• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stalowe pale wystają z Motławy. Trwa budowa kładki

Dariusz Łazarski/KFP
27 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę
  • Coraz więcej pali na Motławie w związku z budową kładki na Ołowiankę

Panorama Motławy w rejonie Ołowianki zobacz na mapie Gdańska zmienia się coraz bardziej w związku z budową zwodzonej kładki na wyspę. Obecnie wbijane są 32 stalowe pale, kolejnych 19 będzie wkręcanych pod podporę mostu, trwa też budowa fundamentów stacji transformatorowej.



Będziesz często korzystać z kładki na Ołowiankę?

Z początkiem wakacji nad Motławą ruszyła budowa zwodzonej kładki dla pieszych, która połączy Główne Miasto z Ołowianką. Ponad 70-metrowej długości przeprawa wznoszona przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia ma być gotowa w maju przyszłego roku. Z chwilą oddania budowli do użytku gdańszczanie i turyści uzyskają łatwiejszy dostęp do instytucji kultury w tej części miasta. Skróci się też droga mieszkańców rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów do centrum Gdańska. Na razie przyglądają się oni pierwszym elementom przyszłej konstrukcji, wyrastającym z kanału Motławy.

Zakończyło się już palowanie od strony wyspy. Rząd wkręcanych pali stanął w odległości ok. 13 metrów od brzegu. Po drugiej stronie, przy nabrzeżu w rejonie ulicy Wartkiej, ekipy budowlane ułożyły w korycie rzeki dwie podpory kładki. Kolejnym elementem są kierownice, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów. Harmonogram tegorocznych prac przewiduje ponadto wykonanie żelbetowych przyczółków i instalacji elektrycznych oraz budowę sterowni.

Grafik podnoszenia kładki

Najbardziej spektakularnym momentem będzie montaż elementów konstrukcyjnych, które zostaną przetransportowane na plac budowy barkami pontonowymi. Konstrukcja powstaje w halach produkcyjnych wykonawcy. Do Gdańska powinna dotrzeć na przełomie 2016 i 2017 r.

Kładka prowadząca z Głównego Miasta na Ołowiankę będzie zwodzona. W okresie letnim ma się podnosić według ustalonego grafiku, do którego będą musiały się dostosować jednostki pływające. Poza sezonem turystycznym pomost będzie otwierany najprawdopodobniej tylko na żądanie zbliżającej się łodzi. Otwarcie i zamknięcie będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w przypadku awaryjnego ręcznego zamykania - ok. 20 minut.

Dariusz Łazarski/KFP

Opinie (150)

  • A czy Prezydent pomyślał o wybudowaniu parkingów w tej okolicy. Bo ludzie turyści przyjadą,a i owszem, będą chcieli przejść na druga stronę bo to atrakcja ale gdzie postawią samochód? Bo rowerami raczej nie przyjadą

    • 2 3

  • Jak nie stać na most (2)

    To zadowolimy się kładką.

    • 17 44

    • nie Joll tylko troll (1)

      • 7 1

      • Trolle nadzorują spółki SP

        • 2 0

  • Kładka. (2)

    Ludzie, czy Wy potraficie tylko narzekać na wszystko? Sami malkontenci ze wszystkiego niezadowoleni. Budują żle, nic nie robią - jeszcze gorzej. Co się z Wami porobiło? Ponad 30 lat mieszkam w Gdańsku i każda nowa rzecz mnie cieszy i nie jest ważne kto to robi, jaka partia rządzi, ważne jest to że stale czegoś w naszym mieście przybywa. Pozdrawiam pozytywnie myślących

    • 32 8

    • Ty mieszkasz tu 30 lat (1)

      A nasze rodziny od pokoleń,tu jest różnica.

      • 2 2

      • Ale w ogóle to 20 w Szwecji...

        • 1 0

  • Proponuje nazwe tej wspanilej "kladki"

    Falus Adamowicza.

    • 6 4

  • A nie miała być obrotowa?

    • 4 0

  • Po pierwsze kładka powinna być obrotowa a nie podnoszona. Poza tym już widzę pseudokaskaderów na rowerkach jak jeżdzą po tym elemencie który prowadzi na dach cieciówy :)

    • 5 9

  • w tytule artykułu jest błąd: powinno być napisane, że jest to kładka dla pieszych i rowerzystów

    oczywiście dla rowerzystek również.

    Jako uzupełnienie projektu budowy kładki powinien powstać ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż Kanału Raduni: od jego ujścia do Motławy do mostku nad Kanałem Raduni przy Wałach Jagiellońskich (okolice ulicy Elżbietańskiej).

    Duża część tego ciągu jest już gotowa - wystarczy kilka drobnych uzupełnień ciągłości trasy.

    • 6 5

  • O ile mi wiadomo też ma tam być dopuszczony ruch rowerowy. Jeśli będzie tak jak na wizualizacji to powinna być oddzielona część dla pieszych i rowerów. Korzyść jest z tego taka że jadąc rowerem z Centrum w kierunku Stogów i Sobieszewa nie trzeba się będzie już przeciskać przez zatłoczone Główne Miasto

    • 9 7

  • Już widzę jak nie jeden debil zapędzi się środkiem na daszek maszynowni.

    • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane