- 1 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (347 opinii)
- 2 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (191 opinii)
- 3 Nie miał prawka i chciał oszukać system (21 opinii)
- 4 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (119 opinii)
- 5 Nastolatkowie zginęli po 40-km pościgu (805 opinii)
- 6 Samolot lądował przez atak paniki pasażera (62 opinie)
Trwa montaż "kreta" maszyny TBM
Kolejne części maszyny TBM trafiały z ładowni statku Deo Volente na Nabrzeże Rudowe Gdańskiego portu.
Coraz więcej elementów maszyny TBM dociera do Gdańska. Generalny wykonawca tunelu pod Martwą Wisłą sprowadził już połowę mechanicznego kreta. Rozruch urządzenia planowany jest na styczeń przyszłego roku.
Statek Deo Volente wpływa do gdańskiego portu.
Każdą część z ładowni statku podnosił żuraw wodny. Ten, z zawieszonym na ramieniu elementem, podpływał do Nabrzeża Rudowego, gdzie czekała już naczepa do przewozu towarów ponadgabarytowych. Po załadunku na ciężarówkę element maszyny przewożony był na plac budowy - kilkaset metrów dalej. Każda taka operacja zajmowało portowcom mniej więcej godzinę.
- Maszynę TBM udało się nam przetransportować w ok. 50 proc. Scalenie jej poszczególnych fragmentów ułatwia nam specjalnie skonstruowana na terenie budowy suwnica. Przed nami jeszcze ok. 100 transportów części TBM drogą lądową z Niemiec - wyjaśnia Janusz Sokolnicki, dyrektor kontraktu w firmie OHL, która jest głównym wykonawcą tunelu i całego czwartego etapy budowy Trasy Słowackiego.
Przypomnijmy, że w połowie września, w fabryce firmy Herrenknecht, gotowa maszyna TBM została odebrana przez wykonawcę tunelu pod Martwą Wisłą - firmę OHL. Za urządzenie budowlańcy zapłacili 80 mln zł. Wtedy też rozpoczął się jej żmudny proces rozbiórki i transportu do Gdańska.
Maszyna TBM, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą.
- operator TBM (osoba kierująca tarczą TBM, sterująca układem prowadzącym oraz wszystkimi operacjami, kontrolująca przy tym parametry drążenia),
- operator podłoża (odpowiedzialny za uzupełnianie i stabilizację pierścieni poprzez wypełnianie 15 cm odcinka substancjami wiążąco-uszczelniającymi oraz za nawadnianie podłoża u czoła tarczy),
- monter obudowy pierścieniowej (odpowiedzialny za układanie i dostarczanie gotowych elementów do złożenia pierścienia),
- operator zarabiania betonu,
- elektryk (odpowiedzialny za oświetlenie tunelu i maszyny wewnątrz),
- główny mechanik TBM,
- dwóch górników do czyszczenia, konserwacji i przedłużania rurociągów, instalacji oświetleniowej, szyn, kanału wentylacyjnego, etc.,
- osoba na tyle tarczy (odpowiedzialna za transport na tyły maszyny oraz wywóz urobku),
operator przenośnika ślimakowego
- dwóch operatorów kierujących kolejkami transportowymi.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - zagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (64) 3 zablokowane
-
2012-12-21 00:31
WAKOZ
no to nie dziwi upadek WAKOZ , który za 2,8km zainkasował 31 mln. gdzie Budimex wziął 135 mln za 2,1 km perzy stosunkowo podobnych zakresach .. no poza wiaduktem nad torami.
- 0 0
-
2012-10-27 12:37
Montaz TBM bedzie od stycznia
Tylko czesci TBM sa przywozone na plac budowy. Prace szybowe nie sa zakonczone, wiec nie mozna skladac TBM jeszcze. Os stycznia ma TBM byc skladany , 6-8 tygodni pozniej ( marzec) jest planowany poczatek drazenia.
- 0 0
-
2012-10-23 23:05
Ja kreta mątuję codziennie z samego rana w kibelku :-)
- 1 0
-
2012-10-22 15:44
Nieco przypomina Wkrętacza o mocy 20000 kretów mechanicznych. (2)
Słynny pojazd Tytusa, Romka i A'Tomka z księgi XV. Ciekawe kto to jeszcze pamięta?:-)
- 42 0
-
2012-10-23 22:00
"raduje sie serce,
raduje sie dusza
gdy nasza nasza wyprawa
na wypoczyn rusza"- 0 0
-
2012-10-23 12:18
ja pamiętam :)
wkręcali się nim do wnętrza ziemi.
Pamiętam też wannoamfibiohelipoduszkoczołgolot.- 0 0
-
2012-10-23 17:41
podobno już w grudniu będzie krecia robota ... -:)
- 0 1
-
2012-10-23 10:30
rozładunek (2)
pytanie do specjalisty: dlaczego rozładunek był od strony wody? nie lepiej zacumować statkiem 2 burtą i drzwigiem z lądu?
- 1 1
-
2012-10-23 16:53
bo "dzwigi z lądu " mają za mały udzwig ( ok. 25 ton na wysięgu 15m) a
REM-220 podnosi na haku głównym 200 ton.
- 0 0
-
2012-10-23 12:19
czytałbyś forum zanim coś napiszesz
byś się dowiedział
- 1 0
-
2012-10-22 17:23
Dlaczego żuraw/dźwig wodny został użyty? (5)
Z filmu wynika że obok są żurawie które mogą się przesuwać wzdłuż nabrzeża. Wytłumaczy mi ktoś?
Czy nie było by szybciej i taniej?- 0 3
-
2012-10-22 17:31
Maja ma udźwig 200 ton (4)
dźwignice portowe -"nieco" mniejszy.
- 3 0
-
2012-10-23 12:29
i to nie była Maja
- 0 0
-
2012-10-23 12:29
Maja
ma udźwig do 330T , mądralo!
- 0 0
-
2012-10-22 21:34
udźwig (1)
dźwigi na nabrzeżu maja udźwig 8ton. Ten pływający an filmiku, 160t. Jest jeszcze jeden o nazwie Maja który ma jeszcze większy udźwig.
- 0 0
-
2012-10-22 22:08
Żuraw pływający REM 220!
Na filmiku jest żuraw pływający Gdańskiej Stoczni Remontowej o udźwigu 220T. A te części TBM na statku ważyły dużo więcej niż udźwigi żurawi nabrzeżowych.
- 1 0
-
2012-10-22 15:08
Ahjo! (4)
ja sem krtek
- 46 4
-
2012-10-23 12:26
Ahoj!
ja sem Ula ;-)
- 0 0
-
2012-10-22 15:26
Ahoj! (2)
Ja sem netoperek!
- 14 0
-
2012-10-22 15:49
(1)
a ja was szmaticzku na paticzku łup łup łup
- 8 1
-
2012-10-22 18:49
Ja sem Rumcajs
- 4 0
-
2012-10-22 15:38
A kiedy Ojciec Dyrektor chciał wiercić (1)
to mu Tusk odebrał dotacje przyznane za rządów PIS.
- 7 38
-
2012-10-23 09:55
No i?
Po co dotować prywatnego biznesmena? (bo z duchownym to wspólnego on za wiele nie ma) Z biznesplanem z marnymi szansami powodzenia?
- 1 1
-
2012-10-23 08:25
czy to zdanie jest po polsku? karkołomne i z błędami:
"W jego ładowni znajdowało się w sumie dziewiętnaście części maszyny ważących ok. 230 tony, a wśród nich m.in. główny zespół napędowy, koło tnące - podzielone na trzy części i podzielona na cztery części obudowa tarczy."
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.