• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stalowe pale wystają z Motławy. Trwa budowa kładki

Dariusz Łazarski/KFP
27 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę

Panorama Motławy w rejonie Ołowianki zobacz na mapie Gdańska zmienia się coraz bardziej w związku z budową zwodzonej kładki na wyspę. Obecnie wbijane są 32 stalowe pale, kolejnych 19 będzie wkręcanych pod podporę mostu, trwa też budowa fundamentów stacji transformatorowej.



Będziesz często korzystać z kładki na Ołowiankę?

Z początkiem wakacji nad Motławą ruszyła budowa zwodzonej kładki dla pieszych, która połączy Główne Miasto z Ołowianką. Ponad 70-metrowej długości przeprawa wznoszona przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia ma być gotowa w maju przyszłego roku. Z chwilą oddania budowli do użytku gdańszczanie i turyści uzyskają łatwiejszy dostęp do instytucji kultury w tej części miasta. Skróci się też droga mieszkańców rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów do centrum Gdańska. Na razie przyglądają się oni pierwszym elementom przyszłej konstrukcji, wyrastającym z kanału Motławy.

Zakończyło się już palowanie od strony wyspy. Rząd wkręcanych pali stanął w odległości ok. 13 metrów od brzegu. Po drugiej stronie, przy nabrzeżu w rejonie ulicy Wartkiej, ekipy budowlane ułożyły w korycie rzeki dwie podpory kładki. Kolejnym elementem są kierownice, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów. Harmonogram tegorocznych prac przewiduje ponadto wykonanie żelbetowych przyczółków i instalacji elektrycznych oraz budowę sterowni.

Grafik podnoszenia kładki

Najbardziej spektakularnym momentem będzie montaż elementów konstrukcyjnych, które zostaną przetransportowane na plac budowy barkami pontonowymi. Konstrukcja powstaje w halach produkcyjnych wykonawcy. Do Gdańska powinna dotrzeć na przełomie 2016 i 2017 r.

Kładka prowadząca z Głównego Miasta na Ołowiankę będzie zwodzona. W okresie letnim ma się podnosić według ustalonego grafiku, do którego będą musiały się dostosować jednostki pływające. Poza sezonem turystycznym pomost będzie otwierany najprawdopodobniej tylko na żądanie zbliżającej się łodzi. Otwarcie i zamknięcie będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w przypadku awaryjnego ręcznego zamykania - ok. 20 minut.

Dariusz Łazarski/KFP

Opinie (150)

  • A nie miała być obrotowa?

    • 4 0

  • Proponuje nazwe tej wspanilej "kladki"

    Falus Adamowicza.

    • 6 4

  • A czy Prezydent pomyślał o wybudowaniu parkingów w tej okolicy. Bo ludzie turyści przyjadą,a i owszem, będą chcieli przejść na druga stronę bo to atrakcja ale gdzie postawią samochód? Bo rowerami raczej nie przyjadą

    • 2 3

  • to jest głupota wyrzucenie kasy w błoto powinno się ukarać tych co podjeli tak głupią decyzję można to porównać do Misiewicza

    • 2 8

  • w Ustce też miała być kładna

    Teraz jest maszt,
    bo kładka nie trafiała w drugi brzeg Słupi.

    • 5 0

  • ...

    Obawiam się o przepustowość tej kładki w letnim przesileniu.

    • 2 1

  • Kładka...To nie brzmi dobrze...

    Wymyślcie inną nazwę...

    • 1 1

  • Fajnie, że będzie kładka, bo jednak skróci drogę i otworzy zapomniane miejsca

    Jednak szkoda, że nie można było zrobić czegoś ładniejszego, klimatem i stylem nawiązującego do starszego Gdańska. Zamiast tego w tym rejonie rozwija się kanciaste betonowo-szklano-stalowe klocki bez duszy.

    • 8 2

  • Gratulacje...

    po co piszecie ,że stalowe zaraz złomiarze się nimi zajmą,zero wyobraźni.

    • 5 1

  • Ciekawe jak szybko się popsuje?

    I stateczki nie będą wychodzić w morze.

    • 6 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane