• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy mają zasobnik. Jazda bez prądu już możliwa

Patsz
2 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
W przyszłoroczne wakacje po alei Jana Pawła II mają kursować trolejbusy bez szelek. Będą to regularne testy. Do tej pory odbywało się to tylko podczas prezentacji. W przyszłoroczne wakacje po alei Jana Pawła II mają kursować trolejbusy bez szelek. Będą to regularne testy. Do tej pory odbywało się to tylko podczas prezentacji.

Nowe urządzenie - zasobnik superkondesatorowy ma pomóc odzyskiwać energię podczas hamowania trolejbusów. W ostatnich dniach kosztujący 350 tys. zł mechanizm został podłączony na jednej z podstacji przy ul. Wielkopolskiej w Gdyni.



Zasobnik superkondesatorowy ma dodać trolejbusom energii. Zasobnik superkondesatorowy ma dodać trolejbusom energii.

Czy trolejbusy bez szelek staną się przełomem w gdyńskiej komunikacji?

Pełną parą urządzenie zacznie działać za kilkanaście dni. W ostatnim czasie konieczna była jego konfiguracja. Podstaw jego funkcjonowania uczyła się również załoga PKT. Zasobnik pomoże odzyskiwać energię, która - magazynowana - będzie mogła być wykorzystywana podczas awarii lub spadków napięcia w sieci.

- Zgromadzona dodatkowa energia może oczywiście zostać "skonsumowana" w późniejszym czasie przez inne trolejbusy, np. podczas chwilowego deficytu energetycznego. Wszystko po to, by znacząco obniżyć zużycie energii oraz jej racjonalne zagospodarowanie - wyjaśniają w Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej.

Obecnie ponad połowa taboru PKT liczącego 85 trolejbusów jest zdolna zwrócić energię do sieci. Zakup i montaż urządzenia współfinansowała Unia Europejska w ramach projektu Civitas Dynamo. Ten sam projekt pozwoli na to, by w przyszłoroczne wakacje na Skwer Kościuszki mogły wjechać trolejbusy bez szelek.

W dwóch pojazdach zostanie zamontowana nowa bateria o większej pojemności, będąca równorzędną dla napędu elektrycznego. Dzięki mniejszemu rozmiarowi akumulatora, zwiększy się powierzchnia pasażerska w trolejbusie o 7 miejsc i spadnie zużycie energii - dzięki dużo mniejszej wadze napędu.

- Taki akumulator można porównać do baterii w telefonie komórkowym. Dwa nowe trolejbusy są produkowane z komponentów autobusów jeżdżących w naszej sieci w Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej. Skierowane zostaną na linię 21, która w wakacje będzie wjeżdżała na Molo Południowe - zapowiada Marcin Gromadzki, z gdyńskiego ZKM.

Czytaj też: Zabytkowe trolejbusy ponownie na trasie

Na obydwa zadania w ramach Civitas Dynamo, UE wykłada połowę z 320 tys. euro. Resztę sfinansuje Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej.

Ma to być preludium do uruchomienia linii trolejbusowych do zachodnich dzielnic Gdyni, Sopotu, a nawet Gdańska. Kiedy nastąpi ekspansja nowej generacji pojazdów, na razie nie wiadomo.
Patsz

Opinie (86) 3 zablokowane

  • W Szanghaju trojlejbusy "ładują" się na przystankach !!!! (1)

    Chińczycy , więc wyprzedzili pomysły na trojlebus.
    Byłem i widziałem. Dla informacji ciołków piszących durne komentarze , to na wieży w Sznaghaju na 320 mtr jest informacja , że miastem spółpracującym (bratnim) jest Pomorze bo Gdańsk jest dla dla nich tzw, pipidówą.

    • 7 0

    • A Gdynia to pewnie metropolia.

      • 0 0

  • Wow (5)

    W Gdańsku żaden autobus nie ma zasobnika i jakoś autobusy jeżdżą.

    • 20 41

    • Jeżdżą jak chcą (1)

      Jak wyżej. A komunikacja między dwoma sąsiednimi dzielnicami wymaga trzech autobusów jadących naokoło.... Rozkład jazdy dla profesorów, przystanki nazwane dziwnie... jakby nie po polsku... Achas.. to przecież Wolne Miasto, a w kościołach same "polskie" krypty....z nazwiskami zaczynającymi od von....

      • 0 3

      • No tak,w Gdyni to pppppprofesor tworzy rozkłady dla ludu.

        • 1 1

    • Gdynia taka nowoczesna, że nawet niewidzialne samoloty z Kosakowa latają:) (1)

      Ja jednak wolę widoczne samoloty z Rębiechowa i autobusy nie przywiązane do sznura.

      • 13 24

      • Port Lotniczy Walesa

        A kto jest Walesa? Jakiś król z Wazów? Czy jakaś zastawa z Chin?

        • 1 6

    • biedny jesteś, skoro nie widzisz żadnej różnicy pomiędzy autobusem, a trolejbusem. Proponuje nadrobić braki, poczytać, a potem dawać komentarze.

      • 16 4

  • czyli teraz kierowcy bede gwaltownie hamowac zeby wiecej energi uzyskac (4)

    • 31 22

    • A slyszałeś o takim czymś jak fizyka

      i zasada zachowania energii?

      • 3 0

    • Tak już musi być

      - każde udane przedsięwzięcie widzieć tylko w czarnych kolorach

      • 3 0

    • naucz się pisać dresie. (1)

      • 8 9

      • Twój stary ...

        to dres, czep się własnego ogona głąbie!

        • 8 2

  • Czyli wkrótce Witomino

    • 1 0

  • teraz to dofinansowanie z Unii się podoba (1)

    a jak kazali zwrócić bezzasadne dofinansowanie z miasta Gdynk dla lotniska w Kosakowie, to było conajmniej wtrącanie się do Polski

    • 5 2

    • Dofinansowanie nie było bezzasadne.

      Łykaj dalej platformiano-budyniowe media, to się odmóżdżysz do końca.

      • 3 4

  • Do Ergo tak, ale kto będzie jeździł trajtkiem do Gdańska?

    Najlepiej by było puścić w końcu cywilizowane połączenie trolejbusowe do Rumi. Ludzie, którzy tam mieszkają w większości uczą się i pracują w Gdyni, a nie ma niestety dogodnego połączenia przez Główną Arterię Komunikacyjną Trójmiasta.
    Jest jedynie Linia R, która kursuje Hutniczą, więc jest fajnym rozwiązaniem dla Śródmieścia i Południowych dzielnic Gdyni. Mieszkańcy północno-zachodnich muszą się jednak przedzierać przez kilometr kałuż i mułu, co nie jest zbyt komfortowe. Potrzebny jest trolejbus przez Morską, Chylońską i Sobieskiego. Podejrzewam, że będzie to bardziej rentowne niż inwestycja w połączenie do Gdańska.

    • 5 0

  • i co z tego (1)

    Zła wiadomość - to wina tuska. Gdyby powiedzieli że można jeździć za darmo to co innego a tak to zła wiadomość. 😉

    • 12 20

    • Niemożliwe !

      Gdyby komunikacja miejska była darmowa to byśmy nie mogli mieć nowoczesnych flot autobusów, tramwajów i trolejbusów. Trójmiasto jest za dużo na taką inwestycję..

      • 3 0

  • A w Gdańsku czekamy na tramwaje beztorowe! (5)

    Go Gdańsk!

    • 52 4

    • w Gdańsku czekamy na nowe tramwaje a nie odmalowany Niemiecki złom !! (1)

      Na nowe ciche oszczędne autobusy elektryczne jak w warszawce zakupili albo na CNG jak w Gdyni a nie na trujące śmierdziuchy od Turasa kupione bo Budyń jest znajomym Mietka!!

      • 7 5

      • @Niby mecedesy

        Wiesz co to jest PZP? Jakby bolechowscy pieniacze pogodzili się z faktem,że nie chcą ich w Gdańsku,to by można było spokojnie kupić Citaro.A tak,żeby pozostać w zgodzie z PZP i nie dać Solarisowi mozliwości skutecznego odwołania,trzeba bylo zrobić przetarg pod Conecto.

        • 1 2

    • od thorium

      (rodzaj reaktorów jądrowych, m.in. taki jest pod betonem w Czernobylu)

      • 0 0

    • Beztorowe i nieelektryczne, tylko magnetyczne (1)

      • 11 0

      • magnetyczne tez musza miec tor lub szyne prowadzaca

        • 5 1

  • Normalnie system KERS zamontowali ;) (2)

    Czekamy teraz na pierwszy tor F1 w trojmiescie.

    • 35 7

    • (1)

      Oczywiście jeśli taki ma powstać to na pewno powstanie w Gdańsku bo w Gdyni jak coś się wybuduje to stoi odłogiem ---> Lotnisko Kosakowo.

      • 4 8

      • Czyli budować już nie trzeba...

        • 1 0

  • Pasy na przejściu falują

    niczym das auto na wolnych obrotach. Słońce już asfalt stopiło ? czy zimowa solanka rozmyła ?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane