- 1 Remont przed budową Drogi Zielonej (93 opinie)
- 2 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (104 opinie)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (357 opinii)
- 4 Oszukane "30 stopni" w majówkę (37 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (283 opinie)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (81 opinii)
Trudniej kupić papierowy bilet na SKM
Kurczy się sieć sprzedaży biletów Szybkiej Kolei Miejskiej. W tym roku przestały funkcjonować cztery takie punkty, a wcześniej zdemontowano biletomaty w pociągach. Kolejarze sugerują pasażerom, by korzystali z biletomatów stacjonarnych lub aplikacji na telefonach komórkowych.
- Od pani w kasie dworca usłyszałam, że od stycznia nie prowadzą już sprzedaży biletów papierowych SKM. Są wprawdzie automaty biletowe, ale wiele osób starszych nie potrafi z nich korzystać. W kiosku obok dworca nie można natomiast kupić biletów z ulgą dla seniora - pisze nasza czytelniczka.
Szybka Kolej Miejska potwierdza zakończenie sprzedaży biletów w tej formie w Oliwie, a także na przystanku Politechnika . Powodem jest wygaśnięcie umów z dotychczasowymi agentami.
- Do przetargu, który ogłaszaliśmy dwukrotnie, nikt się nie zgłosił - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik SKM. - Oprócz Oliwy i Politechniki, podobna sytuacja jest w Strzebielinie Morskim i Godętowie. We wszystkich tych lokalizacjach brakuje chętnych do prowadzenia sprzedaży naszych biletów.
Kolejarze zwracają jednocześnie uwagę, że w Oliwie istnieje opcja zakupu biletów w kasie innego przewoźnika. Tyle, że są to bilety z kasy fiskalnej, których nie można kupić "na zapas" i kasować tuż przed rozpoczęciem podróży.
- Umowy z agentami są roczne. Większość z nich wygaśnie w grudniu i do tego czasu nie powinna się już zmienić sieć ich sprzedaży. Oczywiście ogłosimy nowe przetargi - zapowiada Złotoś.
Kolejarze jednocześnie zachęcają do korzystania z czynnych przez całą dobę biletomatów, które są ustawione na przystankach SKM (w tym Oliwa i Politechnika), aplikacji na telefon komórkowy oraz stron internetowych, prowadzących sprzedaż biletów trójmiejskiego przewoźnika.
Czytaj też: Bilety komunikacji miejskiej zawsze pod ręką - w telefonie komórkowym
Czytaj więcej: Pusty zabytek przy SKM Politechnika
Opinie (269) 4 zablokowane
-
2018-03-05 20:51
Wystarczy powazniejszy zgrzyt miedzy mocarstwami a nasze oszczednosci,notatki i lacznosc
rozplyna sie we mgle.Bo tak bedzie wygladala "nowoczesna" wojna.Kto madry to olewa te wszystkie krotkotwale "wynalazki"
- 2 0
-
2018-03-06 01:51
Jaby nie bylo 100 roznych blankietow na wszystkie odleglosci i ulgi, to w kiosku obok by sprzedawali jak na autobus
A w ogole to kiedy wspolny bilet na wszystko
- 5 0
-
2018-03-06 02:01
Czy oni tam myślą??? Jak starsza osoba ma kupić sobie bilet przez telefon lub biletomat?? I tak podziwiam ich że idą z duchem czasu.. Te całe aplikacje i biletomaty to zawieszaja się człowiek bardziej się wkurza i co wkurzony polak robi idzie do konduktora i u niego musi bilet zakupić ale za nim kupić to oberwie się biednemu konduktorowi za to że biletoma nie działa... Uważam że biletomaty też powinny być w SKM
Tak samo w autobusach powinny być biletomaty a kierowcy nie powinni sprzedawać biletów i już by problem był rozwiązany ale firma gait woli glupotami się zajmować niż poważnymi sprawami. Czemu są łamane prawa pracownika kierowca po 5 godz jazdy powinien mieć przerwę a jej nie ma!! pełno jest takich linii że te przepisy są nagminnie łamane!!?? zero szacunku do kierowców aby tylko im zabrać premie. Jak kierowca ma 2 dni wolne to nawet nie dają mu spokoju tylko dzwonią od rana dajcie tym kierowcom żyć oni też mają swoje rodziny!!! I chcą od tej męczącej pracy odpocząć kierowcy To nie roboty!!! Zero szacunku do pracowników zero pomocy dla nich aby tylko im zrobić na złość... Skandalem jest to że kierowcy nie mają zapewnionych ubrań pracowniczych muszą sami za swoje kupić i nikt im pieniędzy nie odda i jeszcze wymagają jaka koszula czemu Warszawa Olsztyn i inne miasta potrafią swoim pracownikom latem i zimą zapewnić koszule, kamizelki i polary a Gdańsk nie i wy się dziwicie że odchodzą ludzie za takie grosze muszą pracować a nikt im za to nie podziękuję porażka i wielki wstyd- 8 0
-
2018-03-06 02:24
SKM robi się coraz to bardziej bezczelna. Świadczy usługi, klient chce kupić bilet i musi w tej sytuacji specjalnie o niego zabiegać. Posiadać odpowiedni sprzęt kupiony za własne, do tego aplikacje, zużyty czas własny, tylko po to, by SKM nie musiało wydać na kasy biletowe/automaty i zaoszczędzić kasę kosztem pasażera. Nie kupuję tego pomysłu. Poza tym co z ludźmi starszymi, też będą kupować przez apkę?
- 9 0
-
2018-03-06 07:23
Sprzedawać sami nie chcą, za sprzedaż płacić też zamiaru nie mają ale karać za brak biletów to na każdym kroku chcą. Taka polityka komunikacji miejskiej bo na jednym mandacie zarobią 100x.
- 8 0
-
2018-03-06 08:26
Ciekawe
Ciekawe są wyniki ankiety mimo obserwowane. Jak u Bareji - zostawić emerytom i rencistom biletomaty, których nie potrafią obsługiwać... Dlaczego nie darmowe przejazdy, jak w ZTM? na to nas nie stać? Na to nie ma kasy z galopującej gospodarki? Z pieniędzy od "podatników", które "płyną" do "budżetu"?
- 3 0
-
2018-03-06 09:12
Kasy
Obsługa w kasie w oliwie za bardzo przyjemna to nie jest. Chciałam kupić bilet miesięczny bo myślałam że jak w każdej normalnej kasie go kupie. Niestety pani naskoczyla na mnie'z morda' ze od dawna tu nie sprzedają biletów,bo człowiek jest chyba jasnowidzem. Pracują tam chyba za kare
- 3 0
-
2018-03-06 10:10
głupota...
Rozumiem wszystko , sam korzystam z apek na tel gdy parkuje , czy podróżuje. Mam jednak babcie, kort bez obaw lat samolotem ( jako pszerka info dla trolli) podróżuje sieciami miejskiego transportu typu metro autobusy ... Bez problemu obsługuje biletomaty jednak ktoś ją tego nauczył. Jeżeli wejdzie na dworzec człowiek nie znający tej formy sprzedaży dla niego to mega stres . Zwłaszcza człowiek strszy. Niech postawią na 3 mc kogoś do obslugi tzn edukacji osób starszych . Ogłoszą to w mediach to co ludzie sami przyjdą . Nauczą się i będą korzystać ... Tak to nieporozumienie a ten kto odpowiada za to w skm powinien dostać kopa w d*pe za brak empatii dla ludzi i dbałości o firmę. Co jednak go firma obchodzi ... pensja jest więc ma ją w nosie ...
- 4 0
-
2018-03-06 10:55
Reverse technology
Kazdy smartphone, smart TV, aplikacja, media spolecznosciowe, komputery, posiadaja backdoors w oprogramowaniu dla reverse technology, aby zbierac personalne informacje na temat uzytkownika lacznie z video tego uzytkownika. SKM chce wiedziec po IP smartphone kto jezdzi, ile razy, gdzie, i zapewne po co. Dlatego jest nacisk na likwidowanie fizycznych kas lub automatow. Kupno biletu fizycznego jest aktem bezosobowym, kupno przez aplikacje bardzo osobowym.Ci ktorym klepanie w smartphone nie odebralo jeszcze resztek rozumu (co jest tylko kwestia czasu) stoja ze smartphone przed automatem i kupuja bilet.
- 4 0
-
2018-03-06 17:32
Idiotyczna ankieta ;)
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.