• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stalowe pale wystają z Motławy. Trwa budowa kładki

Dariusz Łazarski/KFP
27 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę

Panorama Motławy w rejonie Ołowianki zobacz na mapie Gdańska zmienia się coraz bardziej w związku z budową zwodzonej kładki na wyspę. Obecnie wbijane są 32 stalowe pale, kolejnych 19 będzie wkręcanych pod podporę mostu, trwa też budowa fundamentów stacji transformatorowej.



Będziesz często korzystać z kładki na Ołowiankę?

Z początkiem wakacji nad Motławą ruszyła budowa zwodzonej kładki dla pieszych, która połączy Główne Miasto z Ołowianką. Ponad 70-metrowej długości przeprawa wznoszona przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia ma być gotowa w maju przyszłego roku. Z chwilą oddania budowli do użytku gdańszczanie i turyści uzyskają łatwiejszy dostęp do instytucji kultury w tej części miasta. Skróci się też droga mieszkańców rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów do centrum Gdańska. Na razie przyglądają się oni pierwszym elementom przyszłej konstrukcji, wyrastającym z kanału Motławy.

Zakończyło się już palowanie od strony wyspy. Rząd wkręcanych pali stanął w odległości ok. 13 metrów od brzegu. Po drugiej stronie, przy nabrzeżu w rejonie ulicy Wartkiej, ekipy budowlane ułożyły w korycie rzeki dwie podpory kładki. Kolejnym elementem są kierownice, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów. Harmonogram tegorocznych prac przewiduje ponadto wykonanie żelbetowych przyczółków i instalacji elektrycznych oraz budowę sterowni.

Grafik podnoszenia kładki

Najbardziej spektakularnym momentem będzie montaż elementów konstrukcyjnych, które zostaną przetransportowane na plac budowy barkami pontonowymi. Konstrukcja powstaje w halach produkcyjnych wykonawcy. Do Gdańska powinna dotrzeć na przełomie 2016 i 2017 r.

Kładka prowadząca z Głównego Miasta na Ołowiankę będzie zwodzona. W okresie letnim ma się podnosić według ustalonego grafiku, do którego będą musiały się dostosować jednostki pływające. Poza sezonem turystycznym pomost będzie otwierany najprawdopodobniej tylko na żądanie zbliżającej się łodzi. Otwarcie i zamknięcie będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w przypadku awaryjnego ręcznego zamykania - ok. 20 minut.

Dariusz Łazarski/KFP

Opinie (150)

  • Kładka?

    Wenecja ogranicza ilość gondolierów, jak wyczują dobry interes sprowadzą się do Gdańska.

    • 6 0

  • Vlad Palownik byłby dumny

    Tyle stalowych pali.

    • 2 0

  • liczę na to że kilku rowerzystów wpadnie do Motławy

    • 5 1

  • Śmiechu warte, jak nie pontonowy to zwodzony. Czy nie ma w tym kraju powaznych projektantów i konstruktorów mostów??

    • 3 0

  • ale g ** no, ciekawe ile deweloperzy zapłacili za trwałe zniszczenie drogi wodnej

    • 3 1

  • i dla kogo to?

    no pytam sie - stoczniowcy tamtedy beda chodzic do pracy - czy jakies nowobogackie lumpy aby bandzioch po wyjsciu z smiecio apartamentowca napchac w resteuracji ? slucham ilu normalnych ludzi z tego skorzysta aby to skrocilo droge do pracy ?

    • 2 4

  • Kladka ?? (1)

    Od 1945r. mieszkałem na ul. Skotnickiej ( Seredyńskiego) idąc ,do kościoła Sw. Mikołaja ( przez Zielona Brame ) idę 20 min.., przez prom jeszcze krócej.
    Ta kładka jest potrzebna jak rybie parasol.

    • 8 5

    • Wtedy chodziłeś 20 minut, dziś trzeba byłoby pchać twój wózek ponad godzinę. Wtedy Elbląską jeździł tramwaj i przystanek miałeś pod nosem, koło Barbary.

      • 1 1

  • (1)

    Ja bym po zbudowaniu kładki wszystkich co krytykowali psami odganiał. Niech spróbują tylko wejść.Tak jak z tunelem, strzępili gęby a teraz pierwsi do jeżdżenia.

    • 4 1

    • a ja

      na koniec budowy tego ustrojstwa - podliczyl bym rzeczywisty koszt - i obciazyl nim po równo wszystkich entuzjastów tej maszyneri

      • 1 0

  • Co to jest ?

    Miała być lekka kładka zwodzona dla ruchu pieszego, a to co jest w budowie to jakiś wielki most ! Myślę że za tym stoi Maciarewicz ze swoimi WOT - czołgi i transportery opancerzone pewnie będą tędy przejeżdżać ?!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane