8 4

    • O matematyk

      się odezwał. Ten który nigdy nie wsiadł w życiu do trolejbusu.

      • 0 0

  • (1)

    Można by pościć linie nocną na Dąbrowę-Miętową albo jakaś linię pośpieszna lub zwykły trolejbus kursujący do późnych godzin wieczornych z centrum.

    • 1 0

    • żadnych brewerii

      są taksówki. Nie będę z moich podatków finansował wożenia łajdusów. W nocy się śpi, a nie szlaja. Od Dąbrowy - Centrum daleko nie masz.

      • 0 0

  • Nikt z mieszkancow (1)

    z ktorymi rozmiawialem, tego nie chce ale i tak urzednicy musza przeforoswac. Zastanawiam sie o co tu chodzi.

    • 7 1

    • OK, doczytalem

      "Miasto chce uzyskać na ten cel unijną dotację, co nie powinno być trudne, bo Unia Europejska ma spory budżet na projekty ekologicznego transportu, a niewiele miast taki wdraża." - i sprawa jasna czemu urzadasy tak bardzo chca trolejbusy na Fikakowie.

      • 2 0

  • Autobus 153

    Bus ten przez większą część dnia jest prawie pusty! Więc jeśli 3-5 osób autor artykułu nazywa "sporym zainteresowaniem" to chyba jest jakiś żart. Mieszkam na Fikakowie od 4 lat, korzystam regularnie z komunikacji miejskiej i ani razu nie czułam potrzeby korzystania z tego autobusu, bo po co? Do centrum nie dojadę, a tym bardziej dalej, na Dąbrowę też nie, a przejechać się dwa-trzy przystanki, by się za chwilę przesiadać na kolejny autobus jest bez sensu.A na Starodworcową to mogę skrótem spacerkiem przez osiedle pójść.

    Może by warto w co innego zainwestować, co by się większej liczbie osób przydało. Plac zabaw dla brzdąców, jakieś boisko dla młodzieży, czy akcję oczyszczania lasu z syfu, który tam jest?

    • 10 1

  • autobus na prad a nie trolejbus

    • 0 0

  • Powinno się całkowicie zlikwidować transport publiczny i chodniki

    Wszyscy powinni jeździć wszędzie samochodami, jak w USA. To jest postęp.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane