- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (310 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (250 opinii)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (103 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (246 opinii)
Stalowe pale wystają z Motławy. Trwa budowa kładki
Panorama Motławy w rejonie Ołowianki zmienia się coraz bardziej w związku z budową zwodzonej kładki na wyspę. Obecnie wbijane są 32 stalowe pale, kolejnych 19 będzie wkręcanych pod podporę mostu, trwa też budowa fundamentów stacji transformatorowej.
Zakończyło się już palowanie od strony wyspy. Rząd wkręcanych pali stanął w odległości ok. 13 metrów od brzegu. Po drugiej stronie, przy nabrzeżu w rejonie ulicy Wartkiej, ekipy budowlane ułożyły w korycie rzeki dwie podpory kładki. Kolejnym elementem są kierownice, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów. Harmonogram tegorocznych prac przewiduje ponadto wykonanie żelbetowych przyczółków i instalacji elektrycznych oraz budowę sterowni.
Grafik podnoszenia kładki
Najbardziej spektakularnym momentem będzie montaż elementów konstrukcyjnych, które zostaną przetransportowane na plac budowy barkami pontonowymi. Konstrukcja powstaje w halach produkcyjnych wykonawcy. Do Gdańska powinna dotrzeć na przełomie 2016 i 2017 r.
Kładka prowadząca z Głównego Miasta na Ołowiankę będzie zwodzona. W okresie letnim ma się podnosić według ustalonego grafiku, do którego będą musiały się dostosować jednostki pływające. Poza sezonem turystycznym pomost będzie otwierany najprawdopodobniej tylko na żądanie zbliżającej się łodzi. Otwarcie i zamknięcie będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w przypadku awaryjnego ręcznego zamykania - ok. 20 minut.
Opinie (150)
-
2016-09-27 17:19
Kładka?
Wenecja ogranicza ilość gondolierów, jak wyczują dobry interes sprowadzą się do Gdańska.
- 6 0
-
2016-09-27 20:24
Vlad Palownik byłby dumny
Tyle stalowych pali.
- 2 0
-
2016-09-27 20:37
liczę na to że kilku rowerzystów wpadnie do Motławy
- 5 1
-
2016-09-27 23:32
Śmiechu warte, jak nie pontonowy to zwodzony. Czy nie ma w tym kraju powaznych projektantów i konstruktorów mostów??
- 3 0
-
2016-09-28 01:44
ale g ** no, ciekawe ile deweloperzy zapłacili za trwałe zniszczenie drogi wodnej
- 3 1
-
2016-09-28 06:19
i dla kogo to?
no pytam sie - stoczniowcy tamtedy beda chodzic do pracy - czy jakies nowobogackie lumpy aby bandzioch po wyjsciu z smiecio apartamentowca napchac w resteuracji ? slucham ilu normalnych ludzi z tego skorzysta aby to skrocilo droge do pracy ?
- 2 4
-
2016-09-28 08:15
Kladka ?? (1)
Od 1945r. mieszkałem na ul. Skotnickiej ( Seredyńskiego) idąc ,do kościoła Sw. Mikołaja ( przez Zielona Brame ) idę 20 min.., przez prom jeszcze krócej.
Ta kładka jest potrzebna jak rybie parasol.- 8 5
-
2016-09-28 10:56
Wtedy chodziłeś 20 minut, dziś trzeba byłoby pchać twój wózek ponad godzinę. Wtedy Elbląską jeździł tramwaj i przystanek miałeś pod nosem, koło Barbary.
- 1 1
-
2016-09-28 10:59
(1)
Ja bym po zbudowaniu kładki wszystkich co krytykowali psami odganiał. Niech spróbują tylko wejść.Tak jak z tunelem, strzępili gęby a teraz pierwsi do jeżdżenia.
- 4 1
-
2016-09-28 18:16
a ja
na koniec budowy tego ustrojstwa - podliczyl bym rzeczywisty koszt - i obciazyl nim po równo wszystkich entuzjastów tej maszyneri
- 1 0
-
2016-09-29 16:39
Co to jest ?
Miała być lekka kładka zwodzona dla ruchu pieszego, a to co jest w budowie to jakiś wielki most ! Myślę że za tym stoi Maciarewicz ze swoimi WOT - czołgi i transportery opancerzone pewnie będą tędy przejeżdżać ?!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.